KJOENIK's stereoanlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Hei Pengvim, håper ikke jeg fornærmet deg i mitt forrige innlegg. Mente ikke å avfeie forslaget ditt. Trodde du mente test-cd for å brenne inn rørene, men tenker nå at du nok tenkte på høytalerne. Jaja, shit happens...og her på sentralen skjer det hele tiden ;D
    Jaja, etter å ha bært ved hele dagen, har jeg nå fått noen timer i mitt "Oh so sweet spot".

Tendensen til lyttetretthet som jeg nevnte i går er forduftet som dugg for solen. Vet ikke hva det var i går. Kanskje jeg bare var trøtt...
    Er i det store og det hele svært tilfreds. Bare på ett område synes jeg at ref3a var et hakk vassere. Og det er det er at ref'ene var enda mer eksplosive i dynamiske partier, de var råere. Hissig plukking på fiolinstrengene fikk èn virkelig til å løfte på øyebrynene og mumle wow ;)

Men Living Voicene er så utrolig sofistikerte, perfekt lydbilde hvor høytalerne forvinner i enda større grad enn ref'ene, og de får frem sjelen i musikken minst like bra.
    Nå hører jeg på Gordon Lightfoot "The way I feel", og det er virkelig magisk.
    Har feiet over et raust antall plater de siste 48 timene, og noen cd'er også :)

Tok noen bilder i morges. Skal se om jeg ikke kan få lagt dem ut.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Slik de er plassert nå, en god meter fra veggen, med solid toe-in. Akustikkplatene plasseres for tiden ganske tilfeldig...

Litt trangt her. Men det går. Burde vel egentlig hatt bananer

Alive and well, med nye gamle rør :D

Slenger med et av cd spilleren også

Blir det for mye bilder?
    Jeg har en gammel sak med mazda, siemens, og amperex, som jeg kan ta noen bilder av... ::)

K

kbwh

Gjest
    Det blir ikke for mye bilder.
    Heftig toe-in, du! Var ikke diskanten "på innsiden" også her om dagen?

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    Kjør på med bilder. Flott tråd, det må jo bare låte helt knall dette :)

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.622
    Torget vurderinger
    27
    Fantastisk tråd Koenik, virkelig. Moro å høre at du er så strålende fornøyd med innkjøpet.
    Ellers synes jeg finishen på disse LV-ene er fantastisk. De står forresten på min liste over høyttalere jeg har lyst til å sjekke ut.

Virkelig vakkert oppsett.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4

Dette er en Blaupunkt "Granada 61". Produsert tidlig på sekstitallet. Utsalgspris 865,- inkludert stempelavgift og omsetningsavgift (72,-) ;D Vil tro at det var mye penger for en radio på den tiden.
    Den stod på hytta til min samboers besteforeldre. Mine "svigerforeldre holdt på med oppussing og synes den tok for mye plass. Dessuten syntes de ikke lyden var så god.
    Jaja, jeg overtok den med et andektig smil, justerte diskanten, og dermed trillet det ut de nydeligste toner, klart og tydelig.
    Den har et grønt "oscillometer" (det er vel ikke akkurat det, men jeg liker å kalle det for det ::)) som forandrer seg mens rørene varmer seg opp.
    Jeg måtte selvfølgelige åpne bakplaten for å inspisere og utføre litt støvfjerning. På innsiden var det Mazda EL84, Siemens og Amperex som jeg ikke husker hvilken type de var, samt et mystisk rør som jeg enda ikke aner hva heter.
    Anyway, etter at jeg hadde fjernet støv og skrudd på bakplaten, så virket den ikke.
    Hva er det med meg og DIY, er det en forbannelse... ??? Heldigvis kunne Ones fikse det. Ones sier ikke mer enn det som må sies. Og da jeg spurtehva som var galt, fikk jeg til svar, "Noe i signalveien"...Jaja, Ones er en hyggelig fyr av få ord, og han skaffet meg plugger til sølvsuper'n, og det er jeg takknemlig for :D
    Nøyaktig det samme skjedde da jeg skulle rense og smøre Dual 1209 som jeg kjøpte av Impulse, en glimrende spiller som måtte vike for Nottingham'en som er utrolig mye mer glimrende ;). Etter at jeg hadde renset og smurt den, satt jeg igjen med èn fjær, og jeg kunne overhodet ikke finne ut hvor den skulle festes :p Den har stått i skapet siden...Må få gjort noe med det, den er for god til å stå ubrukt innerst i et skap!
    Bilder av Dual'en

Er også glad i reiseradioer.
    I København bodde jeg 100 meter fra en bruktforretining for radioer. Fikk kjøpt endel radioer før de fant ut at folk faktisk var villig til å betale ganske mange penger for disse gamle godbitene. Prisene ble desverre ganske ute av proposjoner etterhvert, imho.
    Her er favoritten min, en SABA, tror det er tyskprodusert. Nydelig lyd og glimrende mottaker!

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Valentino skrev:
    Det blir ikke for mye bilder.
    Heftig toe-in, du! Var ikke diskanten "på innsiden" også her om dagen?
    Joda, ifølge manualen skal de "toe's" så mye inn at diskanten krysser et sted like foran hodet. LV anbefaler også at diskantelementene er på innsiden av høytaleren, altså mot midten. Har ikke eksperimentert med dette siste, men jeg har prøvd diverse grader av toe-in, og jeg har konkludert med at rådene fra manualen er gode.
    Hvis jeg lener meg litt frem, kommer jeg på en måte "midt inne i musikken", og det føles litt unaturlig. Jeg har kantet dem sånn at jeg såvidt ser utsiden av kabinettene fra der jeg sitter, og det gir det "riktigste" lydbildet, imo.
    :)

Pengvim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    kjoenik skrev:
    Hei Pengvim, håper ikke jeg fornærmet deg i mitt forrige innlegg. Mente ikke å avfeie forslaget ditt. Trodde du mente test-cd for å brenne inn rørene, men tenker nå at du nok tenkte på høytalerne. Jaja, shit happens...og her på sentralen skjer det hele tiden ;D
    hmm, skjønner ikke helt hvordan jeg skulle bli fornærmet av det, men du er tilgitt anyways.. ;D

jeg syns ikke Focalene jeg har akkurat nå var gode i det hele tatt før jeg hadde hatt isotek cden på repeat i en uke fra morgen til kveld (ikke når jeg var hjemme). det er noe som skjer altså. :p

høyttalere når vel ikke høydepunktet før det har gått noen hundre timer, selvom de ifølge ryktene skal utvikle seg mer og mer hele tiden eller noe sånt. det jeg vil fram til er at jeg ikke ville bedømt høyttalerne når de er "box-fresh". ;)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Fosse skrev:
    Fantastisk tråd Koenik, virkelig. Moro å høre at du er så strålende fornøyd med innkjøpet.
    Ellers synes jeg finishen på disse LV-ene er fantastisk. De står forresten på min liste over høyttalere jeg har lyst til å sjekke ut.

Virkelig vakkert oppsett.
    Jeg er ganske sikker på at de hadde passet svært bra til din OTL-forsterker. Du får ta med deg Hovland'en og Graaf'en og komme til Bergen... :) Jeg har Bruce Springsteen plater også... ;)

Edit: Ta med deg Dynavector'n også, så kan vi sjekke hvordan den gjør seg i en RB250 arm... ;D

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Pengvim skrev:
    kjoenik skrev:
    hmm, skjønner ikke helt hvordan jeg skulle bli fornærmet av det, men du er tilgitt anyways.. ;D
    Husk at dette er hifi-sentralen. Misforståelser og feiltolkninger fører til 30-40 siders krangletråder, og det skjer HELE tiden ;)
    Bra at du er raus med tilgivelse ;D

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Oohh, nå må jeg snart legge meg. Men The Cleveland Orhestra, dirigert av George Szell, spiller så friskt og flott. Dvorak, Slavonic Dances, det er virkelig flott musikk. Jeg er også veldig glad i Brahms sine Hungarian Dances. Lystig musikk, ispedd en hel del østeuropeiske folketoner. Kan virkelig få en i godt humør!
    Vil bare legge ut kveldens siste bilde, av min debut som DIY'er... ::)

En T-amp innbygget i en serviettholder fra IKEA ;D
    Det låt slett ikke så verst, med ekstern psu på 7 ampere...

Så nå er det vel bare å ta fatt på AN-kit...

K

kbwh

Gjest
    kjoenik skrev:
    [...]The Cleveland Orhestra, dirigert av George Szell, spiller så friskt og flott. Dvorak, Slavonic Dances, det er virkelig flott musikk. [...]
    Enig. Kjøpte dem på dobbel stort gull forleden. 40 kroner.

Flotte bilder du legger ut, kjoenik. Det må jeg si! Den SABAen likner veldig på noe jeg har sett før. Kan den ha blitt narkedsført som Radionette i Norge?

Vet du forresten om Krellen trives og har det bra?

Pengvim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    kjoenik skrev:
    Pengvim skrev:
    kjoenik skrev:
    Husk at dette er hifi-sentralen. Misforståelser og feiltolkninger fører til 30-40 siders krangletråder, og det skjer HELE tiden ;)
    Bra at du er raus med tilgivelse ;D
    ja, jeg kommer fra Alternativ Audio jeg. der er det mer at tråder sklir ut og går OT. havner av en eller annen grunn ofte på traktorer og amcar på den sida.. ::) (men det er litt morsomt)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det var vakre bilder av Dualen, Kjoenik! Håper jo du får den opp å gå igjen! Den tilhørte forøvrig min samboers tante før den havnet hos deg. Hun hadde ikke brukt den på etpar tiår...Må jo si den holder seg godt! :D

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Valentino skrev:
    kjoenik skrev:
    [...]The Cleveland Orhestra, dirigert av George Szell, spiller så friskt og flott. Dvorak, Slavonic Dances, det er virkelig flott musikk. [...]
    Enig. Kjøpte dem på dobbel stort gull forleden. 40 kroner.

Flotte bilder du legger ut, kjoenik. Det må jeg si! Den SABAen likner veldig på noe jeg har sett før. Kan den ha blitt narkedsført som Radionette i Norge?

Vet du forresten om Krellen trives og har det bra?
    Vet ikke om de har blitt markedsført som Radionette i Norge.
    Krell ble kjøpt av en bergenser som skulle bruke den til en Dynabel SuperExcact. Sa at han gjerne kunne sende en melding om hvordan det gikk, men fikk aldri respons. Han er sikkert fornøyd :)

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    Gratulerer med nytt nydelig hjem og ett flott HIFI-oppsett, Kjoenik :) Du har virkelig god smak.

En ting må være sagt, Ikke nevn Refene for lin!!!! Her i huset er min plan at det skal inn noen små søte Nanoer (som er veeeeeldig små til å være horn, må vite).

Utrolig kjekk tråd!!!

Lf

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    ELEL6200 skrev:
    Gratulerer med nytt nydelig hjem og ett flott HIFI-oppsett, Kjoenik :) Du har virkelig god smak.

En ting må være sagt, Ikke nevn Refene for lin!!!! Her i huset er min plan at det skal inn noen små søte Nanoer (som er veeeeeldig små til å være horn, må vite).

Utrolig kjekk tråd!!!

Lf
    Tusen takk LF! :)

Ikke nevn Refene for Lin...gåttabanen mann, vet du ikke at din skjønne samboer snoker rundt her inne, helt på egenhånd... :eek: ;D

Jeg har en følelse av at Nano er rett i blinken for deg!
    Du er vel på plass i nytt hus du også!?
    Fornøyd med Mastersound?
    Var inne og kikket på den på nettet. Den er ualminnelig lekker!
    Hvis du har bilder av den, hadde det vært kjekt hvis la ut noe her!

:)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Oisann LF, så akkurat bilder av Masteround'en din i nabotråden...Den er virkelig nydelig!
    Reparasjon helt til nå...da er det vel mye lengsler og følelser som snart skal få utløp ;)

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    Takker for det kjoenik :)
    Skal ta bilder av den etterhvert. Større og mer lyssterk forsterker skal du lete lenge etter. Det er vel bare italienere som kan lage noe slikt.

Noen liker designet på fjernkontrollen andre ler seg skakke. Kan nevne at den kun har to knapper og utseende, hmm... Vet ikke jeg, men fjernkontrollen kan nok brukes som dildo i nødstilfeller.
    Lydrommet er dessverre enda ikke klart, men Mastersounden dekker halve stuegulvet akkurat nå. Synd at den må kobles ned igjen når samboer kommer hjem :(
    Elsker lyden fra forsterkeren, men skulle ønske den var mindre, kaldere og lettere. Jeg er enda dessverre litt redd beistet (i likhet med gjester, samboer, katt, fluer og annet som har vært på besøk).

Vet at Linn snoker her inne og skulle hun finne denne tråden interessan så vil jeg bare nevne igjen at Nanoene er små, nusselige og har et mer moderne design enn refene dine. Tror faktisk de vant design prisen i det internasjonalt anerkjente magasinet "Lovely homes and the best things in life" :)

Lf

kjoenik skrev:
    Oisann LF, så akkurat bilder av Masteround'en din i nabotråden...Den er virkelig nydelig!
    Reparasjon helt til nå...da er det vel mye lengsler og følelser som snart skal få utløp ;)

Pengvim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    den fjernkontrollen ville jeg nok bytta hvis jeg var deg. sier bare logitech harmony jeg. ;D

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    ELEL6200 skrev:
    Takker for det kjoenik :)
    Skal ta bilder av den etterhvert. Større og mer lyssterk forsterker skal du lete lenge etter. Det er vel bare italienere som kan lage noe slikt.

Noen liker designet på fjernkontrollen andre ler seg skakke. Kan nevne at den kun har to knapper og utseende, hmm... Vet ikke jeg, men fjernkontrollen kan nok brukes som dildo i nødstilfeller.
    Lydrommet er dessverre enda ikke klart, men Mastersounden dekker halve stuegulvet akkurat nå. Synd at den må kobles ned igjen når samboer kommer hjem :(
    Elsker lyden fra forsterkeren, men skulle ønske den var mindre, kaldere og lettere. Jeg er enda dessverre litt redd beistet (i likhet med gjester, samboer, katt, fluer og annet som har vært på besøk).

Vet at Linn snoker her inne og skulle hun finne denne tråden interessan så vil jeg bare nevne igjen at Nanoene er små, nusselige og har et mer moderne design enn refene dine. Tror faktisk de vant design prisen i det internasjonalt anerkjente magasinet "Lovely homes and the best things in life" :)

Lf
    ;D

Mens du leter etter kamera, legger jeg ut et lite bilde
    Mastersound Reference 845

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Må ta med en plateanbefaling. Denne kom i posten i dag.

Et fyrverkeri av en audiofil plate med veldig spennende innhold. Dette er en plate som alle musikkinteresserte med platespiller burde eie, det er min veldig ydmyke mening ;)
    Klassisk ensemble inkl. gjøgleri og teater, munnharper, pusting og pesing, rusende lastebiler, pistolskudd, you name it... ;D

Kan kjøpes her.
    http://www.britishaudio.co.uk/newproducts.htm
    Totalpris for min del ble 15£, og den kom betryggende innpakket i posten ganske kort tid etter bestilling :)

K

kbwh

Gjest
    Nesten ikke off topic:

Mastersound Compact 300B. Bildet er tatt på fabrikken.

R

Rojoh

Gjest
    Jeg har et bilde av Mastersounden da vi koblet den opp for første gang:

Digert beist... Bildet lyver litt ift. størrelse.

Mvh. Johan

Vedlegg

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    :eek: For å si det som tigergutt ville sagt det...den er ENORMOSSAL ;D

Fytterakkern som de rørene gløder. Den er jo rett og slett litt fryktinngytende og divaaktig...litt Sophia Loren kan man vel si... ;)

Den kompakte 300B forsterkeren skulle jeg likt å hørt i eget oppsett.

Leser du "Lovely homes and the best things in life" LF? ;) ;D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Han har vel etpar årganger av "Fantastic sounds and how to get them, regardless of cost" også, tror jeg....
    Fint blad, forresten! ;D

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.116
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Takk for en hyggelig lyttekveld, Kjoenik.

Og for et sjarmerende anlegg du har !
    Fantastisk på stemmer, nydelig på klassisk. Kvinnestemmer var til å smelte av! Ikke at jeg savnet dynamikk, kanskje den siste lille delen med "slam", men dette spiller musikk. Kunne sittet mye lenger, men jeg må opp tidlig i morgen...

Det eneste jeg angrer på, er at vi ikke spilte Bachs kantate på nytt etter å ha fjernet absorbenten under
    platespilleren. Det skulle vært interessant. Lydbildet, som hadde vært nokså lite og begrenset til området mellom høyttalerne på CD, utvidet seg betraktelig etter at absorbenten ble tatt bort. Når jeg tenker på det, var det vel akkurat det The Stig sa i en annen tråd. Absorbenter forminsker lydbildet men øker presisjonen og detaljene.

Det påfallende var hvordan en god platespiller med en bobbob arm og en gammel AT OC9 tilsynelatende gruset en god cd- spiller. Det forundret meg.

Jeg vet ikke hva du ga for høyttalerne, men IMO var de svært gode. Jeg har aldri hørt dem før, men synes jeg kjenner igjen en del av egenskapene fra Ivarlos Duelunder.

mvh tkr

PS: Har satt på Peter Skellern her chez tkr. Noe større lydbilde her, seff, men forbausende likt ellers... Du er hjertelig velkommen til en gjenlytt.

Pengvim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    tkr skrev:
    Det eneste jeg angrer på, er at vi ikke spilte Bachs kantate på nytt etter å ha fjernet absorbenten under
    platespilleren. Det skulle vært interessant. Lydbildet, som hadde vært nokså lite og begrenset til området mellom høyttalerne på CD, utvidet seg betraktelig etter at absorbenten ble tatt bort. Når jeg tenker på det, var det vel akkurat det The Stig sa i en annen tråd. Absorbenter forminsker lydbildet men øker presisjonen og detaljene.

Det påfallende var hvordan en god platespiller med en bobbob arm og en gammel AT OC9 tilsynelatende gruset en god cd- spiller. Det forundret meg.
    hva slags absorbenter snakker man om her?

hmm, forundret ikke meg egentlig. :D

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Takk for komentar TKR :)
    Du er hyggelig selskap, og det var kjekt å høre hva en uhildet og erfaren audiofil synes om lyden!
    Er forsåvidt lettet over at det var vinylriggen som gruset cd-spilleren og ikke omvendt. Regabopbop 250 skal man vel ikke undervurdere... ;)
    Synes også at det ble et større lydbilde og bedre bassnivå etter at absorbenten mellom høytalerne ble fjernet, men jeg synes også, etter å ha hørt mer musikk i dag, at detaljenivået ble noe lavere, og at det ble litt mindre "orden" i lyden fra f.eks et symfoniorkester. Må nok forske litt mer på dette fremover, men jeg foretrekker nok det store lydbildet fremfor detaljene, sånn generelt :)
    Det er forøvrig snakk om Glava akustikkplater.

Et stemningsbilde

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.116
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har i hele dag lurt på hva som ville skje hvis du satte inn en diffusor der hvor absorbenten sto. Absolutt verd å prøve ut, mener jeg.
    mvh

K

kbwh

Gjest
    Det låter ikke riktig om man fjerner orkideen, det er iallefall sikkert.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    ;D Nei orkideen blir, det er helt sikkert!
    Men absorbenten under platespilleren (mellom høytalerne), den må gå. Har testet mer nå, og jeg synes lyden "slippes mer løs" når den fjernes.

Som TKR sier hadde det vært veldig spennende å eksperimentere med diffusorer i dette området, for å se hva dette ville gjøre sammenliknet med absorbenter.

Ellers har jeg vært på Opera. "Carmen" i en fullsatt Grieghall. En "livsbejaende" opplevelse, for å si det som KnutV ;)
    Fikk også en snarvisitt innom Bergen Lydlaugs samling hos TKR i går kveld. Hadde desverre vakt, så mitt besøk ble kortvarig. Men jeg likte det jeg hørt svært godt, og ser frem til å innta sweetspot om ikke alt for lenge... :)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Etter at Tkr var her og mente at platespilleren spilte bedre enn cd, har jeg tenkt at noe måtte gjøres ::). Her må det tweakes :eek:
    Har i lengre tid registrert at topplaten på spilleren vibrerer når man spiller musikk. Det kan da vel ikke være bra. Har i lengre tid hatt en asfaltmatte (bitumen?) fra Svalander.se liggende i en skuff. Denne har jeg nå festet på innsiden av topplokket, og all vibrasjon er fjernet (all FØLBAR vibrasjon ;))
    Her er et bilde av basen til drivverket:

Her er et par bilder av rørene, RFT NOS ECC81.

Synes dette dristige og dyktigt utførte tweaket førte til bedre kvalitet i bassområdet ;D. Men lyden fra cd-spilleren har alikevel ikke vært så god i det siste som jeg husket den fra tidligere.
    Derfor skiftet jeg tilbake til Siemens-Halske rørene som jeg har brukt inntil ganske nylig, dog ikke etter "den store rør-utskiftningen". Dette hjalp betraktelig, og fjernet det berømte "sløret" fra musikkgjengivelsen og fikk den like så berømte "rockefoten" til å gå opp og ned, mens førstedamen i huset klappet henrykt i hendene og ropte "selv JEG kan høre det!!" (det siste er naturligvis bare tøv, hun hadde ikke hørt, og muligens heller ikke sett ;D, forskjell på en ropert og en Avantgarde hornhøytaler ;) . Men, hun er flink til mange andre ting som er viktige i livet :)).

Muligens litt tidlig å avskrive rft-rørene etter ca 50 timer, og kanskje jeg lar dem få en ny sjanse på et senere tidspunkt.
    Helt til sist har jeg skiftet ut Electro Harmonix 6sn7 rørene med noen japansk-produserte NOS rør som heter "Realistic Lifetime".
    Noen som har hørt om dem?
    På pakken er det skrevet på at de garanterer at rørene skal vare like lenge som produktet de er montert i...hvis ikke skal man få nye 8)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Her er innpakningen til det nevnte røret.

Med god garanti ;D

Igjen, noen som har hørt om dette røret?

Tror det trengs noen glødende rør-bilder på slik en høstkveld...

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Slik ser det ut i mørket, Realistic Lifetime Electron Tube,6sn7gtb. Ikke noe skrift på røret. Basen er svart og det står trykket "JAPAN" med rød skrift. Ekte pakning, fake rør..? Ikke vet jeg ::)
    Kanskje ikke de beste bildene for rørgjenkjenning ::)

Slenger med resten av bildene også

Noen EL34, fremdeles med det fine blåskjæret (var ikke mye blåskjær igjen i de gamle rørene gitt :-\)

Ute er det kaldt, men inne er det godt og varmt, nydelige toner triller ut i rommet, og rødvinen er riktig temperert. Det finnes ikke mange melodier som er vakrere enn Johann Pachelbel, Kanon i D-dur!
    Dette er hva ungdommen i dag kaller koooz :) (tror jeg... ::))

K

kbwh

Gjest
    Rør fra Radio Shack Corporation? Ojojoj. ;D

Skal få tatt et slikt fyr i peisen-bilde jeg og, der flammene speiles i sort pianolakk fra Vicenza.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.622
    Torget vurderinger
    27
    kjoenik skrev:
    ... mens førstedamen i huset klappet henrykt i hendene og ropte "selv JEG kan høre det!!" (det siste er naturligvis bare tøv, hun hadde ikke hørt, og muligens heller ikke sett ;D, forskjell på en ropert og en Avantgarde hornhøytaler ;) . Men, hun er flink til mange andre ting som er viktige i livet :)).
    Ha!!! Så det er der hun holder til, Førstedamen, når jeg ikke har oversikten :eek:

Har fulgt tråden med argusøyne, noe jeg vil fortsette med ;)
    Utrolig flott anlegg, Koenik, og det vil vel ikke ta seg dårligere ut uten absorbenten. Selv bruker jeg diffusor i førsterefleksjonspunktet mellom, og det funket hos meg.

Lykke til, fine bilder forresten.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Valentino skrev:
    Rør fra Radio Shack Corporation? Ojojoj. ;D

Skal få tatt et slikt fyr i peisen-bilde jeg og, der flammene speiles i sort pianolakk fra Vicenza.
    Det er jo flott med amerikanske "EL-Kjøp" rør, produsert i Japan og alt ;D
    Jaja, det er jo oem, produsert i Japan, så det KAN jo være gull... Jeg nyter i hvertfall i disse dager den beste lyden siden jeg fikk nye høytalere i hus. Og nå begynner det å smake fugl :D
    Eller for å sitere Jan Myrvold i siste Fidelity (28, side 44) "Her får jeg virkelig fjerten av fugl, storfugl".
    ;D Haha, hvordan høres fjerten til en storfugl ut...det er noe som potensielle kjøpere av Audiovalve Eclipse må tenke litt på!

Det er nok ikke samme Førstedame Fosse. Min har nemlig ALDRI kommet hjem med Champagne og hun hjelper meg ikke med å vaske platene mine heller ;)
    Men det er nok mange audiofile som er ute etter samboeren din Fosse, så jeg vil anbefale deg å få oversikten ;D

Takk for at dere følger med. Blir vel litt lenger mellom postene fremover. Skal i første omgang forsøke å få tak i noen diffusorer som jeg kan prøve ut. Jeg skal poste når det skjer noe.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn