Jula varer helt til påskeKarlinn skrev:Jul i februar
gratulerer igjen
Jula varer helt til påskeKarlinn skrev:Jul i februar
gratulerer igjen
Javisst, jeg tenker å bruke Feet of Silence fra SolidTech som jeg brukte under Audion forforsterkeren.Nido skrev:industrielt vakkert ytre; har du tenkt noe fancy base/føtter?
kjoenik skrev:Glad for at transporten gikk bra. Var lite innstilt på en ny "Golden Dream-nightmare transport"
Ja det er ikke så mye italiensk eleganse over dette, men de har stil på sin egen måte, imo.Hugh skrev:Fett. Som vanlig!
Skal få tatt noen bilder av innmaten ja. Angående disse kuplene på toppen...Hadde lest en kommentar fra en på nettet som mente at dette bare var noe dustete voodoo.samlanes skrev:Gratulerer med ny preamp i hus Kjoenik.
Hadde vert intr med bilder innvendig,nytte sjangsen når ones skal ordne Ps!
Mvh.
Det håper fruen også... ;DELEL6200 skrev:Gleder meg til å lese om erfaringene du gjør med din nye drømme forforsterker. Håper dere får et langt og lykkelig liv i sammen
Lf
kjoenik skrev:Det håper fruen også... ;DELEL6200 skrev:Gleder meg til å lese om erfaringene du gjør med din nye drømme forforsterker. Håper dere får et langt og lykkelig liv i sammen
Lf
Hun syntes forøvrig Leben var mye penere. Jeg kan forsåvidt forstå (les:tilgi) at hun mener det
Ja løp og kjøp sier jeg også Hadde ikke Messengeren plutselig dukket opp hadde jeg gått for denne!jaerbo skrev:kjoenik skrev:Det håper fruen også... ;DELEL6200 skrev:Gleder meg til å lese om erfaringene du gjør med din nye drømme forforsterker. Håper dere får et langt og lykkelig liv i sammen
Lf
Hun syntes forøvrig Leben var mye penere. Jeg kan forsåvidt forstå (les:tilgi) at hun mener det
8) ;D JanErik = eier av Leben (som er for salg - løp og kjøp!! ...... "Hør på konene deres "
Gratulerer med en utrolig forforsterker Nils!!! Kan tenke meg du koser deg - jeg ser virkelig fram til å høre hvordan den passer inn i et ellers fantastisk anlegg. Det har vært akrtig å følge utviklingen fra den gang CJ CAV50 (var det det den het?) var hjertet i systemet og fram til i dag.......
Jan Erik
Nå gjør du meg forlegen Men du har da sannelig vært med på på å legge ut den røde tråden, og har sikkert spart meg for noen feilkjøp. Mange takk for det!impulse skrev:Gratulerer med en fantastisk god preamp, Kjoenik!! Du har avsindig god smak, det skal gudene vite: ;D Den røde tråden er forresten ikke så vanskelig å se gjennom oppgraderingene dine. ;D
Takk!Erland skrev:Flott preamp du har funnet her.
Måtte den gi deg mange gode lytteopplevelser;
Gratulerer!
Krysser samtlige fingre for at det er klart til helgen, men jeg har mine tvil...SOA skrev:Gratulerer! Flott at logistikken fungerte. Kommer en tur snart for å betrakte herlighetene...
Det er klart!Skink_123 skrev:Mulig å lytte på galskapen?
Takk musicus!musicus skrev:Ett flott oppsett du har fått deg nu Kjoenik, ett lite "service" tips som var meget påtagelig forbedrende på mine relativt nye LVér var å gå over å stramme til boltene/skruene på elementene, mine er bare spillt på en knappt år, anbefales sterkt!
mvh
Holder med deg, og ser faren i å tighte for mye, selv nøyer jeg meg med å dra til med pekefingeren og tommelen bare, ikke så hardt m.a.o, hos meg falt mye på plass når dette var gjort, burde nok legge inn ett slikt service intervall ett par ganger i året ...kjoenik skrev:Takk musicus!musicus skrev:Ett flott oppsett du har fått deg nu Kjoenik, ett lite "service" tips som var meget påtagelig forbedrende på mine relativt nye LVér var å gå over å stramme til boltene/skruene på elementene, mine er bare spillt på en knappt år, anbefales sterkt!
mvh
Jeg fikk også den ideen for ett års tid siden og sjekket skruene. Alle skruene kunne strammes. Holdt tellingen på omdreiningene. Deretter hadde jeg det slik noen dager, men opplevde altså at klangbalansen endret seg på en måte som jeg ikke likte. Roterte deretter tilbake, og da ordnet det seg igjen.
Jeg tror jeg har lest ett eller annet sted at man skal være litt varsom med å stramme til så skruene på elementene blir veldig tight, da graden på strammingen er en del av tuningen av høytalerne (endrer resonansfrekvensen i kabinettet osv.)
Om en slik endring oppleves som en forbedring eller ikke , er nok system,-og preferanseavhengig.
Men på en platespiller skal i hverfall ingenting strammes mer enn akkurat passelig
Messenger er forresten inne hos Ones. Begge transformatorene, som ble bestilt på samme dag, ankom fra USA og Tyskland samtidig. Hvis jeg er heldig får jeg den igjen i morgen
Ja det tror jeg er riktig teknikk!musicus skrev:...selv nøyer jeg meg med å dra til med pekefingeren og tommelen bare, ikke så hardt m.a.o,
En har volumkontrollere for å dra til skikkelig på ;Dkjoenik skrev:Ja det tror jeg er riktig teknikk!musicus skrev:...selv nøyer jeg meg med å dra til med pekefingeren og tommelen bare, ikke så hardt m.a.o,
Takk for det Filip. Bowie er konge ja!F.E. skrev:Bowie e konge...og anlegget ditt også,skål Tips,spill Hunky Dory
mvh Filip
Takk RBN. Har vært spennende å følge dine valg og prioriteringer også. Har ikke fått tak i det mye omtalte 43.nummeret av Fidelity, men ser frem til å lese hjemme hos reportasjen.RBN skrev:Hei
Takk for tipset om DCD boksen kjoenik. Den har helt gått meg hus forbi. Fyyy
Gratulerer med ny forforsterker. Denne er jo helt rå. Håper du får orden på brummet.
Kan tenke meg du koser deg i godstolen i ditt koselige og trivelige hjem. Det ser i alle fall slik ut på bildene.
Morsomt å følge dine valg
Mvh
RBN
Jeg må si at enkelte drar dette lenger enn hva jeg kunne ha drømt i mine villeste drømmerkjoenik skrev:Stemningsbilder