KJOENIK's stereoanlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Jøye meg. Har ikke sett bildene før nå grunnet sperrer på jobbpc'en. For et fantastisk rom og anlegg, det flotteste jeg har sett på veldig lenge! Nydelig, rett og slett.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    johnnygrandis skrev:
    Utrolig flott tråd Kjoenvik...

Har ikke sett denne før nå jeg.Leste alle 16 sidene i ett jafs 8)

Hadde ikke tenkt å si men for fryktelig lyst til å prøve rør nå.

Hvordan er følsomheten på Living Voice Ht dine ...?

MVH Johnny
    Høytalerne har en fælsomhet på 94dB og en last som ligger stabilt omkring 6 ohm. Blir dermed mat for rør, og da i særdeleshet 300B :)
    Om du er nyskjerrig på rør, da er du klar for rør! Og da er det bare en ting å gjøre ;)

16 sider i èn jafs du :eek: Det har jeg ikke gjort siden "Highend Sørlandet med bilder" ;D

emotikon skrev:
    Nice!

Ser jaggu ut som om høytalerne er kjøpt for å matche den macho stolen ;)
    Må innrømme at det var en heldig bi-effekt ;D

MaHa skrev:
    Jøye meg. Har ikke sett bildene før nå grunnet sperrer på jobbpc'en. For et fantastisk rom og anlegg, det flotteste jeg har sett på veldig lenge! Nydelig, rett og slett.
    Jøss da, mange takk for komplimenter! Det har blitt et godt sted å være og nyte musikk :D

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Tror jeg må holde på Sim Audio settet en god stund til , ellers er jeg redd det er kona som blir skiftet ut ;D ;D

Får trøste meg med at Sim settet er det nærmeste transistor kommer rørklang..visstnok.

High-end sørlandet...denne var også knallgod ja.

Er de nye rørene + Ht innspilt nå?

Vurderer å bytte rørene i min cd spiller også etterhvert. (Joda har da noen rør jeg også ;)

MVH Johnny

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Vel, jeg er så fornøyd med lyden at jeg har lagt rør-oppgradering på hylla for en stund.
    Men det kommer!

Lurer forresten litt på hvordan det ville blitt hvis jeg kjøpte et par ekstra av disse monoblokkene og bi-ampet...hmmm ::)

wotg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    5
    Kjempeflott finish på de høyttalerene :)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    kjoenik skrev:
    Vel, jeg er så fornøyd med lyden at jeg har lagt rør-oppgradering på hylla for en stund.
    Hehe, for en vidunderlig mangel på selvinnsikt... :p ;D

Rør på vei!
    Signal i første omgang, Amperex A-Frame 6DJ8/ECC88 og Tung-Sol 5687 "D" :)

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.624
    Torget vurderinger
    27
    Amperex ECC88 er gode rør kjoenik, gled deg. Flotte bilder, forresten, stor sans for selvportrettet.

tomerik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2006
    Antall liker
    253
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    Fin tråd med en spennede og god utvikling! De Silver Night 300B monoblokkene må være noe av det flotteste som er laget av effektforsterkere! Ikke bare visuelt, de spiller vakkert også. Pent og fornuftig oppsett, innbydende stue og flott utsikt!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Usedvanlig lekkert lytterom og flotte bilder, Hr. Doktor! Veldig hyggelig å se deg også! At finishen på din eminente Eames matcher høyttalerne så til de grader kan vel ikke være "art by accident", eller hva? Ellers er jeg enig mht Audion. De er ikke bare blant de aller lekreste SET-forsterkere som finnes, de er definitivt bllant de aller mest vellydende også. Erik Andersson vet hva han driver med, for å si det forsiktig. Gratulerer nok engang!

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Igjen mange takk!

Det er første gang jeg kjøper rør på e-bay. Selger virker seriøs, og hvis dette funker har han endel godsaker i e-bay shop'en sin.

vortex_surfer

Medlem
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Likte møbelet hvor du oppbervarte musikksamlinga i gamlestua :) Du har vel ikke kvitta deg med det møbelet?

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Nei, dem ville jeg aldri kvitte meg med!
    Har faktisk utvidet med en ekstra seksjon.
    Leste boligannonser på FINN da jeg så en ensom reol på veggen i en gammel bolig som åpenbart var et dødsbo. Da resten av interiøret så veldig slitt ut tenkte jeg at her går sikkert alt på dynga.
    Ringte megler som ikke var særlig hjelpsom med å formidle kontakt, men han sa han skulle gi beskjed om at jeg var interessert i det gamle møbelet.
    Hadde ikke store forhåpninger, men etter noen dager ringte datteren til de avdøde beboerne, og jeg møtte opp og skrudde ned seksjonen. Deretter hjalp jeg dem å få resten av interiøret ut i containerne utenfor.
    Reolen fikk jeg som takk for hjelpen. :)

Nå står de tre seksjonene i tv-hjørnet av stua.

Funksjonell norsk design fra 60-tallet.

K

kbwh

Gjest
    Praktfullt, jeg har ikke sett disse før. Mine foreldre hadde noe som liknet, i Teak selvfølgelig. Ble til oppbevaring i garasjen, fysjameg.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Da har Bergen Lydlaug vært på besøk hos meg.
    Undertegnede hadde stæsjet bort samboer og avkom, så her var det duket for en høytidsstund ;D
    De ivrigste holdt fra 19 til 02 :)
    Veldig hyggelig å møte likesinnede, veldig kjekt å spille mye god musikk, og så er det jammen gildt når noen liker det de hører også :D

De som skulle være interessert kan følge med på Bergen Lydlaugs side her på sentralen for bilder og komentarer.
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,19721.msg375506/topicseen.html#new

:)

K

Konrad_Johnsen

Gjest
    Flott reportasje med et flott anlegg av Lydlaug-gutta!

Spennende å høre at dette låter så bra.
    Jeg var redd du hadde tatt mange sjanser ved å selge og kjøpe uten å høre utstyret først.
    Men det virker jo nå som om det har "paid off" til slutt.
    Grattis!

K

kbwh

Gjest
    "Topp fem" fra OMF, gitt. Hallo der oppe på den rosa skyen, kjoenik!

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Jeg låner bildet til OMF. Det var simpelthen så nydelig.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    For en glimrende besøkstråd det er! Utrolig morro med så overstrømmende tilbakemeldinger, tenker jeg! Det er sånn et vellykket 300B-basert anlegg skal låte, rett og slett. Dessuten har du helt rett, OMF har tatt et nydelig bilde av en fantastisk forsterker. Gratulerer nok engang, Kjoenik. Jeg nå snart få rota meg til Bergen. Dette må jo høres! :D

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    impulse skrev:
    For en glimrende besøkstråd det er! Utrolig morro med så overstrømmende tilbakemeldinger, tenker jeg! Det er sånn et vellykket 300B-basert anlegg skal låte, rett og slett. Dessuten har du helt rett, OMF har tatt et nydelig bilde av en fantastisk forsterker. Gratulerer nok engang, Kjoenik. Jeg nå snart få rota meg til Bergen. Dette må jo høres! :D
    Ja, det er veldig morro med så gode tilbakemeldinger! Det innrømmer jeg gjerne 8)
    Selv om man er fornøyd med lyden, føles det godt å få bekreftelse (på at man ikke er helt på jordet ;)).
    Vi har vel alle behov for bekreftelse. Det ligger vel i den menneskelige natur ::)
    Føler rett og slett at jeg kan senke skuldrene nå, og veien videre blir på småplukknivået, og det er jo bare kos :)
    Du er som sagt hjertelig velkommen. Vi har gjesterom også om du trenger et sted å overnatte!

Hadde jeg forresten rett i noe av det jeg skrev om Erik Andersson i Lydlaug-tråden?

ansepe74

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    Sjekka bildene fra treffet..
    Usedvanlig flott anlegg du har:)
    Kunne tenkt meg ett og annet der ja;)

Pengvim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Kjente jeg fikk litt mer lyst på 300B når jeg så på de bildene der.. ;D

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Det ligger en Audion Silver Night stereo-effekt 300B/2A3 (vippekontakt) på www.hifimagasinet.com... ;)
    Søk på "audion" på denne siden.
    :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Se der, ja! Du fant sidene jeg aldri fikk tid til å linke til! Som du ser er ikke akkurat Herr Andersson noen hvemsomhelst i hifisammenheng, og personlig mener jeg det var han og Peter Q som gjennom Audio Innovations satte igang hele rørboomen sent på åttitallet. Dessuten er Audion fremdeles litt "hemmelige", noe som gjør at de kan skaffes til anstendige priser, særlig brukt.
    Jeg har eid tre Audion- og tre Audio Innovations-forsterkere,og de hører til mine aller beste hifi-kjøp. Er det ikke betryggende å eie en forsterker fra et firma som sender konstruktøren hjem til deg med fly om noe ikke funker? ;D Silver Night er en av de aller beste 300B-baserte forsterkere jeg vet om,uansett pris. Nå kan du bare lene deg tilbake, Kjoenik. :D

Torsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Antall liker
    152
    Hei Kjoenik. Bruker du fortsatt de DIY høyttalerkablene du lagde deg? I såfall er du fornøyd med de?
    Trenger nye kabler selv, men har litt slank lommebok om dagen ;)

Torsen

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Og nå er det snart enda et nytt komponent på vei til Bergen, Kjoenik. Det står bare her og venter på å bli pakket ned..... ;)

Pengvim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    impulse skrev:
    Og nå er det snart enda et nytt komponent på vei til Bergen, Kjoenik. Det står bare her og venter på å bli pakket ned..... ;)
    C-J Motif RIAAen? :D

Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    Torsen skrev:
    Hei Kjoenik. Bruker du fortsatt de DIY høyttalerkablene du lagde deg? I såfall er du fornøyd med de?

Torsen
    Thorsen,
    Sjekk DIY kablene jeg laget i tråden "Mother of interconnects"

Jeg har aldri hatt bedre kabler!

Eneste minus er at materialkost er ca 4000,- NOK

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Nei, Pengvim. Det er nok ikke cj-riaaen som skal til Bergen. Kjoenik har en alldeles glimrende riaa fra før. To, faktisk.

Pengvim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    impulse skrev:
    Nei, Pengvim. Det er nok ikke cj-riaaen som skal til Bergen. Kjoenik har en alldeles glimrende riaa fra før. To, faktisk.
    Ja, jeg vet, han har jo ASR Mini Basis han også.. ;D
    Men hvilken er det han har i tillegg? Den har visst jeg gått glipp av..

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det sitter en alldeles glimrende riaa i preampen hans.... ;)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Torsen skrev:

Torsen
    Jada, bruker et av de to parene jeg har mellom cd og pre-amp. Det er "Dikemark" diy. og det er BHO her på sentralen som er mannen bak kabelen. Det er ikke noe hokus pokus. Bare en solid koppersnor med litt gummi snurret rundt, med en gjennomsiktig slange utenpå. Skal se om jeg ikke kan få tatt et nærbilde, slik at du kan se det selv.
    Tror ikke det er noe problem å lage selv.
    Venter på en Chord Company Chorus interconnect som jeg skal teste mellom cd og pre, så da blir det jo spennende å se om jeg har baller til å høre forskjell på kabler... ;D

Det er noe på gang på vinylsiden. Mer om det snart! :)

Torsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Antall liker
    152
    kjoenik skrev:
    Torsen skrev:

Torsen
    Jada, bruker et av de to parene jeg har mellom cd og pre-amp. Det er "Dikemark" diy. og det er BHO her på sentralen som er mannen bak kabelen. Det er ikke noe hokus pokus. Bare en solid koppersnor med litt gummi snurret rundt, med en gjennomsiktig slange utenpå. Skal se om jeg ikke kan få tatt et nærbilde, slik at du kan se det selv.
    Tror ikke det er noe problem å lage selv.
    Venter på en Chord Company Chorus interconnect som jeg skal teste mellom cd og pre, så da blir det jo spennende å se om jeg har baller til å høre forskjell på kabler... ;D

Det er noe på gang på vinylsiden. Mer om det snart! :)
    Hei. Dikemark bruker jeg faktisk selv. Jeg tenkte mer på høyttalerkabler. De jeg bruker i dag duger ikke i det hele tatt.

Torsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Antall liker
    152
    Erland skrev:
    Torsen skrev:

Torsen
    Thorsen,
    Sjekk DIY kablene jeg laget i tråden "Mother of interconnects"

Jeg har aldri hatt bedre kabler!

Eneste minus er at materialkost er ca 4000,- NOK
    He he, det var ikke et reint lite minus heller...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn