Kassett-spillernes venner

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Sterha: 👍 Du finner nok reimene til Hitachi ogsĂ„ hos Thakker. Og, som jeg sa tidligere her oppe, er den overraskende god. Jeg har hatt Hitachi en gang selv ogsÄ bĂ„de stasjonĂŠr mono og bĂŠrbar. VHS-spillerne deres var en god treer pĂ„ min liste. Kun slĂ„tt av Panasonic og JVC.
     
    Sist redigert:

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Reimene og trykk-ruller fra "fixyouraudio.com" skal vĂŠre av anstendig kvalitet...men noe begrenset utvalg.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Afen: NÄ bruker jeg allerede IKEAs MALM, men til halvparten av mine forseglede skal jeg huke inn en..Þh..Stig-Helmer! HvorpÄ tre smÄ kabinetter selges. Antall plasser?
     

    afen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    227
    Antall liker
    715
    Afen: NÄ bruker jeg allerede IKEAs MALM, men til halvparten av mine forseglede skal jeg huke inn en..Þh..Stig-Helmer! HvorpÄ tre smÄ kabinetter selges. Antall plasser?
    Nei, si det? Du fÄr over 40 fullsize i hver skuff, kanskje 44-46? Du fÄr ihvertfall 250 kassetter i en slik, flere hvis du setter de pÄ "tverra" som i den Þverste skuffa, men da blir det vanskelig Ä komme til de bakerste. I den ene raden lenger ned har jeg 15 Fuji-tynne cover og 10 vanlige og da er det stappa.
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    627
    Antall liker
    1.007
    Jeg har ogsÄ en sÄnn IKEA Helmer som jeg kjÞpte etter anbefaling herfra. Synes forsÄvidt den er fin til langtidslagring av kassetter, og det er genialt at den akkurat har plass til 2 rader med kassetter pr skuff, men det jeg ikke liker med den er at man fÄr ikke trukket skuffene langt nok ut (etter at man har brettet sikkerhetsÞrene pÄ skuffen som hindrer at man kan trekke den helt ut), sÄ jeg mister oversikten over hva som er stablet i den indre tredjedelen av hver skuff. OgsÄ er den ganske "billig" i fÞlelsen, spesielt sammenliknet med IKEA Alex skuffeseksjon som jeg ogsÄ har en av (ikke til kassetter dog).
     
    Sist redigert:

    afen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    227
    Antall liker
    715
    Jeg har ogsÄ en sÄnn IKEA Helmer som jeg kjÞpte etter anbefaling herfra. Synes forsÄvidt den er fin til langtidslagring av kassetter, og det er genialt at den akkurat har plass til 2 rader med kassetter pr skuff, men det jeg ikke liker med den er at man fÄr ikke trukket skuffene langt nok ut (etter at man har brettet sikkerhetsÞrene pÄ skuffen som hindrer at man kan trekke den helt ut), sÄ jeg mister oversikten over hva som er stablet i den indre tredjedelen av hver skuff. OgsÄ er den ganske "billig" i fÞlelsen, spesielt sammenliknet med IKEA Alex skuffeseksjon som jeg ogsÄ har en av (ikke til kassetter dog).
    Jeg er helt enig! Fin til lagring, men noe knotete i bruk. Er ogsÄ enig i at kvalitetsfÞlelsen ikke er helt til stede. For 699,- sÄ mener jeg kvaliteten bÞr vÊre bedre, men til 2-300 kroner pÄ Finn sÄ er de absolutt verdt prisen.

    For de bÄndene som man vil ha fram i lyset sÄ er Ikeas krydderhyller veldig gode:
    1641730655076.png
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.837
    Antall liker
    38.558
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jeg er helt enig! Fin til lagring, men noe knotete i bruk. Er ogsÄ enig i at kvalitetsfÞlelsen ikke er helt til stede. For 699,- sÄ mener jeg kvaliteten bÞr vÊre bedre, men til 2-300 kroner pÄ Finn sÄ er de absolutt verdt prisen.

    For de bÄndene som man vil ha fram i lyset sÄ er Ikeas krydderhyller veldig gode:
    Vis vedlegget 779513
    SĂ„ veldig ryddig og fint ut :) selv om jeg ikke helt skjĂžnner dette med kassetter

    mvh
     

    Snacky

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2021
    Innlegg
    273
    Antall liker
    554
    Sted
    Østlandet
    Ja, det er utrolig hva man kan finne pÄ Finn :D
    HÄper du liker dem like godt som jeg og alle de andre som har kjÞpt dem gjÞr. Et nytt parti CDit II ankommer om ikke sÄ lenge, og jeg kommer til Ä legge dem ut til ca. samme pris. Oppfordrer alle her inne til Ä kjÞpe minst 5 stk. hver :) (dere vet ikke hva dere gÄr glipp av evt.)


    Snacky
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Snacky: Jeg avstĂ„r akkurat dem, men veit du har ett og annet bedre pĂ„ vei😎 De er dog noen av Sonys mer fleksible.. vi hĂ„per byens kontorer snart tas i bruk igjen😈

    DENON LAGET IKKE 810 i DRM-spec..det er isĂ„fall en DRS. Men 510, 540, 610 og 710 er DRMer. Det finnes dog ogsĂ„ en DRS610👍 Jeg har 810, solgte min 610 for ca 3 Ă„r siden. Og den som ikke greier Ă„ fĂ„ hakeslepp av de resultatene en 810 vrir ut av rett tape, har helt ĂŠrlig best av Ă„ for evig holde fingra helt og fullstendig vekk fra kassetter
With all due respect.
     
    Sist redigert:

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.837
    Antall liker
    38.558
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Snacky: Jeg avstĂ„r akkurat dem, men veit du har ett og annet bedre pĂ„ vei😎 De er dog noen av Sonys mer fleksible.. vi hĂ„per byens kontorer snart tas i bruk igjen😈

    DENON LAGET IKKE 810 i DRM-spec..det er isĂ„fall en DRS. Men 510, 540, 610 og 710 er DRMer. Det finnes dog en DRS610👍 Jeg har 810, solgte min 610 for ca 3 Ă„r siden.
    Jaja da var det en skriveleif, det var den med skuffe men er lenge siden sÄ ikke sÄ godt Ä huske

    mvh
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Den hÄper jeg er i god stand
Du som la i den XGen, TT?
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇮
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.889
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Mint condition i bÄde utseende og funksjon
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇮
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.889
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Om det er kassetten du mener, sÄ er det en MA-R C90 med div opptak fra en av Dragomspillerne jeg hadde tidligere
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    650
    Antall liker
    1.005
    Torget vurderinger
    1
    TT kjÞpte en slik selv for noen Är siden. Den ble ikke billig! Og likevel ikke i nÊrhet av tilstand pÄ din. Gratulerer :love: Cuånto costó? ;)
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    RDNZL

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2008
    Innlegg
    724
    Antall liker
    2.061
    Torget vurderinger
    13
    HÄper dere tÄler et bilde til. Her med deksel nede av

    Vis vedlegget 780392
    Meget flott dekk!

    Har en miniutgave som er beslektet. det heter Technics RS M-02
    Det var tilpasset Technics Concise (01 -serien) som var noe av det beste som ble laget av mini komponenter...
    Mitt er ogsÄ direktedrevet og fungerer den dag i dag :)
    s-l300.jpg
     
    Sist redigert:

    RDNZL

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2008
    Innlegg
    724
    Antall liker
    2.061
    Torget vurderinger
    13
    Ellers sÄ kom dette decket i posten fÞr jul. Kom helskinnet frem fra USA. Bestiller et sett med reimer nÄ tenkte jeg fÞr jeg tar det aktivt i bruk. :)
    Hvem er gode pÄ reimer ..noen anbefalinger?
    s-l1600.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇮
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.889
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Meget flott dekk!

    Har en miniutgave som er beslektet. det heter Technics RS M-02
    Det var tilpasset Technics Concise (01 -serien) som var noe av det beste som ble laget av mini komponenter...
    Mitt er ogsÄ direktedrevet og fungerer den dag i dag :) Vis vedlegget 780578
    Jeg har det settet, nesten tilsvarende i sĂžlv


    53D6A5F7-65F9-4F9A-BD6B-5D96F37DE0D4.jpeg
     

    RDNZL

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2008
    Innlegg
    724
    Antall liker
    2.061
    Torget vurderinger
    13
    Jeg har det settet, nesten tilsvarende i sĂžlv


    Vis vedlegget 780584
    Se det ja! Veldig flott. Har samme i sort, identisk bortsett fra decket og hĂžyttalere. Et flott system fortsatt for mindre rom/ hjemmekontor.
    Legg til en grei streamer / DAC lĂžsning og man kan kose seg "tung" vintage hifi som tar lite plass... Disse systemene passet selfĂžlgelig perfekt
    sammen med Technics sine kompakte platespillere; SL-7, SL-10...eller om man hadde ekstra solid konto: SL-15 ..
    pÄ denne tiden(ca 1978 -1982) hadde separate mini komponenter hÞy status..ikke minst pga at produsenter la forskning og prestige inn i Ä lage ekte hifi lyd i skoeske stÞrrelse...C-01 serien var kanskje det beste eksempelet pÄ det med ikke mindre enn en tre-delt forsterker som et greit eksempel :)

    .
    Her er specs pÄ Technics decket RS-M02 som altsÄ er et mini deck
    Ps! les ogsÄ kommentarer fra brukere...Technics kunne levere sakene sine pÄ denne tiden :-D



    Specifications
    Type: 2-head, single compact cassette deck
    Track System: 4-track, 2-channel stereo
    Tape Speed: 4.8 cm/s
    Heads: 1 x record/playback, 1 x erase
    Motor: 1 x reel, 1 x capstan
    Tape Type: type I, FeCr, CrO2, Metal
    Noise Reduction: B
    Frequency Response: 20Hz to 20kHz (Metal tape)
    Signal to Noise Ratio: 68dB (dolby B)
    Wow and Flutter: 0.035%
    Input: 60mV (line), 0.25mV (mic)
    Output: 0.65V (line)
    Dimensions: 297 x 97 x 229mm
    Weight: 5.5kg
    Finish: black, silver


    RS-M07

    Reviews
    Login or register to post reviews
    rating

    Reviewed Aug 24th, 2020 by anada
    I purchased this cassette player as a set with a mini hi end Technics system. The deck was never treated or being cleaned in the past . After destroying a few cotton sticks I pressed play and it was working. FF and REW where not working but Play was going strong. Then I realised it was a direct drive capstaned, NO BELTS, only for counter. I gave it my attention and connected it with my other gear. At the begging the deck was struggling and sometimes speed was a little bit off. After a week, everything begun to work 100% including FF and REW. After 3 weeks I was tempted to AB test it with other decks I had in my arsenal, first was a Nakamichi BX 125 E, the Nak was better in treble but the Technics was better with voices. I gave it a mini service and then things begun to happen. My reference Nakamichi 682 ZX was marginally better, I mean just a little but... maybe they where even on par and it was only the psychodynamics of badge and looks looks. Bottom line is that the Technics RS M 02 is a Serious Cassette player, it will remain under the radar because of its size and its badge. Any audio enthusiast will realise immediately when it lays his hands upon this mini deck that its built quality is TOP TOP TOP. People sell this on the internet for pennies, all report to have problem with the FF and REW. Take one back home give it somer time to settle and you will be amazed.I give it my highest recommendation, which is my precious time spend on this keyboard and recommending it to enthusiasts. 5 Stars

    Comments

    Re: RS-M02
    Submitted by cattlethief on January 28th, 2021.
    I also have just bought this deck as part of the Concise series dirt cheap. I was told it hadnt been played in years maybe as much as 30 years and soon as I played a tape it struggled and only on one channel but after a quick clean and constantly using the play,rev and frw buttons this little gem has come to life and it sounds as good as my 3-head sony and Nak decks,I believe it cost $500 back in
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇮
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.889
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Se det ja! Veldig flott. Har samme i sort, identisk bortsett fra decket og hĂžyttalere. Et flott system fortsatt for mindre rom/ hjemmekontor.
    Legg til en grei streamer / DAC lĂžsning og man kan kose seg "tung" vintage hifi som tar lite plass... Disse systemene passet selfĂžlgelig perfekt
    sammen med Technics sine kompakte platespillere; SL-7, SL-10...eller om man hadde ekstra solid konto: SL-15 ..
    pÄ denne tiden(ca 1978 -1982) hadde separate mini komponenter hÞy status..ikke minst pga at produsenter la forskning og prestige inn i Ä lage ekte hifi lyd i skoeske stÞrrelse...C-01 serien var kanskje det beste eksempelet pÄ det med ikke mindre enn en tre-delt forsterker for eksempel :)

    .
    Her er specs pÄ Technics decket RS-M02 som altsÄ er et mini deck

    Specifications
    Type: 2-head, single compact cassette deck
    Track System: 4-track, 2-channel stereo
    Tape Speed: 4.8 cm/s
    Heads: 1 x record/playback, 1 x erase
    Motor: 1 x reel, 1 x capstan
    Tape Type: type I, FeCr, CrO2, Metal
    Noise Reduction: B
    Frequency Response: 20Hz to 20kHz (Metal tape)
    Signal to Noise Ratio: 68dB (dolby B)
    Wow and Flutter: 0.035%
    Input: 60mV (line), 0.25mV (mic)
    Output: 0.65V (line)
    Dimensions: 297 x 97 x 229mm
    Weight: 5.5kg
    Finish: black, silver


    RS-M07

    Reviews
    Login or register to post reviews
    rating

    Reviewed Aug 24th, 2020 by anada
    I purchased this cassette player as a set with a mini hi end Technics system. The deck was never treated or being cleaned in the past . After destroying a few cotton sticks I pressed play and it was working. FF and REW where not working but Play was going strong. Then I realised it was a direct drive capstaned, NO BELTS, only for counter. I gave it my attention and connected it with my other gear. At the begging the deck was struggling and sometimes speed was a little bit off. After a week, everything begun to work 100% including FF and REW. After 3 weeks I was tempted to AB test it with other decks I had in my arsenal, first was a Nakamichi BX 125 E, the Nak was better in treble but the Technics was better with voices. I gave it a mini service and then things begun to happen. My reference Nakamichi 682 ZX was marginally better, I mean just a little but... maybe they where even on par and it was only the psychodynamics of badge and looks looks. Bottom line is that the Technics RS M 02 is a Serious Cassette player, it will remain under the radar because of its size and its badge. Any audio enthusiast will realise immediately when it lays his hands upon this mini deck that its built quality is TOP TOP TOP. People sell this on the internet for pennies, all report to have problem with the FF and REW. Take one back home give it somer time to settle and you will be amazed.I give it my highest recommendation, which is my precious time spend on this keyboard and recommending it to enthusiasts. 5 Stars

    Comments

    Re: RS-M02
    Submitted by cattlethief on January 28th, 2021.
    I also have just bought this deck as part of the Concise series dirt cheap. I was told it hadnt been played in years maybe as much as 30 years and soon as I played a tape it struggled and only on one channel but after a quick clean and constantly using the play,rev and frw buttons this little gem has come to life and it sounds as good as my 3-head sony and Nak decks,I believe it cost $500 back in
    Jeg hadde intil sÞndag to stk SL 15 i hver sin farge. Beholdt den mÞrke. Min kassettspiller heter M 03 og er nok ikke sÄ flott som din mtp specs
     

    slemmo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2021
    Innlegg
    266
    Antall liker
    559
    Sted
    Eidsvoll Verk
    HÄper dere tÄler et bilde til. Her med deksel nede av
    Hadde en sÄnn i favorittlisten pÄ finn som akkurat ble solgt....men jeg hadde ikke tenkt Ä kjÞpe den da, men greit Ä overvÄke litt ting om noe plutselig faller i pris (y)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇮
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.889
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Hadde en sÄnn i favorittlisten pÄ finn som akkurat ble solgt....men jeg hadde ikke tenkt Ä kjÞpe den da, men greit Ä overvÄke litt ting om noe plutselig faller i pris (y)
    Det er nok denne spilleren som du fikk melding om pÄ Finn.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇮
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.889
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg har noen TDK MA-R og noen XG som fortsatt er uÄpnet. Dette begynner jo Ä bli bÄnd med en del Är pÄ baken. Er de som gammel vin, blitt eddik eller er det bare Ä sprette og nyte opptaket. Alternativet er Ä selge evt bytte dem i mer anvendelige bÄnd. Noen som har noen rÄd?
    958410C4-7464-429F-94D2-CA48023B7CC6.jpeg
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.626
    Antall liker
    1.319
    Bruk dem. Internett kan fortelle om noen som har oppdaget "white powder" pÄ nos TDK-metal (fÞrst og fremst nyere Ärganger om jeg husker rett.) Selv har jeg ikke opplevd det sÄ aner ikke hvor utbredt det er. Legendariske kassettbÄnd, sÄ jeg ville ikke byttet eller solgt de var jeg deg.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇮
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.889
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Bruk dem. Internett kan fortelle om noen som har oppdaget "white powder" pÄ nos TDK-metal (fÞrst og fremst nyere Ärganger om jeg husker rett.) Selv har jeg ikke opplevd det sÄ aner ikke hvor utbredt det er. Legendariske kassettbÄnd, sÄ jeg ville ikke byttet eller solgt de var jeg deg.
    Tusen takk for raskt svar.
     

    Snacky

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2021
    Innlegg
    273
    Antall liker
    554
    Sted
    Østlandet
    Jeg har noen TDK MA-R og noen XG som fortsatt er uÄpnet. Dette begynner jo Ä bli bÄnd med en del Är pÄ baken. Er de som gammel vin, blitt eddik eller er det bare Ä sprette og nyte opptaket. Alternativet er Ä selge evt bytte dem i mer anvendelige bÄnd. Noen som har noen rÄd? Vis vedlegget 780638
    Hvis du bestemmer deg for Ä selge et eller flere av disse bÄndene, kunne jeg vÊre interessert i et eksemplar av enten den ene eller andre varianten.


    Snacky
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇮
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.889
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Hvis du bestemmer deg for Ä selge et eller flere av disse bÄndene, kunne jeg vÊre interessert i et eksemplar av enten den ene eller andre varianten.


    Snacky
    De gÄr mest sannsynlig ut pÄ Finn etterhvert til hb, om jeg gidder
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bĂŠrum
    Torget vurderinger
    3
    De gÄr mest sannsynlig ut pÄ Finn etterhvert til hb, om jeg gidder
    du kan og bytte i noe annet du kanskje har lyst pÄ? flere her som sikkert kunne byttet mot noen andre tapes ???? inkludert meg. hvis du er ute etter andre typer tape.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.626
    Antall liker
    1.319
    Er det for Ä kjÞpe andre type kassetter du Þnsker Ä selge @TT.? Som @vega jon sier er det garantert mange som er interessert i Ä bytte, men det skal vanskelig gjÞres Ä fÄ tak i noe som er mye bedre. Men om du ikke har noe bruk for de, skjÞnner jeg godt at du heller kan tenke deg en gjeng andre kassetter, eller penger Ä bruke pÄ noe annet :)
     
  • Laster inn


DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Laster inn

Topp Bunn