JP skrev:
Følgende nevnes som tegn på din usikkerhet, men jeg tviler sterkt på at du er i stand til å skjønne det selv. Du bruker hyppig følgende ord når du argumenteter: "Jeg lurer på", " jeg tipper at uansett", "jeg sliter med å skjønne" og til slutt "jeg antar". Slike uttrykk er ikke med på å underbygge din kredibilitet eller troverdighet, la det være klart.
Så til det endelige spørsmål: Hva er dine motiv for å skrive det du gjør? Altså fullt av antakelser og insinuasjoner om noe du ikke har greie på? Gi oss en god grunn?
I tillegg: Hva spiller du på selv og på hvilket erfaringsgrunnlag baserer du dine insinuasjoner på?
Jeg spiller på Denon DVD-2910 foret digitalt til en Yamaha Reciever, tidligerere digitalt til en DAC fra Benchmark. Spilleren min ser for øvrig ut som en million dollar sammenlignet med greiene Edge har prestert her.
Insuinasjonene mine er basert på noe som unektelig ser ekstremt jalla ut og som neppe hadde passert kvalitetskontrollen hos Denon, Yamaha, Pioneer eller noen andre av produsentene i den rimeligere ende av skalaen. Se bare på hvor mange av komponentene på spilleren til Fosse som er bøyd og tydelig ute av stilling.
Du som har så sinnsykt peil kan kanskje svare på følgende
- hvorfor er det en HDMI-port inne i kabinettet på den påstått egenutviklede DACen?
- hvorfor har Edge loddet på noen ledninger fra de opprinnelige RCA-kontaktene inne i kabinettet?
- hvorfor har Edge levert spilleren med en DVD-fjernkontroll da det er en ren CD-spiller i følge prodsentenen?
- hvorfor ser printene unektelig ut som de opprinnelig tilhører et annet produkt?
- hva har Edge egentlig gjort av utviklingsarbeide på denne spilleren?
- hvorfor leser spilleren DVD-er når det er en CD-spiller? Edge sier selv på nettsidene sine at bølgelengden på laseren er 650 nm, noe som betyr DVD-drev. Hadde det vært et CD-drev hadde den vært 780 nm, men det visste du sikkert allerede.
- hvorfor har verken produsent eller importør kommet med noe oppklarende info?
Om du føler din egen kredibilitet er ektremt høy i denne saken, be my guest, det var du som sa at de opprinnelige bildene ikke stemte med hva du visste om denne spilleren, men de stemte vel ganske bra, gjorde de ikke?
Motivene mine er for øvrig enkle - det tyder på at noe som er brandet som en high-end CD-spiller med en ditto tilhørende pris essensielt er en mainstream DVD-spilller. Jeg synest det er ganske morsomt - særlig siden den er genierklært av journalister og kunder. Om det hadde stått Edge, ML, Krell eller hva det nå måtte være på boksen er for meg uinteressant.
Om du lurer så gir jeg blanke i hvordan spilleren låter - det er knapt noen som bryr seg om det i denne saken uansett.