Jeg har og kommer aldri til å ha noen interesse for åssen drivverk er bygget opp eller hva som brukes av teknologi, jeg bruker kun ørene og teller på kronene om jeg har råd til å bruke de pengene på drivverk som spiller best sammen med resten av anlegget slik at jeg kommer mest mulig nær virkeligheten..nb skrev:Jeg gidder ikke svare på alle spørsmålene, hva jeg mener om denne saken burde nå være ganske klart, og nei, jeg føler meg ikke hakket på.Rotekroken skrev:
Uansett er det som fremkommer av teknisk inforamsjon om hvordan CD funker i denne tråden helt uavhengig av hvilket utstyr man har, da man stort sett snakker om ting som er en del av CD-standarden og således implementert i alle CD-spillere eller drivverk.
Jeg mener at det aller meste (alt?) av oppfatninger som finnes om drivverk av de som har stor tro på viktigheten av slike bunner i en fundamental misforståelse av hva CD er for noe og hvordan det fungerer. Og en temmelig stor mangel på interesse for å sette seg inn i hvordan mediet faktisk fungerer. I det hele synes jeg aversjonen mot å lære seg noe til tider er smått utrolig. Denne tråden har jo vist at kunnskapen om CD-mediet er, for å si det forsiktig, noe begrenset. Og ingen selgere eller HiFi-skribenter har hatt kunnskap eller vilje til å drive med litt folkeopplysninge, og da ser man jo hvilke misforståelser som etablerer seg.
Tydligvis har i alle fall noen lært litt om CD-mediet fra denne tråden. Informasjonen som har fremkommet har dog vært nevnt tidligere og er fullt tilgjengelig i åpne kilder for den som har lyst til eller intersse av å finne den ut. Det ser dog ut til å være en relatvit begrenset interesse for å la seg forvirre av basale fakta. At du synest at drivverk er viktigere enn DAC føyer seg fint inn i så måte - det er en påstand jeg faktisk ikke kan huske at noen har kommet med tidligere, det er jo lov å mene det - men ganske mye tyder på at så ikke er tilfelle.
OG for å ta det til slutt: Hva HiFi-entusiaster rapporterer å høre av ditt og datt har jeg et svært avslappet forhold til, av grunner som burde være ganske åpenbare og utførlig diskutert ved tidligere anledninger.
Så jeg er i den kategorien som "driter" i hva teorien sier, jeg stoler på mine egne ører og mange ganger indre følelser, når det kommer til alt i denne hobbyen..
Uansett tech spec og alt annet, så er det ører og følelser som til slutt skal nyte denne musikken, da spiller det jo ingen rolle åssen ting er bygget opp, jeg skal jo ikke sitte å lese musikken heller ;D
Min erfaring med DAC tilsier faktisk at det er mer overpriset enn drivverk, om jeg er alene om dette så er det fortsatt et "problem" jeg har i mitt oppsett, jeg har ingen svar for alle andre sine oppsett, jeg har ikke engang fasiten til mitt eget oppsett, så jeg skal hvertfall ikke komme med noe fasit til andre..
Kjell