JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    eddie1 skrev:
    mesut skrev:
    bortkasta tid å opplyse en som er stolt av å være uvitende, bho.
    hehe ikke bra og fleipe her inne med så mange hårsåre men får trøste meg med at jeg kan lære mye av dere.det som er så utrolig synd er at P.W Klipsch ikke er i live :'( tenk hva han kunne lært her inne ;D
    du skal være glad du er her inne så kan i alle fall du lære noe. Tenke seg til om noe gikk inn også.
    Å være trofast mot et hifi-merke er det mest dustete du kan være uansett hvem som står bak.

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    H.R skrev:
    eddie1 skrev:
    mesut skrev:
    hehe ikke bra og fleipe her inne med så mange hårsåre men får trøste meg med at jeg kan lære mye av dere.det som er så utrolig synd er at P.W Klipsch ikke er i live :'( tenk hva han kunne lært her inne ;D
    du skal være glad du er her inne så kan i alle fall du lære noe. Tenke seg til om noe gikk inn også.
    Å være trofast mot et hifi-merke er det mest dustete du kan være uansett hvem som står bak.
    Helt enig men dere burde seriøst kontakte Klipsch og deres ingeniører også så de kan lære litt! er jo snakk om enkle/billige tweaks som gjør de bedre.
    dette burde jo alle Klipsch elskere få gleden av og P.W Klipsch var jo en gammel mann da han sovnet inn så fulgte vel ikke helt med i timen og da er det litt trist at ikke hans etterfølgere ser inn i fremtiden hvois man da ikke ser på Palladium da som er den nye "highend" serien til Klipsch ;D

NB! ikke meningen og kuppe tråden til Jan så den burde vel evt fortsette i Klipsch tråden! men spennende de driverne Jan ;)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    65finger skrev:
    eddie1 skrev:
    65finger skrev:
    eddie1 skrev:
    mesut skrev:
    Klipsch driver butikk, dvs produsere ting billig og selge ting dyrt. Det har de forøvrig til felles med de fleste bedrifter.
    hehe så feil du tar! Klipsch er mye for pengene i motsetning til veldig mange andre produsenter og de har brukt over 50 år for å forbedre topp modellen sin 8)
    Hva har de utført av forbedringer de siste 50 årene avy betydning? For all del, det er gode høytalere som står seg bra orginalt men å tro at en amerikansk bedrift av den størrelsen ikke kjiper på deler for å spare penger er noget naivt
    ikke for å blande meg midt oppe i detta men ;D det samme kan vel sies om hvilket som helst merke (nesten)
    fra hvilket som helst land,Klipsch har derimot noe som mange mangler,eller legger fra seg underveis,nemmelig røtter. Personlig synes jeg at alle kan tweake det de vil,men man behøver ikke disse de som liker orginalen for det
    er vel ikke ett råne miljø dette her hvor man på død og live skal bygge ut og breie alt som er ? ;D ;D
    liker orginal klipsch godt jeg også

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    H.R skrev:
    eddie1 skrev:
    mesut skrev:
    hvorfor det ? snur man på flisa så er det fra min vinkel like dustete å kjøpe en kostbar ht for så å lage noe helt annet ut av det, da er det vel rimeligere å bygge det selv fra bunnen ??

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    eddie1 skrev:
    Helt enig men dere burde seriøst kontakte Klipsch og deres ingeniører også så de kan lære litt! er jo snakk om enkle/billige tweaks som gjør de bedre.
    Tror du de blir overrasket over at en driver med 10 ganger mer magnet enn den originale kanskje kan yte bedre?

Tror du de blir overrasket over at brukere tester andre deler i høyttalere der det er så enkelt å bytte komponenter fullstendig "bolt-on" og "plug&play"?

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    jokris skrev:
    Personlig synes jeg at alle kan tweake det de vil,men man behøver ikke disse de som liker orginalen for det
    Du snur det ikke litt på hodet nå?

jokris skrev:
    er vel ikke ett råne miljø dette her? ;D ;D
    Ikke? ::)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Dazed skrev:
    jokris skrev:
    Personlig synes jeg at alle kan tweake det de vil,men man behøver ikke disse de som liker orginalen for det
    Du snur det ikke litt på hodet nå?

jokris skrev:
    er vel ikke ett råne miljø dette her? ;D ;D
    Ikke? ::)
    vi som innrømmer å like orginal klipsch her inne er i mindretall tør jeg å påstå ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    jokris skrev:
    65finger skrev:
    eddie1 skrev:
    65finger skrev:
    eddie1 skrev:
    mesut skrev:
    Klipsch driver butikk, dvs produsere ting billig og selge ting dyrt. Det har de forøvrig til felles med de fleste bedrifter.
    hehe så feil du tar! Klipsch er mye for pengene i motsetning til veldig mange andre produsenter og de har brukt over 50 år for å forbedre topp modellen sin 8)
    Hva har de utført av forbedringer de siste 50 årene avy betydning? For all del, det er gode høytalere som står seg bra orginalt men å tro at en amerikansk bedrift av den størrelsen ikke kjiper på deler for å spare penger er noget naivt
    ikke for å blande meg midt oppe i detta men ;D det samme kan vel sies om hvilket som helst merke (nesten)
    fra hvilket som helst land,Klipsch har derimot noe som mange mangler,eller legger fra seg underveis,nemmelig røtter. Personlig synes jeg at alle kan tweake det de vil,men man behøver ikke disse de som liker orginalen for det
    er vel ikke ett råne miljø dette her hvor man på død og live skal bygge ut og breie alt som er ? ;D ;D
    Klart at det gjelder de fleste høytalerprodusenter men der er klipsch som er teamet. Syntes klipsch orginalt er kult jeg også, ihvertfall de jeg har lyttet til. Poenget er at bedriften klipsch skal tjene penger og være konkurransedyktige i de segmentene de henvender seg til. Da må det spares på komponenter. De selger 10000vis av høytalere. Derfor kan privatpersoner med kunnskap forbrede disse betydelim med bedre komponenter

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Jeg anbefaler eddie å ta en titt på Klipsch sitt eget forum......om han skjønner å lese engelsk da.
    Side på side med tweaks og ombygging, og det med Klipsch som moderator. ;)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    jokris skrev:
    vi som innrømmer å like orginal klipsch her inne er i mindretall tør jeg å påstå ;D
    Absolutt ikke. Alle klipsch-vennene gjør jo det, men har ikke dermed sagt noen motvilje mot modifikasjoner og eventuelle forbedringer likevel.

Poenget mitt var likevel at du snudde om på hvem som disset hvem.

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    BHO skrev:
    Jeg anbefaler eddie å ta en titt på Klipsch sitt eget forum......om han skjønner å lese engelsk da.
    hehe forstår de med eldre modeller(15-20-30 år osv) men ikke ellers! ser på b&w forum osv og det serikke ut til at det er så mye de "oppgraderer" høytalerne sine ;)

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Hei dere får diskutere videre da jeg tar en liten tur til riga,da blir det nok rolig i denne tråden

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    eddie1 skrev:
    BHO skrev:
    hehe forstår de med eldre modeller(15-20-30 år osv) men ikke ellers! ser på b&w forum osv og det serikke ut til at det er så mye de "oppgraderer" høytalerne sine ;)
    Klipsch legger vel forholdene til rette for at kjøperene enkelt kan oppgradere høytalerene sine. Sympatisk! Alternativet er foreksempel B&w som kommer med SE, Mk2 osv til en høy pris

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    eddie1 skrev:
    BHO skrev:
    Se på et Klipschorn eller tilsvarende. Hvor vanskelig er det å skru ut en driver og inn en ny, eller å bytte et delefilter?

Se så på en moderne B&W og gjør den samme vurderingen.

Det er ikke så rart terskelen for å teste litt modifisering er lavere med noe som er enkelt å skru på.

Hvorfor er det så vanskelig å akseptere at andre kanskje har lyst til å prøve om de får til å forandre eller forbedre lyden i komponentene sine?

Selvsagt er det ikke alle forandringer som er til det bedre, men det kan man velge å ta som lærdom.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Dazed skrev:
    jokris skrev:
    Absolutt ikke. Alle klipsch-vennene gjør jo det, men har ikke dermed sagt noen motvilje mot modifikasjoner og eventuelle forbedringer likevel.

nei,jeg synes modde politiet slår hardt ned på kommentarer angående "oppgraderinger " av klipsch
    høres ut som det sitter søppel i de rett fra fabrikken enkellte ganger

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    jokris skrev:
    Dazed skrev:
    jokris skrev:

nei,jeg synes modde politiet slår hardt ned på kommentarer angående "oppgraderinger " av klipsch
    Jeg synes altså at du har snudd det hele på hodet. Jeg ser en forumbruker som bruker kjeft hver gang noen har forandret en Klipsch, fordi PWK selvsagt allerede hadde valgt den korrekte løsingen, og den er det helligbrøde å fikle med.

...Men har vi ikke større problemer, er det kanskje ikke så farlig uansett? ;)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Dazed skrev:
    jokris skrev:
    Dazed skrev:
    jokris skrev:

Jeg synes altså at du har snudd det hele på hodet. Jeg ser en forumbruker som bruker kjeft hver gang noen har forandret en Klipsch, fordi PWK selvsagt allerede hadde valgt den korrekte løsingen, og den er det helligbrøde å fikle med.

...Men har vi ikke større problemer, er det kanskje ikke så farlig uansett? ;)
    helt enig ;D,og jeg må innrømme at det er spennende å følge med på mods,og kreativiteten som fremvises, kudos for det
    men jbl klipsch blir for meg det samme som å se giggs i looserpooltrøye ;D ;D

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    jokris skrev:
    helt enig ;D,og jeg må innrømme at det er spennende å følge med på mods,og kreativiteten som fremvises, kudos for det
    men jbl klipsch blir for meg det samme som å se giggs i looserpooltrøye ;D ;D
    Jeg er bare spent på å høre det, jeg. Fotball? De kan løpe rundt i bleier for alt jeg bryr meg. ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    Har jeg bomma helt her nå eller har du satt JBL drivere i dine Klipschorn?
    Intet skal være uprøvd unge mann ;)
    Og så lenge det er en oppgradering er det ikke så nøye hva driveren heter.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    H.R skrev:
    eddie1 skrev:
    mesut skrev:
    dette burde jo alle Klipsch elskere få gleden av og P.W Klipsch var jo en gammel mann da han sovnet inn så fulgte vel ikke helt med i timen og da er det litt trist at ikke hans etterfølgere ser inn i fremtiden hvois man da ikke ser på Palladium da som er den nye "highend" serien til Klipsch ;D

NB! ikke meningen og kuppe tråden til Jan så den burde vel evt fortsette i Klipsch tråden! men spennende de driverne Jan ;)
    Bare å kjøre på gutten min, her sensureres intet.

De er ikke bare spennende de er jævla gode. Å si noe annet enn at det er en oppgradering er å juge seg blå ;D

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    65finger skrev:
    eddie1 skrev:
    65finger skrev:
    eddie1 skrev:
    mesut skrev:
    Her skal ingen disses !

Og ja, Klipsch (iaf de jeg har hørt) låter bra originalt men det bor så mye i de, uforløst morro om du vil.

Og du må være enig i at vi har folk her på sentralen som leker/prøver ut ja baner vei om du vil, og det er ikke negativt vel ?

Og det er frvillig om man vil teste ut litt ;)

/jan

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.612
    Torget vurderinger
    23
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:

/jan
    Finnene har skjønt det;

" Det är det samma va flickan heter, bara hon knullar!"

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    pengesluk skrev:
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:

/jan
    Finnene har skjønt det;

" Det är det samma va flickan heter, bara hon knullar!"

/jan"somerkvartfinne"olsen

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    JanR skrev:
    jokris skrev:
    65finger skrev:
    eddie1 skrev:
    65finger skrev:
    eddie1 skrev:
    mesut skrev:
    Her skal ingen disses !

Og ja, Klipsch (iaf de jeg har hørt) låter bra originalt men det bor så mye i de, uforløst morro om du vil.

Og du må være enig i at vi har folk her på sentralen som leker/prøver ut ja baner vei om du vil, og det er ikke negativt vel ?

Og det er frvillig om man vil teste ut litt ;)

/jan
    nei, jøss, jeg sier jo det at alle må gjøre som man vil,mye moro og følge med og ikke minst kudos for hva dere får til ;D ;D for meg som har 10 tommeltotter når det gjelder lodding og slikt er det impressive hva dere disker opp med.

;D ;D
    Mvh
    J

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    nei, jøss, jeg sier jo det at alle må gjøre som man vil,mye moro og følge med og ikke minst kudos for hva dere får til ;D ;D for meg som har 10 tommeltotter når det gjelder lodding og slikt er det impressive hva dere disker opp med.

;D ;D
    Mvh
    J
    Har endel tommeltotter jeg også. Tror BHO var litt oppgitt en periode ;D
    Men man lærer. Har alltid vært en bruker og dilter ::)
    De andre gutta baner vei, jeg diltert etter. Funket bra så langt ;)

Men...det er faktisk ganske artig (og litt frustrende) å interesant å mekke litt. Lærerikt ikke minst.

Men man skal ikke disse eller jævles med de som ikke gjør akkurat det samme som en annen. Eller vil modde for den saks skyld. Heldigvis, hihi, kjenner vi hverandre passe godt så vi kødder i vei så godt vi kan. Kan kanskje virke litt "merkelig" for de som er innom men vi er alle gode venner.
    Så til alle våre seere, slapp av :p

/jan

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.914
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    bare vent til du skal bygge forsterkere!
    da skal du få fritert tottene ;D
    bacon-eimen kommer til å ligge tjukk over Øssfolld!
    mvh
    Leif

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    LMC skrev:
    bare vent til du skal bygge forsterkere!
    da skal du få fritert tottene ;D
    bacon-eimen kommer til å ligge tjukk over Øssfolld!
    mvh
    Leif
    Hehehe, var det jeg trengte for å ikke sette i gang denslags prosjekter.

Hadde selvsagt vært morro med noe enkelt men skal spare fingrene mine i noen mnd'r til ;)

/jan

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.914
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    "there´s nothing like the smell of bacon in the morning" ::)
    mvh
    Leif

bar

Medlem
    Ble medlem
    15.02.2007
    Antall liker
    0
    Hei Jan. Vi ble brutt, prøvde å ringe deg opp igjen et par ganger men ikke noe kontakt med abonnent. takk for oppklaringen, og unnskylder bryderiet. Mvh Bård

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn