jonlam's lille verden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.222
    Antall liker
    805
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    jonlam skrev:
    Vanskelige tider er det vel ikke, heller blind i gode tider. Kanskje dere ser meg i luksusfellen! :D
    Jeg har ikke tenkt å legge så mye penger igjen på en effekttrinn.

    Jeg må frigjøre litt penger til sommerbil, evt. bilbytte.
    Jeg vurderer en 92-96modell mb sl300 som sommerbil, men det er en skummelt gammel bil som koster flesk hvis det skjer noen galt og jeg er ikke bilkyndig. Så tenkte jeg søren jeg tar en luksusfelle og slår til på en 02-04mb sl320 og selger alt jeg eier og har inkl. nåværende stasjonsvogn, og self pluss ekstra lån. Det har jeg sikkert driftsbil i noen år fremover iallefall. (har jeg lurt meg selv til å tro da).

    Mb er greit..lett å finne rimelige deler på nett uansett..go for it
     

    G.A.G.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    475
    Antall liker
    68
    Sted
    Vestfold
    Heisan, Vil bare for orden skyld nevne at AW250R som regel går under 20000,-.
    Tipper det var trist å la MC fare.......

    Mvh
    Andreas
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Takk for tipset GAG.
    Akkurat kommet tilbake fra en svensketur for å levere fra meg mc'ene, og fikk med meg vin og billig snus hjem. Du har rett i at det var trist å levere fra meg mc'ene.

    Men nå blir det jo moro igjen å få prøve ut andre effekttrinn, trøster meg med det.
    Håper vi sees igjen på treff en gang.

    Mvh. jonlam


    G.A.G. skrev:
    Heisan, Vil bare for orden skyld nevne at AW250R som regel går under 20000,-.
    Tipper det var trist å la MC fare.......

    Mvh
    Andreas
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    ;D ;D ;D ;D

    :eek: :eek: :eek: :eek:

    Min første drømmebil har gått i oppfyllelse.



    Mvh. jonlam
     

    Vedlegg

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.231
    Antall liker
    20.100
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Slutt med strippinga, få se vidunderet! ;D :-*
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.279
    Antall liker
    914
    jonlam skrev:
    ;D ;D ;D ;D

    :eek: :eek: :eek: :eek:

    Min første drømmebil har gått i oppfyllelse.



    Mvh. jonlam
    Mulig jeg er på jordet her, men dette ser da unektelig Tysk ut :-\ BILer jo ITALIENSKE ;)

    mvh

    (Forresten gratulerer :D)
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Har vært en lang dag.

    Mer mer bilder kommer, ikke bare bilen, men en kul sak til hjemmet også. MC'ene er solgt!! ;)

    Mvh. jonlam
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.061
    Antall liker
    623
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Slutt nå med å terge oss ;D Pøs på med bilder av lidenskapene ;D
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.231
    Antall liker
    20.100
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Photoshop er morsomme greier ;D ::)

    Egentlig er jeg mye mer interessert i om det har blitt ny forsterker. :D
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Og om du ser bort fra photoshop så kanskje du finner et hint!!! ;D

    Mvh. jonlam

    Ps. nå hjalp jeg deg for mye

    lars_erik skrev:
    Photoshop er morsomme greier ;D ::)

    Egentlig er jeg mye mer interessert i om det har blitt ny forsterker. :D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Flott bil det der Jonlam....er jo en drøm å kjøre disse... Tysk uberkvalitet ( fra en Volvofan)

    Noenganger kan det være greit å prioritere litt , skrur man ikke mye selv , så bør det være driftsikre saker , ( som Benz) og hi-fi kan jo gjøres billigere , med oppsiktsvekkende resultater om du må.

    Jeg har forresten en John Shearne phase two integrated 50watt a-b som jeg kan selge , om du har brukt for.....den går for ett par tanker Mercedes fuel,... ;D

    FANTASTISK forsterker til en latterlig penge....rett og slett.

    Mvh Espen
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.231
    Antall liker
    20.100
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det ble 402,skjønner jeg ;)
    Må du skaffe deg ordentlige høyttalere nå da ;D
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Jeg har ikke peiling på bil. Broren kan en del og er den oldschool typen. Så litt skal jeg klare å lære meg å gjøre selv. Jeg har ikke spesialt interesse for bilstereo tidligere, så dette lar vi ligge på vent inntil stereoen i huset er på plass, for nå sitter jeg uten lyd.

    Bilen har jeg ikke vanskelig å kjøpe, usikkerheten ligger i bilens stand og service og kostnaden rundt den kan være om stor, hvis jeg er uheldig. Vi krysser fingerne på at jeg har gjort et godt kjøp.


    ssm skrev:
    Flott bil det der Jonlam....er jo en drøm å kjøre disse... Tysk uberkvalitet ( fra en Volvofan)

    Noenganger kan det være greit å prioritere litt , skrur man ikke mye selv , så bør det være driftsikre saker , ( som Benz) og hi-fi kan jo gjøres billigere , med oppsiktsvekkende resultater om du må.

    Jeg har forresten en John Shearne phase two integrated 50watt a-b som jeg kan selge , om du har brukt for.....den går for ett par tanker Mercedes fuel,... ;D

    FANTASTISK forsterker til en latterlig penge....rett og slett.

    Mvh Espen
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei, LarsErik

    Nå må du slutte å dise ht mine da :)

    Jeg har dessverre ikke hus til gulvht ennå.

    OG forslaget ditt........Vi får se når klumpen dukker opp i stereobenken.

    Gleder meg

    Mvh. jonlam

    lars_erik skrev:
    Det ble 402,skjønner jeg ;)
    Må du skaffe deg ordentlige høyttalere nå da ;D
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Denne måte jeg ofre mc'ene mine for. Dette er gamle bilder fra tidligere.

    Ja, det ble en MB sl280, 96 modell.
    Dette er ikke den artigeste motoren, men den var så velholdt jeg måte se bort fra det, så jeg gleder meg å ta ned hardtopen for sommersesongen.

    Bilen skal på pleiehjemmet først, før jeg tar mine egne bilder. Hologrammene og småripene skal bort. Det fortjener en slik bil.

    Mvh. jonlam
     

    Vedlegg

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    jonlam skrev:
    Denne måte jeg ofre mc'ene mine for. Dette er gamle bilder fra tidligere.

    Ja, det ble en MB sl280, 96 modell.
    Dette er ikke den artigeste motoren, men den var så velholdt jeg måte se bort fra det, så jeg gleder meg å ta ned hardtopen for sommersesongen.

    Bilen skal på pleiehjemmet først, før jeg tar mine egne bilder. Hologrammene og småripene skal bort. Det fortjener en slik bil.

    Mvh. jonlam
    Hvaslags pleie trenger en slik doning? Jeg vil gjerne pleie min egen bil litt ekstra i år.
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Takk GAG. Jeg har drømt å eie en slik en lenge og anledningen passer fint, da jeg ikke har unger å tenke på ennå.

    Få håper det blir treff igjen snart. Vi snakkes.

    Mvh. jonlam

    G.A.G. skrev:
    Gratulerer med bil!
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Sjekk ut denne linken: http://www.detailersclub.no/forum/topic/4227-ss-mercedes-sl500-winterprep-updated/
    Jeg anbefaler deg å høre med gutta i bilforumet.

    Jeg har bare en kompis på jobben som er helt sær på dette og gått i lære hos ham.

    Hvordan ser hologrammer på bilen ut:
    http://www.detailersclub.no/forum/topic/5491-hologrammer-grunnen-til-eksistens/

    Det jeg vet er at f.eks. store kjeder som Brix tar ikke bort sånne ting hvis ikke du ber dem konkret gjøre det før du bestille time. I tillegg når de lakkrenser/korrigerer så fyller de ripene og etter et par vask så kommer ripene frem igjen.

    Det er en teknisk som heter rubbing:
    http://www.bilforumet.no/lakk-karosseri/136789-rykter-ang-rubbing.html

    Håper det gav deg litt svar, da jeg ikke kan helt forklare tekniskene rundt dette.

    Ps. Jeg var innom Brix her om dagen og bestemte meg å være streng fra start på hvordan jeg ville jobben skulle gjøre. De verget å ta jobben og måtte sjekke ut litt før de kunne svare. Får svar til fredag.

    Mvh. jonlam


    McLaren skrev:
    jonlam skrev:
    Denne måte jeg ofre mc'ene mine for. Dette er gamle bilder fra tidligere.

    Ja, det ble en MB sl280, 96 modell.
    Dette er ikke den artigeste motoren, men den var så velholdt jeg måte se bort fra det, så jeg gleder meg å ta ned hardtopen for sommersesongen.

    Bilen skal på pleiehjemmet først, før jeg tar mine egne bilder. Hologrammene og småripene skal bort. Det fortjener en slik bil.

    Mvh. jonlam
    Hvaslags pleie trenger en slik doning? Jeg vil gjerne pleie min egen bil litt ekstra i år.
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    GUD BEDRE....må bare



    Legge ut bildet.

    Historien kommer i morgen.

    PS ;) Kjempe takk til deg!!!

    Mvh. jonlam
     

    Vedlegg

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det ble Mcintosh igjen, nærmere bestemt 402. Det ble ikke nedgradering som ønsket økonomisk og jeg håper det ikke bli nedgradering i lydfronten heller. Og da er vi i gang med innspillingstid atte igjen. Men dette blir bare mer og mer farlig moro.

    Historien var at jeg fikk den med hjem før jeg trengte å betale og var som en unge på veien for å hente forsterkeren. Jeg fikk kun plass til forsterkeren i bagasjen, emb får vente til sola skinner og cab kan tas ned.
    Men nå er den min, i odel og eie. ;D

    Det var godt det haglet ned godt i dag. Jeg fikk løsrevet meg fra elskerinnen ute og forflyttet inn til elskerinnen i hjemmet. Jeg har måttet sage nesten hele bakplata til "stereo" benken for å få plass til hele mc og kablingen bak. Og så syk tung beist.

    Så nå er alt på plass og ser slik ut.


    Når har jeg sittet og hørt i noen timer og sitter igjen med en del inntrykk.



    Mer kommer.



    Mvh. jonlam
     

    Vedlegg

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Som sommerværet har lagt seg over Vestfold, har lydgleden også blitt lagt litt på hylla. For noen her inne er det vel helt forferdelig å se at noen skriver noe slikt, men slik er det bare nesten nesten.

    Har vært lydløst i et lite kort periode i påvente på nye høytalerkabler, da Tyr-kablene ble solgt. Endelig har Chord Signatur ht dukket opp i posten, og jeg gledet meg veldig for å teste dem og selvfølgelig med håp om at lydmessig ikke ble en for stor nedtur sammenlignet med Tyren. Og etter å ha hørt kablene i nesten en uke må jeg si meg fornøyd med nedgraderingen.

    Men tenkte jeg må først startet med at jeg savner meget rørene mine. Og det har jeg gjort siden jeg pakket dem ned for salg. Selv om jeg hele tiden var usikker på om jeg likte hvordan de klarte å runde av på toppen så var de i det minste et stort eieglede å ha i huset, selv om kona syns det så ut som et konsentrasjonsleir med alle de rørene langs veggen.

    Ikke misforstå meg, det er lekkert med 402 i huset også. Det oser muskler av den rett og slett. Estetisk kunne jeg tenkt meg at lysioden var blå istedenfor rød nå den var av, da dcs min er blå også. Men det er bare meg :) Men det kan vel gjøres noe med ved en senere anledning. Da jeg spilte på 402 og tyren så forsvant ganske mye av rørlyden. Her ble det ikke rundet på toppen og spilte fantastisk kontrollert både topp og bånd. Jeg følte en annelse mer dynamikk og luftighet enn 275r'ene. Og det var faktisk en tilvenningssak dette med rørlyden.

    Selv om jeg var fornøyd, så var det ikke noen endring på dybdebassen, syns jeg og dette mislikte jeg veldig. Så dukket jammen Chord signaturen opp. :)
    Må først nevne det at Tyren fikk ny eier og han var veldig fornøyd med kjøpet. Sånt liker vi av tilbakemelding når man selge saker, og han kjøpte likegreit Shiva-kabelen par dager senere også.

    Ble litt sporet av her, tilbake til Chorden. Likte med en gang kabelen da jeg satt den i systemet. Bassen mye mer fremtreden enn tyren, men ikke på bekostning av resten. Jeg hører den går litt dypere og mer punch/trøkk. For meg virker chorden også litt mer åpen, men jeg syns den ikke er like god på å skille de alle minste detaljene like tydelig. Men jeg ser toppen tydeligere, Santana soloene er råere og her svinges det til den slags helt til sola går ned, og selvfølgelig etter at bilen er renset for POLLENSKITT.

    Vi høres

    Mvh. jonlam
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.320
    Antall liker
    2.492
    Torget vurderinger
    4
    Chord Co lager gode kabler til "fornuftige" priser, rett og slett (imo)!
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Her var det lite liv om dagen.

    Nå har jeg brukt mange uke på å lære mc402 å kjenne.

    Jeg fikk lyttegruppen på besøk sist helg. De har vært gjennom alle fasene i løpet av det siste året og det kan vel sies at de kjenner anlegget ganske godt.

    Dommen var ganske klart: Vi savner alle mc275r'ene.

    Konklusjonen: På mc402 fikk vi rått med muskler og krefter. Detaljene var meget bra og tøffere punch. Alt i alt en rå effektforsterker. Men det ble for detaljert og for fint. Og anlegget har blitt satt i en bås. Ingenting å klage på anlegget dersom vi hører på jazz, trio, pop og latin. Det vil si det meste, men dessverre blir det for fint og for sliten til litt heavy metall og pop med mye lyder. Vi merker at det er litt/for skarpt på toppen, men det kan også være plasseringen av ht.

    Eks:

    Metallica-Enter Sandman. Vi ble vel enig om at lyden var litt lyst og skarpt for å være metallica, både musikken og vokalene. Metallica skal være litt mørk, syns vi.
    For dere som hører på Oasis-Magic Pie. Det er for mye lyd om hverandre og det ble slitsomt å høre på.

    Ellers så har den ekstreme følelsen av nærhet til artistene forsvunnet betraktelig. Det følelse som mer "hi-end" nærhet, pga. de tydelige detaljene og jeg savner følelse av å lytte til musikken. Og det kan nok være tilstanden min som har endret seg siden starten, og kanskje jeg har gått litt bort fra lytteopplevelsen som jeg var veldig fan og glad i.

    Og det kan hende at mc275r er mer snill med lyden og adde litt av deres egen sjarm og karakter i musikk gjengivelsen. Er det sånn med alle rørforsterker? For nå mener jeg virkelig at jeg vil ha den lyden 275r skapte, men med en anelse mer punch i bunn. Noen der ute som har noen kandidater/forslag?

    Og forresten tror jeg dcs min har vokst siden sist!? ;D


    Mer om dette senere.

    Mvh. jonlam
     

    Vedlegg

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Høst kom fort.

    Sommeren har vært rolig og aktivitene ble flyttet utendør, men nå er vi tilbake. Sommeren har vært interessant med både gode musikkopplevelse, men også lite gjennomtenkte handler.

    Først ut en god erfaring og opplevelse som ikke varte så lenge:

    dcs u-clock
     

    Vedlegg

    PetterH

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2008
    Innlegg
    162
    Antall liker
    46
    Sted
    Høvik
    Torget vurderinger
    19
    Hei Jonlam,

    flott anlegg med spennende komponenter!
    Har alltid siklet litt på mc.

    Allright med tråder som IKKE handler om dyre cd-spillere med
    billig innmat eller at alle kabler låter likt...

    Ser fram til fortsettelsen :)

    mvh
    PetterH
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.231
    Antall liker
    20.100
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hei!
    Kvittet du deg med U-clock?
    Hvilke erfaringer gjorde du deg-lydmessig(ikke målemessig ;)`)
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Jeg solgte det videre, angret litt etterpå, men men...
    Har aldri vært målekar, ikke vært opptatt av dette. :)

    Ørene til kompisene og meg selv opplevde at musikken var mer nøyaktig, rytmisk og presist. Låter og musikksjanger som er veldig utforderende med masse lyder, orkester i bakgrunnen ble ryddet opp. Sjanger som metallica og rock ble kjedelig, da det ble alt for presist og detaljert. Men det var deilig å høre at instrumentene spilte så perfekt presist.

    Jeg testet kun med puccini, da jeg ikke bruker pc som kilde. Det var også derfor jeg bestemte meg for å selge den videre. Tror nok u-clocken kombinert med pc blir veldig bra.


    Mvh. jonlam


    lars_erik skrev:
    Hei!
    Kvittet du deg med U-clock?
    Hvilke erfaringer gjorde du deg-lydmessig(ikke målemessig ;)`)
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Må bare få det klart at U-clocken ikke var ugjennomtenkt handel, den kom bare litt uheldig til økonomisk. Hadde vært nå ville jeg nok beholdt den.

    Gjennom sommeren tenkte jeg mindre klart:

    Hadde puccini for salg, ble usikker, angret og trakk tilbake. Det ble jeg glad for.

    Sommeren har også bydd på en forforsterkertest i systemet. Handlet en gammel Conrad Johnson PFR. Testen ble ikke så vellykket da jeg ikke hadde noen gode nok rca kabler vs xlr min direkte fra puccini til effekttrinn. Overraskende nok var mellomtonen til CJ ganske bra og det var vel det. Preamp til puccinien er god nok!!

    CJ PFR

    Savnet etter rørforsterker endte med at jeg la mc tilsalgs. Men kjøper trakk seg grunnet overraskende regninger.
    Men noen har sikkert lagt merker til at jeg er på utkikk etter rør igjen. Så høsten kommer til å bli bra og håper at jeg snart kan få en ekstra varmeovn i huset.

    Mange ny artister og musikksjanger har blitt spilt i sommer. Jeg har oppdaget blues og andre kvinnestemmer.

    Og ikke minst det alle viktigste. Dere som har vært innom tråden min siden starten vet jeg at jeg har maset meget om den lille stuen min og høyttalerplasseringen.

    YEEESSS jeg kommer snart til å få min egen gutterom.

    Mvh. jonlam
     

    Vedlegg

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Takk for tilbakemeldingen. Håper selv at fortsettelsen blir bra utover høsten.

    Mvh. jonlam


    PetterH skrev:
    Hei Jonlam,

    flott anlegg med spennende komponenter!
    Har alltid siklet litt på mc.

    Allright med tråder som IKKE handler om dyre cd-spillere med
    billig innmat eller at alle kabler låter likt...

    Ser fram til fortsettelsen :)

    mvh
    PetterH
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Hei Jonlam

    Jeg sitter nå med 2 x 275 :) Å kjøpe disse "smykkene" er det lureste jeg har gjort. Kjenner meg igjen i dine beskrivelser av hva du savner i lyden når du solgte dine. Savner ikke noe dynamikk, men kanskje litt strammere bass ? Her skal jeg prøve ut div KT 88 rør. Har god tro på at det vil bli helt topp når jeg finner det rette røret. Noen som har noen tips om hvilket som KT 88 som er kjent for det jeg søker?

    mvh
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Jeg har fulgt med på tråden din og!!!Så bildene du la ut. Jeg ble så misunnelig. Ikke minst kvalitetsunderlagene mc´ene har fått.
    Jeg forsto det slikt at du kjøpte den ene av Finn M. Jeg brukte trustworth rør fra Motron, men testet aldri noen bytte på KT88. Burde kanskje gjort det før salget. Det var nok den noe slappe bassen som gjorde utslaget til salg.

    Det ble laget en tråd om verdens beste KT88 rør for ikke så lenge siden. Du finner muligens svar der.

    Mvh. jonlam


    musicman skrev:
    Hei Jonlam

    Jeg sitter nå med 2 x 275 :) Å kjøpe disse "smykkene" er det lureste jeg har gjort. Kjenner meg igjen i dine beskrivelser av hva du savner i lyden når du solgte dine. Savner ikke noe dynamikk, men kanskje litt strammere bass ? Her skal jeg prøve ut div KT 88 rør. Har god tro på at det vil bli helt topp når jeg finner det rette røret. Noen som har noen tips om hvilket som KT 88 som er kjent for det jeg søker?

    mvh
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.231
    Antall liker
    20.100
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ser du og har slått deg til ro med Puccini, og at preampen faktisk er svært god.
    Har god lyst til å teste U-clock. Får se om det dukker opp noen mulighet.
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Ja, da forsvinner/forsvant mc402 som ønsket. Solgte til en hyggelig herremann i Nord.

    Nå må jeg bare få hjelp i morgen til bæring til Bring. Og selvfølgelig håper at den nye eieren blir fornøyd. Sånne handler liker vi, rask avgjørelse, enkel og hyggelig alt viktig på tlf etterfulgt av mailbekreftelse.

    ----------------------

    Men nok om det, jeg trenger en ny effektforsterker og jeg vil ha røreffekt. Kanskje rørmonoblokker igjen.
    Send gjerne en pm om forslag hvis noen vil overtale meg til å teste noe spesielt. Det hadde vært til stor hjelp.

    Mvh. jonlam
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Ja, jeg bestemte meg for det. Tar ikke sjansen på å prøve noe annet ennå. Jeg fikk bestilt den nye fjernkontrollen i børsta alumminium kun for ekstra eieglede. ;D Synd den ikke var helt sort.

    Jeg hører rykte om en ny oppdatering? Stemmer det? Glemte å spøre Thomas sist jeg pratet med ham.

    jonlam

    lars_erik skrev:
    Ser du og har slått deg til ro med Puccini, og at preampen faktisk er svært god.
    Har god lyst til å teste U-clock. Får se om det dukker opp noen mulighet.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.231
    Antall liker
    20.100
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    jonlam skrev:
    Ja, jeg bestemte meg for det. Tar ikke sjansen på å prøve noe annet ennå. Jeg fikk bestilt den nye fjernkontrollen i børsta alumminium kun for ekstra eieglede. ;D Synd den ikke var helt sort.

    Jeg hører rykte om en ny oppdatering? Stemmer det? Glemte å spøre Thomas sist jeg pratet med ham.

    jonlam

    lars_erik skrev:
    Ser du og har slått deg til ro med Puccini, og at preampen faktisk er svært god.
    Har god lyst til å teste U-clock. Får se om det dukker opp noen mulighet.
    Den siste oppgraderingen, var Gemme Audio Katana for et par uker siden. Fantastiske høyttalere, og skyhøy WAF ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn