Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.716
    Antall liker
    1.524
    Torget vurderinger
    2
    En dråpe symaskinolje går bra, og hvis jeg husker riktig så er reimskifte på den mekanikken enklere enn mange av de andre drivverkene rundt om. Lykke til:)
    Da er motoraksling smurt opp og jeg har fått litt innsikt i hva et reimskifte på denne spilleren vil si...KUDOS til de som håndterer verre drivverk!! Ser for meg at det kan bli noen timers morro?!
    Oppsmøring hjalp uansett og spilleren er lydløs?! Sånn rent bortsett fra det som er av signaler på tapen!

    Takk så langt! Jeg kommer helt sikkert til å trenge råd igjen, da jeg ikke har hatt kassettspiller i hus etter at jeg skrotet en gammel Sanyo spiller som holdt det gående fra ca 1975 til 2002...dengang gadd jeg ikke forsøke å fikse den...idag, vet ikke...husker den ikke som spesielt god?!


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.716
    Antall liker
    1.524
    Torget vurderinger
    2
    Ok, det er ikke en HI-END spiller ALA Naka Dragon. Men etter å ha spilt noen bånd med forskjellig musikk (Miles Davis, Eric Clapton og Eurythmics for å nevne noen) så er det helt klart at dette låter bra. Tildels veldig bra, faktisk. Den er virkelig musikalsk, Claptons gitarer låter helt som de skal og det samme gjør hornet til Miles. Det er rytmisk driv nok for de ikke fullt så sarte blant oss og den er nyansert nok til at man til og med kan nyte Chopin (jepp, det er forsøkt!). Dette er en ordentlig morromaskin?!


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    631
    Antall liker
    1.015
    Er det noen av dere som har erfaring med Nakamichi RX202? Er den grei å skru på? Er på jakt etter et eksemplar, evt RX303 eller RX505, men da eksploderer vel også prisen. Er auto reverse mekanikken som fascinerer... ble disse solgt nye i Norge i sin tid?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Torstej: Reim til Sony? Prøv Ebay. Marian i Slovakia har:cool: Og han har vist seg tilliten verdig. Skaffet blant annet reima til min nå avhendede WM 2051- takk til Terje-A. En reparasjon som bokstavlig talt tok fem minutter, inklusive rens og reimskifte.
     
    Sist redigert:

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.716
    Antall liker
    1.524
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen av dere som har erfaring med Nakamichi RX202? Er den grei å skru på? Er på jakt etter et eksemplar, evt RX303 eller RX505, men da eksploderer vel også prisen. Er auto reverse mekanikken som fascinerer... ble disse solgt nye i Norge i sin tid?
    RX202 og RX505 ble i sin tid solgt nye i Norge, jeg har hatt begge (den gang, da)...hvordan de er å skru på aner jeg dessverre ikke, jeg ønsker meg en sånn sak da det er de beste spillerne jeg har hatt med autorevers?!


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

    Jim.Y-A.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    178
    Antall liker
    322
    Er det noen av dere som har erfaring med Nakamichi RX202? Er den grei å skru på? Er på jakt etter et eksemplar, evt RX303 eller RX505, men da eksploderer vel også prisen. Er auto reverse mekanikken som fascinerer... ble disse solgt nye i Norge i sin tid?
    Det ligger en RX-505 på dba.dk som säljs till högstbjudande, men prisidén är 1.500 DKK :confused:, kan kanske vara något? Den har legat där sedan den 20:e oktober. Det är en bra välljudande bandspelare med hög huvud-vrid-faktor (bandvändningen), även bland icke "Tapeheads". :) Dolby B/C knappen kan ibland ge upp (av-på-fästningen bakom fronten) och då måste någon kunnig person göra en ny (ganska svårt) då det är en hel brygga, eller vad det nu kan kallas för, för alla kontrollerna uppifrån och ner på den raden. Men om du får den för 1.500 DKK så är det ju bara att hoppas att den inte är/går sönder.

    Om du klarar dig utan bandvändningen och bara gillar ljudet så är RX-303 och RX-505 egentligen en LX-3 och LX-5:a med upp-och-nervänd tonhuvud-brygga. Men vändningen är ju det som är "coolt" :cool: Jag har haft två RX-505 (vilka båda hade en trasig Dolby-knapp) som stod på varandra och vände banden i tur och ordning. :cool::D
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.617
    Antall liker
    9.450
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Torstej: Reim til Sony? Prøv Ebay. Marian i Slovakia har:cool: Og han har vist seg tilliten verdig. Skaffet blant annet reima til min nå avhendede WM 2051- takk til Terje-A. En reparasjon som bokstavlig talt tok fem minutter, inklusive rens og reimskifte.
    Marian er navnet på mihokm nevnt for noen innlegg siden.:)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A: Regna med de fleste her visste det...derfor kun fornavn...
     

    Jim.Y-A.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    178
    Antall liker
    322
    Det är kul att det rör på sig på detta forum. I Sverige finns det inget hifi forum där man diskuterar endast det uråldriga analoga mediet kassettdäck. Jag har sett att det försökts någonstans, men intresset har svalnat väldigt fort, undrar varför? :confused: Det finns ju en uppsjö med kassettdäck (och nördar) … Så jag tycker det är väldigt trevligt att Hifisentralen finns, i vart fall för en "Tapehead" som mig. :)
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.538
    Antall liker
    9.992
    Da var nytt reimsett bestilt til CT-F1000. Med på lasset ble også en bunt universalreimer. Gudene vet hva jeg skal med dem, men slik er det bare.....
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Pink: Fikse flere decks, vel....
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.538
    Antall liker
    9.992
    Jaaa...det står jo en CT-F7171 her ett sted også. Tror faktisk det er en Yamaha og en Technics her også. Og et par Tandberg og noen B&O og en vakker, men lett Philips.
    Vinteren er berget ;)
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.617
    Antall liker
    9.450
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Da var nytt reimsett bestilt til CT-F1000. Med på lasset ble også en bunt universalreimer. Gudene vet hva jeg skal med dem, men slik er det bare.....
    Den er rå, har du noe annet som matcher den i utseende så sitter du med et fett vintage anlegg:D
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.538
    Antall liker
    9.992
    ^Jeg har et par CS-66a høyttalere. Har også en liten silver-Pioneer reserver, men den matcher ikke kassettspilleren.
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    631
    Antall liker
    1.015
    Jeg har overtatt en gammel kassettsamling med hovedsakelig type2-kassetter. Den siste tiden har jeg gått gjennom kassettene, inspisert hvert kassettbånd og test-kalibrert kassettene for å grovsortere de som fortsatt er i god stand mot de som ikke er i så god stand. Kalibreringen ble utført på en Sony TC-K711S. Mine erfaringer med fire av de vanligste typene, alle var brukte kassetter:

    TDK SA: En høy andel var fortsatt i tilsynelatende god stand. Bias og rec level kunne stort sett stå på 0 for hver eneste kassett.
    TDK SA-X: En høy andel var fortsatt i tilsynelatende god stand. Disse krevde imidlertid justering av bias.
    Maxell XL-II: En høy andel var forstatt i tilsynelatende god stand. Bias og rec level kunne stort sett stå på 0 for hver eneste kassett.
    Maxell XL-II-S: En høy andel av disse var ikke i god stand. Noen hadde "prikker" og spor på bånd. Ustabilitet som gjorde god kalibrering umulig. Det var ingen ytre tegn på kassettene som skulle tilsi at de har vært behandlet dårligere enn de andre i samlingen. De som var i god stand krevde justering av bias og rec level, og det var ikke konsekvent på tvers av "årganger". Ca. 40% av disse valgte jeg å godkjenne.

    Dette å ha gått gjennom og inspisert/kalibrert for så mange ulike kassetter på kort tid (det var mange andre typer jeg sjekket i tillegg til de 4 jeg nevner over) har vært en aha-opplevelse for meg, og jeg sitter igjen med følgende hypotese:

    Hadde man en Sony kassettspiller på 80- og 90-tallet uten mulighet for auto- eller manuell-kalibrering, og holdt seg til TDK SA eller Maxell XL-II, så vil jeg tro man stort sett fikk gode opptak med fabrikkens default-kalibrering. Dersom man derimot gikk opp i pris og spanderte på seg XL-II-S eller SA-X, så risikerte man paradoksalt nok dårligere opptak. Skrekkeksempelet på min spiller var samtlige BASF-kassetter som når spilleren var nullstilt på bias og rec level, var helt ute på viddene. Det var ikke nødvendigvis noe galt med kasettene, de som var ok var stabile og fine når jeg først fikk kalibrert opp spilleren, men det krevde manuell justering. Tony fra cassettecomback nevner noe om dette i en av videoene sine; at asiatiske kassettspillere på generelt grunnlag var kalibrert opp for asiatiske kassetter, mens f.eks. tyske kassettspillere var kalibrert opp for BASF. Mulig dette er "barnelærdom" for dere som har holdt på med kassetter i en årrekke, men det er nytt for meg. Uansett: det jeg fant ut understreker viktigheten av å kunne foreta kalibrering av kassettspilleren utover fabrikkens default-innstillinger dersom man liker å bruke forskjellige type bånd og ikke bare hamstrer inn f.eks. TDK SA. Hvis vi går tilbake til 80- og deler av 90-tallet da kassettene ble brukt av "folk flest" (mao ikke bare entusiaster), så tror jeg det var MANGE blant "folk flest" som ikke hadde noe bevisst forhold til dette, og som på grunn av det fikk dårligere opptak enn det de kunne fått, som igjen første til at kassetten fikk et dårligere rykte mtp kvalitet enn det den fortjente.

    Andre med tanker og innspill?

    Bildet under viser bare noen av kassettene, det er ikke representativt for mitt test-utvalg:

    Skjermbilde 2019-11-08 kl. 12.52.32.png
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.617
    Antall liker
    9.450
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Problemene du beskriver på Maxell XLII-S er noe dritt, søppelkassa neste.
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    631
    Antall liker
    1.015
    Problemene du beskriver på Maxell XLII-S er noe dritt, søppelkassa neste.
    Det er endel kritikk av XLII-S på tapeheads ser jeg. XLII anbefales istedet. Det er synd at de ikke har holdt seg så godt, "innpakningen" (det tunge mørkegrå skallet) gir et veldig godt kvalitetsinntrykk.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Torstej: Nå skjønner du mer, ser det ut til..Bra! Det er faktisk det du her beskriver som er grunnen til at enkelte merker passer bedre på visse decks enn andre. Følgelig lærer brukeren matching enten han vil eller ikke. Det ble ofte kalibrert etter de bånd som var mest tilgjengelig i et visst marked, så det å vite litt derom er gull verdt hvis du skal holde på med tape. Hvem produserte for hvem, hvem er mest husegne, hvilke bånd gir best opptak på den enkelte maskin. Og hvilke skal man bevisst velge bort? Generelt: Research, kritisk blikk/øre, selvinnsikt og sunn fornuft....
    De Maxellene er svært kritiske til dårlig langtids lagring, de vil ta skade over tid, slik du opplever her. De dyrere bånda er også svært kresne på utstyret rundt. Så hvis du har feil maskin, da lider opptaket. Det er grunnen til at du for eksempel ikke får topp oppptak med Sony på den HD8-saken der...men Fuji, derimot..de funker..
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    631
    Antall liker
    1.015
    De dyrere bånda er også svært kresne på utstyret rundt. Så hvis du har feil maskin, da lider opptaket. Det er grunnen til at du for eksempel ikke får topp oppptak med Sony på den HD8-saken der...men Fuji, derimot..de funker..
    I ettermiddag tok jeg opp fra Spotify til en av de friskmeldte Maxell MX 110-ene, med peak på +4db og uten Dolby. Synes det ble meget bra :) Hvis jeg får tid skal jeg ta opp det samme albumet på en XLII og se om jeg hører forskjell.

    Skjermbilde 2019-11-08 kl. 22.38.52.png


    Det skal sies at jeg ikke har gourmet-ører for musikk slik som hifi-entusiaster har trent seg opp til. Men jeg har gjort en oppgradering på hoved-TC-K711S-en (jeg har 3 av de nå) som jeg har merket forskjell på. Tidligere når jeg gjorde opptak av denne testtonen, så merket jeg godt wow&flutter når jeg byttet mellom tape og source. Etter å ha kjøpt, montert og hastighetsjustert Pacific Stereo sin universelle capstan-motor, så ble dette merkbart mindre.

    Ref. det med belter og Marian i Slovakia: Jeg har kjøpt ruller fra han ved et par anledninger. Belter har jeg pleid å kjøpe fra hifiretroparts.
     
    Sist redigert:

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.590
    Antall liker
    503
    Problemene du beskriver på Maxell XLII-S er noe dritt, søppelkassa neste.
    Det er endel kritikk av XLII-S på tapeheads ser jeg. XLII anbefales istedet. Det er synd at de ikke har holdt seg så godt, "innpakningen" (det tunge mørkegrå skallet) gir et veldig godt kvalitetsinntrykk.
    Svarte, har kjøpt 32stk XLII-S som ligger til testing.......jeg var så tilfreds med byggekvaliteten at jeg måtte ha dem. Min absolutte favoritt å holde i hånda!
    Gjelder svakhetene alle generasjoner XLII-S??
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    631
    Antall liker
    1.015
    Svarte, har kjøpt 32stk XLII-S som ligger til testing.......jeg var så tilfreds med byggekvaliteten at jeg måtte ha dem. Min absolutte favoritt å holde i hånda!
    Gjelder svakhetene alle generasjoner XLII-S??
    De jeg har testet har alle vært brukte, så jeg ville ikke tatt sorgene på forskudd hvis jeg var deg...
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Komfort: Tipper det vil gå NOE bedre med en 810, men jeg prøver å unngå XL2S selv, som vi tidligere har diskutert..Har dog flere Maxells...av nyere type..Finner du derimot en Tandberg....der er XL default..
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.617
    Antall liker
    9.450
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Problemene du beskriver på Maxell XLII-S er noe dritt, søppelkassa neste.
    Det er endel kritikk av XLII-S på tapeheads ser jeg. XLII anbefales istedet. Det er synd at de ikke har holdt seg så godt, "innpakningen" (det tunge mørkegrå skallet) gir et veldig godt kvalitetsinntrykk.
    Svarte, har kjøpt 32stk XLII-S som ligger til testing.......jeg var så tilfreds med byggekvaliteten at jeg måtte ha dem. Min absolutte favoritt å holde i hånda!
    Gjelder svakhetene alle generasjoner XLII-S??
    Jeg fikk 3 stk. C90 XLII- S av naboen, godt å ha hyggelige naboer:D, jeg har sprettet en og den var 100% ok.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.617
    Antall liker
    9.450
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Sony og Maxell passer supert sammen. Mine Maxell C46 MX-S gir et fantastisk resultat.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A: Det er et metalbånd igjen... og du bruker ES til vanlig, ikke TC.- bortsett fra den K3en som metalbånd aldri burde brukes på, da...hehe Vesens forskjell.. Jeg har 21 Maxell SQ, det er en type til jeg ikke kommer til å kjøpe fkere av. Made in CZE..
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.617
    Antall liker
    9.450
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Terje-A: Det er et metalbånd igjen... og du bruker ES til vanlig, ikke TC.- bortsett fra den K3en som metalbånd aldri burde brukes på, da...hehe Vesens forskjell.. Jeg har 21 Maxell SQ, det er en type til jeg ikke kommer til å kjøpe fkere av. Made in CZE..
    Jeg bruker TC-KA3ES til opptak og avspilling med Dolby S, men TC-K970ES brukes til bare avspilling.

    "Bortsett fra den K3en som metalbånd aldri burde brukes på" Det må du forklare nærmere...
     

    Jim.Y-A.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    178
    Antall liker
    322
    Terje-A: Jag har för mig att du var i Japan för ett tag sedan och idag när jag tittade i min bokhylla så såg jag en bok som heter "Japanska ordspråk och visdomsord". När jag tog ut den så hamnade den på sidan 34 och där står det längst ner på sidan att läsa - Den som pladdrat sönder läpparna, förkyler tänderna - vad tror du att japanerna menar med det ...:confused::rolleyes::)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A: Veldig enkelt: En så gammel maskin vil aldri yte de beste metals full rettferdighet. Da sparer man seg bruken. Hos meg er den aldersgruppa synonym med konstant bruk av normal- eller chrome. Både størst sjanse for gode opptak og sunn økonomisk prio...:cool: Kun 810 har rett til metals her..
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.617
    Antall liker
    9.450
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Auditor: Har bare Sony spillere som nærmest elsker metaltape, Sony TC-K970ES er fra 1991, Sony TC-KA3ES er fra 1994 -1999. Hvor du får K3 til å bli en såpass gamnel maskin er for meg en gåte. Snakker vi om en annen spiller som en annen person har så er du flink til å tåkelegge det hele.
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.605
    Antall liker
    54.647
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Terje-A: Veldig enkelt: En så gammel maskin vil aldri yte de beste metals full rettferdighet. Da sparer man seg bruken. Hos meg er den aldersgruppa synonym med konstant bruk av normal- eller chrome. Både størst sjanse for gode opptak og sunn økonomisk prio...:cool: Kun 810 har rett til metals her..
    Du Bjørn!
    Om du er her inne for og spre din kunskap og gode råd så failer du BIG TIME. Om du derimot er her for og rakke ned på folk og spre missnøye så gjør du en meget god jobb!.

    O
     

    Jim.Y-A.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    178
    Antall liker
    322
    Terje-A: Veldig enkelt: En så gammel maskin vil aldri yte de beste metals full rettferdighet. Da sparer man seg bruken. Hos meg er den aldersgruppa synonym med konstant bruk av normal- eller chrome. Både størst sjanse for gode opptak og sunn økonomisk prio...:cool: Kun 810 har rett til metals her..
    Du Bjørn!
    Om du er her inne for og spre din kunskap og gode råd så failer du BIG TIME. Om du derimot er her for og rakke ned på folk og spre missnøye så gjør du en meget god jobb!.

    O
    Från samma bok "Japanska ordspråk och visdomsord" står det på sidan 30 - När dårar tränger sig fram, drar sig de kloka tillbaka - :). Nej nu tar vi ett lite roligare ordspråk, vi bläddrar vidare och på sid 46 kan vi läsa - En kvinna som inte är svartsjuk är som en boll som inte kan studsa - ;) Och för övrigt så håller jag med EVO III. Vi är väl här för att vi ska ha det trevligt, inte för att racka ner på varandra? Men det kanske bara är DENON-ägare som är tillåtna att göra sådant, vad vet jag jag är ju bara en (dum) Svensk ;):rolleyes::) i mina bästa år dock (tror jag …). :D

    För övrigt så är faktiskt DENON DRS-810 från 1991 och Sony TC-KA3ES från 1995:eek: själv har jag haft ett Sony TC-KA6ES som jag sålt och ångrar lite då det lät väldigt väldigt bra. Förmodligen inte lika bra som Terje-A:s TC-KA3ES då 6:an hade lite sämre huvuden.
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.617
    Antall liker
    9.450
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Nå har det vært noen innlegg om en fint Sony Cassette deck ;) og da må det jo passe bra å pynte opp tråden med et bilde, det er nok riktig som Jim. Y-A skriver at den kom i 1995. Det er forøvrig mange KA3ES til salgs på eBay for tiden. Prisene varierer fra 3.500 og opp til drøye 18.000 norske, at det er 100v er intet problem. Trafoen på det nederste bildet er produsert i Japan, jeg behøver vel ikke si mer, den finnes også på eBay til en fornuftig sum penger. Jeg har brukt en sånn lenge og den virker svært seriøs.
    images.jpeg


    s-l640.png
     

    Jim.Y-A.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    178
    Antall liker
    322
    Terje-A: De gör sig bra på bild dessa Sony, riktigt fotogeniska! Min 6:a såg precis likadan ut, förutom att den var i silver och 230 volt. När jag köpte det så kunde jag välja på ett svart och det i silver, och självklart så valde jag fel … det i svart tycker jag är snyggare. Men helst så skulle jag önskat ett i guld (eller champagne-finish kanske det korrekta ordet är) med träsidor. Visst fanns det en 5:a som endast såldes i Kanada eller något sådant, och en 7:a vilken endast såldes i Japan om jag inte missminner mig? 7:an har jag sett säljas för höga summor, men kanske det inte är SÅ mycket bättre.
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.617
    Antall liker
    9.450
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    KA5ES ble vel bare produsert i ett år og ble bare solgt i Japan tror jeg, har bare sett den i silver.... KA7ES ble servert;) i champagne, men den koster....
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.538
    Antall liker
    9.992
    Jeg har fått litt los nå. Bestilte reimer til CT-F7171 i dag. ;) Den virker egentlig greit nok, i alle fall sist jeg prøvde den. Den har nok blitt litt stemoderlig behandlet, CT-F1000 er så mye bedre.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Det jeg sier her er at HOS MEG er det kun DRS810-med god grunn- som blir brukt metals på. RFT har ikke engang den muligheten. Og både Pioneer og våre to Onkyos KAN bruke metals, men i forhold til RESULTATET med dem er det langt bedre å bruke I og II. Fordi de håndterer dem best av de tre tilgjengelige typer. Jeg tåkelegger absolutt ikke, all den tid at det faktisk tok noen generasjoner hardware før metalbånd omtrent ubetinget gav det beste resultat på de beste spillerne. Men det varierer- selvfølgelig, Terje-A..Hvordan du bruker dine maskiner, se det er opp til deg...De er jo slik du ønsker dem, så....som også mine, Jims eller Pinks er for oss andre...:cool: Det er en grunn til at jeg ikke bruker metals så alfor mye...de er noe inn i h.... dyre..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn