Vega Jon: Poenget er om akkurat den eska du har har problemer med bånd, for eksempel pga dårlig lagring eller ikke...Så gammel tape er ofte veldig vanskelig å få til å låte bra..Derfor holder jeg meg til perioden fra seint 80s til 2000+...
Håper fallet ikke medførte all verdens skader og plager. Du får prøve å pleie kropp og sjel så godt det går. God Jul og godt nytt år til deg og alle her i tråden. Jeg blir nok hengende her som vanlig gjennom julen.Torstej: Det er flere der de kom fra...enn så lenge
Jeg benytter med dette sjansen til å ønske alle kassett- og Hi-Fi-venner en GOD JUL og et LYSERE, LETTERE NYTTÅR. Kom nettopp fra sykehuset etter en fallskade og kommer derfor til å være borte herfra til over nyttår en gang , mens legemet leges..Keep listening!
Auditor out for Xmas....Back next year...
God bedring Auditor og selvsagt en God Jul og et fantastisk 2021Torstej: Det er flere der de kom fra...enn så lenge
Jeg benytter med dette sjansen til å ønske alle kassett- og Hi-Fi-venner en GOD JUL og et LYSERE, LETTERE NYTTÅR. Kom nettopp fra sykehuset etter en fallskade og kommer derfor til å være borte herfra til over nyttår en gang , mens legemet leges..Keep listening!
Auditor out for Xmas....Back next year...
Nei det var ikke meg. Jeg så annonsen i det den ble lagt ut, men valgte å ikke ringe på den. Hadde tydeligvis en kortslutning i hodet igår som sa at dette var noe jeg ikke trengte å kjøpe Og sånn fornuftsmessig sett så har jeg ikke bruk for flere forseglede opptakskassetter nå, men sett i etterkant så kunne man jo alltids vært med og kjempet om å få kjøpe partiet, og heller fordelt videre det jeg ikke hadde bruk for selv, til dere her inne for omtrent det samme jeg kjøpte det for. Istedet for at kassettene kanskje havner i utlandet... så jeg angrer litt idag tidlig ja...Torstej: Det var ikke deg, vel??? Vedkommende som solgte de der så rimelig har helt ærlig null peil på hva han hadde!! Spesielt Fuji er en absolute steal!!! Jeg vil dog si at de eldste kassettene har gått for for mye...men de XGene....why , oh, why..??
Det var dødsbo, salg av familiemedlem. Salget ble gjort fra Heimdal (kan være indikasjon på at tidligere eier av kassettene også holdt til i området hvis det er noen som kjenner til en entusiast derfra).Torstej: Enten har vi nettopp mistet en KSV, eller så kan det vel ha skjedd annet med vedkommende..det er tross alt virus ute enda..Uansett...helt utrolig...
Takk Birger!Doble settet med viser pr meter gjør det veldig spesielt. Har mer enn en gang sett på en slik spiller pg vurdert Gratulerer med noe med litt ekstra
RDNZL: Hvem vil ha Sony når en sånn en er i markedet??? Pent!!
Kanskje de som liker Sony.RDNZL: Hvem vil ha Sony når en sånn en er i markedet??? Pent!!
Ike uvente fra denn kantenHva er vitsen med å thrashe Sony? Kunne like gjerne sagt "hvem vil ha Denon når sånt er tilgjengelig".
Jeg hadde SONY kassettdeck i sin tid selv, og husker jeg fikk komplimenter fra kompiser over hvor bra opptak det ble når jeg kopierte for dem. Utmerket spiller!Trashingen er en slags sykdom, dette er en gjenganger fra Auditor, noen tåler ikke å tenke på at Sony var utrolig viktige for utviklingen av kassetten.
Sony Group Portal - Sony History Chapter5 Promoting Compact Cassettes Worldwide
Sony Historywww.sony.net
Fordi det er sånn han er,kun hans egen menighet som betyr noe resten av oss er vantro. Han kommer med den ene bastante meningen etter den andre,blir han tatt i feil så overser han det helt enkeltHva er vitsen med å thrashe Sony? Kunne like gjerne sagt "hvem vil ha Denon når sånt er tilgjengelig".
RDNZL: Det kan være greit å huske sin historie, ja.. Og bestefar er alltid eldre enn sine barnebarn. Hvem bygde mekanismene til Sony så langt som innpå å ha DIREKTE innvirkning på konstruksjon av ES? Hvordan hadde Sonys ES-decks vært uten dem? Jeg har aldri trashet Sony, men det kan virke som om enkelte tror det..Jeg har tilogmed eid etpar av dem, og har også flere merker. Så jeg tåler nok det jeg skal tåle...Poenget er at jeg også ser Sonys kvaliteter- det har jeg alltid gjort. Mao. forstår jeg den som elsker merket, og helst mer enn gjerne skulle kunne levd resten av livet med komplett rigg fra merker som Rega, Sony, Onkyo, NAD, Denon, Audiolab, Exposure eller McIntosh- for å nevne noen. Men jeg har alltid stått for mine egne valg også..Alle disse merkene vet hva synergi er, og match er og blir alfa og omega.
På tal om unicorns: Jeg har RFT SK3000...Prøv å finne flere av DEM i Norge..Min Denon DRS810 er også blant Top 5 i Norden, skulle jeg tro...Onkyoen og Aiwaen trenger litt service, men det kommer en gang, det og... Og frua har det som må være landets beste Onkyo TA-R300...as per ex TT her...Gammel, men god. Og lydmessig sterkt undervurdert. Holder nok resten av våre liv.