Hehe... sier litt om JBL hornet... Men, dersom den driveren som ble testet f.eks. ikke har så ulik fasepluggkarakteristikk som TD-4001 er det ikke så rart at TH-4001 låter bedre enn et standard industrifabrikert horn.LMC skrev:sikkert riktig!
har dessuten lest at noen mener det ligger "korreksjoner" i hornet for matching mot deres egen driver og det bekrefter resultatet jeg opplevde med JBL 2446 i TAD TH4001 klonen
LIKEVEL målte og spilte 2446 bedre i Trehornet enn i JBLs eget horn!
Skal det bli optimalt må man nok ha TAD + TAD ja...helt enig
mvh
Leif
Takk per morten!permorten skrev:Jeg også kikket rundt etter driver og jeg skjønner at å gi spesifikke råd på driver også innebærer råd på horn, slik grelv tidligere skrev i denne tråden " større forskjell på membraner og horn enn driverene fra jbl.".
det er tilsynelatende kjempefine ting fra alle merkene du nevner og det er få /ingen her som har sammenlignet på en slik måte at de har gitt hver enkelt driver optimale vilkår.
det kan være kombinasjoner derute - kansje uprøvde som fungerer ekstremt bra og garantert også det motsatte !
Munningsvinkel på driverene burde vel vært oppgitt, mener vel å ha lest noe om dette på jbl - du finner endel info om dette også på andre forumer.
Rådet jeg fikk på denne tråden gikk på tad og jbl , jbl drivere robuste ting som det finnes endel av på bruktmarkedet, slik at en kan komme økonomisk ihavn hvis en ikke fikser dette
mvh
per morten
http://www.aes.org/aeshc/docs/jaes.obit/JAES_V42_3_PG208.pdfpengesluk skrev:Uten h!
pengesluk skrev:Har JMLC-350 på lager 8) 8) - med anslutning for 1,4"...
er Altec 1,4" og JBL 1,5" kompatible ?pengesluk skrev:Har JMLC-350 på lager 8) 8) - med anslutning for 1,4"...
For salg ? jeg tenkte til 2447, 1,5" må vel enten kappes, eller slipes ned : 0,1" = 2,54 mmpengesluk skrev:Har JMLC-350 på lager 8) 8) - med anslutning for 1,4"...
Har du fått testet hornet... og i så fall med hvilken driver og resultat?pengesluk skrev:Har JMLC-350 på lager 8) 8) - med anslutning for 1,4"...
HÅER ? har riktignok ikke like lang fartstid som deg, så - HÅER ? noe alla STØR ?madman skrev:Sluket har det meste på lager. Det eneste han er tom for nå er HÅER !
;D
-m
hva slags horn benytter du ? delehz ?bambadoo skrev:Vet ikke om det medfører riktighet men jeg kan "innrømme" at radian 2" kompresjonsdriver ikke gjør seg bort i mine HT. Nå er jeg usikker på hvilken modell som sitter der men de er ekstremt "smooth" i spillestilen.
Linken:LMC skrev:google yuichi 290
det likner styggmye på Th-4001
mvh
Leif
er moderne horn kortere ? = mindre refleksjoner for dennes vedkommende, hvis det låter bra - ER det bra..slowmotion skrev:Kan godt hende man kan få coax BMS4592 til å lyde godt, men
rent teoretisk vil man jo ikke få hornlading av diskanten med den.
Jeg får straks tanker om refleksjoner i hornhalsen og annen styggedom.
Har dog ikke engang sett driveren, bortsett fra på bilder, så ......