Hei,
Nesten konefri helg, så da benytter jeg helgen til å lytte og kos med systemet. Og jammen lenge siden har det vært.
Først ble det en uke fri fra anlegget. Så bydde anledningen seg for å lytte til andre systemer på Hifi messe i Lørenskogen. Det ble en interessant søndag, og det gikk opp før meg at systemet mitt var ikke aller verst allikevel. Jeg dro sammen med en kollega, overraskende var jo han en entustiast, noe jeg ikke visste på forhånd. Luringen (Jebus) hadde jo holdt på med dette i en del år. Samme kvelden var han innom meg for et lytt. Vi flyttet ht litt her og der og fant en meget uheldig plassering som var meget bra. Jeg kaller det uheldig for den ene ht står midt i gangen og der kan den jo ikke stå. Vi fant også ut at en 1cm vinkling kan gjøre store lydendringer fra den plasseringen.
Det ble mye lytting på to dager, da Tønsberg Øresus hadde treff mandag der på. Sandefjordingene Jebus og jonlam kjørte oppover og hadde sin første jomfrubesøk (som Jebus kalte det). Vi var usikker på om vi måtte ta med noe til hosten og det ble en vin. Gutta fra Øresus gav oss en hyggelig velkomst. For min del ble det en hyggelig gjensyn av electrocompaniet igjen og fikk anledningen til å bli kjent med andre musikksjanger. (Kari Bremnes).
Jeg har lært mye fra de to dagene. Jeg kan vel si at jeg sitter med en god mage følelse av det systemet jeg har nå kan virkelig spille bra når jeg får plasseringen pg akustikken på plass. Systemet har en ganske dynamisk lydbilde og oppløst. Kan jeg si det? Systemet er meget god på gjengivelse av stemmer. Dybdebassen og mellomtonen virker litt rundet på toppen, drar ikke helt ut. Kanskje har det noe med kablingene å gjøre. Ellers spiller det svært rent og høres ikke som et par stativht når jeg skru på volumet og står på kjøkkenet. Som sagt tidligere er dybde bassen svært presist og hurtig, men begrensninger har den som stativht. og jeg har lært og trives med det den leverer eller kanskje akseptert faktumet
Tommelen opp for systemet i hjemmet. Jeg er fornøyd med ht. Det jeg sliter med er plasseringen og akustikken pr. i dag, og plasseringen kan jeg ikke gjøre med så mye nå, men er på seriøs husjakt med hun konemor om dagen, og i all hemmelighet ser jeg etter mitt eget lytterom.
Til sammenligning:
f.eks låten Money for nothing med Dire Straits på systemet som NAT hadde med seg på messa, Gallo ref ht og Embla spiller, syns jeg introen i systemet mitt imponerte mer.
B&W 802D (tror jeg) og Class, syns jeg var veldig skuffende, for meg spilte ht veldig tørr og kjedelig sammenlignet med C-1 som jeg mener har mer sjel i lydbildet.
En meget stor overraskelse falt jeg for Klipshs horn og Audionote. Spilte med nærhet og sjel.
Ellers har det kommet tre slanger inn i systemet!!
Mvh. jonlam