jonlam's lille verden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Våknet til høstsolen. Fantastisk høstvær i år. Narkosen har forhåpentlig forsvunnet. Her i leiligheten sitter/ligger jeg og knasker i meg smertestillende pille etter en vellykkede korsbåndsoperasjon i går. Fotballstøvlene er og blir lagt bort for alltid.

    Dessverre er det ingen musikk i leiligheten, måtte sende MC før operasjonen, hadde ikke en sjans alene å pakke og sende når den veide 65kg m/emballasje.

    Men kjenninger vet at det ikke går for lang tid før jeg fort får noe nytt inn igjen. ;D Regningen ble betalt i dag, så pakken(e) er vel på vei med posten i morgen. Få booke en kompis eller to til å hjelpe meg til uken. Denne gangen har jeg brukt litt tid på valget, samt hørt/sett på ekspertene. Jeg håper at dette kan bli bra.

    Ellers har jeg gjort den største oppgraderingen det er mulig for anlegget 8) (hadde i tankene at dette var perfekt da jeg ble enig med fruen)

    Vintage utstyr

    Dette er mitt nye gutterom om ca. halvannen mnd. Vintage utstyret fra tidligere huseier. Han har god smak syns jeg, ikke minst siden det sto en trolig -67 modell restruert mørkegrønn, sort skinn cab, Ford mustang i garasjen under visningen. Dette er min drømmebil nr. 2.

    Ellers, er det noen som kan anbefale gode signalkabel RCA som kan sammenlignes med min Nordost Valhalla XLR?
    Gjerne billigere om mulig.

    Fortsettelse kommer.

    Mvh. jonlam
     

    Vedlegg

    G.A.G.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    475
    Antall liker
    68
    Sted
    Vestfold
    Håper operasjonen var vellykket!
    Den kjellerstuen kommer til å bli en knallfin "furtebu"! :D

    PS. Du har uten tvil plass til mine høyttalere der! ;) Sleng på ett par av de Rogue rørforsterkerne som fikk så bra test i Fidelity, og du er i himmelen! ;D

    Mvh
    Andreas
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei

    Har plass til dine ht her ja. Full fest, filmkvelder og ikke minst karaokefest!! ;) ;) ;) tenke, tenke.

    Skal ikke røpe forsterkervalget ennå, men kan si det at dcs+?=sant. Og når den tiden kommer at jeg kan bære selv og fruen ikke setter seg på bakbeina så blir det mest sannsynlig AG horn.

    Vurderte sterkt Rogue rørmonoene sterkt, men jeg er ikke så fan av finessen.

    Takk for sist, vi snx igjen.

    Mvh. Lam

    G.A.G. skrev:
    Håper operasjonen var vellykket!
    Den kjellerstuen kommer til å bli en knallfin "furtebu"! :D

    PS. Du har uten tvil plass til mine høyttalere der! ;) Sleng på ett par av de Rogue rørforsterkerne som fikk så bra test i Fidelity, og du er i himmelen! ;D

    Mvh
    Andreas
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    jonlam skrev:
    Ellers, er det noen som kan anbefale gode signalkabel RCA som kan sammenlignes med min Nordost Valhalla XLR?
    Gjerne billigere om mulig.javascript:void(0);

    Mvh. jonlam
    Valhalla og Transparent Ultra MM2 er de to beste kablene jeg har prøvd, anbefales begge. :) Med dei kvalitetene du legger opp til bør du egentlig ikke gå for noe billigere enn dette, ihvertfall ikke ut fra din dCs. Kabel ut fra CD er namlig anleggets viktigste kabelstump blir det sagt... Heimdall XLR har mye av kvalitetene til Valhalla og er supre greier i et billigere oppsett. Men altså ikke i ditt.

    Følger spent på hva du nå finner på videre... ;)
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.231
    Antall liker
    20.100
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Finn M skrev:
    jonlam skrev:
    Ellers, er det noen som kan anbefale gode signalkabel RCA som kan sammenlignes med min Nordost Valhalla XLR?
    Gjerne billigere om mulig.javascript:void(0);

    Mvh. jonlam
    Valhalla og Transparent Ultra MM2 er de to beste kablene jeg har prøvd, anbefales begge. :) Med dei kvalitetene du legger opp til bør du egentlig ikke gå for noe billigere enn dette, ihvertfall ikke ut fra din dCs. Kabel ut fra CD er namlig anleggets viktigste kabelstump blir det sagt... Heimdall XLR har mye av kvalitetene til Valhalla og er supre greier i et billigere oppsett. Men altså ikke i ditt.

    Følger spent på hva du nå finner på videre... ;)
    Veldig enig med Finn her. Har jo selv Puccini. Har prøvd alt til Nordost bortsett fra Odin,og det er ikke tvil om at Valhalla er det du bør gå for :)
    Når det gjelder strøm, er bildet litt mer uklart. Kjørte selv Valhalla på både Puccini og forsterker, men det ble faktisk for mye av det gode. En litt mer mørktklingenede Brahma passet meg bedre.

    Spennende dette.
    Kanskje ta deg litt ;) bedre tid enn i vinter....
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Finn M skrev:
    Hei,

    Du leser tankene mine Finn M. Jeg vurderer Transparent Ultra signalkabel. Tenkte jeg skulle benytte anledningen til å bytte til et annet merket.

    Men først tenkte jeg å teste Shunyata. Ser også det ligger en brukt Valhalla rca, men jeg trenger minium 1,5m.

    Mvh. jonlam


    jonlam skrev:
    Ellers, er det noen som kan anbefale gode signalkabel RCA som kan sammenlignes med min Nordost Valhalla XLR?
    Gjerne billigere om mulig.javascript:void(0);

    Mvh. jonlam
    Valhalla og Transparent Ultra MM2 er de to beste kablene jeg har prøvd, anbefales begge. :) Med dei kvalitetene du legger opp til bør du egentlig ikke gå for noe billigere enn dette, ihvertfall ikke ut fra din dCs. Kabel ut fra CD er namlig anleggets viktigste kabelstump blir det sagt... Heimdall XLR har mye av kvalitetene til Valhalla og er supre greier i et billigere oppsett. Men altså ikke i ditt.

    Følger spent på hva du nå finner på videre... ;)
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Jeg kan ikke annet enn å bruke bedre tid i år :) Kan ikke bære så mye med krykker.

    Prøv Shunyata pyton på puccinien din, Lars- Erik!!! Og forteller meg hva du syn. Jeg bruker det. Har ikke testet Brahma på min.

    Spennende dette.
    Kanskje ta deg litt ;) bedre tid enn i vinter....
    [/quote]
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.231
    Antall liker
    20.100
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Du har gode erfaringer med Pyton?
    Pris?

    Ellers så jeg i siste Hjemmekino en strømkabel fra Litauen-LessLoss, som fikk veldig gode kritikker. Bedre enn Black Diamond.
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Har lest så mye lovord om Whistler Coanda. Hvem er importøren, noen som kan hjelpe? Kanskje ikke noe for meg el?

    Mvh. jonlam
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    "ikke så fan av finessen", jonlam? Mener du finishen, eller at Rogue har for mye eller for lite "finesse"?
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.061
    Antall liker
    623
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    jonlam skrev:
    Har lest så mye lovord om Whistler Coanda. Hvem er importøren, noen som kan hjelpe? Kanskje ikke noe for meg el?

    Mvh. jonlam
    Ta kontakt med Whistler på forumet evt send meg en PM så får du tlf nr hans :)
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Ja, føler at jeg har det.

    Audioaktøren-12k. Noe dyrere enn Brahma.

    lars_erik skrev:
    Du har gode erfaringer med Pyton?
    Pris?

    Ellers så jeg i siste Hjemmekino en strømkabel fra Litauen-LessLoss, som fikk veldig gode kritikker. Bedre enn Black Diamond.
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    :D Jeg mener finishen.

    impulse skrev:
    "ikke så fan av finessen", jonlam? Mener du finishen, eller at Rogue har for mye eller for lite "finesse"?
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    jonlam skrev:
    :D Jeg mener finishen.

    impulse skrev:
    "ikke så fan av finessen", jonlam? Mener du finishen, eller at Rogue har for mye eller for lite "finesse"?
    Noen ganger må man knuse egg for å få omelett... ;)
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    ;D Siden jeg ser du er på tråden min, så lufter jeg en bekymring jeg har hatt siden i går.

    Straks

    Finn M skrev:
    jonlam skrev:
    :D Jeg mener finishen.

    impulse skrev:
    "ikke så fan av finessen", jonlam? Mener du finishen, eller at Rogue har for mye eller for lite "finesse"?
    Noen ganger må man knuse egg for å få omelett... ;)
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har kjøpt meg rørmonoblokker. Hemmelig ennå, men må trolig komme med navnet utover i teksten.

    Jeg fikk en tlf av mc257 kjøperen. Han lurte på hva jeg hadde kjøpt meg denne gangen. Jeg sa som det var at jeg hadde kjøpt xx rørblokker.

    Nei, det kan du ikke finne på å gjøre, sa han. Har du fått dem, ta pengene tilbake. Og helt siden i går har jeg vært urolig. Det var ikke noe hyggelig å høre fra en mc entustiast.

    Jeg kjøpte meg VTL. Jeg har ikke fått dem ennå, men kommer jeg til å bli veldig veldig SKUFFET? Noen formeninger her?

    Mvh. jonlam
     

    GjeEsp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2006
    Innlegg
    575
    Antall liker
    113
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Heisann!
    Har selv 2xmc275 og er godt fornøyd med dem. Men tror ikke du skal få panikk ang VTL riktig enda.

    Vet jo ikke hvilken modell du har handlet, men mitt generelle inntrykk er at VTLs produkter stiller i en høy liga med lyd likt av mange. Vermin lånte en mc275 av meg for god stund siden.

    Denne testet han opp mot sin VTL effekt på Avantgarde. Han likte mc275, men holdt allikevel en knapp på VTL.

    Så fatt mot og vent med uroen til du har testet dem i eget oppsett da det er dine komponenter og rom som skal spille på lag med dine egne lydpreferanser (ikke han som handlet mc275 av deg, uten at jeg kjenner til hva han har koblet opp med).

    Just my 2 cents :)
    Mvh Gjert

    (edit: skrivefeil)
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.231
    Antall liker
    20.100
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hei.

    Du nevnte tidligere her noe om oppgradering av Puccini.Mener du av software?
    Har ikke fått tilsendt noen cd, har du?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.246
    Antall liker
    2.423
    Torget vurderinger
    13
    jonlam skrev:
    Jeg har kjøpt meg rørmonoblokker. Hemmelig ennå, men må trolig komme med navnet utover i teksten.

    Jeg fikk en tlf av mc257 kjøperen. Han lurte på hva jeg hadde kjøpt meg denne gangen. Jeg sa som det var at jeg hadde kjøpt xx rørblokker.

    Nei, det kan du ikke finne på å gjøre, sa han. Har du fått dem, ta pengene tilbake. Og helt siden i går har jeg vært urolig. Det var ikke noe hyggelig å høre fra en mc entustiast.

    Jeg kjøpte meg VTL. Jeg har ikke fått dem ennå, men kommer jeg til å bli veldig veldig SKUFFET? Noen formeninger her?

    Mvh. jonlam

    Er vel ikke mange som har kjøpt VTL som er blitt skuffet, ingen grunn til uro.
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Tenker litt for mye, handler litt for rask. Dårlig kombinasjon til tide kanskje. Gjør bare at man tenker mer. :D

    Etter en del lesing, resonnerte jeg til at dcs ofte ble sett sammen med VTL. Derfor tok jeg sjansen.

    Og om det stemmer at VTL også kan passe til Avantgarde, blir jeg meget beroligende. ;)

    Takk for oppmuntringene, folkens både på pm og tråden.

    Mvh. jonlam
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    jonlam skrev:
    Jeg kjøpte meg VTL. Jeg har ikke fått dem ennå, men kommer jeg til å bli veldig veldig SKUFFET? Noen formeninger her?

    Mvh. jonlam
    Vanskelig å si, dette kan kun du svare på selv.
    For at du skal bli fornøyd så handler det om hva du har hatt i stua før. Den nye forsterkeren må være minst like god som det beste som du har prøvd før. Og da er din smak veldig viktig, hva du legger vekt på og hvordan du liker lyden. I tillegg handler det om matching helt ned til den minste kabel. Og så kommer rommet inn, rommet er viktig og høyttalerplasseringen....

    Jeg ville aldri ha kjøpt meg ny forsterker uten å få den på hjemlån først. Selv om du har kjøpt verdens beste forsterker så er det ingen garanti for at du synes det låter bra i ditt oppsett.
    Men jeg ønsker deg selvsagt lykke til! :)

    Finn M
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.279
    Antall liker
    914
    VTL?

    Det er IKKE likegyldig om du har kjøpt innstegsmodellen eller Sigfried, så noe mere kjøtt på beinet må du vel komme med om noen skal dele sine erfaringer. er vel 125PS eller 450SS skulle jeg tippe?

    KAN man si det slik, er vel den generelle VTL-"signaturen" endel anerledes enn Mc 275. VTL kjører vel rørene sin "hardt". De låter definitivt ikke som "gamle" amerikanske rørforsterkere mht. "fylde" og "varme" (mellomtonefokusert). Mere som transistor MED klang ;) (som jeg også pleier å hevde om mine Kora Cosmos ref.) Nå er jeg på tynn is, ALDRI hatt VTL i hus, kun referanse fra andres oppsett, så jeg må gjerne korrigeres :) Forvent krefter om du har kjøpt av de større :)

    Gratulerer så mye, VTL ER ihvertfall flotte saker IMO.

    mvh

    mvh
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.231
    Antall liker
    20.100
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jeg og lurer på det, jonlam. Har du kjøpt den som lå til salgs med nypris 27k blir du skuffet!
    Den vil aldri matche Puccini. Du må opp i 100k+ for å yte Puccini rettferdighet.
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Tenkte jeg skulle vente med modellavsløringen til jeg fikk dem, men siden flere spør... ::)

    Det ble mb 125 rørblokker. Pris hadde denne gangen stor innvirkning grunnet huskjøp. Jeg håper det ikke blir for stor nedgradering av lyden.

    Kom med tankene. Ser frem til test selv til uken.

    Mvh. jonlam
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.231
    Antall liker
    20.100
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det vil du jo snart finne ut :)

    Min erfaring er at ting fungerer best med et nogenlunde tilsvarende kvalitetsforhold komponentene i mellom. Det gjelder også høyttalere. Har dog ikke hørt disse.
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Stativht skal og bør være godt over middels. De har også levert tilfredsstillende jobb til mcene jeg har hatt hittil. Jeg føler den spiller det den får levert. Ærlig ht!? Det er vel ingen uttrykk som heter det.

    Dette blir spennende dere. Uansett så er ingen komponentoppgradering bedre enn med romoppgradering, iallefall ikke hjemme hos meg nå.

    lars_erik skrev:
    Det vil du jo snart finne ut :)

    Min erfaring er at ting fungerer best med et nogenlunde tilsvarende kvalitetsforhold komponentene i mellom. Det gjelder også høyttalere. Har dog ikke hørt disse.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.231
    Antall liker
    20.100
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    jonlam skrev:
    Stativht skal og bør være godt over middels. De har også levert tilfredsstillende jobb til mcene jeg har hatt hittil. Jeg føler den spiller det den får levert. Ærlig ht!? Det er vel ingen uttrykk som heter det.

    Dette blir spennende dere. Uansett så er ingen komponentoppgradering bedre enn med romoppgradering, iallefall ikke hjemme hos meg nå.

    lars_erik skrev:
    Det vil du jo snart finne ut :)

    Min erfaring er at ting fungerer best med et nogenlunde tilsvarende kvalitetsforhold komponentene i mellom. Det gjelder også høyttalere. Har dog ikke hørt disse.
    Nå må du kjøpe deg briller ;)
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.825
    Antall liker
    614
    jonlam skrev:
    Har lest så mye lovord om Whistler Coanda. Hvem er importøren, noen som kan hjelpe? Kanskje ikke noe for meg el?

    Mvh. jonlam

    COANDA er er "made with pride in Norway".
    "Produsenten" frekventerer ofte Hifisentralen. 8)

    COANDA har en maks lengde på omlag 3 fot.
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Takk for hyggelig tlfsamtale. Det var syns anledningen ikke passet denne gangen.

    Mvh. jonlam


    whistler skrev:
    jonlam skrev:
    Har lest så mye lovord om Whistler Coanda. Hvem er importøren, noen som kan hjelpe? Kanskje ikke noe for meg el?

    Mvh. jonlam

    COANDA er er "made with pride in Norway".
    "Produsenten" frekventerer ofte Hifisentralen. 8)

    COANDA har en maks lengde på omlag 3 fot.
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Nå RØRER det igjen. God og varmt.

    Brukte en evighet på plasseringen. Det ene beinet er nesten helt "lam" etter operasjonen, ubrukelig.

    Nå gidder ikke jeg å skrive mer ;D ;D ;D ;D

    Mvh. jonlam
     

    Vedlegg

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.246
    Antall liker
    2.423
    Torget vurderinger
    13
    VTL tror jeg er heite saker, grattis ! Mer bilder er du snill ?
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    johnnygrandis skrev:
    VTL tror jeg er heite saker, grattis ! Mer bilder er du snill ?

    Hei,

    Mer bilder kommer. Er litt teknisk treig, da jeg har nylig blitt mac bruker.
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Takk takk Gismo.

    Her kommer det mer bilder.

    Utpakking

    Den ene

    Og her er tvillingbroren.
    Morgendagen byr på støvtørking.

    Merker forskjell på lydsignaturen allerede mellom VTL og mcintosh. Nå gjenstår det bare mer lytting.
    Det har vært harde 14 dager uten lyd. Nå skal det nyttes.

    Mvh. jonlam
     

    Vedlegg

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.061
    Antall liker
    623
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Uh!!! P E N T !! ;D

    Grattis, håper du blir fornøyd i sånn ca 14-dagers tid :p Hehehehe ;)

    Høy 'vil-ha' faktor over disse!!
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.279
    Antall liker
    914
    Og den lydsiganturforskjelllene ligger i?

    ( Noe ala f.eks. at 275 var litt mere "hjerte,smerte/sjel,varme" og VTL mere "kontroll,stram,men fortsatt "klang"" Eller er jeg helt på jordet her? :-\

    Gratulerer så mye, er de helt nye? Trenger i så fall garantert en god tids innspilling før de når sitt ypperste nivå. Forresten de trenger uansett endel timer oppkoplet før topprestasjon nåes, og de er klare for kritisk lytting. Lykke til :D

    mvh
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Sier du at jeg ikke klare å holde på utstyrene mine mer enn noen mnd?! ;D
    Puccinien har fullt et år hos meg og er vel den som har vært her lengst til nå.


    Ludo skrev:
    Uh!!! P E N T !! ;D

    Grattis, håper du blir fornøyd i sånn ca 14-dagers tid :p Hehehehe ;)

    Høy 'vil-ha' faktor over disse!!
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.231
    Antall liker
    20.100
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    jonlam skrev:
    Sier du at jeg ikke klare å holde på utstyrene mine mer enn noen mnd?! ;D
    Puccinien har fullt et år hos meg og er vel den som har vært her lengst til nå.


    Ludo skrev:
    Uh!!! P E N T !! ;D

    Grattis, håper du blir fornøyd i sånn ca 14-dagers tid :p Hehehehe ;)Høy 'vil-ha' faktor over disse!!
    ;D
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Jeg tror jeg må komme tilbake til dette i løpet av helgen.
    Første inntrykket mitt samsvare med mye av det du skriver. Samtidig er det litt vanskelig å kunne direkte sammenligne kvaliteten, da Valhalla XLR signalkabelen min er byttet ut til den rimeligste modellen til shunyata RCA kabel,(på test).

    Jeg venter på en spennende kabel. :)

    Det som jeg er helt sikker frem til nå er at det er litt uryddig i bassen. Men det trenger ikke å være vtl sin feil.


    kwil skrev:
    Og den lydsiganturforskjelllene ligger i?

    ( Noe ala f.eks. at 275 var litt mere "hjerte,smerte/sjel,varme" og VTL mere "kontroll,stram,men fortsatt "klang"" Eller er jeg helt på jordet her? :-\

    Gratulerer så mye, er de helt nye? Trenger i så fall garantert en god tids innspilling før de når sitt ypperste nivå. Forresten de trenger uansett endel timer oppkoplet før topprestasjon nåes, og de er klare for kritisk lytting. Lykke til :D

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn