Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.221
    Torget vurderinger
    1
    Beocord 9000 fikk absolutt topp testresultater i danske High Fidelity i sin tid, så vidt jeg husker.

sterha

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2021
    Antall liker
    185
    Sted
    Trøndelag
    Teknologien fascinerer meg, den er så vidt jeg vet alene om denne måten å kalibrere på ift opptak. I følge flere jeg har lest den teoretisk beste løsningen, den kan ta opp "perfekt" på alle typer bånd. Mye bra for relativt lite penger. Derfor ble den min 😀

FroBe

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2014
    Antall liker
    181
    Sted
    Ryfylke
    Beocord har bra design, lyd og tekniske data, men kan være vanskelige å stable i høyden om man har dårlig plass...

Snacky

Fersking
    Ble medlem
    14.10.2024
    Antall liker
    2
    Sted
    Østlandet
    Må si det ble orden på opptakene. Har bare testet noen kassetter enda. Men alle har til felles at det blir helt supre opptak. Å ta ut transporten er fem enkle skruer og noen hurtigkoblinger. Nice. :)

Beocord 9000, ja. TOTL i B&O sin verden tror jeg det er innenfor å si.

Teknologien fascinerer meg, den er så vidt jeg vet alene om denne måten å kalibrere på ift opptak. I følge flere jeg har lest den teoretisk beste løsningen, den kan ta opp "perfekt" på alle typer bånd. Mye bra for relativt lite penger. Derfor ble den min
    Har også en slik, men jeg har dessverre ikke hverken tid eller den kunnskap/ferdigheter som trengs til å sette den fullt og helt tilbake i den stand den fortjener. Trenger du en delespiller får du bare si ifra :)

Snacky

Laban MK3

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Antall liker
    1.750
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Har også en slik, men jeg har dessverre ikke hverken tid eller den kunnskap/ferdigheter som trengs til å sette den fullt og helt tilbake i den stand den fortjener. Trenger du en delespiller får du bare si ifra :)

Snacky
    Kanskje noen kan hjelpe deg få 9000 på veien igjen gir ikke bort en 9000 den er et ikon mere en vel verdt ta var på til bruk & ettertid . Mvh

Snacky

Fersking
    Ble medlem
    14.10.2024
    Antall liker
    2
    Sted
    Østlandet
    Kanskje noen kan hjelpe deg få 9000 på veien igjen gir ikke bort en 9000 den er et ikon mere en vel verdt ta var på til bruk & ettertid . Mvh
    Det har du egentlig helt rett i, men jeg har nå vært så heldig og fått skaffet meg en helt strøken Pioneer CT-737MarkII, som det (også) er helt vidunderlig lyd i. Den har også kalibreringsmuligheter, dog kun manuell (bias + level), men det er bare gøy med noen ekstra knotter å vri på i ny og ne :)

Snacky

Laban MK3

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Antall liker
    1.750
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg verdsetter egenskapen meget høyt ren avspilling av preinnspilte
    bånd hvordan synes de heldige eiere av beocord 9000 den står seg med pre innspillet bånd materiale ? Mvh

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.052
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2

Snacky
    Det ville være dødssynd å bruke en sånn til delespiller 😁
    Si fra, om du vil bytte med en "near mint" 100% fullt fungerende Pioneer CT-757 ;);)

sterha

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2021
    Antall liker
    185
    Sted
    Trøndelag
    Jeg verdsetter egenskapen meget høyt ren avspilling av preinnspilte
    bånd hvordan synes de heldige eiere av beocord 9000 den står seg med pre innspillet bånd materiale ? Mvh
    Har ikke prøvd så mange. Men i følge testene er den meget god på både innspilling og avspilling. Har også forstått det slik som at Beocord 9000 er spesielt tro mot IEC-standardene, noe jeg antar er gunstig ift avspilling av preinnspilte bånd? Der er nok en fordel ved avspilling av egne opptak gjort på 9000 på andre kasettspillere, noe som er en veldig viktig egenskap for meg.

Må innrømme at Beocorden min gikk i stykker bare etter noen dagers bruk, det som kalles clutch bearing arm knakk. Det viser seg at dette er noe som skjer med de fleste (alle) slike spillere, plasten sprekker og til slutt blir det trøbbel. Har heldigvis en 8000 som fort ble oppgradert til donor. Men det er et par små sprekker i armen på den også... Ny oppgradert del finnes til en hoinnerlapp, to er bestilt.

Utrolig lett å skru på disse spillerne, bare to skruer og lokket åpner seg. Tre nye lett tilgjengelige skruer og noen hurtigkoblinger og hele transporten er ut. Andre produsenter skulle lært av B&O ift servicevennlighet.

FroBe

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2014
    Antall liker
    181
    Sted
    Ryfylke
    Kjært barn har mange navn i tidligere østblokken.
    Finner denne spilleren under navnet Nikola Tesla:
    Også under navnet Network:
    Her under navnet Unitra i andre farger:

Sist redigert:

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.282
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Noen tips til oppbevaringsløsninger for kassetter i bil? Får stuet noe i midtkonsoll og hanskerom, men skulle hatt en kasse/bag eller noe jeg kunne hatt på gulvet bak setet eller en annen løsning som funker bra

Graks

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Antall liker
    490
    koffert som knivsett kommer levert i fungerer bra til kassetter.

sterha

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2021
    Antall liker
    185
    Sted
    Trøndelag
    Hvor kjøper folket kondesatorer av god kvalitet til kassettspillere? Er det Mouser som gjelder? Tar en runde på HK CD491n og måler alle om de er innenfor spek og har funnet noen som avviker.

torstej

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Antall liker
    1.018
    Hvor kjøper folket kondesatorer av god kvalitet til kassettspillere? Er det Mouser som gjelder? Tar en runde på HK CD491n og måler alle om de er innenfor spek og har funnet noen som avviker.
    Jeg har brukt mest DigiKey og Mouser. Også pleier jeg å holde meg til kondensatorer av merket Nichicon for enkelhets skyld siden det er et merke med et godt rykte.

FroBe

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2014
    Antall liker
    181
    Sted
    Ryfylke
    De fleste kondensatorprodusenter har ulike modeller av kondensatorene de produserer.
    Noen har fokus på å tåle høy temperatur, andre har lavt tap, andre har lav pris, noen fokuserer på lav impedans, andre minst mulig størrelse, noen er optimalisert til firkantpulser og høy strøm, noen få er optimalisert til audio.

For lav spenning er fyfy, men for høy spenning på elektrolytter gir dårligere egenskaper enn passe spenning.

I noen tilfeller har kondensatorens impedans og tap også betydning for lyden, det er ikke bare kapasitansen som er viktig.

Noen mener at om de ikke kan erstatte kondensatorene med originale så skal de erstattes av kondensatorer fra samme verdensdel eller land.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn