lekkert! kermikk tape ser jeg på som kunst. må ikke finne på og være slepphendt med de. og må behandles deretter, noe som gjør denne hobbyen litt morsom og ikke minst gir glede. om 1000 år er de sikkert verdt like mye som en ming vase! neida men må spøke litt. men kanskje noen brøkdeler???? hvem vet kansje om et par hundre år så graver noen opp en slik en i metall container sin strøken etter vi er borte.......Kanskje ikke den fineste, men fin nok og ganske god:
Vis vedlegget 675942
Jeg har noen forseglet også, bør legge de i en bankboks og skrive testamente... ?lekkert! kermikk tape ser jeg på som kunst. må ikke finne på og være slepphendt med de. og må behandles deretter, noe som gjør denne hobbyen litt morsom og ikke minst gir glede. om 1000 år er de sikkert verdt like mye som en ming vase! neida men må spøke litt. men kanskje noen brøkdeler???? hvem vet kansje om et par hundre år så graver noen opp en slik en i metall container sin strøken etter vi er borte.......
De er veldig gode, kjøpte over femti av de av en fra Bergen for noen år siden.Beste type 2 bånd i følge mange. Jeg har ikke testet ennå selv.
Vis vedlegget 676408
Jøss det var et kupp!De er veldig gode, kjøpte over femti av de av en fra Bergen for noen år siden.
Ja, jeg var heldig, de lå på Finn, og selger skulle ta seg en tur til Østfold et par uker etter at jeg tok kontakt, møtte han nede i høgget her og såvidt jeg husker var det 58 forseglde kassetter og jeg betalte 1600 kroner...... (De var planlagt brukt til et nærradioprosjekt men de var blitt liggende) Nå er alle unntatt 1 brukt her. God lyd, minimalt med sus uten støyreduksjon. De ble tatt opp på med min Sony 770ES, den rimeligste av de gode spillerne fra 1991.Jøss det var et kupp!
Jeg har hørt de er ganske sjeldne. Jeg har 10 stk forseglet og planlegger å teste en snart.
Alternativ 1: Gratis men mest unøyaktigEr det noen som vet om det fins en enkel måte å fastslå om spilleren spiller med riktig hastighet?
58 stk SA-XS til 1600 kr er rett og slett latterlig billig, selv om det var for noen år siden. Er nok det beste kassettkjøpet jeg noensinne har hørt om ihvertfall58 forseglde kassetter og jeg betalte 1600 kroner......
Tusen takk for tips.Alternativ 1: Gratis men mest unøyaktig
- Finn fram en original-kassett og spill den av på FC930en.
- Spill parallellt av den eksakt samme sangen på Spotify.
- Juster hastigheten på FC930en til den er så lik som mulig hastigheten sangen blir spilt av på Spotify.
Alternativ 2: Koster penger men mer nøyaktig
- Kjøp en 3000Hz testkassett - her er det mye rart som selges på eBay. Skal man være sikker på kvalitet så bør man kjøpe fra noen anerkjente i entusiast-miljøet f.eks. ant-audio, men det koster. Evt. kjøp en brukt 3000Hz original-kassett, det hender det også dukker opp på eBay.
- Installer WFGUI på en pc
- Koble output på spilleren til mikrofon-input på pcen.
- Mål i vei (og juster)
PC med WFGUI kan erstattes med multimeter som måler frekvens, koblet til hodetelefonutgangen på kassettspilleren.
Min aller første musikkspiller, — en reiseradio/kassettspiller var designet for å stå oppreist.Fra den tiden man trodde at brukergrensesnittet skulle være som på en platespiller - toppmatet
God ide! Jeg har utstilling i hylla i musikkhulen:Julegavetips til kassettfreaken:
Har du ei stor, dyp plakatramme stående? Da kan du pusse opp den! Bruk Faber Castell sin Tack-It "lærertyggis" til plakatoppheng. Så rammer du inn et representativt, forseglet utvalg av analoge gullbarrer. DET vil huskes LENGE!! Brukskunst? You BET!!
En service koster fort tretusen eller der omkring og da spørs det om du får tilbake det ved et salg....Hei
Har en slik i skapet, som trenger nye reimer. Disse har jeg også. Noen som har erfaring med en slik BIC t4M
Tenkte å selge det, men greit å ha det i orden først.
Jeg har ikke personlig kjennskap til den BIC T4M, men på entusiastforum har den et rykte på seg for å være svært vanskelig å reparere. Et alternativ kan være å legge den ut på finn.no urørt og selge den som den er. Enkelte potensielle kjøpere vil kanskje til og med foretrekke det, da de heller vil ha en "urørt" spiller ingen har tuklet med, som de selv kan sette i stand.Hei
Har en slik i skapet, som trenger nye reimer. Disse har jeg også. Noen som har erfaring med en slik BIC t4M
Takk for svar. BIC-en er ikke av de enkleste å reparere nei. Men det sies også i disse forumene at den skal låte ordentlig bra, slik sett vil den tålmodige få lønn for strev Vet det skal finnes en guide med gode bilder på Audiokarma. De vi uansett bli for utfordrende for meg. Så ja, mon tro om ikke jeg skulle lagt denne ut for salg slik den er.Jeg har ikke personlig kjennskap til den BIC T4M, men på entusiastforum har den et rykte på seg for å være svært vanskelig å reparere. Et alternativ kan være å legge den ut på finn.no urørt og selge den som den er. Enkelte potensielle kjøpere vil kanskje til og med foretrekke det, da de heller vil ha en "urørt" spiller ingen har tuklet med, som de selv kan sette i stand.
Hvilken volt variant er det? (hm må jeg ha )Hei
Jeg så spilleren var lagt ut på finn.no for et par dager siden, men nå er annonsen borte.Hvilken volt variant er det? (hm må jeg ha )
Da slapp jeg å plage meg selvJeg så spilleren var lagt ut på finn.no for et par dager siden, men nå er annonsen borte.
HeiDa slapp jeg å plage meg selv
Sett nå. 110 v (og det har jeg fra før )Hei
Annonsen skal være tilbake. Var en feil som måtte rettes opp!