Men jeg koser med altså med Audio Innovation S300. Og i dag fikk jeg plutselig noen timer for meg selv. Været passet best for inneaktiviteter.
Akkompagnert av Beethovens symfonier har jeg gjennomført periodisk vedlikehold på vinylriggen. Metallpolish, blåsprit og Audio Origami's "superslippery oil" er ingrediensene som skal til.
Knipset endel bilder, og siden dette er et bildeforum så pøser jeg på.
Spilleren er altså en TW Acustic Raven Two. Plinthet er i en metall/plastikk-legering. Kan ikke være mye plastikk der, for det veier naturstridig mye i forhold til størrelsen.
Tomas Woshnick er veldig nøye på at toleransene skal være så små som mulig. Det både føles og ses når man arbeider med riggen.
Alle delene i armen er håndlaget og satt sammen av en skotte med norske aner som driver firmaet Audio Origami.
Armen heter Audio Origami PU7 og er basert på den gamle klassikeren Syrinx PU3. PU7 er imidlertid i en helt annen klasse. John Nilsen vet dette. Han jobbet nemlig hos Syrinx i hine dage.
Finishen på armen er akkurat passelig fin etter min smak. Lekker, men man kan se at den er håndlaget. Dette har ikke vært ok for alle. En annen nordmann returnerte armen han hadde bestilt nettopp fordi finishen ikke var feilfri. Jeg kan forsåvidt forstå at man forventer 100% finish når man betaler såpass mye som armen koster. Nilsen har nok en jobb å gjøre der. Utifra bilder av nyere armer har finishen blitt bedre.
Men på den annen side...du verden så bra den er, med sine skjønnhetsflekker
Ikke kom her med en SME og tro at du er noe ;D
Skulle jeg skifte den ut, eller supplere med en annen arm (jeg har jo Raven
TWO) måtte det bli Graham Phantom i siste inkarnasjon.
PU er Dynavector XX2. Siden jeg fikk den har jeg vært alt fra superfornøyd til litt tvilende. Anlegget har jo forandret seg fra tid til annen, og innstillinger justert. Men den siste tiden har følt at det sitter veldig bra.
Kunne godt tenke meg å prøve Koetsu Rosewood Signature eller Benz LP ved neste bytte.
Motoren fikk seg også litt polish, og jammen ble den blank og fin.
Plinthet står på stillpoints
Alt vatret og klart