Så langt , litt lytteinntrykk :
An-e :
Varm flott klang , dyp bass , den slår ingen overrende , men er defiert og dannet , det spiller utrolig flott på jazz spesiellt piano og vokal.
til rock , ala dire straits etc blir de litt snille kanskje.
Jeg må vel si at jeg er fan av disse rett og slett , spesiellt til mitt bruk , tilstedeværelse i musikken og god match med øvrig utstyr fra samme produsent vil nok gi meg bra synergieffekt.
--------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------
Klipsch La Scala I
mere nøytral i lyden (som andre heritage modeller felst)
atakk og rytme i høysetet , ikke noe høyttaler du sovner foran , uansett hva man forer de med.!
skikkelig dynamikk , faktisk veldig bra på blåseintrumenter....
Terje Rypdal the singles collection ble dratt fram i kveld , skikkelig heftig på la scala , likeså Telegraph road med Dire straits , fett på trommesoloer , og gitarriff......3,5 watt er mere enn nok effekt til begge høyttalerne , emn det blir flest db ut av la scala ene.
La scala lar lyttern virkelig få merke drivet , spiller nok best med litt power ut , men jøss skikkelig morofaktor gitt.
Når man drar p¨å litt med la scalaene føler man det fysiske trøkket i mellombassen , utrolig gøy , kanskje verdens raskeste høyttaler , og ikke nok med det , det spiller emd en langt bedre oppløsning enn hva rf-serien kan varte opp med , men så er det også en langt dyrere høyttaler i utgangspungtet.
Mtp at denne ble sluppet på markedet i 1963 og vært uforandret frem til 2005 eller deromkring sier jo litt.
En drøm har gått i oppfyllelse med å kunne kjøpe disse høyttalerne , elsket av noen , og sikkert hatat som pesten av andre.......
Skal man tolke Knut Vadseths tolkninger av La scala fra fidelity nr 21 , så var det ikke mye å rope hurra for , men i den andre sofaen satt skribent Rognlien å jublet......Vi har forskjellige preferanser og hva vi liker , jeg liker disse godt , men samtidig liker jeg også både avantgarde uno og an-e
jeg eier ingen lagerhall og må si stopp nå , men en ting er sikkert , jeg skal både få det jævlig trangt , og få dårlig råd samtidig for å gå til det skrittet å selge la scala.
jeg der frem til jobben med å jobbe frem finishen i treverket i form av sliping og oljing av høyttalerne ganske snart.
Espen
.