Liten oppdatering
Overtok OMF sine Helmholtzer, 2stk Svanå V6 og 2stk V4. Hadde målt rommet i forkant og justerte dem inn deretter.
Forbløffende effektivt rett og slett. Rommet fungerer nå veldig bra. Helt sikkert litt mer å hente også. Om noen vil komme på besøk med ordentlig måleutstyr er de hjertelig velkommen!
Planen med rack ble iverksatt. Bjørkefiner, 3 plater pr. hylle, 6 hyller.
Platene limes med tech7
Klar for maling
Fargen er matt gråsvart, nummeret før svart, grunning og tre lag farge.
Sidene pusses helt jevne
Deretter montering i 2m gjengestenger. Mye screwing around, for å si det mildt!
De første hyllene er på plass. Deretter settes hyllene på fra toppen.
Den nederste hyllen har kun skive og mutter på oversiden. Gjengestangen står rett ned på noen relativt faste gymmimatter fra Clas Ohlson. Dermed dempes den nederste hyllen litt ekstra ned mot skiferplaten under, og jeg kan justere racket ved å stramme skruene en anelse.
Skiferplaten igjen hviler på en betongsokkel som er støpt på fundamentet til huset, altså solid rock. Dermed er det bare moder jors indre vibrasjoner omkring 1Hz eller deromkring (om jeg ikke husker feil, hva sier du Ivar?) som vil påvirke racket utenfra (pluss kanskje noe lufttrykk når det røyner på :
).
Finersidene er behandlet med bivoks, nøytral. Gir en gylden glød og og bedre dybde i treverket, står det på boksen (ikke påført på bildet).
Fikk satt opp Raven Two i dag. F..en så deilig!!
Og da kan jeg endelig bekrefte at det
er forskjell på en Shure ED91 og Lyra Titan i ;D
Synes rommet har blitt bra nå, lydmessig og utseendemessig. Mangler fremdeles noe på belysning.
Venter på tilbud for innstallering av egen kurs. Blir enten dette eller en eller annen form for filter eller regenerator, eller begge, eller ingen. Er ikke helt avklart på dette enda. Håper det blir anledning til å teste filter/regenerator.
Har ingen åpenbare problemer med strømmen, men det er noen switch-mode strømforsyninger på kursen. Man kan få alvorlige nevroser av langt mindre bagateller enn det.
Og så er det Lenco-prosjektet, eller LenCorian som jeg kaller den. Det går fremover, men nokså langsomt. Det vanskeligste gjenstår (gjøre klart for armene med armbord etc.).
Og i dag begynte pappaperm