KJOENIK's stereoanlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• R

Rojoh

Gjest
    Jeg har også potmetre på effekttrinnet - et potmeter for hver kanal. Som deg, så har jeg også undret meg litt over disse. Hva er vitsen, mon tro? Jeg antar at det har med støy å gjøre - særlig siden denne typen forsterkere gjerne kan brukes på svært lettdrevne ting som f.eks. Avantgarde o.l. Videre kan disse potmetrene fungere som balansekontroll. I mangel på preamp for tiden, så bruker jeg potmetrene som en slags passiv pre med cd-spiller direkte i effekttrinnet.

På mine høyttalere opplever jeg ikke at støy er problematisk, så jeg har potmetrene på fullt. Av samme grunn har jeg våget å tenke tanken på å bypasse dem. Jeg tenker vel at forskjellen mellom ulik innstilling på potmetrene har svært liten lydmessig betydning - selv om det teoretisk skulle låte renest med kortest mulig signalvei (potmeter på fullt nivå). Da tror jeg støyfrihet er et viktigere moment. Ved å koble bort hele potmeteret, så tror jeg at man kan oppnå bittelitt mer klarhet/gjennomsiktighet. Om denne økningen i gjennomsiktighet er av betydning for anleggets musikalitet, det er vel helst et spørsmål om marginer.

TdP som har designet mitt effekttrinn anbefaler faktisk å sette potmeteret på kl.1400. Dette samstemmer ikke helt med mine tanker, men det er mulig at impedans har noe å si? Uansett vil jeg vel hevde at det bare er snakk om subtiliteter, og ikke noe vinn eller forsvinn-aktig.

Mvh. Johan

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Dette er jo bare et sanseløst vakkert oppsett, Kjoenik! Nå gleder jeg meg veldig til å høre om lyden står til forventningene!
    Ang.potmetere, jeg har et på min JJ322, det står på fullt. På den måten er det "usynlig ".
    Jeg gjorde det samme da jeg brukte Audion monoblokker for noen år siden. Apropos, du har kjøpt deg et av de aller beste 300B-baserte forsterkersett jeg vet om. No less! :D Lykke til !

Edit; Først nå så jeg Rojohs utmerkede skriverier omkring potmeter, støy og subtiliteter. Jeg må si meg helt enig i disse tankene. La dem stå der de funker best. En annen ting er jo at de ikke er inndelt, slik at det kan være en utfordring å få presist likt gain i hver kanal om du ikke kjører dem helt ut....

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.624
    Torget vurderinger
    27
    Denne tråden seiler opp som en av mine absolutte favoritter!!!!!
    Det er slik en flott fotografering og god tone. Skriveriene er velformulert og vi venter i fortsatt spenning. Dessuten er det moro å se noen ha så klare preferanser og stødig kurs. Fabelaktig å se det vakre transformeres til noe så aldeles strålende. Jeg har har virkelig sans for produktene du plukker ut.

Nyt julen Kjoenik, kos deg med vin og ypperlig musikk. Ta gjerne flere bilder, men viktigst, lov oss for guds skyld å komme tilbake med fyldig beskrivelse når maten har fått synke og rødvinssusen er på retrett.

Dette har jeg lyst til å låne øre til om anledningen skulle by seg.

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    Hei Kjoenik, nå blir jeg fristet til å fremskynde et besøk ;D. Kanskje allerede i romjulen?
    Du skriver at du kunne tenke deg å bytte ut 300 rørene. Har du interesse av å prøve alternativer, kan jeg feks ta med noen av mine Western Eletric.

mvh

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    SOA skrev:
    Hei Kjoenik, nå blir jeg fristet til å fremskynde et besøk ;D. Kanskje allerede i romjulen?
    Du skriver at du kunne tenke deg å bytte ut 300 rørene. Har du interesse av å prøve alternativer, kan jeg feks ta med noen av mine Western Eletric.

mvh
    Det er jeg klar for! Førstedamen (min altså...ikke Fosse sin ;)) har aftenvakt på tirsdag og onsdag, så da kan vi sikkert få det til. Er veldig klar for å prøve Western Electric, selv om det muligens kan vise seg å bli svært dyrt ::)

Emotikon (er det deg Johna... ???), jeg mener å ha sett 45000 på en eller annen prisliste, men jeg husker ikke om det var norske eller svenske kroner...

Tusen takk Fosse, for varmende ord!
    Kjekt at tråden faller i smak. Synes også at det er god stemning her :)
    Og som sagt, om du er i Bergen...

Vet ikke hvor lurt det er å begynne å bedømme lyden enda. Har fremdeles ikke reetablert kontakten med moder jord ;)
    Det som er helt sikkert er at dette var helt riktig steg.
    Igjen, takk for tips Impulse!
    Vi er tydeligvis helt på bølgelengde hva gjelder lydpreferanser :D

Når det gjelder nettopp lyden, er her ikke det minste tegn til krasse toner, men alikevel god oppløsning.
    Musikken gjengis på en omfavnende og forførende måte, men samtidig med en dynamikk og fremdrift som gjør at man følger oppmerksomt med på musikken og ikke mister fokus.
    Bassen kjenner jeg igjen fra endel beskrivelser jeg har lest av 300B. Ikke den mest skarpskårne, men den er der i aller høyeste grad, og snor seg avgårde på en aldeles henrivende måte. Definitivt magi i mellomtonen og et nydelig pling i øvre mellomtone/diskant.

Kom forøvrig til å tenke på at jeg ikke har spilt en eneste cd siden dette ble koblet opp (med unntak av Knutsen & Ludvigsen "Brunost no igjæn?", som har gått et par runder her i formiddag :)).
    Skriver litt mer når jeg har hørt på noen cd'er.

Ellers må jeg si at det kribler litt ekstra i magen med tanke på at dette er lyden med veldig gamle rør (demperingene på smårørene har smeltet fast og blitt forsteinet ::)), uten myk avdemping mot underlaget, og med strømledninger type "lampettledning". Så det er garantert enda litt å hente ut av av dem, av ren og skjær glede!

God jul alle sammen!!

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.999
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Takker kjoenik!

Joda, det er nok meg.
    Ble så hektet av betydningen av dette ordet som Valentino brukte i en tråd her om dagen :)

Som Fosse, er jeg enig i at dette er en kjempefin tråd.
    Det blir liksom noe eget når slikt får utvilkle seg i fred, med gode bilder og kommentarer- også fra leserne av tråden.

K

kbwh

Gjest
    Dersom disse potmetrene setter inngangsresistansen på forsterkerne står de foran forsterkerkretsløpene og har ingen innvirkning på gain (og båndbredde). Potmetre er ikke de mest lineære passive duppeditter, de funker oftest best midt på.

Jeg hadde satt dem slik at jeg fikk et ikke altfor nervøst volumpotmeter på preampen. Når jeg spiller Mahler står mitt klokka 14. Potet går fra 07 til 17. This one goes to seventeen.

Fantastisk fin tråd, dette.

(Jeg tror det var soundproof som lærte meg ordet emotikon i et lite hint til OldBoy.)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Har testet litt frem og tilbake med potmeterne de siste dagene. Foretrekker dem faktisk i kl 18 posisjon. Magefølelsen sier at dette låter best. Føler at det blir en mer lineær frekvensgang i denne posisjonen, men det kan meget godt hende at jeg er helt på jordet... ;)
    Får besøk av mer erfarne ører i kveld, så da får vi se vi har sammenfallende opplevelser angående dette.

Skrev at jeg skulle komme tilbake med mer når jeg hadde reetablert kontakt med moder jord.
    Vel, folkens, ser ikke ut som om jeg kommer tilbake med det første. Jeg har mistet bakkekontakten og entret en slags "supermusikalsk nytelsesdimensjon", og her trives jeg godt.

Etter noen dager har lyden rett og slett blitt hinsides god. Jeg har aldri hørt musikk bli gjengitt på en bedre måte.
    Det er kraftfullt, oppløst, behagelig, rytmisk, ekte, hver partikkel i luften blir ladet med glødende energi. Det er forførende, henrivende, det er slik man skulle ønske at live musikk hørtes ut!

Det føles som om høytalerene har blitt frisk etter en runde med kraftig bihulebetennelse. Mye bedre dynamikk! Buen med hardt trykk over cellostrengene gjengis med flott kraft og snert.
    Mer detaljer enn tidligere, men ikke den minste antydning til noe som anstrenger ørene.
    Og mellomtonen er rett og slett formidabel.

Noe som er morsomt er at jeg synes lyden fra cd-spilleren har blitt bedre også. Og etter at jeg satte på første cd'en for et par dager siden, har jeg spilt mer cd'er enn på lenge. Romklang og bredde i lydbildet er definitivt bedre. Kremt, men det skal i den sammenheng nevnes at jeg nå har gått bort i fra LV's anbefaling om ekstrem toe-in slik at diskanten krysser foran hodet. Nå krysser de et sted bakenfor, og lydbildet har foldet seg ut, spesielt i bredden.

Med andre ord, jeg tror jeg er i mål med hovedkomponentene :D
    Fremover blir der mindre prosjekter som strømkabler, rør, kanskje litt andre kabler, en ThorHauge mc step-up?, og muligens en ekstra tonearm og pickup på platesnurreren... ::)
    Tenkte også jeg skulle få en møbelsnekker til å utarbeide et forslag til cd-hyller på veggen mellom racket og platespilleren (eller kanskje dere har noen forslag...tenkte også å utnytte veggen mellom vinduene).

Kommer tilbake med oversiktsbilde på "bakkenivå" litt senere.

K

kbwh

Gjest
    Montana, kjoenik. Med de varme sakene oppå og småtingene gjemt. Denne elektronikingeniøren vil påstå at delefiltrene like gjerne kan stå ved forsterkerne som ved høyttalerne. Da blir fruen glad. Racket kan delfinansiere de danske herligheter.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Montana ja... som på hifi-sentralen virker å være svaret meningen med livet, jorden, universet, og alt mulig...
    Men jeg er usikker på om det er løsningen her. Hvis jeg skal ha elektronikken oppå/inni reolen, må den være ganske dyp. Og da vil jeg gjøre avstanden til "bakveggen" enda mindre for den venstre høytaleren (sett fra sofa).

Men Montana har vel noen reoler for cd'er hvis jeg ikke husker feil...Det må jeg sjekke...
    ...jo det har de, i 20 cm dybde. Absolutt et alternativ, om ikke direkte billig så ihvertfall lekkert.
    Et alternativ kan være å få kappet til hylleplater i eik, som jeg kan montere selv, 4-5 rader.

Forøvrig veldig fristende å få stæsjet vekk delefilterne. Men det fulgte jo med Cardas Neutral reference, med 4 terminaler i hver ende, altså spesiallagd for å stå mellom høytaler og delefilter, og det ville være synd å forkaste dem. Kunne jo selvfølgelig snudd det hele rundt, men da må jeg altså feste to spader på hver høytalerterminal og bruke jumper på høytaleren, siden høytalerkabalen min er single-wire, desverre.

Hmm ::)
    For å si det som Jethro Tull, "nothing is easy..."

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    Hadde gleden av å avlegge Kjoenik et besøk i romjulen for å lytte til musikk på anlegget hans med de sist ankomne komponenter fra Audion oppkoblet. Var spent på hva disse kunne gjøre med lyden, for jeg mener at anlegget på mange måter var bedre før LV høytalerne kom inn i bildet ::). IMO var CJ CAV 50 og Ref 3A en match made in heaven. Kombien Lector/CJ/LV syntes jeg låt direkte dårlig (som også ”tkr” har bemerket tidligere i tråden).

Jeg kan med en gang avsløre at med Audion på plass ga dette et stort løft i lydbildet ift med tidligere forsterkeri (CJ CAV 50). Living Voice trives tydelig med Audion noe de ikke gjorde så godt med CJ. Det låter meget homogent og åpent. Bassen går dypere og jeg synes den også er strammere en tidligere. Stemmer gjengis flott med god fokus og uten antydning til s-lyder. Strykere med fin "snert". Toppen er luftig og lett med masse detaljer. Det ble spilt musikk av ulike kategorier og på ulike medier (les CD og vinyl), bla Klassisk fra Harmonia Mundi boksen, Sinatra, Talk Talk, Slettahjell og Bremnes ++. Hele kvelden uten antydning til lyttetretthet blandt tilhørerne. Selv harmonicaen på TalkTalk’s The Rainbow låt behagelig (som regel skjærer denne gjennom marg og bein).

Selvfølgelig er det noen ankepunkter. Bassen kunne gått enda dypere og lydbildet kunne vært noe større, men totalt sett jeg synes Kjoenik har vært både dyktig og heldig i sammensettingen av anlegget sitt. Heldig, fordi det viser seg at Lector’en igjen er i harmoni med resten og spiller knallbra. Nok en bekreftelse på at gode komponenter alene ikke er nok…matching-matching-matching….

mvh

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Takk for tilbakemelding Sven Øyvind!
    Kjekt å få bekreftet ens egen opplevelse av lyden.
    Du skriver at jeg har vært dyktig og heldig med oppsettet, men det er nok definitivt mer riktig å si at jeg har vært heldig og godt hjulpet :)

Det er en sann nytelse for meg å høre på musikk om dagen. Lytter i svært liten grad etter hifi-parametre, men blir istedenfor trukket inn i musikken. Har (nesten) ingen angst for standard strømkablene til forsterkeriet, gamle rør, de ulike høytalerkablene mellom høytaler/delefilter/forsterker, eller Dikemark DIY interconnects med biltemaplugger fra cd-spilleren. Og det tror jeg må være et sunnhetstegn!
    Ikke det at jeg ikke har tenkt å gjøre noe med det...altså, jeg er ikke helbredet eller noe ;)
    Men det haster ikke, jeg har det bra, things are good, hakuna matata! ;D

Eller må jeg få anbefale boksen fra Harmonia Mundi, 50-års jubileet. Den er et lite skattekammer og et kupp til prisen!! 29 cd'er med høy kvalitet til 500 kroner :D

K

kbwh

Gjest
    Jeg må spørre:
    Er det veldig stor forskjell på utgangsimpedansene på den gamle og de nye forsterkerne dine, kjoenik?

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Valentino skrev:
    Jeg må spørre:
    Er det veldig stor forskjell på utgangsimpedansene på den gamle og de nye forsterkerne dine, kjoenik?
    Øhh, jeg har ikke kunne finne noe opplysninger om dette på nettet. Ikke om Audion og ikke om CJ.
    Men inngangsimpedansen er 47kOhm og 50kOhm for Audion og CJ, respektivt. Når det gjelder på høytalerterminalene var det 4 ohm for CJ, og jeg tror jeg tror bestemt at jeg kjører med 8ohm ut fra Audion nå (men bruksanvisningen er noe minimalistisk).

Var det dette du tenkte på?

K

kbwh

Gjest
    Jeg tenkte på de faktiske utgangsimpedansene på de to.

For rørforsterkere er denne ganske høy, dvs. at dempningsfaktoren er ganske lav. Ved lav dempningsfaktor, la oss si at den ene forsterkeren har 10 og den andre 5, vil høyttalerens frekvensrespons (og klang klang) påvirkes forskjellig på grunn av den spenningsdelingen som skjer mellom forsterkerens utgangsimpedans og høyttalerens impedanskurve, som varierer med frekvens.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Valentino skrev:

For rørforsterkere er denne ganske høy, dvs. at dempningsfaktoren er ganske lav. Ved lav dempningsfaktor, la oss si at den ene forsterkeren har 10 og den andre 5, vil høyttalerens frekvensrespons (og klang klang) påvirkes forskjellig på grunn av den spenningsdelingen som skjer mellom forsterkerens utgangsimpedans og høyttalerens impedanskurve, som varierer med frekvens.
    Oboy, er dette noe jeg burde bekymre meg for?

P

Parelius

Gjest
    kjoenik skrev:
    Valentino skrev:

Her har du mange søvnløse netter foran deg, kjoenik.

K

kbwh

Gjest
    Åneida! ;D

Ikke når du har høyttalere som er stemt (voicet...) for å fungere med forsterkere som skal være veldig like dine, etter hva jeg forstår.

(Jeg tror dine høyttalere er en elendig match med f.eks. Brystonforsterkere, som har høy dempningsfaktor.)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    kjoenik skrev:
    Eller må jeg få anbefale boksen fra Harmonia Mundi, 50-års jubileet. Den er et lite skattekammer og et kupp til prisen!! 29 cd'er med høy kvalitet til 500 kroner :D
    Den med 29 cd'er og 1 cd-rom?

Er det mye komplette verker, eller bare bruddstykker? (sorry for OT)

Mvh Vidar P

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Parelius skrev:
    kjoenik skrev:
    Valentino skrev:

Ja, og nå som det gikk så bra... ;D
    Likte du Arvo Pärt forresten? Det var jo et skudd i mørket...

Valentino, høytalerne er living voiced for 300B, de er i valnøttfinish, og de er ca en meter høye, det er alt jeg vet ;) ;D

Vidar, Mattheus pasjonen er ihvertfall komplett vidunderlig! Den strekker seg over 2,5 cd, så jeg tror den er der i sin helhet.
    Klippet ut noe info om boksen som kanskje kan være litt mer opplysende.
    Lydkvaliteten er gjennomgående veldig bra. Skal ikke uttale meg for bombastisk om utførelsen, siden det meste av innholdet er nytt for meg. Men utførelsen av verk som jeg kjenner relativt godt, som Mozarts "Prague" og Beethovens "Eroica", står bestemt ikke tilbake for det jeg har hørt tidligere, og jeg synes dette er noe av det bedre jeg har hørt!

"Harmonia Mundi feirer sine 50 år med 50 hjørnesteinsverk fra alle musikkperioder innen vestlig klassisk musikk, framført av de beste utøvere som finnes innen sine respektive genre. Et fullkommen utvalg som vil passe de fleste, fra nybegynneren til den kresne samleren.

CD 1-2 De historiske orglene
    François Couperin 1. Messe à l’usage des paroisses • Michel Chapuis Spanish Music 2. Concert à l’Orgue de Covarrubias • Francis Chapelet Georg Muffat 3. Apparatus Musico-Organisticus • René Saorgin

CD 3-4 Alfred Deller 1968-1979
    Henry Purcell 4. King Arthur, semi-opera • Deller Consort Anonymous 5. The Folksong Recital • Alfred Deller & Mark Deller

CD 5-6 Sen antikk og middelalder
    Chant Byzantin 6. Prayer of Mary-Magdalene • Soeur Marie Keyrouz Old Roman Chant 7. Missa Sancti Marcelli • Organum, Marcel Pérès Troubadours 8. La Comtessa de Dia • Clemencic Consort, René Clemencic Hildegard Von Bingen 9. Lauds & Vespers for the Feast of St.Ursula • Anonymous 4 Guillaume Dufay 10. The Complete Isorythmics Motets • Huelgas Ensemble, Paul Van Nevel

CD 7-10 J.S. Bach, Pasjonen
    JS Bach 11. Matthäus-Passion BWV 244 (1984 recording) • Herreweghe 12. Musikalisches Opfer / A musical offering • Davitt Moroney 13. Die Kunst der Fuge /The Art of Fugue • Fretwork

CD 11-13 ‘Atys’-årene
    Jean-Baptiste Lully 14. Atys, musical tragedy • Les Arts Florissants, William Christie Marin Marais 15. La Gamme, en forme de petit opéra • London Baroque, Charles Medlam

CD 14-15 Barokkens mestere
    Claudio Monteverdi 16. Pianto della Madonna • Maria Cristina Kiehr, Concerto Soave Heinrich Ignaz Biber 17. Rosenkranz-Sonaten, 5 freudenreichen Mysterien • Andrew Manze, Richard Egarr Antonio Vivaldi 18. Stabat Mater • Andreas Scholl, Ensemble 415 Georg Philipp Telemann 19 Trauer-Kantate “Du aber, Daniel, gehe hin” • Cantus Cölln, Konrad Junghänel Jean-Henry D’Anglebert 20. Harpsichord works • Kenneth Gilbert

CD 16-20 50 år med gjenoppdagelser
    Lord Herbert of Cherbury 21. Lute Book • Paul O’Dette Adriano Banchieri 22. Barca di Venetia per Padova • Ensemble Clément Janequin, D.Visse Georg Philipp Telemann 23. “La Bizarre”, Ouvertüre G-major • Akademie für Alte Musik Berlin Armand-Louis Couperin 24. harpsichords symphonies • William Christie, David Fuller Johann Schobert 25. Fortepiano quartet • Ensemble 415, Chiara Banchini Reinhard Keiser 26. Croesus, dramma per musica • René Jacobs

CD 21-22 På nytt besøk I klassisismen
    Joseph Haydn 27. Piano Trio n°39 Hob.XV:25 • Cohen, Höbarth, Coin Wolfgang Amadeus Mozart 28. 6 Deutsche Tänze am Stein-vis-à-vis • Andreas Staier, Christine Schornsheim Joseph 29. Cello concerto in Si-major VIIb:1 • Jean-Guihen Queyras Wolfgang Amadeus 30. Symphony n°38 “Prague” in D-major K.504 • Freiburger Barockorchester, Jacobs

CD 22-23 Romantikkens hjerte
    Gioacchino Rossini 31. Petite Messe solennelle • RIAS Kammerchor, Marcus Creed Gioacchino 32. Sonate a quattro • Ensemble Explorations, Roel Dieltiens Robert Schumann 33. Frauenliebe und -leben op.42 • Bernarda Fink, Roger Vignoles Johannes Brahms 34. Clarinet and piano sonata in F-minor op.120 n°1 • Michel Portal, Georges Pludermacher Hugo Wolf 35. Goethe-Lieder with orchestra • Banse, Henschel, DSO Berlin, Nagano

CD 24-25 Et nytt syn på mesterverk
    Jean-Philippe Rameau 36. Suite en Sol • Alexandre Tharaud, piano Ludwig Beethoven 37. Symphony n°3 “Eroica”. piano tr"

Mangler visst noe på slutten her. Men da blir det jo mer spennende når du skaffer deg boksen (for det gjør du nok ;)).

P

Parelius

Gjest
    kjoenik skrev:
    Parelius skrev:
    Ja, og nå som det gikk så bra... ;D
    Likte du Arvo Pärt forresten? Det var jo et skudd i mørket...
    Var det deg!!!!!! Ved guder hvor jeg klødde meg i hodet. Det stod jo ingenting om hvem det var som hadde bestilt. Og jeg trodde det var meg selv, slike en sen maltaften, men jeg hadde jo ikke opprettet noen konto på det nettstedet, viste det seg. Der ga du meg noen søvnløse netter…

Toppers plate, og det beste av alt; endelig smilte kvinnen i mitt mareritt av musikken som kom ut av anlegget. Hun er ellers totalt desinteressert, og burde egentlig oppgraderes…

Hjertelig takk, kjoenik!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takk for at du minner meg på noe jeg definitivt burde ha kjøpt for lengst, men som nok ble litt bortglemt i førjulsstresset, Kjoenik! Hyggelig at det funker så fint med 300B-basert forsterkeri i det vakre nye huset ditt! :D

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Ja, du må definitivt komme innom en gang du er i Bergen Impulse!
    Jeg vil tro du har en ganske god idè om hva som ville vente deg lydmessig ;)

Angående HM-boksen, løp og kjøp, den er i limitert opplag!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Tusen takk, det gjør jeg mer enn gjerne! Og jeg har nok en ide om hvordan det låter, ja...... ;)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    kjoenik skrev:
    Angående HM-boksen, løp og kjøp, den er i limitert opplag!
    Kjempegreier, takk for info! Ser ut som om cdon har god pris på den.

Mvh Vidar P

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Lovde noen oversiktsbilder.
    Nå er cd-hyller på plass også!

Kanskje på tide å introdusere meg selv...den lett nevrotiske hifi-doktor ;D

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Steike men det ble flott. Nå så det ut som det bodde mennesker her. Rommet fikk liksom sjel. Er stolen ekte?

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Hagto skrev:
    Steike men det ble flott. Nå så det ut som det bodde mennesker her. Rommet fikk liksom sjel. Er stolen ekte?
    Takk, synes det ble bra ja. Har blitt en ordentlig kosekrok :)

Velger å svare ja på det med stolen...
    Den ble solgt på Illum Bolighus i Køben inntil Herman Miller vant en rettssak i USA og fikk eneretten til å produsere den.

K

kbwh

Gjest
    Vi får legge fingern på gløden på en av disse effektforsterkerne. Dersom vi får sort krøllete hår er det ekte vare!

P

Parelius

Gjest
    En dag våkner du nok opp, kjoenik. Da kan du begynnen med platevask, og leve i grøfta, som oss andre. Den evige skjønnhet tilkommer bare kvinnen, regenerert hvert 20. år, etter hva jeg har lest meg til… En evighet i en hifiasylants liv.

Parelius hilser fra sin utlendighet.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Parelius skrev:
    En dag våkner du nok opp, kjoenik. Da kan du begynnen med platevask, og leve i grøfta, som oss andre. Den evige skjønnhet tilkommer bare kvinnen, regenerert hvert 20. år, etter hva jeg har lest meg til… En evighet i en hifiasylants liv.

Parelius hilser fra sin utlendighet.
    Joda, grøftekanten kommer nærmere for hver dag som går. Platevask er jeg allerede godt i gang med, og kun et fåtall av platene mine er jomfruvinyl...
    Men akkurat nå koser jeg meg i kroken min, den beste kroken i stua, og Mozarts tidlige strykerkvartetter holder meg stødig på den glade vei! Ingen grøftekant i sikte, så langt...

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.011
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har fulgt tråden din med stor glede. Du har fått et vakkert hjem. :)

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Utrolig flott tråd Kjoenvik...

Har ikke sett denne før nå jeg.Leste alle 16 sidene i ett jafs 8)

Hadde ikke tenkt å si men for fryktelig lyst til å prøve rør nå.

Hvordan er følsomheten på Living Voice Ht dine ...?

MVH Johnny

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.999
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Nice!

Ser jaggu ut som om høytalerne er kjøpt for å matche den macho stolen ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn