KJOENIK's stereoanlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Bare for å fyre oppunder ytterligere, Kjoenik... Fosses Førstedame er dessuten et helt usedvanlig hyggelig menneske. Glad i hunder er hun også. :)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Jo, Fosse er nok heldig han!

Men bare for ha det på det rene, jeg er kjempefornøyd med dama altså, det må komme klart frem her !! (det kan jo hende hun tar en "Mazzy Star"... :eek: )

Fant forøvrig noe info om garantien til Realistic Lifetime-røret på et forum...

"I can still buy terminal strips there (edit: Radio Shack) for projects but don't count on anyone in the store knowing what they are.

Just for fun I took a Realistic Lifetime 6SN7 to a store and asked for a new one. It drove them crazy! What is that? Tube? Whatsitdo?? Well it took a while but I did get a NOS black plate 6SN7 but it just had Made In USA on it with no other numbers etc to identify it as Syl, GE, RCA et al,....probably Chinese.

So if you want to have a good time with the people at your local Rat Shack, take them a tube labelled Realistic Lifetime, since it is guaranteed for life, and demand a new one.

I am easily amused."

Ikke verst! :)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Hehe, skal si du er observant Valentino!

Jo, jeg konverterer til SET forsterkeri.
    Audion Premier line/phono er allerede på plass, og Audion Silver Night PSE (300B i parallel) monoblokker sendes fra Uppsala med UPS så snart selger har fått montert nye gullbelagte fronter og volumknotter :D

Slik ser det ut

Pre

Monoblokkene ligner på denne, som er den integrerte versjonen

Bilder og inntrykk kommer naturligvis når alt er på plass :)

L

Ludo

Gjest
    En meget hyggelig tråd, har fått en god latter ved flere anledninger her. Flott anlegg i en flott hjem. Gratulerer Kjoenik!

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Mange takk Ludo, det er jeg glad for å høre!

:)

Pengvim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Har du hørt forsterkerene på forhånd? Eller tar du bare en råsjans?

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Vel, min personlige hifi-rådgiver kontaktet meg med audiofile anbefalinger basert på subjektive erfaringer ::) Så da var det jo bare å slenge seg rundt! ;D

Pengvim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Ville kanskje prøvd på å få hørt dem først, men det er jo meg da.. Blir jo kalt vinglern jeg.. ::)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har en god rådgiver og en vidunderlig magefølelse ;)

Pengvim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    kjoenik skrev:
    Jeg har en god rådgiver og en vidunderlig magefølelse ;)
    Ah. Den gode gamle magefølelsen. Får håpe du ikke får vondt i magen når du får dem i hus da. ;)

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Pengvim skrev:
    Ville kanskje prøvd på å få hørt dem først, men det er jo meg da.. Blir jo kalt vinglern jeg.. ::)

HVA! Er det noen som kaller deg vingleren? :eek: Hvorfor? ::)

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.622
    Torget vurderinger
    27
    Disse erfaringene gleder jeg meg til å høre Kjoenik. Husk masse bilder så snart utstyret kommer i hus, og mengder av dine fine og ærlig beskrivelser.
    Nysgjerrig på å høre hvordan 300B og Living Voice kommer til å funke hos deg. Har jo lest noen særdels gode tester av nevnte høyttaler og Border Patrol.

Glede at denne tråden fortsetter.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Forforsterkeren fra Audion har vært i hus et par uker allerede. Og nå er monoblokkene på vei også.
    Utdrag fra mail i dag:

"... Det är 2 kolli, det ena innehåller en förstärkare och kablar den andra innehåller en förstärkare och 300B rör förpackade i papprör från Audi. Allt är virat i bubbelplast.

Jag har satt på de nya guldplåtarna och volymrattarna.

Jag får ett kollinummer imorgon av chauffören när UPS hämtar paketen som jag mailar till dig direkt.

Jag har även uppgett ditt mob nummer så UPS kan ringa dig.

Jag betalar UPS frakten kontant till chauffören, det gick fortast och smidigast.

Eftersom jag har tagit bort rören och förpackat dem separat har jag markerat med nummer var rören ska sitta eftersom rören är matchade med varandra..."

Og det kom bilder av innpakningen også.
    Veldig bra for nervene!

Audion Silver Night PSE (parallel single ended) 300B, med sprit nye gullbelagte frontplater og volumknapper.

300B rør pakket inn i det som for meg ser ut som tennisballembalasje...fra Audi! ;D

Garantert leveranse senest fredag. Og det kommer ikke til å gå mange minuttene fra kassene krysser dørstokken til stikkontakten plugges i veggen!
    Etter å ha levd uten forsterker og musikk i noen uker nå, er jeg høyabstinent (ok da, jeg har måttet ty til iPod'en et par ganger) ;)

Fortsettelse følger :)

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.622
    Torget vurderinger
    27
    Dette ser da usedvanlig lekkert ut kjoenik. Håper vi får flere bilder, av alt forsterkeriet slik det vil fremstå samlet, i all sin prakt. Tipper dette blir svært god match med høyttalerene dine.
    Venter i spenning på lytteinntrykk. Og mens jeg husker det, gratulerer.

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    Gratulerer, kjoenik du og din hifiveileder har særdeles god smak når det gjelder hifi og lyd. Hjemmet og interiørveilederen virker også å holde svært høy kvalitet. Gratulerer igjen og håper systemet ditt spiller som en drøm.

Lf

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Dette blir spennende! Gamle favoritter dette. Hadde disse forsterkerne selv for endel år siden. De har litt sånn legendestatus her nede i sør etter flere særdeles vellykkede gjesteopptredener, i forskjellige anlegg. Fikk også på den tiden supertest i Stereeophile, og sto i klasse A i flere år.
    Er virkelig spent på tilbakemeldingene etter at du har forsøkt dem, og håper de vil oppleves like gode hos deg. Lykke til!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Dette ser jo rett og slett vakkert ut, Kjoenik! Gratulerer! Jeg kan bekrefte at du har noe virkelig magisk i vente. Fint at de kommer før jul, da. Nå trenger vel ikke du flere pakker i år, eller...? ;D

Ser forresten at selger har god smak i møbler også, det anes en Le Corbusier LC4 i bakgrunnen på et av bildene.... :D

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Takk for gratulasjoner!
    Gleder meg ikke mindre når jeg ser hva dere skriver Hagto og Impulse :)

Blir nok THE julepresang ja.
    Resten av pakkene kommer nok til å inneholde diverse barnehageprodusksjoner ;)

K

kbwh

Gjest
    Dette ser veldig flott ut! Jeg gleder meg til bilder og klangbeskrivelser, kjoenik.

Designet på disse forsterkerne og rørgløden fra dem vil jo lage jul hele året. Hvilken barnlig glede!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er sånn vi har det vi 300B-fetishister, Valentino. Jul hele året. Dessuten er det alltid varmere i stuene våre enn hos transistor- og ICE-brigaden. ;D

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    Gratulerer masse kjoenik, ser meget lekkert ut......gleder meg til å få høre disse på LV'ene. Forventningene er store ;D

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    I disse engletider...kan dere se dem?
    Jeg mener definitivt at jeg kan høre dem ihvertfall...

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    UPS har vært her i dag :)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    ;D Jepp

Dette er altså monoblokker fra Audion, 300B i paralell, som yter 2x18 watt. Burde være nok til å tyne litt dynamikk ut av Living Voice.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Takk :)

Monoblokkene har fått helt nye gullforgyldte deksler og volumknapper. Ser at det kommer til å bli en utfordring mtp. støvtørking... ::)
    Den ene volumknappen står litt i vinkel. Vet ikke om det har skjedd under frakten. Men den glir fint, så det er ingen krise!

Forforsterkeren er kjøpt demobrukt og er i det nye designet. Må si at jeg foretrekker det gamle!

Forforsterkeren bruker fire stk 6992, 2 i linjedelen og to i riia-delen, og medfølgende rør er fra Golden Dragon.

Monoblokkene bruker i tillegg til 2 stk 300B, ett 5687 og ett 6992 pr.blokk.

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    Ai Ai Kjoenik, dette er lekkert :D

R

Rojoh

Gjest
    Lekkert. Husker i min spede hifi-barndom at Audion Silver Night ble lovprist i de engelske hifi-bladene. Ikke at jeg skjønte så mye av rørgreien - var jo helst NAD og Denon jeg var interessert i da... Ordet "magi" ble ofte brukt, husker jeg. Du kommer nok til å få mange fine stunder med de der tilkoblet.

Mvh. Johan

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Ja, det er rart med det. Det tok et par å fra min hifi-interesse begynte å blomstre til jeg begynte å innse at det finnes et hav av små og ukjente produsenter som lager veldig bra utstyr.
    Jeg hadde aldri hørt om Audion før jeg ble tipset om det.
    I ettertid har jeg sett at Stereolab, som er norsk importør, har annonsert for produktet i Fidelity. Men man legger gjerne ikke merke til det hvis man ikke har hørt om produktet i andre sammenhenger.
    Så det er bra vi har tipsere! ;D

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4

Monoblokkene er svært lite brukt og har de samme 300B rørene som den ble levert med (det samme året som jeg var russ...mot midten av 90-tallet... ;D). Tror det er Shuagang-rør. Selger mener det er mange timer igjen i dem, men jeg vet at jeg ikke kommer til å klare å la være å skifte dem ut. Når det gjelder signalrørene så regner jeg med at de er skiftet underveis...De virker ihvertfall fint i skrivende stund. Blir nok skiftet de også ;D

Siden sist har jeg satt opp et cd-stativ i kroken, dedikert for klassisk og jazz :)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Og noen bilder til...

Og så er det jo det store spørsmålet. Klarer disse komponentene å produsere lyd som lokker englene ned på jorden...?

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Det er vel ganske åpenlyst ;D

Mer detaljert om lyden senere. Det spiller kjempebra!!
    100% magisk musikknytelse her i heimen i kveld 8)

K

kbwh

Gjest
    Er det din Volvo? ;D

(Valentino er utilregnelig i aften. Han har hørt Leif Ove Andsnes spille fire Debussy-preludier live.)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Valentino skrev:
    Er det din Volvo? ;D

(Valentino er utilregnelig i aften. Han har hørt Leif Ove Andsnes spille fire Debussy-preludier live.)
    Volvo, er det virkelig en Volvo...? :eek:
    Jeg sa jo ettertrykkelig til selgeren at jeg ville ha en sexy og fyrrig bil, gjerne en italiener. Han sa han hadde en som var perfekt for meg.
    Og så har han gitt meg en Volvo... :'(
    Jaja, den ruller ihvertfall...som navnet antyder ;)

Hvordan klarer Leif Ove seg mot vor alles referanse...Arturo Benedetti?
    Jeg synes AB Michelangelis tolkninger av Debussy grenser mot det psykedeliske. Men det kan jo hende at jeg også er litt utilregnelig i kveld... ;)

K

kbwh

Gjest
    Leif Ove hadde bedre lyd.
    Spøk til side; jeg begynner å tro at LOA kan bli stående som en av de store, og det til tross for at han ikke konkurerer i Ferrarier på fritiden. Slik de preludiene ble spilt i går kom jeg i tanker om jazz til tider. Collegium Vocales dirigent sa at Leif Ove nesten hadde klart å få pianoet til å ...synge som et kor.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Spennende!
    Skal skaffe meg den cd'en :)

Et spørsmål til dere.
    Det er volumbrytere på monoblokkene.
    Er det best at disse står på fullt?
    Man kan nemlig høre litt trafohum hvis man legger øret mot høytaleren når de står på fullt, og i kl seks posisjon er det helt tyst og mer enn nok signal til forforsterkeren.

Volumpotmeterne er vel passive på monoblokkene, og slike kan virke dynamikkbegrensende hvis de brukes...???

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.999
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Lekkert kjoenik!
    Gratulerer med nydelige blokker (og resten av oppsettet også) :)

Hva må man ut med for slike blokker i dag?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn