Ixos`s sin lyttestue.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    hei , det skal jeg nå gjøre , Jeg ser ny eier (argh) har lagt ut bilde av mine gamle Uno er , frakt og alt gikk bra.

Jeg hadde egentlig tenkt til å leve med an-e alene en stund , men det ble for fristende å innfri en gammel drøm... :)

Bildeserie vil følge.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    hei ,da begynner jeg med bilder fra de to siste dagers hi-fi ferd.

nye store bokser i hus.....(to esker , hva kan det være)

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    eskene sto opp ned , men produktet rett vei.....altså en nokså firkanta greie dette herre.

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    sksl vi prøve litt til a tru...? var moro å ta av disse eskene,. ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ...................nå får det være nok papp trur jeg.

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Vi rota ikke mere med dette her , jeg og aair var småsvette av å bære disse først ut hos eiern og forsere ett par trapper der , for så å forsere mine 4 etg oppover til kåken min , og det to ganger.....

ikke akkurat studiomonitorer.... ;D

Vedlegg

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Duverden så spennende. ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    grillene , spesiellt.....heritage Klipsch la scala , ;D

Vedlegg

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jøsses! Her går'e unna!

Det ser ut som du trenger makan til min bil...

;D

he he , tok de hjem på henger.... :eek:

skal du selge vidunderet Zomby ;)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Rojoh skrev:
    Nå blir nok naboen gla... 8)

Mvh. Johan
    jeg " smugla de inn" ;D

Jeg legger til at jeg har ikke kjøpt disse mtp akkurat nå , de har noen skader jeg skal utbedre , og de er ubehandlet , så jeg skal olje de opp og vokse de tenker jeg , til en flott trefinish,.

jeg skal også ha de opp litt , 7-10 cm med sokler med hjul under , for enkel flytting.

Naboen må jo bli fornøyd han , de går jo ikke dypere enn til 54hz , og han slipper en hel masse dypbass.

de spiller veldig fint på lavt volum , ikke fylden til an-e , men det er er hurtighet i disse som er rett og slett skummel.... ;D

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Du finner bare Klipsch lyd i Klipsch. 8)
    Så sånn går`e. ;D
    Akkurat de der er garantert innspilt.....I know. ;)

R

Rojoh

Gjest
    Tror det var den modellen jeg fikk tjuvlyttet litt til på Resonans - virket veldig spennende. En deilig uanstrengthet man ikke så ofte opplever.

Mvh. Johan

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    folde-hønn ovenifra.....Dire straits her nå , Telegraph road på en flott måte , tenorsax låter også bra.....

Men jeg har jo to par......høyttalere , jeg tror jeg fortsetter med det i en god stund , liker begge godt på hver sin måte.......

som du sier Birger , her kjenner jeg igjen Klipsch drivet , bare at det er er JÆVLIG MYE BEDRE ENN I RF-SERIEN----

Luft mellom utøverne , klang , og takt og tone er god....dypbassen savner jeg ikke akkurat nå .....(ikke naboen heller) ;D

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    hele stasen som jeg nå sitter å ser på... :D

Mvh Espen

Vedlegg

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Gratulerer Espen! :D
    Det var på tide du fikk et par Klipsch i hus! 8)

Elmer Midd

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Antall liker
    2.398
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Gratulerer så mye med nye høyttalere. Trist du måtte selge AG'ene som du var så glad i :-[

Naboen din blir nok fornøyd nå, akkurat som du kan klare å holde deg på lavt volum med
    La Scala'ene.. ;D

mvh Ole

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gratulerer, ssm!
    tøffe høyttalere, de der.

argh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Antall liker
    0
    Grattis, Dette må da være et solid plaster på såret etter AG.

lille hiawata

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    3.477
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Gratlerer Espen med flotte høyttalere. Synd dette med naboen din men det fins flere veier til Rom. Når man investerer i hus eller leilighet er man vel klar over begrensigene dette medfører. Det jeg ydmykt prøver å si Eespen er at naboen har vel og livets rett.Greit å se dagsrevyen uten Dire Straits love over gold som bakgrunn.Utsyret stiller krav til omgivelsene og omvendt. Man kjøper ikke Ferrarri hvis fartsgrensene er 60 kmt. Espen lykke til med anlegget og musikken ,balansegangen er viktig. Takk for en av de fineste trådene på sentralen. Mvh Lille Hiawata.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , takk for alle gratulasjoner ,

argh.....det var det jeg tenkte , å få litt plaster på såret , er man først hekta på hønn er det vanskelig å tenke seg en tilværelse uten , jeg hadde tenkt til det , men når muligheten dukket opp for å realisere en drøm som ble til ved lesing av FIDELITY NR 25 og annonsen til fryd hi-fi , jeg fikk vel kula når jeg så disse.

La scala , og uno er to vidt forskjellige høyttalere kort og godt , det har vært flott med UNO , helt til idioten klikka ;D

Når her jeg innfridd det jeg kan , jeg har minimert dypbassen betraktlig , og disse trenger ikke spille høyt for å spille fint , mere enn nok power har jeg også , så har jeg jo en psu som står på vent til Vindicator er "moden"

Det blir lite nytt utstyr fremover , men la scala ene skal friskes opp med finish(de er ubehandlet fra fabrikken)....det blir snakk om oling for å få fram spillet i bjørkefineren , i tillegg lage sokler til disse høyttalerne.

Men aller først skal jeg ha sammen ett par stativer til an-e som skal brukes når la scala skal få sin velfortjente finish , her skal jeg bruke veldig god tid , derfor er det nødvendig med 2 par høyttalere en periode fremover nå.

tiden får vise om det blir ett par an-e tilsalgs , de er jo strøkene de også. SP versjonen er disse , og eik i kabinettet.

Brått ble det forbanna mye fyringsved her... ;D

tråden skal leve lenge videre , alle mindre oppgraderinger og utbedringer blir postet fremover....

jeg har en boks til på planen , og en del til vpi ssm utover....

Jeg funderer på å bestille meg en ny audionote s-2 stepup , så det blir det nok om en stund tipper jeg , jeg er fornøyd med min s-1 , men gainmessig er den ikke helt optimal mht output på pickupen og høyt gain i preamp,....så jeg slår to fler i ett smekk og både gjør om på dette og går opp ett hakk i sortimentet , jeg har enda ikke bestemmt meg for fargen på fronten.,,,,sannsynligvis sølv ;)

Nye 2a3 rør skal på plass i nærmeste framtid....vi får se ,

men rommet skal også få litt oppmerksomhet , dette tror jeg kommer til å gi store resultater , jeg sliter med for mye etterklang , og forhåpentligvis får jeg fiksa himling i taket rimlig snart.

Mvh Espen

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.526
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Hallo Espen
    Ser att du snudd på stuen, nære tilhands og hive en horn høytaler ner til naboen ;).
    Gratulerer med nye HT, kommer nog en tur på mandag..
    Roger

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Gratulerer med nye høytalere de så tøffe og sinna ut :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Endelig tatt til vettet, grats :)

/jan

Plaster på såret etter at ag en ikke lengere var mulig å spella med her pga forplantning av bass.....

disse derimot spiller ikke like dypt , men den bassen som er der er vanvittig !!!!!!!rask......kan fort bli vanedannende,

oppløsning og klang .....førstnevnte må nok se seg slått av uno , ganske grundig.

sistnevnte må jeg jobbe litt med , men med ett par skikkelige 2a3 rør tenker jeg at det kan bli knall.-----

sov(e)-tek røra er litt hvissene oppover og mangler en smule kropp , så vi får se om jeg får has på go-røra fra Rca Radiotron snart. ;)

Mvh Espen

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Dæven steike dette ser bra ut :D Må skryte av nobelheten din overfor Argh og Uno! Kan tenke meg at det er litt roomgain uansett om de gir seg på 54 hz....regner med at du har en kjapp hornbass nå som "sparker" litt...gratulerer :)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Spregtegning av kostruksjonen uten elementer , hentet fra www.klipschforum.com

Takker igjen for hyggelige tilbakemeldinger....som flere har fått med seg har argh kjøpt mine UNO....jeg savner de allerede , men det går litt bedre etter jeg fikk has på la scala ene. MEN de er ikke GRØNNE desverre,... :)

Jeg lover herved å sende ut en nabovarsel å se hvor høyt det lar seg gjøre å spella med dissa ;D ;D

Akkurat som Russen , når nabovarselen er klistra opp er det lov å drite i alle hemninger......

Får vel by inn OVK gutta til en real hønnkveld med vinyl , hønn og nabovarsel... ;D

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.483
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg sitter allerede med de gamle cowboy-bootsa i fanget og er klar til innrykk når som helst ;D
    -Grattis med finérkassa.

Anbefaler etpar av disse matchende refleksjonsdempende teppene på gulvet i forkant: ;D

Jan P.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    he he,,,,, fine de skinna , men demper de noe særlig når fettranna er skrapa helt inn til underulla tru ;D

kjøpte ett ikea teppe i dag , med det ble ikke noe fint , skulle jo kjppe noe billig , jeg er redd det blir retur og en tur innom ett par andre sjapper på mandag for å se hva som er å oppdrive , demper gjør det men fargen passa dårlig....

Mvh Espen

Z

Zomby_Woof

Gjest
    ssm skrev:
    Får vel by inn OVK gutta til en real hønnkveld med vinyl , hønn og nabovarsel... ;D
    Det blir spennende å se hvor mange av oss som tør å være i nærheten neste gang du prater med naboen....  ;)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Thomas , jeg skal få orden på sikkerhetslåsen fra innsiden ;)

og så skal jeg bane vei når folket skal hjem......kenskje jeg smeller en ekstraordinær lapp i kassa hans ei ukes tid før fyrverkeriet er ett faktum....

For dette speller grisehøyt med 3,5 watt ........

Men jeg skal ha på plss noen nye effektrør først så kommer det en innbydelse.

vi må sette av god tid , vi må jo prøve begge parene med høyttalere denne gangen :D

an-e spiller såååå vakkert , men det er liten tivl i at eiergleden er langt støøre med la scala bare etter en kveld(nesten på høyde med Uno ene.

Nå fikk jeg tak i noen høyttalere som var såpass breie at jeg i allefall fikk gjemt magan bak dem på bildet på forrige side....

jeg har hatt to skikkelig våte høyttalerdrømmer , det ene er grønne avantgarde

og det andre er klipsch La scala......

Nå har jeg eiet begge , la scala ene selges nok aldri....da får jeg heller lagre de...

kanskje fine til balkongen på sommern , bare å smekke tivoli-radion innpå å spella for hele åsen..... ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg gleder meg, Espen. Dette er nok høyttalere jeg aldri ville endt opp med selv. Men historiske er de, og noe man bør ha opplevd for dannelsens skyld.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    cash 63 skrev:
    Hallo Espen
    Ser att du snudd på stuen, nære tilhands og hive en horn høytaler ner til naboen ;).
    Gratulerer med nye HT, kommer nog en tur på mandag..
    Roger
    Ja kanskje du har rett medisin der cash.....plystre pån , å hive det ene hønnet i hue pån.....55kg med bjørkefiner i pappen , så bør det blir tilstreklig med ro derfra i lang tid. ;D ;D

Men jeg får spellt høyere om jeg heller sleger an-e ene over kanten.

Jeg skal i gang å lage stativer til disse en gang i neste uke.... det blir fint å få ordna det å slippe å ha de på isoporklossene.

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Zomby......

Majoriteten velger ikke Klipsch heritage , og i allefall ikke <La scala....

Nå har jo jeg spillt mange timer på rf serien før(som ble byttet ut uka før dere var samlet her sist.....da til uno.

Når jeg kom over scala ene , og uno allikevel var avtalt solgt , fikk jeg lyst på å realisere drømmen , de er ikke 100% silkestrøkene nå og trenger noe pleie i form at oljing og pussing av kassene , men eller s er de i 100% strøken tilstand , og er det aller siste solgte paret av la scala I som er solgt i Norge så vidt meg bekjent(hørte med importøren i forkant av kjøp)

I tillegg er det trolig det samme identiske paret som er avbildet i Fidelity nr 25 i annonsen til Fryd Hi-fi og Håkon Rognlien.

Jeg har en spennede tid foran meg , det er fortiden ikke helt tyst på vinyl , dette har jeg kontroll på fordi jeg vet at jeg har for mye forsterkning på stepupen thorhauge , men dette skal ordnes på.

videre kommer en oppgradering av preampen med ny attenuator , lik den som sitter i ans flaggskip-preamp M10

Kanksje får jeg dette på plass rimlig snart

Mvh ESpen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Så langt , litt lytteinntrykk :

An-e :

Varm flott klang , dyp bass , den slår ingen overrende , men er defiert og dannet , det spiller utrolig flott på jazz spesiellt piano og vokal.

til rock , ala dire straits etc blir de litt snille kanskje.

Jeg må vel si at jeg er fan av disse rett og slett , spesiellt til mitt bruk , tilstedeværelse i musikken og god match med øvrig utstyr fra samme produsent vil nok gi meg bra synergieffekt.
    --------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------

Klipsch La Scala I

mere nøytral i lyden (som andre heritage modeller felst)

atakk og rytme i høysetet , ikke noe høyttaler du sovner foran , uansett hva man forer de med.!

skikkelig dynamikk , faktisk veldig bra på blåseintrumenter....

Terje Rypdal the singles collection ble dratt fram i kveld , skikkelig heftig på la scala , likeså Telegraph road med Dire straits , fett på trommesoloer , og gitarriff......3,5 watt er mere enn nok effekt til begge høyttalerne , emn det blir flest db ut av la scala ene. :D

La scala lar lyttern virkelig få merke drivet , spiller nok best med litt power ut , men jøss skikkelig morofaktor gitt.

Når man drar p¨å litt med la scalaene føler man det fysiske trøkket i mellombassen , utrolig gøy , kanskje verdens raskeste høyttaler , og ikke nok med det , det spiller emd en langt bedre oppløsning enn hva rf-serien kan varte opp med , men så er det også en langt dyrere høyttaler i utgangspungtet.

Mtp at denne ble sluppet på markedet i 1963 og vært uforandret frem til 2005 eller deromkring sier jo litt.

En drøm har gått i oppfyllelse med å kunne kjøpe disse høyttalerne , elsket av noen , og sikkert hatat som pesten av andre.......

Skal man tolke Knut Vadseths tolkninger av La scala fra fidelity nr 21 , så var det ikke mye å rope hurra for , men i den andre sofaen satt skribent Rognlien å jublet......Vi har forskjellige preferanser og hva vi liker , jeg liker disse godt , men samtidig liker jeg også både avantgarde uno og an-e

jeg eier ingen lagerhall og må si stopp nå , men en ting er sikkert , jeg skal både få det jævlig trangt , og få dårlig råd samtidig for å gå til det skrittet å selge la scala. ;)

jeg der frem til jobben med å jobbe frem finishen i treverket i form av sliping og oljing av høyttalerne ganske snart. :D

Espen

.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn