Mitt ankepunkt går mest på at hvis Ullevålseter skriver bok om Paris-Dakar rallyet, så tror jeg ikke at jeg vinner dette med å lese rådene hans i boka.
Det er først etter å ha kjørt rallyet at jeg forstår kompleksiteten og har fått nødvendig erfaring fra deltakelsen.
Å kun lese boka for deretter tre masse råd nedover hodet på folk imponerer ikke meg.
Det er selvsagt folk som har kjørt dette rallyet også, og de hører jeg gjerne på.
Siden jeg tydeligvis ikke greier å holde meg helt unna tråden likevel: Hvorfor ser du ikke ut til å legge noen vekt på f eks
mine erfaringer?
Som så mange andre brukte jeg altfor mye penger på ledninger kort etter at jeg hadde begynt med denne hobbyen, for det fikk man jo høre i alle kanaler at man måtte for ikke å "ødelegge lyden". Jeg erfarte ganske fort at det gjorde minimal til ingen forskjell, ved helt enkelt å høre etter, og ble jo litt nysgjerrig på
hvorfor det ble slik. Så jeg leste meg litt opp og gjorde noen regnestykker, og fant ut at det var fordi det heller ikke var noen
grunn til at det skulle gjøre noen som helst hørbar forskjell. Deretter har jeg forsøkt å legge tid og penger i ting som
gjør en forskjell i stedet.
Og da velger jeg å dele den erfaringen med de som vil lytte/lese. Jeg vet at det er ganske mange ringrever her inne som har kjørt den samme ruten. Dere andre som
ikke er interessert i den erfaringen, men bare ønsker å få bekreftelse på egne valg, får bare stenge ørene og åpne lommeboken i stedet om det er det dere foretrekker. Det er jo et fritt land og forhåpentligvis egne penger.
Om det er Paris-Dakar, Le Mans eller Nürburgring jeg har kjørt kan sikkert diskuteres.