Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Auditor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.224
    Torstej: Både jeg og frua har en hver av den kromen der. Pluss tre standard CDer hver , en deluxe og hver sine Super Deluxe 30th Anniversary bøker ;) Jeg har signerte eksemplarer av Scoundrel Days, Foot Of The Mountain og Cast In Steel. Pluss Mortens "Letter From Egypt" Vært på minst 25 konserter, ett A-ha releaseparty, møtt dem alle fire ganger.. Og har billetter til den covid-utsatte konserten i april, der de skal spille akkurat Hunting High And Low -albumet fra ende til annen..Så, ja, jeg veit GODT hva den der er verdt. Heldigvis medførte det riktighet, det Moods Of Norway sa med T-skjorta i sin nå klassiske Tine-kolleksjon: "We have to put the band back together". Og i Norge betyr det dette trehoda trollet som er A-HA.

Sånne hybridbånd er That´s´varemerke. Regn med at det er de som har laget båndet der også.. Står 1985 på. Den moderne CD-MH er en metalhybrid ment for avspilling som type 2. Men den har toppen- og teknologien- til et metalbånd. Og bør behandles som en Type IV. Kan du håndtere den, lærer du raskt CD-IV også..Sistnevnte er- for meg- en av verdens fem beste metals. Og jeg har hele 24 av dem :devilish:

That´s BEGYNTE med metal- i 1983, var det vel. (MG-R var verdens første. Har en enkelt- Den er BRUN i shellet, det har innpreget tartan-mønster), og kom så inn på type 1 og 2 seinere. Med helt egen teknisk tilnærming. På samme måte kom verdens første 100-minutters kassett i 1987. En HD8, forresten ;) Delta Shell That´s (Roxana, Vanexa, Magica) er like gamle, fra ´87...og de holder fortsatt. Visste du at verdens sikreste råskiver for produksjon av CD og DVD også kom fra Taiyo Yuden (That´s)?
    De solgte den divisjonen til et taiwansk selskap for bare noen år sia, i 2015. Idag lager de hovedsaklig elektroniske komponenter og kretsmoduler..ledet av Shoichi Tosaka. Selskapet holder til i Kyobashi, Chuo-ku, Tokyo. TDK hadde også hovedkvarter i Chuo sist jeg sjekka...

Sist redigert:

vega jon

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2011
    Antall liker
    360
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    for slenge ut noen bilder av ny innkjøpte album i cr02 + div type bånd da. mens jeg sitter og hører på opptak av elvis på philips ferro 90... var heldig og fikk 2 forseglete cro2 kassetter på finn for 150 journey infinity(cbs) og dio intermission(polygram). de låt knall på ct a7. var et virkelig løft i forhold til kx300 der.

Vedlegg

Auditor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.224
    Vega Jon: Jeg ser iallefall EN rosin i den pølsa. Pluss et par korinter 👍 Og de originalene skal du ta GODT vare på..Ultrasjeldent å finne så gammel originaltape forsegla. At musikken også er topp, er rein bonus.

PS: SE! Tråden våres har tippa 200 sider... 👍

Sist redigert:

Svullo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.11.2017
    Antall liker
    255
    Sted
    Viken
    Noen såm har vert borti denna typpe kaseter før?

vega jon

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2011
    Antall liker
    360
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    jeg solgte min jvc kd-A3 til en kompis som bruker den på en nikko trm750 var en veldig god match. høytallerne er castle durham som han også fikk av meg en tid tilbake dette spilte rett og slett veldig bra.kompisen min er nå kassett frelst. det var myeee bedre en cd sa han mend en gang. morro er det hvertfall.
    thumbnail_IMG_0031.jpg

Auditor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.224
    Svullo: Bare såvidt sett. Det kassettformatet er like sjeldent som at du ser en isbjørn i Antarktis. Men de finnes i Tyskland. Prepare to pay up handsomely! De der koster oftest mer enn de dyreste metal TDK´ene. Fordi de er det de er.

Vega Jon: Den Durham´en der er kul som få... ;)

Sist redigert:

vega jon

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2011
    Antall liker
    360
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    ja de spiller bra. bedre en mye annet smått jeg har hatt bla rogers ls3/5a . kjøpte de en gang for en 50 lapp og de var absolutt verdt det:) men jeg har ikke plass til allverden så da fikk han de av meg. til min store glede fik jeg virkelig høre hva de var gode for i går. de trenger større rom en det jeg hadde for og våkne.

Auditor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.224
    Vega Jon: LS3/5A har etpar små hemmeligheter man skal kjenne til for å få dem til å vise seg så gode som de er. Jeg kjenner dem, ubeskjedent nok, Og ville tatt inn dem istedenfor Durham om jeg hadde valget. Fordi jeg har hørt hva de begge er kapable til. Undervurder ALDRI forsterkeriet på disse her..

Sist redigert:

Svullo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.11.2017
    Antall liker
    255
    Sted
    Viken
    Såm noen husker, så pajet spellern min tiligere i år. Tenkte nå å kanske å kjøpe meg en ærstatning. Hvem spiller bør jeg kjøpe for max 2000 må ike vere trehoder menn vill veldi hjerne ha digitalteleværk å helst søllfarve Noen såm hvet hvem jeg skal kjøpe?

vega jon

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2011
    Antall liker
    360
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    man kan altids diskutere litt med selger da. ellers så gikk det en jvc kd-vr5 på finn i deg grisefort for 500.- den er nok god den og. gikk unna før jeg fikk med meg at den var der. samma skjedde med et aiwa mini rack som jeg sendte mld på og. var for treg der jeg gitt.

vega jon

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2011
    Antall liker
    360
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    men der må du ofre digitalt telleverk. men til gjengjeld en skikkelig spiller.

Svullo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.11.2017
    Antall liker
    255
    Sted
    Viken
    Er ike no hast. Kan spille på Bluesound intill idere

Auditor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.224
    Vega Jon: Ingen tvil hos meg, iallefall: Glem den Sonyen. Hent Bang & Olufsen´en før den blir borte! Den gir du så en haug med sistelinje Emtec!! Hvis den er så strøken som selger påstår er den mer enn verd det han ber om! Når du har fått i hus, rens etter alle kunstens regler. Og beregn GODT med tørketid. Med den der får du kjempefine opptak, selv på de dyreste Emtec type II. (TP2, CS2, CE2) Men en FE-1 er et bånd som skinner med disse. Også CD-MH funker her. Dog, skal du ha That´s nå, regn med å betale svært godt for dem. De er ikke tilgjengelige fra norsk importør lenger. Heldigvis har jeg så jeg klarer meg av dem også. Før du spør: Nei, ingen av de CD-MH jeg har er til salgs.

Sist redigert:

frog79

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Antall liker
    595
    Mottok beltet til Tandbergen her for noen uker siden ifra Lasse Hovde. Man må jo bare elske konvolutten beltet kom i..:)

tandbergb.jpg

Første gangen jeg har hengt opp en konvolutt permanent på kjøleskapet

Frog79

Auditor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.224
    Glass og ramme, Frog. Glass og ramme...Nå gjenstår vel bare 500 Maxells?

Auditor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.224
    HeyHo: Har du henta den fra Israel?:) Kjempetape, det der. Og en av få som funker like bra på BÅDE Denon OG Sony...Skulle gjerne hatt henda på et halvt tusen sånne..hehe..

Ellers, @torstej : Kos deg med TDK...de burde være riktig medisin, som HD8 er her hos meg. Takk!;) Tretommeren ligger og venter på en passende spiller..

Sist redigert:

Auditor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.224
    Terje-A: Se boksen..Også de ser forresten ut til å ha Sunkyong-shell, som K2..

Sist redigert:

HeyHo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.10.2016
    Antall liker
    567
    Torget vurderinger
    1
    HeyHo: Har du henta den fra Israel?:) Kjempetape, det der. Og en av få som funker like bra på BÅDE Denon OG Sony...Skulle gjerne hatt henda på et halvt tusen sånne..hehe..

Ellers, @torstej : Kos deg med TDK...de burde være riktig medisin, som HD8 er her hos meg. Takk!;)
    Kjøpt enten fra Israel eller Portugal,har en del Fuji/Axia som er kjøpt fra dei landene.
    Lurer på å handle med han selgeren i Israel ja.

vega jon

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2011
    Antall liker
    360
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    galskapen lenge leve! det kom ut en rimlig kx1200 på finn som jeg måtte bare slå til på. spiller godt den og gitt. trenger kansje en liten service. selv om den akuratt har fått det i følge eier men sliter litt med spooling noen ganger. tror det trengs nytt idler tire. der. pinch roller så bra ut resten var rent og pent.
    kx1200.jpg

vega jon

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2011
    Antall liker
    360
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    disse er vel satt opp for tdk bånd i fra fabrikk :) type d, sa og ma