Jeg skal la være å skrive om engler. Det tar kongehuset seg av.
Men du verden. For en opplevelse!
I går var jeg småfrustrert og tenkte at 300B var det eneste som kunne redde meg.
Har nå skiftet alt av rør, i både forsterker og cd-spiller.
Lyden er totalt forvandlet. Jeg overdriver ikke, totalt forandret!
Tindrende klar lyd, sprelsk, med pling i diskanten og smekk i mellomtonen. Nå kjenner jeg igjen lyden som beskrives i omtalene av Living Voice.
Lydbildet persepteres som svært realistisk. Høytalerne forsvinner i enda større grad enn med ref3a. Dybden i lydbildet er fasinerende, liveopptak blir veldig spennende å høre på.
Mellomtonen er på plass igjen. Jeg skrev tidligere at den opplevdes som noe innelukket.
Vel, la meg fortelle dere at mellomtonen nå er UTE av boksen. Den er mer reservert enn på ref3a, hvor dynamiske utblåsninger kunne få meg til å hoppe opp i sofaen og rope EN GARDE
Men mellomtonen på LV har en nydelig timbre (hvis jeg har forstått dette uttrykket riktig :
)
På Midnight Sugar med Tsuyoshi Yamamoto trio (Three blind mice) på vinyl, har pianoet en klang og fylde som jeg aldri har hørt før. Det er som om pianoet står mellom høytalerne på ordentlig. Det er helt sant! Jeg skriver dette vel vitende om at noen av dere som leser dette kommer til å høre akkurat dette nummeret hos meg om ikke så lenge
For god ordens skyld. Jeg er ikke påvirket av noe annet enn det som er koblet i stikkontakten... ;D
Lyden er fremdeles litt på kanten av det som kan bli slitsomt i lengden. Jeg har troen på at dette vil gå over når rørene, som ikke har spilt mer enn 10-15 timer, hår fått godgjøre seg litt. Det er også en resonans i en eller anne mellomtonefrekvens som jeg må prøve å gjøre noe med.
I tillegg til svetlana winged C el34, bruker jeg Electro Harmonix 6sn7 gold pin og mullard 12au7 og 12ax7. I cd-spilleren erstattet jeg siemens halske 12at7 med RFT.
Nå er det ikke nesten ingen godbiter igjen i rørboksen, så da må jeg nok på rørjakt
Jammen moro dette her ;D