KJOENIK's stereoanlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• karlinn

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2005
    Antall liker
    110
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Hei KJONEIK's

Jeg vil bare sige takk for meg i går, utrulig fint setup du har. Jeg synes involverings graden er i maks og det er nemt at glemme seg i musikken hos deg. Hyggelig at møte gut_man også.

:)

ivarlo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    596
    Torget vurderinger
    3
    Takk for en hyggelig kveld.

Jeg har hørt mange god-ord om Messengeren, og det virker som alt er sant. Litt forsiktig var det nok ved lave volumer, men gudbedre som det spilte da vi pøste godt på med volum.

Maken til evne til å skape engasjement og dra lytteren inn i musikken har jeg skjelden opplevd. Igjen, gratulerer med en fantastisk preamp!

...og Nils, om du skulle finne på å legge hifi-en på hylla for en tid, så kan jeg tilby deg lagringsplass for Messengeren ;)

ivarlo

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.950
    Torget vurderinger
    4
    Veldig hyggelig å ha dere på besøk! Kjekt at dere likte måten musikken blir presentert på. Alltid godt å få bekreftelse, innrømmer gjerne det, selv om det i siste ende er en selv som må trives med det man har.
    Og så var det veldig hyggelig å treffe gut_man og Kjartan.
    Ble sittende en god stund etter at dere hadde gått, så jeg er litt trøtt i dag. Spilte all musikken som vi burde ha spilt for gut_man, altså rock med trommer og trøkk. Vi får ta det igjen neste gangen du er i Bergen gut_man!

Edit:

Det er ingen transformator i riia-trinnet. All forsterkning er vha rør. Og inngangsimpedanse i phonotrinnet er 250ohm, ikke 100 som jeg feilaktig opplyste om i går.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    kjoenik skrev:
    Veldig hyggelig å ha dere på besøk! Kjekt at dere likte måten musikken blir presentert på. Alltid godt å få bekreftelse, innrømmer gjerne det, selv om det i siste ende er en selv som må trives med det man har.
    Ble sittende en god stund etter at dere hadde gått, så jeg er litt trøtt i dag. Spilte all musikken som vi burde ha spilt for gut_man, altså rock med trommer og trøkk. Vi får ta det igjen neste gangen du er i Bergen gut_man!

Edit:

Det er ingen transformator i riia-trinnet. All forsterkning er vha rør. Og inngangsimpedanse i phonotrinnet er 250ohm, ikke 100 som jeg feilaktig opplyste om i går.
    Takk for en flott kveld, for hyggelig selskap og for god servering. Kommer tilbake med noen av mine inntrykk, må bare få tid til å knote dem ned. Går i 127,5km/t akkurat nå. Håper å få tid ila helgen!

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.950
    Torget vurderinger
    4
    gut_man skrev:
    kjoenik skrev:

Edit:

Går i 127,5km/t akkurat nå.
    :eek:

Da håper jeg det er med blålys... ;)

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    kjoenik skrev:
    gut_man skrev:
    kjoenik skrev:

Edit:

Går i 127,5km/t akkurat nå.
    :eek:

Da håper jeg det er med blålys... ;)
    He he, seff :) Har litt tid til overs før neste tog går... Så mens jeg sitter her og tester nyankomne ecc83 rør til min power amp, kan jeg forsøke å oppsummere litt lyden av kjoeniks anlegg. Vanskelig å komme med så mye nytt i et anlegg som er behørlig beskrevet av habile lyttere såpass mange ganger som kjoeniks anlegg er, men pytt jeg holder meg til hva mine ører hørte, and here it goes;
    Jeg har hørt LV hos FallenA ved flere anledninger, og aldri helt fått den helt store wow opplevelsen. Konkluderte igrunnen litt med at dette ikke helt er "my cup of tea". Jeg forsøkte imidlertid å nullstille meg mentalt før besøket hos kjoenik, og tror jeg klarte det. I den grad jeg i ettertid kan forstå litt av konseptet med LV litt bedre tror jeg. Dette er en høyttaler som presterer flott dynamisk lyd (med sine ærlige begrensninger), som er lettdrevne nok til å drives av 300b og med et utseende som tillater bruk i stuer der strenge koner har veto mot store horn. Merkelig nok, sitter jeg igjen med en følelse av at de to anleggene jeg hørte på runden min i Bergen som tilfredstilte mine preferanser best, nok var (nærmest selvfølgelig) HSobstads voldsomme AG anlegg, og (må krype til korset nå :-[) kjoeniks anlegg. Dette har nok mye med preferanser og prioriteringer å gjøre, og der er vi alle svært forskjellige! Så jeg sier på ingen måte at de andre anleggene jeg hørte på min Bergens "turne" var dårlige, eierne hadde andre preferanser både mht musikk og klang ideal enn meg selv.

Tilbake til kjoeniks anlegg, etter at kamelene er svelget og fordøyd (huff, må skylle ned med litt konjakk i kveld tror jeg): Uten å kjenne anlegget godt, mener jeg å kjenne igjen egenskaper jeg velger å tro skyldes Messenger preen. Dette er detaljering, dynamikk og ikke minst en bass som er oppløst samtidig som den har et fundament som er utrolig flott. Jeg fikk litt Thor feeling av den imponerende bassgjengivelsen, som selv de små elementene i LV klarte å formidle, så langt ned de klarer å levere lyd. Ved spilling av musikk, var dette med godt nivå ned til 30Hz (målt for gøy med min iPhone). Karlinn har allerede beskrevet den andre tingen som slår en med dette anlegget, og det er en uvanlig evne til å engasjere lytteren, og nærmest dra en inn i musikken. Hvor mye av denne egenskapen som skyldes Messengeren vites ikke, men jeg har en mistanke om at denne magien er noen av en vanvittig imponerende pre's verk. For denne egenskapen var like imponerende uansett kilde.

For å kommentere kilder; Lector spilleren har jeg ikke hørt før, annet enn på messer. Og jeg syntes at den gjorde en meget god jobb. Den leverer en lyd som er fri for hard digitalis, med god oppløsning og godt driv! Platespilleren til kjoenik var jeg selvsagt nyskjerrig på. En Raven AC er noe jeg vurderer for å kunne kunne bruke begge Airtangent armene mine. Lillebroren som er i kjoeniks eie, bestykket med DV XXII, leverte varene de. Jeg kjenner etterhvert DV lyden veldig godt, og det er en god grunn for at min XV-1s har motstått de fleste utfordrere. Jeg savnet litt oppløsning helt øverst i frekvensområdet i forhold til det jeg selv er vant med, og hva jeg har hørt av andre topp pu's. Alle disse ligger nok en del høyere i pris enn XXII, så det er kanskje litt urettferdig å kritisere for dette, men jeg tror at anlegget til kjoenik er så godt, at dette ekstra krydderet helt i toppen hadde løftet vinylgjengivelsen til uante høyder. Med en så god rigg og en så bra riaa (som jeg er enig i at er imponerende tyst når jeg får vite at det er rør i alle forsterkningsledd) drister jeg meg til å hevde at du fortjener å høre hva en toppklasse pu kan gjøre hos deg kjoenik.

Totalt sett et veldig godt anlegg, som nok en gang har fått meg til å svelge kameler. Ja ja, det er sikkert ikke siste gang. Takk for en flott opplevelse kjoenik, og en minnerik en også. Endelig forstod jeg (håper jeg da) konseptet med LV. Jeg får mer og mer lyst å høre hva LV horn kan prestere, men vet ikke om jeg har råd til å høre det :) Når kompromisset med apekister presterer så bra, spørs det om man har godt av å høre hva en kompromissløs konstruksjon kan klare.. Neste gang jeg skal til Bergen, pakker jeg med meg vinyl stæsj og tar turen innom deg og ivarlo, så kan vi "nerde" med vinylrigger :)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    bra jobba, gutty.
    ikke overrasket over at du har fått ørene opp for lv, for ulik oppfatning av lyd har vi tross alt ikke.
    de små lv obx'ene er skamgode høyttalere, rett og slett.
    hos fallena var vel anlegget nokså uferdig da han gav opp og solgte lv'ene: ingen pre, ikke en skikkelig kilde, ikke et skikkelig rom.

med kjoenik's rom og system (tenk: fet vinylrigg, messenger og golden dream), så måtte det jo bli andre boller.
    jeg hadde jo lv'ene på en kort visitt i stua mi, og ingen som var der og hørte dem ble skuffet, for å si det forsiktig.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.950
    Torget vurderinger
    4
    Bra beskrivelse gut_man!
    Føler at du har fanget essensen i "LV-magien", nemlig evnen til å engasjere og den gode balansen i kompromissene som nødvendigvis følger med konstruksjonen. Høytalerne har respondert positivt på alle oppgraderingene av øvrige komponenter frem til nå. Men jeg tror nok jeg begynner å nærme meg et punkt hvor det ikke lenger er mulig å tyne så mye mer performance ut av dem.
    Det er ingen tvil om at Messenger har løftet det hele opp på et nivå hvor man begynner å få fjerten av fugl, som Myrvold skrev i et tidligere Fidelity (om det var tilsiktet eller ei vites ikke).

Den første forandringen jeg merket etter at Messenger erstattet Audion Premier phono, var at det virket som om anlegget hadde fått tilført ekstra effekt. Fundamentet i lyden ble mer solid. Bassen, og homogenitet i frekvensgangen generelt, ble bibeholdt selv ved lavere lydnivåer.
    Messenger tilfører en autoritet og kontroll som får musikken til å flyte på en uanstrengt måte.

Det neste jeg la merke til var dynamikken, både mikro og makro, som hadde fått seg et solid løft.
    Etter å ha lyttet til diverse kjente innspillinger ble det også åpenbart at oppløsningen var veldig mye bedre enn med Audion preampen (til nesten 10x så lite penger ::)). Dette siste synes jeg er ytterst besnærende. Det gir økt forståelse og innsikt i musikken, spesielt klassisk musikk hvor det til tider rett og slett dukker opp melodilinjer i bakgrunnen som ikke tidligere har vært tydelige nok til å fange min oppmerksomhet. Det er i slike øyeblikk, når man lytter til musikk man er glad i, og oppdager nye aspekter som gir ny mening og ny forståelse, at man får bekreftet at man har puttet pengene der hvor munnen er!

Lyden er fremdeles på den varme siden av nøytral. Jeg liker det best slik og er glad for at jeg ikke har mistet for mye av varmen.

Når det gjelder kildene er jeg mest overrasket over hvordan cd-spilleren har respondert på bytte av forforsterker. Også her har oppløsningen fått seg en boost, samtidig som den kvaliteten som jeg frem til nå har satt størst pris på, dens evne til å dechifferere 1 og 0 uten noen form for digitalis, er bibeholdt, som gut_man også kommenterer. Om det er oppløsningen i Messenger jeg hører, eller om det også er bedre elektronisk match mellom pre og cd kan man bare spekulere på.
    Riia-trinnet i Messenger er tilsynelatende veldig bra, og altså totalt fritt for sus.

Det var veldig interessant (og ikke så rent lite pirrende, for å si det mildt) at flere av de besøkende mente det manglet litt, spesielt i toppen, ved vinylavspilling.
    Jeg har forsøkt meg med forskjellig VTF tidligere og spilte ganske lenge med 2,0 (DV anbefaler 1,8 til 2,2 for min pu). Men jeg har nå i lang tid spilt med 2,2g VTF. I går forandret jeg denne til 1,8 og opplever en noe mer lettflytende lydgjengivelse, uten at det virker som om det oppstår sporingsproblemer. Men har ikke spilt nok til at jeg tør si noe med sikkerhet. Får komme meg ut av latskapet og jobbe litt systematisk med dette fremover.

Uansett har det blitt sådd en liten spire av nyskjerrighet....hva kan en bedre pu tilføre lydgjengivelsen??
    Både Transfiguration Orpheus og VDH Condor virker spennende... ;)
    Stikk for all del innom med vinylstæsj neste gang du er i området gut_man!!

Vi prøvde jo også med forskjellig grader av toe-in på høytalerne, fra utgangspunktet hvor diskantene krysser ca halvmeteren forran hodet, til 0 grader som alle var enig om at ikke fungerte, og til toe-in hvor diskantene treffer rett i øregangen. Gut_man foretrakk denne siste posisjonen, på samme måte som både H_Sobstad og Elektron har gjort tidligere. Det gir kanskje noen likheter i presentasjonen som horn gjør...?
    Jeg har hørt endel timer musikk siden besøket og de er fremdeles plassert på denne måten. Jeg liker det, men jeg har en mistanke om at jeg aldri kommer til å bli helt enig med meg selv om hva jeg liker best.

Igjen, veldig hyggelig å ha dere på besøk gut_man og dere andre. Å kunne dele entusiasme og lidenskap for hobbyen, med likesinnede, er noe av det jeg setter høyest med hele greia, og en fin kontrast til de egoistiske øyeblikkene hvor ungene er lagt, anlegget har nådd ideel temperatur, og man sender fruen et megetsigende blikk idet hun skal til å sette stussen sin ned midt i sweetspot, for å lese blad, helst i deprimerende stillhet...

:)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.950
    Torget vurderinger
    4

Var flinkere til å lage compilations på slutten av 90-tallet.
    Skal si formatene flyr forbi...

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Ja, ja du sitter og filosoferer over fortiden mens du egentlig burde tenke på fremtiden. Jeg skjønner deg godt. Det er langt rimeligere :) Et lite pu-bilde fra Munchen 09

Elektron

Vedlegg

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.950
    Torget vurderinger
    4
    Hehe, så du fyrer litt oppunder... ;)

Joda, tenker endel på pu om dagen. Ikke fordi jeg hører at det mangler noe. Men hvis det mangler så kan jeg jo ikke høre det, og det er det som er vanskelig å få ut av hodet.
    Det kan godt hende at jeg ikke har klart å hente ut hele potensialet i XX2. Skal jobbe litt systematisk med dette fremover. Venter noe i posten som kan hjelpe med finjustering.

Men det hadde definitivt vært morsomt å høre hva en bedre/anderledes låtende pu kunne tilføre!

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    kjoenik skrev:

Joda, tenker endel på pu om dagen. Ikke fordi jeg hører at det mangler noe. Men hvis det mangler så kan jeg jo ikke høre det, og det er det som er vanskelig å få ut av hodet.
    Det kan godt hende at jeg ikke har klart å hente ut hele potensialet i XX2. Skal jobbe litt systematisk med dette fremover. Venter noe i posten som kan hjelpe med finjustering.

Men det hadde definitivt vært morsomt å høre hva en bedre/anderledes låtende pu kunne tilføre!
    Lover deg at en pu er bedre enn ingen!

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.950
    Torget vurderinger
    4
    Skink_123 skrev:
    kjoenik skrev:

Ja det tror jeg på. Har du hatt et uhell?

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    kjoenik skrev:
    Skink_123 skrev:
    kjoenik skrev:

En stund siden nå, skal være reparert, håper jeg får den til påske, vært uten platespiller i 6 uker ;D

Da hjelper det ikke å kjøpe plater som gal :)

Nesten så jeg liker musikk rett fra laptoppen i anlegget ;P

Om du titter på tråden min så har jeg en hel seng full med vinylplater avbildet :)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.950
    Torget vurderinger
    4
    Skink_123 skrev:
    kjoenik skrev:
    Skink_123 skrev:
    kjoenik skrev:

En stund siden nå, skal være reparert, håper jeg får den til påske, vært uten platespiller i 6 uker ;D

Om du titter på tråden min så har jeg en hel seng full med vinylplater avbildet :)
    Hvorfor har du fylt sengen med plater da? Er det en slik fetish som jeg har hørt snakk om??
    Kunne kanskje funket for meg, men tror ikke fruen hadde kicket på det.
    Eller, kanskje hvis det var Robbie Williams-plater...

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    kjoenik skrev:
    Skink_123 skrev:
    kjoenik skrev:
    Skink_123 skrev:
    kjoenik skrev:

Hvorfor har du fylt sengen med plater da? Er det en slik fetish som jeg har hørt snakk om??
    Kunne kanskje funket for meg, men tror ikke fruen hadde kicket på det.
    Eller, kanskje hvis det var Robbie Williams-plater...
    ;D

"Noen liker lakk og lær, jeg elsker vinyl!" ;D

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.950
    Torget vurderinger
    4
    Fra siste besøksrunde ble det kommenter at det nok manglet litt ved gjengivelsen av vinyl.
    Det måtte utforskes!

Og nå må jeg nok gi dem rett. Det manglet en hel del faktisk.
    Nok en signifikant oppgradering har funnet sted!

Når kan jeg egentlig forvente å rammes av "the law of diminishing returns" ? (fritt oversatt: hvor(dan) i he....te skal dette ende :eek:)

Bilder kommer

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.950
    Torget vurderinger
    4
    Hva er det som gjemmer seg i antifokusets tåkeheim??

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.950
    Torget vurderinger
    4
    Disse eskene ble levert på jobben tidligere i uken

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.950
    Torget vurderinger
    4
    12-tommeren fra SME, 312S, altså med magnesium armrør, for økt dynamikk (og det er ikke bare noe de sier!!).

I den andre esken var det en Lyra Titan i.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    nydelig, kjoenik!
    gratluerer, atter en gang.

er den armen der bedre enn sme v?
    samme men lengre = bedre?
    eh?

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.950
    Torget vurderinger
    4
    Gago skrev:
    nydelig, kjoenik!

eh?
    Jo takk, den har de samme lagrene osv som på SME V. Om den er bedre eller ei kan jeg ikke uttale meg om.
    Jeg har ingen spesielle preferanser når det kommer til lengden. Så lenge den fremkaller vellyd fra det man har plassert under den må man vel anta at lengden er ok.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.950
    Torget vurderinger
    4
    Siden armen er plassert på det andre armbordet blir tekstsiden på armen vendende rett mot fjorden.
    Dermed må man ut på altanen for å fotografere.
    Det er når man står der ute, med kamera og stativ, og tar bilder inn gjennom vinduet i sitt eget hus, at nerdefølelsen kommer sigende. Knipset et par kjappe bilder og skyndte meg inn igjen.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kjoenik skrev:
    Gago skrev:
    nydelig, kjoenik!

eh?
    Jo takk, den har de samme lagrene osv som på SME V. Om den er bedre eller ei kan jeg ikke uttale meg om.
    Jeg har ingen spesielle preferanser når det kommer til lengden. Så lenge den fremkaller vellyd fra det man har plassert under den må man vel anta at lengden er ok.

;D

jaggu kan doktoren sjonglere ord også.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    kjoenik skrev:
    Siden armen er plassert på det andre armbordet blir tekstsiden på armen vendende rett mot fjorden.
    Dermed må man ut på altanen for å fotografere.
    Det er når man står der ute, med kamera og stativ, og tar bilder inn gjennom vinduet i sitt eget hus, at nerdefølelsen kommer sigende. Knipset et par kjappe bilder og skyndte meg inn igjen.
    Hehe Godt jobbet!! Fine bilder og grattis!!

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.950
    Torget vurderinger
    4

Jeg kan ikke se armen fra lytteposisjon. Men det gjør egentlig ikke noe, for jeg synes Audio Origami PU7 er penere å se på. SME har et mer funksjonelt design, for å si det på en demokratisk måte.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg må bare si at jeg beundrer dere som satser så mye som dere gjør på vinyl. Trist, kanskje - men jeg har nedprioritert vinylen av rene makelighetshensyn. Ingen av mine tre barn har satset på vinyl - men det kan jo forandre seg. Stå på, dere som har sansen for det: det er det analoge som teller når det kommer til stykket. Ingen ører har - såvidt meg bekjent - lyttet til ettall og nuller. Ikke ennå.

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    kjoenik skrev:
    Elektron skrev:
    Fakturert på jobben også? ;D

Elektron
    Du finner det i regnskapet, under "Nettingtruser" ;)
    Det blir kanskje litt gjennomsiktig. Prøv heller under posten proteser, kunstig arm.

Spøk til side. Flotte saker, gratulerer.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Bevare meg vel, Kjoenik! Du befinner deg virkelig i den audiofile flytsonen for tiden! (har jeg sagt dette her før?? ;) ) Gratulerer med utsøkte komponenter og et oppsett jeg har sanseløst lyst til å høre. Jeg tror jaggu vi må få ordnet en "hjemme hos medisinmannen"-artikkel, jeg.... ;) Er du i mål nå tror du, eller har vi enda mere audiofilexotica i vente på disse sidene dine? ;D

HSobstad

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Antall liker
    141
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Imponansen ingen ende tar.
    Har akkurat åpnet en boks med imponade, her ute på øyen!!!

Det er både gøy og inspirerende å følge med på den satsningen du gjør Nils.

Når (for jeg tror det kun er et spørsmål om tid - kan kjenne det arbeide inne i meg) jeg kjøper snurre skal jeg konsultere deg (pluss et par andre avhengige) når veivalg skal gjøres og beslutninger skal fattes.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.950
    Torget vurderinger
    4
    Ulf-B skrev:
    Jeg må bare si at jeg beundrer dere som satser så mye som dere gjør på vinyl. Trist, kanskje - men jeg har nedprioritert vinylen av rene makelighetshensyn. Ingen av mine tre barn har satset på vinyl - men det kan jo forandre seg. Stå på, dere som har sansen for det: det er det analoge som teller når det kommer til stykket. Ingen ører har - såvidt meg bekjent - lyttet til ettall og nuller. Ikke ennå.
    Man blir sannelig rikt belønnet også. Det er litt mer jobb med det, men det er altså en del av pakken.
    Jeg var hjemme hos en i går som har tre armer (han har noen flere, men snurreren tar desverre bare tre om gangen...). Det er et sinnsykt virvar av armer, føtter, pickup'er, interconnects, pumper, riia'er, and what not.
    Men han kan hygge seg med tre forskjellige lydsignaturer, og uendelige muligheter for kombinasjon av armer, pickup'er, riia-trinn, kabler, innstillinger, osv. Rapport fra dette besøket kommer i Highend Vestlandet-tråden http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=38638.0, forhåpentligvis før jeg tar påskeferie på onsdag.

Jeg er virkelig imponert over hvor bra vinyllyden kan bli. Jeg trodde jeg var ganske nær det punktet hvor oppgraderinger på vinylsiden (prismessig) ikke gir så mye bedre lyd, men kanskje litt anderledes lyd. Men der tok jeg feil. Dette er fantastisk bra. Dynamikk og oppløsning er av en annen verden, bassen er episk, og den sporer som en blodhund på amfetamin.
    Hele Belafonte fra Carnegie Hall, uten at stemmen fliser opp en eneste gang. Wow!
    Kanonkjekt!

Elektron skrev:
    kjoenik skrev:
    Elektron skrev:
    Fakturert på jobben også? ;D

Elektron
    Du finner det i regnskapet, under "Nettingtruser" ;)
    Det blir kanskje litt gjennomsiktig. Prøv heller under posten proteser, kunstig arm.

Spøk til side. Flotte saker, gratulerer.
    Takk Truls, kom snart på besøk!

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.950
    Torget vurderinger
    4
    impulse skrev:
    Bevare meg vel, Kjoenik! Du befinner deg virkelig i den audiofile flytsonen for tiden! (har jeg sagt dette her før?? ;) ) Gratulerer med utsøkte komponenter og et oppsett jeg har sanseløst lyst til å høre. Jeg tror jaggu vi må få ordnet en "hjemme hos medisinmannen"-artikkel, jeg.... ;) Er du i mål nå tror du, eller har vi enda mere audiofilexotica i vente på disse sidene dine? ;D
    "Den audiofile flytsone", hehe, bra uttrykk! Du får ta turen over fjellet Impulse, for reportasje, eller i hvertfall for dine ørers skyld (i all beskjedenhet... ::) ;D)
    Er nok mer eller mindre i mål nå ja. Men innen hifi er jo denne tilstanden av høyst temporær art.
    Men jeg har ingen planer om større utskiftninger.
    Men du skal ikke se bort fra at det blir litt utprøving av forskjellige pick-up'er. Og så burde jeg absolutt hatt en ekstra riia siden messenger bare har en phonoinngang. Blir plundrete å skifte kabler i tide og utide (selv om jeg ikke ser for meg at det blir så mye spilletid på PU7 og XX2 med det første).
    Men ta turen over fjellet Impulse! Hvorfor...because they're worth it (ørene din altså ;))

HSobstad skrev:
    Imponansen ingen ende tar.
    Har akkurat åpnet en boks med imponade, her ute på øyen!!!

Det er både gøy og inspirerende å følge med på den satsningen du gjør Nils.

Når (for jeg tror det kun er et spørsmål om tid - kan kjenne det arbeide inne i meg) jeg kjøper snurre skal jeg konsultere deg (pluss et par andre avhengige) når veivalg skal gjøres og beslutninger skal fattes.
    Det hadde vært spennende! Takker for tilliten Helge. Jeg skal bidra etter evne!

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.986
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg gir meg ende over, Kjoenik!
    Godt å vite at jeg bare er en liten biltur unna. Slipper fly, tog etc. for å hjemsøke deg. Lyra + SME...Imponerende!

mvh

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.950
    Torget vurderinger
    4
    tkr skrev:
    Jeg gir meg ende over, Kjoenik!
    Godt å vite at jeg bare er en liten biltur unna. Slipper fly, tog etc. for å hjemsøke deg. Lyra + SME...Imponerende!

mvh
    Ja nå får du ta deg en tur!

Nå snurrer denne

Oh bliss, og god natt!

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.031
    Sted
    Væssia i Grue.