KindOfBlue skrev:
Og Rotekroken -- hifi-entusiaster legger ut i det vide og det brede om hvilke perfekte lytteinstrumenter de har, men er aldri i stand til å konkret vise at ørene deres er så perfekte som de skal ha det til.
Om så var - så ville vi sett kabelannonser som banket slike som meg dypt ned i myra; James Randi ville vært fattig; Mike Lavigne ville gruset Monsterkabelen med sin Transparent Opus MM; og denne tråden ville vært på en halv side.
Nei, altså sanser er ikke så lett å få til her på HFS, selv om jeg viser deg bilde av kjøttkakene jeg lagde, så klarer du ikke å kjenne smaken av
mine kjøttkaker..
Men om det er noen som kommer med påstander og åpner dørene sine, så kan du jo ta deg en tur, for å se om de juger (noe som du tydeligvis påstår at de gjør.?)..
Om det er en match til dems ører og smak, så er det jo de som liker det og som refererer til åssen de oppfatter det, subjektivt seff..
Men jeg undrer litt på om du faktisk sitter med en fasit til tider.?
Til tider så lurer jeg også på om du mellom linjene påstår at andre juger.?
Og jeg skal mer enn gjerne, banke dine påstander om at kabler har lite/ingenting å si, om du påstår at kabler ikke har noen betydning for lyden ;D
Ser frem til en PM fra deg med ønske om å bli overbevist om at kabler har noe for seg, om du ønsker det..
Om du ikke lar deg overbevise om at kabler ikke har noe å si, for eksempel i mitt anlegg, så syns jeg du skal lukke den munnen med syv segl.! :-X
Å avfeie forskjeller i drivverk og/eller kabler som placebo eller annet, det kan du godt gjøre med eget anlegg, men ikke våg å påstå det på generel basis eller om mitt anlegg, før du faktisk har hørt og erfart.!
Vi snakker om praktisk erfaring og ikke teori..
Eller om du ønsker det, så kan du ta med deg 2 kabler som måler likt og 2 drivverk som måler likt, så skal vi ta oss tid til å lytte på de her og se om du har rett eller om du har feil
Så kan du selv velge på hvilken måte du skal teste dette, men det er
kun drivverk og evt kabel som skal testes hver for seg.!
Er det bare reklame og tech spec som spiller en rolle for deg personlig.?
Jeg kjenner deg ikke så jeg må nesten spørre..
Du skjønner det at jeg har aldri brydd meg om reklame, da hadde jeg antageligvis hatt komponenter som er mest reklamert for i blader, jeg har ikke en pøkk av det som er reklamert for, men jaggu så spiller det en smule bedre enn det jeg kan få til via mobilen min ;D
Med slike påstander som du kommer med, KoB, så er det på tide at du faktisk motbeviser dine påstander.!
Jeg åpner gjerne dørene for de som
vet at det ikke er forskjell på drivverk, bare send meg en PM..
Kjell