JA/ Stereophile - Edge GCD - bevisførsel

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    Z

Zomby_Woof

Gjest
    Regner med at doktoren mener dette som en fleip? Likevel kunne det vært gøy. Men vi måtte vært noen til å spleise før jeg fant det verd prisen. Jeg kunne muligens fikset gratis lån av en svettestinkende gymsal som alternativ til storsalen i rådhuset.

;D

N

nb

Gjest
    JP skrev:
    Jeg vet ikke hvem som har slengt mest dritt i denne tråden???? Jo, dette grenser sterkt mot fanatisme og en ussel heksejakt som tidligere nevnt. Hør nå hva denne "Rotekroken" har å si om lyden etterhvert, G CD vil "tale" for seg selv. Jeg aner ikke hva slags system han har, men det opplyser han sikkert om får vi håpe.
    Det spiller neppe noen rolle om det skal brukes til å skryte av spilleren, gjør det vel? Konsensus ser ut til å være at system i den rimeligere ende av skalaen er en hemsko om man ikke evner å høre ditt og datt, men like rimelige systmer ikke er noen hindring om eieren bekrefter de samme ditt og datt.

Dr.No

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2006
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    15
    Sant nok, men vi ville få en unik sjanse til å fastslå om den blir utspilt før den blir innspilt (som onde tunger har sådd rykter om), og det presise tidspunkt når dette skjer. No

Dr.No

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2006
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    15
    Zomby_Woof skrev:
    Regner med at doktoren mener dette som en fleip? Likevel kunne det vært gøy. Men vi måtte vært noen til å spleise før jeg fant det verd prisen. Jeg kunne muligens fikset gratis lån av en svettestinkende gymsal som alternativ til storsalen i rådhuset.

;D
    Som en av initiativtagerne kan jeg love overføring av seansen på storskjerm til en hvilken som helst lokalitet der inneholdet i luften ikke utgjør noen fare for LCD panelet. No

fibreist

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    2
    Heisann.
    Er det ikke på tide å la tråden falle snart?
    Har dere ikke et liv utenom sentralen??

P

Parelius

Gjest
    fibreist skrev:
    Heisann.
    Er det ikke på tide å la tråden falle snart?
    Har dere ikke et liv utenom sentralen??
    Det er vel på linje med ditt. Plagsomt å se seg i speilet?

J

Janpe

Gjest
    nb skrev:
    Jeg lurer mest på hvorfor det er den absolutte tyssnad fra Edge. Hadde de hatt noesomhelst fornuftig å komme med, så burde de vel gjort det for ganske lenge siden, eller hur?

Angående JP's saksing fra TAS om hvilke chiper som brukes, så er det sjelden noe som er verdt å skryte av. Jeg tipper at unasett hva man vil bruke av DAC-chiper o.l. så har de det til felles at de koster nesten itteno og er fritt tilgjengelige for de som vil bruke de. Det var jo ikke måte på hvor fjongt det var med AKM sine DAC-chiper en stakket stund til noen påpekte at de også er i bruk i lydkort fra SoundBlaster.

Tempen på CPUen på PCen jeg bruker for å skirve dette ligger under maks load på ca 60 grader celcius på hver av de fire kjernene. Like vel regner den riktig med en hastighet som er hinsides noe av det som noensinne kommer til å skje i en CD-spiller - jeg sliter med å skjønne viktigheten av å holde temperaturen så lav som Edge skryter av, men kanskje noen som kan mer om slike chiper kan opplyse meg?

Jeg antar da at Edge GCD låter mye bedre i lav enn i høy romtemperatur. Neppe noe å koble til anlegget i Afrika midt på dagen.
    Følgende nevnes som tegn på din usikkerhet, men jeg tviler sterkt på at du er i stand til å skjønne det selv. Du bruker hyppig følgende ord når du argumenteter: "Jeg lurer på", " jeg tipper at uansett", "jeg sliter med å skjønne" og til slutt "jeg antar". Slike uttrykk er ikke med på å underbygge din kredibilitet eller troverdighet, la det være klart.

Så til det endelige spørsmål: Hva er dine motiv for å skrive det du gjør? Altså fullt av antakelser og insinuasjoner om noe du ikke har greie på? Gi oss en god grunn?

I tillegg: Hva spiller du på selv og på hvilket erfaringsgrunnlag baserer du dine insinuasjoner på?

P

Parelius

Gjest
    JP skrev:
    I tillegg: Hva spiller du på selv og på hvilket erfaringsgrunnlag baserer du dine insinuasjoner på?
    Jeg er nå en enkel sjel, som i svært så mange sammenhenger bare må si meg enig i mye av det nb fremfører; er du like nyfiken på mitt (og andres) anlegg også?

M

musicus

Gjest
    nb skrev:
    JP skrev:
    Jeg vet ikke hvem som har slengt mest dritt i denne tråden???? Jo, dette grenser sterkt mot fanatisme og en ussel heksejakt som tidligere nevnt. Hør nå hva denne "Rotekroken" har å si om lyden etterhvert, G CD vil "tale" for seg selv. Jeg aner ikke hva slags system han har, men det opplyser han sikkert om får vi håpe.
    Det spiller neppe noen rolle om det skal brukes til å skryte av spilleren, gjør det vel? Konsensus ser ut til å være at system i den rimeligere ende av skalaen er en hemsko om man ikke evner å høre ditt og datt, men like rimelige systmer ikke er noen hindring om eieren bekrefter de samme ditt og datt.
    Jeg tror ikke noe spiller noen som helst rolle, så lenge det ikke ligger på deres linje, dessverre :-\ ....

mvh

M

musicus

Gjest
    Parelius skrev:
    JP skrev:
    Jeg er nå en enkel sjel, som i svært så mange sammenhenger bare må si meg enig i mye av det nb fremfører; er du like nyfiken på mitt (og andres) anlegg også?
    Som den enda enklere sjel jeg er, egentlig ikke!, om du/dere da ikke hele tiden stiller dere i første negative linje til alt en ikke selv har, da kunne det være litt interessant med noen referanse punkter iht til utsagn mm.
    Wikipedia har de fleste av oss tilgang til, så det syftes vel mer til egne erfaringer.

mvh

N

nb

Gjest
    JP skrev:
    Følgende nevnes som tegn på din usikkerhet, men jeg tviler sterkt på at du er i stand til å skjønne det selv. Du bruker hyppig følgende ord når du argumenteter: "Jeg lurer på", " jeg tipper at uansett", "jeg sliter med å skjønne" og til slutt "jeg antar". Slike uttrykk er ikke med på å underbygge din kredibilitet eller troverdighet, la det være klart.

Så til det endelige spørsmål: Hva er dine motiv for å skrive det du gjør? Altså fullt av antakelser og insinuasjoner om noe du ikke har greie på? Gi oss en god grunn?

Jeg spiller på Denon DVD-2910 foret digitalt til en Yamaha Reciever, tidligerere digitalt til en DAC fra Benchmark. Spilleren min ser for øvrig ut som en million dollar sammenlignet med greiene Edge har prestert her.

Insuinasjonene mine er basert på noe som unektelig ser ekstremt jalla ut og som neppe hadde passert kvalitetskontrollen hos Denon, Yamaha, Pioneer eller noen andre av produsentene i den rimeligere ende av skalaen. Se bare på hvor mange av komponentene på spilleren til Fosse som er bøyd og tydelig ute av stilling.

Du som har så sinnsykt peil kan kanskje svare på følgende
    - hvorfor er det en HDMI-port inne i kabinettet på den påstått egenutviklede DACen?
    - hvorfor har Edge loddet på noen ledninger fra de opprinnelige RCA-kontaktene inne i kabinettet?
    - hvorfor har Edge levert spilleren med en DVD-fjernkontroll da det er en ren CD-spiller i følge prodsentenen?
    - hvorfor ser printene unektelig ut som de opprinnelig tilhører et annet produkt?
    - hva har Edge egentlig gjort av utviklingsarbeide på denne spilleren?
    - hvorfor leser spilleren DVD-er når det er en CD-spiller? Edge sier selv på nettsidene sine at bølgelengden på laseren er 650 nm, noe som betyr DVD-drev. Hadde det vært et CD-drev hadde den vært 780 nm, men det visste du sikkert allerede.
    - hvorfor har verken produsent eller importør kommet med noe oppklarende info?

Om du føler din egen kredibilitet er ektremt høy i denne saken, be my guest, det var du som sa at de opprinnelige bildene ikke stemte med hva du visste om denne spilleren, men de stemte vel ganske bra, gjorde de ikke?

Motivene mine er for øvrig enkle - det tyder på at noe som er brandet som en high-end CD-spiller med en ditto tilhørende pris essensielt er en mainstream DVD-spilller. Jeg synest det er ganske morsomt - særlig siden den er genierklært av journalister og kunder. Om det hadde stått Edge, ML, Krell eller hva det nå måtte være på boksen er for meg uinteressant.

Om du lurer så gir jeg blanke i hvordan spilleren låter - det er knapt noen som bryr seg om det i denne saken uansett.

N

nb

Gjest
    musicus skrev:
    Som den enda enklere sjel jeg er, egentlig ikke!, om du/dere da ikke hele tiden stiller dere i første negative linje til alt en ikke selv har, da kunne det være litt interessant med noen referanse punkter iht til utsagn mm.
    Wikipedia har de fleste av oss tilgang til, så det syftes vel mer til egne erfaringer.

mvh
    Basert på tråden om poenget med dyre CD-drivverk, så tyder ikke mye på at mange har giddet sjekke Wikipedia engang. Solomon-Reed-koding var tydlgivis noe veldig mystisk for de fleste - i seg selv ganske utrolig - om man er SÅ interessert i CD-spillere skulle man tro at man hadde oversikt over de mest grunnleggende tingene, men dengang ei. Solomon-Reed er nevnt i første avsnitt i Wikipedias artikkel om Redbook (audio CD) under "technical details"

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.716
    Sted
    Østfold
    JP skrev:
    nb skrev:
    Jeg lurer mest på hvorfor det er den absolutte tyssnad fra Edge. Hadde de hatt noesomhelst fornuftig å komme med, så burde de vel gjort det for ganske lenge siden, eller hur?

Angående JP's saksing fra TAS om hvilke chiper som brukes, så er det sjelden noe som er verdt å skryte av. Jeg tipper at unasett hva man vil bruke av DAC-chiper o.l. så har de det til felles at de koster nesten itteno og er fritt tilgjengelige for de som vil bruke de. Det var jo ikke måte på hvor fjongt det var med AKM sine DAC-chiper en stakket stund til noen påpekte at de også er i bruk i lydkort fra SoundBlaster.

Tempen på CPUen på PCen jeg bruker for å skirve dette ligger under maks load på ca 60 grader celcius på hver av de fire kjernene. Like vel regner den riktig med en hastighet som er hinsides noe av det som noensinne kommer til å skje i en CD-spiller - jeg sliter med å skjønne viktigheten av å holde temperaturen så lav som Edge skryter av, men kanskje noen som kan mer om slike chiper kan opplyse meg?

Jeg antar da at Edge GCD låter mye bedre i lav enn i høy romtemperatur. Neppe noe å koble til anlegget i Afrika midt på dagen.

Dette er historisk lavmål. Hva spiller du på hjemme? Edge?

Forøvrig viser jo uttalelsene fra HP at det nok en gang ikke er et fnugg av sammenheng mellom virkeligheten og hans "faglige" uttalelser.

Brombrom

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2005
    Antall liker
    18
    Jepp, og underholdningen strømmer på ;D.....

Og jeg som var rimelig sjenkt og klar for senga nå :)....

M

musicus

Gjest
    nb skrev:
    musicus skrev:

mvh
    Basert på tråden om poenget med dyre CD-drivverk, så tyder ikke mye på at mange har giddet sjekke Wikipedia engang. Solomon-Reed-koding var tydlgivis noe veldig mystisk for de fleste - i seg selv ganske utrolig - om man er SÅ interessert i CD-spillere skulle man tro at man hadde oversikt over de mest grunnleggende tingene, men dengang ei. Solomon-Reed er nevnt i første avsnitt i Wikipedias artikkel om Redbook (audio CD) under "technical details"
    Skal du overraske en dag? kom med noe positivt! Du er jo på barrikadene så fort noe koster mer enn en snickers, selv om du kanskje har aldri så mye rett i noe av det du sier, blir det liksom "too much" noen ganger, man gir ikke noen en bøtte om de spør om ett glassvann...
    Denne tråden skulle være en slags "bevis" tråd enligt trådstarter om ikke jeg minns feil, men igjen, samme gamle oppgulpet og elting av gammel "skit" i noe som ikke kan oppfattes som annet enn skadefryd....

mvh

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Siden jeg ikke følger så godt med, hva er JP i fohold til audiofreaks?

S

Storebror

Gjest
    thomand skrev:
    Siden jeg ikke følger så godt med, hva er JP i fohold til audiofreaks?
    Lager nettsidene og eier/har eid en god del utstyr derfra.
    Tror ikke det trenger mer utbrodering, søk på forumet om du lurer fortsatt.

Evt på google
    http://www.6moons.com/audioreviews/jan/jan.html

EDIT: Oss vedkommende er det altså ingen "ekstra" forbindelse, selv om folk spekulerer i det.

:) R

B

brand-x

Gjest
    Storebror !

Utrolig hva som "ikke" ligger i ordet bransjetilknytning ???? og dermed er det fritt frem å kaste på noen med åpen bransjetilknytning...

mvh
    Kjell P... BRANSJEAKTØR ;)

J

Janpe

Gjest
    Er nok ikke veldig "aggresiv". Har gjort noen forsøk på å få noen forklaringer på den violdsomme hetsen mot et brand og en importør fra de som har fremsatt påstander uten å kjenne G CD eller lyden fra den. Det er alt.

Over og ut, lykke til med fortsettelsen!

N

nb

Gjest
    JP skrev:
    Er nok ikke veldig "aggresiv". Har gjort noen forsøk på å få noen forklaringer på den violdsomme hetsen mot et brand og en importør fra de som har fremsatt påstander uten å kjenne G CD eller lyden fra den. Det er alt.

Over og ut, lykke til med fortsettelsen!
    Lykke til selv, grunnen til interessen burde være åpenbar og mye av det samme hadde nok skjedd om det var et annet merke det var snakk om, så jeg tror ikke akkurat det er så mye å henge seg opp i. Jeg har ikke registrert at noen har hetset en importør eller et brand, men derimot en CD-spiller. Jeg mener Edge ikke burde sluppet spilleren og importørene rundtomkring burde latt være å selge - om ikke annet av hensyn til egen merkevare. Denne merkevareblunderen er helt selvpåført og det er litt søkt å skylde på "publikum" fordi et selskap har fått en del dårlig PR av dette.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    JP skrev:
    Er nok ikke veldig "aggresiv". Har gjort noen forsøk på å få noen forklaringer på den violdsomme hetsen mot et brand og en importør fra de som har fremsatt påstander uten å kjenne G CD eller lyden fra den. Det er alt...
    Nei det er ikke alt. Du har øst ut av deg mengder av svært nedsettende kommentarer og karakteristikker om mange enkeltpersoner og om HFS-miljøet generelt de siste ukene.

Du gjør klokt i å dempe den delen av dine skriverier. Det er ikke å undres over at folk spør seg, og tildels reagerer, når de ser slik nettatferd som du har fremvist. For noe så tullete som innmaten i en cdp. Det er ikke rart det blir krig i verden :)

Denne Edge-omtalen kan du skylde på Edge selv, importør og deres felles taushet; og du har ikke gjort det mye bedre ved dine egne mangfoldige personangrep heller. Det er ikke tråddeltakerenes "feil" at saken er blitt slik den er blitt, og det er helt urimelig og uhensiktsmessig å skylde på miljøet her inne.

Mvh Vidar P

N

nb

Gjest
    musicus skrev:
    Skal du overraske en dag? kom med noe positivt! Du er jo på barrikadene så fort noe koster mer enn en snickers, selv om du kanskje har aldri så mye rett i noe av det du sier, blir det liksom "too much" noen ganger, man gir ikke noen en bøtte om de spør om ett glassvann...
    Denne tråden skulle være en slags "bevis" tråd enligt trådstarter om ikke jeg minns feil, men igjen, samme gamle oppgulpet og elting av gammel "skit" i noe som ikke kan oppfattes som annet enn skadefryd....

mvh
    Denne tråden illusterer i det minste at det kan være greit å tenke seg om før man legger titusenlappene på bordet uavhengig av hva man kan lese av brukererfaringer, anmeldelser i pressen og slikt.

Det er opp til Edge selv eller noen med tiilgang til Edge å komme med noe konkret info om hva de har gjort eller ikke har gjort med denne spilleren. Produsenten har blitt kontaktet, men ikke kommet med noe svar så vidt jeg vet. Det synes jeg sier sitt. Goldmund kom i det minste med et svar når de var ute for en lignende sak for en liten tid tilbake.

Skadefryd? Tja, jeg synest denne historien i alle fall fint illustrerer noen av mine overordnede poenger når det gjelder enkelte aspekter ved HiFi-markedet.

U

utgatt60135

Gjest
    JP skrev:
    Jo, du fremtrer faktisk aggressivt Jan Petter. Og det forunderer meg stort hvorfor du ikke klarer å se at lyden ikke er hovedtemaet i trådene. Ser du hvor forskjellig du reagerer mot en annen eier som Fosse?

Edge burde jo vite at det før eller senere kommer for dagen og at det kan skade deres omdømme. Det hadde skjedd uansett merke.

Men så er det noen som nyter endel skadefryd fordi de ikke mener det er så stor eller ingen forskjell mellom dyre og rimelige spillere. Uavhengig av merke. I og med at high-end gjerne dreier seg om de små ting så deler jeg ikke deres meninger.

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    nb skrev:
    musicus skrev:

mvh
    Denne tråden illusterer i det minste at det kan være greit å tenke seg om før man legger titusenlappene på bordet uavhengig av hva man kan lese av brukererfaringer, anmeldelser i pressen og slikt.
    Vi mangler svar på det essensielle her, kan man få samme lyd for en brøkdel av summen?
    Hvis svaret er nei, så er jo Edge'n pengene verdt uavhengig av innmat.

Jeg ser jo at det i teorien bør være mulig, basert på teknologien. Men har aldri opplevd det i praksis. ;)

K

knutinh

Gjest
    musicus skrev:
    Det at alle har tilgang til wikipedia gjør det vel enda mer "flaut" at folk på nytt og på nytt poster skråsikre, feilaktige påstander om tekniske virkemåter som de kunne ha korrigert ved å bruke 2 minutter på wikipedia før man postet.

I stedet bruker man flere dager på å forsvare intuisjons-basert teknisk forståelse, og når det ikke fører fram prøver man å forsvare seg med at man har bedre utstyr enn de som gidder å sjekke wikipedia...

-k

N

nb

Gjest
    topline skrev:
    Vi mangler svar på det essensielle her, kan man få samme lyd for en brøkdel av summen?
    Hvis svaret er nei, så er jo Edge'n pengene verdt uavhengig av innmat.

Jeg ser jo at det i teorien bør være mulig, basert på teknologien. Men har aldri opplevd det i praksis. ;)
    Jeg synest det essensielle her snarere er - er det hva som presenteres på utgangene på komponenten som betyr noe eller er det pris, innpakning, merkenavn og "stortyen" til produktet som avgjør hvor bra noe blir regnet som.

Hva skal man for eksempel si til tester av signalkabler som er utført med en slik spiller? Man trenger neppe være rakettforsker for å se at det ikke kan være det helt store poenget å koble en meter superduperkabel på en slik når man har sett hvordan det er koblet på innsiden.

M

musicus

Gjest
    knutinh skrev:
    musicus skrev:
    Det at alle har tilgang til wikipedia gjør det vel enda mer "flaut" at folk på nytt og på nytt poster skråsikre, feilaktige påstander om tekniske virkemåter som de kunne ha korrigert ved å bruke 2 minutter på wikipedia før man postet.

I stedet bruker man flere dager på å forsvare intuisjons-basert teknisk forståelse, og når det ikke fører fram prøver man å forsvare seg med at man har bedre utstyr enn de som gidder å sjekke wikipedia...

-k
    Jeg savner fortsatt egne praktiske bruker erfaringer fra din kant, og det kan interessere hva du har for slike selv om du mener det ikke er av interesse for saken, du setter faktisk ikke alltid agendaen eller dens interesse for andre, selv om du sikkert ønsker det.
    Derav er jeg faktisk mer nysgjerrig på dine erfaringer hva visse ting gjelder enn hva Wikipedia sier om temaet. Og det interesserer ikke meg at det ikke interesserer deg, du krever klare svar av andre så hvorfor kke gi ett selv når du blir spurt?

mvh

K

knutinh

Gjest
    musicus skrev:
    Jeg savner fortsatt egne praktiske bruker erfaringer fra din kant, og det kan interessere hva du har for slike selv om du mener det ikke er av interesse for saken, du setter faktisk ikke alltid agendaen eller dens interesse for andre, selv om du sikkert ønsker det.
    Derav er jeg faktisk mer nysgjerrig på dine erfaringer hva visse ting gjelder enn hva Wikipedia sier om temaet.
    Jeg savner bedre veier, et bedre helsevesen og en mer stabil PC. Alle har vi våre savn.
    Og det interesserer ikke meg at det ikke interesserer deg, du krever klare svar av andre så hvorfor kke gi ett selv når du blir spurt?
    Jeg krever ingenting av noen som helst. Dersom du påstår noe så gir jeg deg et tilbud om å presentere argumentasjon og kilder slik at leseren kan feste større lit til påstanden.

Jeg har etter 7000 poster på dette forum funnet at min plass i debatten ikke er å beskrive mine opplevelser. Jeg ser at dette irriterer andre noe grenseløst, men det får ærlig talt være deres problem. Det jeg bidrar med i debatten skal jeg prøve å underbygge og henvise til etter beste evne, men forskjellen mellom "lossy" og "lossless" endres ikke av om jeg har rørforsterker eller transistorforsterker.

-k

M

musicus

Gjest
    nb skrev:
    musicus skrev:

mvh
    Enig i første (den ikke uthevede, av meg, delen) bruker erfaringer derimot er så relative og subjektive at det blir opp til den enkelte å avgjøre om det (lydmessig, til tross for en ikke imponerende byggekvalitet) er verdt pengene, om det er denne spilleren som gir "bang for the bucks" så kjør på!, anmeldelser i pressen skal også leses med en klype salt og ikke tas som noen sannhet, det vet vel allerede de fleste, men alt dette kunne jo vært stated med få ord, siden får det være opp til folk selv å ta sine valg, uansett hva både du og jeg måtte mene om det.

Selv vil jeg ikke hatt spilleren hjemme i hylla, men det er mer fordi jeg ikke liker designet, lyden skulle jeg gjerne ved anledning lagt ørene til, selv om jeg personlig leter etter noe som er mer for både hjertet å hjerne når jeg velger spiller ;) ....

mvh

M

musicus

Gjest
    knutinh skrev:
    musicus skrev:
    Derav er jeg faktisk mer nysgjerrig på dine erfaringer hva visse ting gjelder enn hva Wikipedia sier om temaet.
    Jeg har etter 7000 poster på dette forum funnet at min plass i debatten ikke er å beskrive mine opplevelser. Jeg ser at dette irriterer andre noe grenseløst, men det får ærlig talt være deres problem.

-k
    Jeg synes vel at du etter over 7000 poster burde innsett at dette ikke bare irriterer men også kan oppfattes som jævlig arrogant og en ikke så liten besservisser taktikk (eller mangel på praktiske erfaringer i mye av det du korrigerer andre for) er ikke bare andres problem slik du skisserer, du gjør deg til endel av diskusjonen og dermed er det og litt av ditt problem.

mvh

K

knutinh

Gjest
    musicus skrev:
    Jeg synes vel at du etter over 7000 poster burde innsett at dette ikke bare irriterer men også kan oppfattes som jævlig arrogant og en ikke så liten besservisser taktikk (eller mangel på praktiske erfaringer i mye av det du korrigerer andre for) er ikke bare andres problem slik du skisserer, du gjør deg til endel av diskusjonen og dermed er det og litt av ditt problem.
    Det er vel knapt noen steder utenom innen hifi at det å bruke kilder og henvisninger er "jævlig arrogant" og "besserwisser"?

Du må gjerne karakterisere min person så mye du måtte ønske. Jeg tror ikke at det bidrar til at saken du ønsker å diskutere blir bedre belyst, eller at oppegående lesere tar deg mer på alvor. Men for all del, kjør på...

Hvis du mot formodning fremdeles tror at personangrep er en moden og fornuftig strategi for å prøve å hevde deg i en debatt når ordene dine ikke strekker til, så oppfordrer jeg deg til å ta saken opp med moderator eller sende meg en PM. Av respekt for trådens topic så legger jeg ballen død fra min side.

-k

Audio Art

Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Antall liker
    190
    Torget vurderinger
    2
    knut:

Det må da for svarte være mulig å etterspørre praktisk erfaring fra din side. Noe jeg neppe tror du har!

M

musicus

Gjest
    knutinh skrev:
    musicus skrev:
    Det er vel knapt noen steder utenom innen hifi at det å bruke kilder og henvisninger er "jævlig arrogant" og "besserwisser"?

Du må gjerne karakterisere min person så mye du måtte ønske. Jeg tror ikke at det bidrar til at saken du ønsker å diskutere blir bedre belyst, eller at oppegående lesere tar deg mer på alvor. Men for all del, kjør på...

-k
    Jeg duskuterer ikke din personlighet, den interesserer meg fint lite, men jeg påpeker overfor deg hvordan du kan oppfattes i en diskusjon, så legg av den "sårede og lett fornærmede" sympati høstende tonen du bruker legge an når slike lett ubehagelige (for deg ) spm dukker opp.
    Du ser poenget (eller kanskje ikke) like godt som noen annen, og det er ikke bare andres problem som du hele tiden vil ha det til, når du irriterer (ja du kan faktisk irritere du og).
    Registrerer som vanlig at du igjen bøjer av (og anlegger foran nevnte"tone") når det kommer til å svare på det som for noen er av en viss interesse, dine praktiske erfaringer i mye av det du diskuterer.
    Du er ubestridelig en belest og kunnskapsrik person, ingen tvil om det, men du kan ha godt å diskutere på ett folkelig nivå noen ganger du og, som alle andre.
    Prøv, og jeg tror du vil bli positivt overrasket.

mvh

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    musicus skrev:
    knutinh skrev:
    musicus skrev:
    Jeg har etter 7000 poster på dette forum funnet at min plass i debatten ikke er å beskrive mine opplevelser. Jeg ser at dette irriterer andre noe grenseløst, men det får ærlig talt være deres problem.

-k

mvh
    Flere av oss sliter med forskjellen på teori og praksis når det gjelder hifi.

I teorien er det ikke forskjeller på hverken det ene eller andre, i praksis opplever vi til dels "store" forskjeller.
    Teoretikerne har derimot ingen problemer med å få teori og praksis til å stemme overrens, da det er nok av blindtester å vise til...

Jeg ser imidlertid på hifi som en praktisk disiplin, og velger å forholde meg til det. Det som gir meg størst nytelse ved vanlig lytting foretrekkes, uavhengig av hva teorien måtte si.

Da kan det også bli litt krasj opp mot de som kun ser på det som en teoretisk øvelse. ::)

M

musicus

Gjest
    topline skrev:
    musicus skrev:
    knutinh skrev:
    musicus skrev:

-k

mvh
    Jeg ser imidlertid på hifi som en praktisk disiplin, og velger å forholde meg til det. Det som gir meg størst nytelse ved vanlig lytting foretrekkes, uavhengig av hva teorien måtte si.

Da kan det også bli litt krasj opp mot de som kun ser på det som en teoretisk øvelse. ::)
    Enig, godt sammenfattet topline! :)

mvh

B

Back_Door

Gjest
    topline skrev:
    musicus skrev:
    knutinh skrev:
    musicus skrev:

-k

mvh
    Flere av oss sliter med forskjellen på teori og praksis når det gjelder hifi.

I teorien er det ikke forskjeller på hverken det ene eller andre, i praksis opplever vi til dels "store" forskjeller.
    Teoretikerne har derimot ingen problemer med å få teori og praksis til å stemme overrens, da det er nok av blindtester å vise til...

Personlig legger jeg mest vekt på de forskjeller jeg klarer å høre uavhengig om jeg vet hva som spiller eller ikke. Er ikke det en fornuftig rettesnor da?
    Teori er et godt sted å begynne når man planlegger for å finne ut hvor det SANNSYNLIGVIS er mest å hente. Praksis verifiserer om teorien hadde noen verdi i virkeligheten.
    Så langt har jeg ikke opplevd krasj mellom teori og praksis. Kanskje har jeg oppnådd å maksimere utbytte av mine investeringer? Selv om det f.eks. inn til en viss grense er forskjell mellom kabler, tror jeg at forskjellene jeg kan oppnå via justeringer i DEQX er mye større enn å bruke mer penger på kabler.

Denne Edge spilleren minner meg faktisk om mine egne erfaringer rundt Squeezebox, nemlig hvor langt man kan komme med det enkle. En vesentlig forskjell er dog prispolitikken bak de to produkter.

K

knutinh

Gjest
    papworth skrev:
    knut:

Det må da for svarte være mulig å etterspørre praktisk erfaring fra din side. Noe jeg neppe tror du har!
    Din tro og religion interesser meg lite.

Du må få lov til å etterspørre akkurat hva du vil. Har noen nektet deg det?

-k

K

knutinh

Gjest
    musicus skrev:
    Jeg duskuterer ikke din personlighet, den interesserer meg fint lite, men jeg påpeker overfor deg hvordan du kan oppfattes i en diskusjon, så legg av den "sårede og lett fornærmede" sympati høstende tonen du bruker legge an når slike lett ubehagelige (for deg ) spm dukker opp.
    Det er ubehagelig fordi det er barnslige, irrelevante person angrep som fjerner fokus fra sak. Jeg kan ikke si at jeg føler at min verden faller sammen av den grunn.

Dersom saklige innlegg fra min side får enkelte til å bli rasende og hamre løs på tastaturet så er det kanskje ikke mine innlegg som burde sees nærmere på? Det finnes et godt reglement på forumet, og jeg oppfordrer deg til å be admin se nærmere på alle innlegg som potensielt bryter dem.
    Du ser poenget (eller kanskje ikke) like godt som noen annen, og det er ikke bare andres problem som du hele tiden vil ha det til, når du irriterer (ja du kan faktisk irritere du og).
    Registrerer som vanlig at du igjen bøjer av (og anlegger foran nevnte"tone") når det kommer til å svare på det som for noen er av en viss interesse, dine praktiske erfaringer i mye av det du diskuterer.
    Du må få lov til å mene hva du vil om min "tone". Når du har noe å si om _sak_ så kan vi kanskje snakke igjen?
    Du er ubestridelig en belest og kunnskapsrik person, ingen tvil om det, men du kan ha godt å diskutere på ett folkelig nivå noen ganger du og, som alle andre.
    Jeg diskuterer så folkelig som jeg kan. Jeg har ingen personlig glede av å dra inn irrelevant teori. Men når debattanter tar feil så mener jeg at det er bedre å henvise til sikre kilder, enn å slå dem verbalt i hodet.

-k

M

musicus

Gjest
    knutinh skrev:
    musicus skrev:
    Det er ubehagelig fordi det er barnslige, irrelevante person angrep som fjerner fokus fra sak. Jeg kan ikke si at jeg føler at min verden faller sammen av den grunn.
    Du må få lov til å mene hva du vil om min "tone". Når du har noe å si om _sak_ så kan vi kanskje snakke igjen?
    Jeg diskuterer så folkelig som jeg kan. Jeg har ingen personlig glede av å dra inn irrelevant teori. Men når debattanter tar feil så mener jeg at det er bedre å henvise til sikre kilder, enn å slå dem verbalt i hodet.

-k
    :p ::)

mvh

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn