Afen, Niels: Erfaringene med nettopp Sony er derimot en av nøkkelforskjellene på Tony og meg
Du, Niels, har også skjønt hva Tandberg EGENTLIG skal ha. Og jeg ser i all beskjedenhet både hvem , hva og hvor Sony og Maxell funker for. Det betyr at vi alle kan få disse merkene til. Hvis vi vil
Ad forskjellig vei. Jeg foretrekker forresten å slippe å justere meg bort, og det gjenspeiles i mine valg og min tilnærming til formatet. Jeg henter ikke kassetter ukritisk fordi de er kassetter, men liker variasjon. Velger heller nyere enn eldre. Pga de svakheter eldre bånd har vist. Research skal være med, og match er det viktigste av alt. Ellers får man aldri gode resultater. Halvgjort jobb kverker musikken. Kompromisser har nok ingen av oss tid til heller.
Det er tvertimot DE som skal elimineres. I størst mulig grad, men med fokus på hva som for en selv utgjør kassettens sjarm, morofaktor, logikk , fordel og autentisitet..Hele tida..Det er min tilnærming. Tar opptaket en måned å få til? Da gjør det det
Den tida blir nemlig brukt til noe som for noen av oss er mer terapi enn hjemmelekse. Og resultatet varer mest sannsynlig lenger enn en selv. Bare det er en deilig tanke. Kall det gjerne testamente, arv eller legacy..på en måte er det nettopp det det er. Samme hvilken del av riggen du jobber med. Anlegget ditt ER deg. Og kun du veit alt om hvorfor det ser ut som det gjør. Det samme gjelder for musikken din.