Kjøpte en ny Tandberg 310 sent syttitall. Etter hvert kom det mer avanserte spillere i hus, så 310'en ble lite brukt. Likevel tatt fram av og til og fungerte greit til for rundt ett år siden. Da virket det å være slutt, for ved påslag suste begge viserindikatorene helt opp til høyre. Hadde derfor egentlig avskrevet denne, men har liksom ikke hatt hjerte til å kaste den heller, siden feilen kanskje er en bagatell som lett lar seg ordne. Derfor lurer jeg på om noen her inne har vært borti lignende og eventuelt vet hva som er feil og om dette er verdt å reparere til en rimelig penge.
Bare glem saken. For skøys skyld plukket jeg fram 310'en og nå synes alt å virke ok igjen. Har derfor en mistanke om at RCA pluggene på kablene som da ble påsatt kanskje ble for grove, slik at skjermen berørte chassis. Vet ikke, kanskje hadde dette ingen betydning uansett, men nå fungerer i alle fall viserindikatorene som normalt, vel å merke uten at 310'en er tilkoblet anlegget.
Bare glem saken. For skøys skyld plukket jeg fram 310'en og nå synes alt å virke ok igjen. Har derfor en mistanke om at RCA pluggene på kablene som da ble påsatt kanskje ble for grove, slik at skjermen berørte chassis. Vet ikke, kanskje hadde dette ingen betydning uansett, men nå fungerer i alle fall viserindikatorene som normalt, vel å merke uten at 310'en er tilkoblet anlegget.
Sist redigert: