Preampen er solgt og sendt avgårde nordover.
Budbringeren har tilsynelatende tenk å ta en langweekend i Paris.
Heldigvis har jeg en reserveforsterker på kontoret, og denne er nå kalt inn til tjeneste.
Audio Innovations S300
4stk EL84 og 3stk 12AX7, 10W, innebygget mm phonotrinn.
Jeg må si jeg ble tatt litt på sengen da jeg begynte å spille musikk på denne.
Nede på kontoret er den koblet opp til Tandberg TL 1520 og kilde er DVD-spiller via Cambridge DacMagic. Var imponert på kontoret også, men koblet til anlegget oppe er det et helt annet ballspill.
Spilte litt cd'er i ettermiddag, men etter at fruen dro på jobb har jeg spilt plater. Og riia-trinnet i denne forsterkeren er jammen meg bra!
Det er musikalitet så det holder, og så lenge man ikke spiller veldig høyt har forsterkeren god kontroll. Den fremfører virkelig musikken på en engasjerende og lyttevennlig måte. Til bruktprisen er den et kupp!
Litt musikk som jeg hører på for tiden.
Har det siste året fått veldig sansen for Calexico
Calexico og Iron & Wine - In the reins
Liker man singer/songwriter genren er Iron & Wine noe av det ypperste, imo.
B-sider og "rarities". Alikevel et godt sted å starte om man vil bli kjent med I & W.
Ganske rolig, lett tilgjengelig, men slett ikke kjedelig!
Debuten om jeg ikke husker feil. Kvalitet fra første til siste spor!
Okkervil River er et annet band som jeg har fått sansen for. Sjefen på Apollon begynner å bli veldig treffsikker i sine anbefalinger. Bestiller aldri vinyl på nettet. Får det til samme pris når Apollon bestiller, og ekspertisen får jeg gratis.
Wilco's siste. En slags oppsummering av karrieren så lang. Splitter anmelderne. Jeg liker dette albumet svært godt. Det har vokst, og det vokser fremdeles. Min første kontakt med Wilco,men ikke den siste.
Og ellers da...?
Hører litt på Turboneger, uten sminke og uten klær.
Eskapader innom norsk bygdekultur
Jugoslavisk frilynt bygdekultur, Homo U Kolo (Homo er Kult). Klarinettisten spiller ihverfall som om han hadde en rakett i rompa.
Og øst-møter vest, i en tåke av vodkarus, radioaktiv stråling, og mental retardasjon.
Salut!