Det var da voldsomt til kvining fra en platespillerløs stakkar ;DHSobstad skrev:Som jeg antydet for et par sider siden begynner det å bli mer enn antydning til kirurgisk massesuggesjon som akklimatiserer seg her i tråden.
Mellomhjulsspiller. WAAAAAHHHHHHH!!!!! YEEEESSSSS!!!! (Osv)
Hør her: Mellomhjulsspillere er også platespillere. De er ikke så mye mer enn det. Men som vi vet: ...not something for everyone. But everyting to someone... ;D ;D ;D
Det er OKAY. Kos dere. Vi i fjellsiden lydlaug gleder oss for øvrig til å komme på lytt. Selv om det blir spennende å få høre forskjellene mellom de ulike mellomhjulsspillerne tror jeg vi vil konsentrere oss mest om høyttalerne
Jeg tror jeg må få presisere her i tråden at jeg ikke mener at mellomhjulsspillere er bedre en beltedrevne spillere. De vektlegger bare forskjellige kvaliteter slik jeg kan høre det. Og jeg foretrekker de kvalitetene som mellomhjulsspillerne fremhever.
Det er helt sikkert mange som foretrekker beltedrift.
Helt siden jeg startet med dette her har jeg hatt en ganske god ide om hvordan jeg ville at musikken skulle låte, og ikke minst hvordan den ikke skulle låte.
Enorm detaljering, presisjon og oppløsning er interessant nok, men det etter min mening ikke viktig for opplevelsen.
At lyden er ørevennlig/behagelig å lytte til, og at man blir engasjert av musikken, er det viktigste . Litt holografi her, litt oppløsning der, en liten hørbar fjert på bakkerste rekke fra fiolinisten to seter til venstre for han som mistet en knappenål på gulvet, alle de tingene der blir bare bonuser.
Som Trompetnerd nevnte i sin tråd så opplever han ikke at musikknytelsen øker proposjonalt med kostnaden og kvaliteten på komponentene, ihvertfall ikke over et visst nivå. Slik har jeg det også. Jeg har ikke sterkere musikkopplevelser foran anlegget nå enn jeg hadde for 5 år siden med en gammel Conrad Johnson integrert og Ref3A stativhøytalere.
Tror mange går seg vill i hifi-parametre, oppnår aldri lyden de drømte om, opplever at de ikke engasjeres av lyden (til en grad som prisen på anlegget burde tilsi) og etterhvert surner og driter i hele greia.
Kvaliteten på et anlegg måles etter min mening på hvor morsomt det er å høre på det og hvor mye det engasjerer.
Så om en mellomhjulsspiller engasjerer mer enn en beltedrevet spiller er valget enkelt. Svelger gjerne kamelen om jeg en gang i fremtiden skulle endre mening, men jeg tror ikke det
Ikke stilet til deg Helge. Prøver bare å fremstå som reflektert ;D
Gleder meg til du og Truls kommer innom! Tror dere vil like det dere får høre.