Hei,
Som sommerværet har lagt seg over Vestfold, har lydgleden også blitt lagt litt på hylla. For noen her inne er det vel helt forferdelig å se at noen skriver noe slikt, men slik er det bare nesten nesten.
Har vært lydløst i et lite kort periode i påvente på nye høytalerkabler, da Tyr-kablene ble solgt. Endelig har Chord Signatur ht dukket opp i posten, og jeg gledet meg veldig for å teste dem og selvfølgelig med håp om at lydmessig ikke ble en for stor nedtur sammenlignet med Tyren. Og etter å ha hørt kablene i nesten en uke må jeg si meg fornøyd med nedgraderingen.
Men tenkte jeg må først startet med at jeg savner meget rørene mine. Og det har jeg gjort siden jeg pakket dem ned for salg. Selv om jeg hele tiden var usikker på om jeg likte hvordan de klarte å runde av på toppen så var de i det minste et stort eieglede å ha i huset, selv om kona syns det så ut som et konsentrasjonsleir med alle de rørene langs veggen.
Ikke misforstå meg, det er lekkert med 402 i huset også. Det oser muskler av den rett og slett. Estetisk kunne jeg tenkt meg at lysioden var blå istedenfor rød nå den var av, da dcs min er blå også. Men det er bare meg
Men det kan vel gjøres noe med ved en senere anledning. Da jeg spilte på 402 og tyren så forsvant ganske mye av rørlyden. Her ble det ikke rundet på toppen og spilte fantastisk kontrollert både topp og bånd. Jeg følte en annelse mer dynamikk og luftighet enn 275r'ene. Og det var faktisk en tilvenningssak dette med rørlyden.
Selv om jeg var fornøyd, så var det ikke noen endring på dybdebassen, syns jeg og dette mislikte jeg veldig. Så dukket jammen Chord signaturen opp.
Må først nevne det at Tyren fikk ny eier og han var veldig fornøyd med kjøpet. Sånt liker vi av tilbakemelding når man selge saker, og han kjøpte likegreit Shiva-kabelen par dager senere også.
Ble litt sporet av her, tilbake til Chorden. Likte med en gang kabelen da jeg satt den i systemet. Bassen mye mer fremtreden enn tyren, men ikke på bekostning av resten. Jeg hører den går litt dypere og mer punch/trøkk. For meg virker chorden også litt mer åpen, men jeg syns den ikke er like god på å skille de alle minste detaljene like tydelig. Men jeg ser toppen tydeligere, Santana soloene er råere og her svinges det til den slags helt til sola går ned, og selvfølgelig etter at bilen er renset for POLLENSKITT.
Vi høres
Mvh. jonlam