;D ;D ;Djohnnygrandis skrev:Nydelig det siste bildet der...- Grattis med ny bolig og vidunderlig utstyr...
;DFor å være helt sikker på det har jeg smadret trekassene og de blir ved til vinteren.
skjer det noe, da? ;DKnB skrev:Canales hva skjer?
Gratulerer med hus, lytterom og noen vanvittig heftige høyttalere!!kjoenik skrev:
Fantastisk med egen bolig og eget lytterom
Takk, kom snart på besøk!tkr skrev:;D ;D ;Djohnnygrandis skrev:Nydelig det siste bildet der...- Grattis med ny bolig og vidunderlig utstyr...
;DFor å være helt sikker på det har jeg smadret trekassene og de blir ved til vinteren.
Gratulerer med egen musikkstue, Kjoenik!
mvh
Jasså, større ting på gangCanales skrev:blir veldig bra, dette.
å få unnagjort flytting er noe av det deiligste som finnes.
virker som en knallflott bolig, med gode uteområder.
hvor lang avstand har du mellom høyttalerne, og fra høyttalere til lytteposisjon?
jeg destruerte også kassene etter å ha levd med mezzoene noen måneder.
"aldri mer høyttalerbytte", tenkte jeg.
noe som jo er helt feil. 8)
Hehe, det gjelder å brenne alle broer...emotikon skrev:Som jeg skrev i AG-tråden; spennende tider på gang i lytterommet. Grattis kjoenik.
Men steike, skal si du er impulsiv - smadre fraktkassene da gitt!!
Ja, ja ;D
Veggen høytalerne står foran er 5,9m og "langveggen" er 5,7, altså ca 34kvm.Karlinn skrev:Det ser fint ut
Hva er avstanden fra hornene til lyttestolen?
Absolutt, alt for lenge siden sist!SOA skrev:Flott å være på plass tenker jeg...lytterommet ser meget bra ut!
Gleder meg til å ta en tur for å hilse på dere.
Mvh
Takker Ivar, dette er knall!ivarlo skrev:Gratulerer!! ;D
Helt klart!faber skrev:Flotte!!!Gratulerer!
Neste tur til Bergen må vi få høre, men behold volumkontrollen selv.
mvh Faber
OMF skrev:Gratulerer så mye med egen hule!
Ser veldig flott ut!
Mvh
OMF
Mange takk. En drøm er oppfylt, ja flere egentlig!Elektron skrev:Der var du på plass Kjoenik. Det så veldig flott ut. Gratulerer så mye.
mvh Elektron
Takker Øyvind!Nido skrev:Gratulere!!! Alle hifi-duders drøm med egen stue. Hva er planen når det gjelder sittegruppe?
Se der ja, det er jo genialt, takk for tips og gratulasjon!RojohII skrev:Hvis det er skikkelig murvegg, så er ekspansjonsbolter tingen. Du kan bruke mutter på innsiden (mellom vegg og vegghylle) til å justere hylla slik at den blir vannrett.
Ellers gratulerer med lytterommet.
Mange takk Dave!Dave skrev:Tillykke Kjoenik med flot rum og højtalere!!
Jeg maser rundt med mine 85 kg tunge AG'er og oplever alt fra nirvana til hovedpine - håber snart min rutschetur er slut. Hvordan oplever du overgangen fra Living Voice til AG?
Mvh
Dave
Det er også min oplevelse - på nær at den samme frygt jeg havde angående pågående/slidsom klangkarakter er noget, der ind imellem desværre bliver bekræftet. Jeg arbejder dog på sagen, og som tiden går og tuning af sub, rum og ører træder ind i en mere afsluttende fase, så ser jeg, alt i alt, positivt på forandringen.kjoenik skrev:Mange takk Dave!Dave skrev:Tillykke Kjoenik med flot rum og højtalere!!
Jeg maser rundt med mine 85 kg tunge AG'er og oplever alt fra nirvana til hovedpine - håber snart min rutschetur er slut. Hvordan oplever du overgangen fra Living Voice til AG?
Mvh
Dave
De største forskjellene som jeg har lagt merke til så langt er størrelsen på lydbildet, jeg hører langt flere detaljer, det er et mye bedre fundament i lyden (der nede), og dynamikken er både to og tre hakk opp.
Samtidig har de en varmere klang enn jeg hadde forventet. Var litt redd for at lyden med AG kunne bli for pågående/hard/slitsom for ørene (eller noe i den retning). Men det låter altså behagelig, samtidig som detaljene og dynamikken er på topp.
Man kan også til en viss grad tune lyden med frekvensinnstillingene på sub'en. Høyere delefrekvens gir varmere lyd og lavere delefrekvens gir en friskere og mer punchy lyd (iflg. brukermanualen) Jeg har ikke eksperimentert systematisk med dette, bare skrudd meg frem til det som jeg synes låter mest riktig.
Tar nok lang tid med prøving og feiling før jeg kan slå meg helt til ro med innstillinger og plassering.
Hehe, 1-2 år, det er vel kanskje litt optimistisk. Kan ikke invitere de superkritiske medlemmene i Bergen Lydlaug før alt er prima optimalemag skrev:Gratulerer med et helt greit rom!
Det forrige lytterom og de gode LV må jo være et savn, men man kan jo ikke
få alt. Noen kompromisser må man akseptere.
Dette blir nok sikkert bra på sikt.
I løpet av 1-2 år så kan du vel kalle inn til et treff i Lauget.
mvh mag
Takker, samler timer as we speak med Blåtoner fra TroldhaugenJanOlav skrev:Gratulerer med flotte høyttalere, de beste jeg har hørt fra AG.
Fargen er dessuten av de fineste. Antar du får maaange timer foran i godstolen her.
Alt må prøves!emokid skrev:Jeg har hatt godt hell med å dra kutte bassene på 40hz, dra opp volumet tre hakk og delefrekvensen ned ett eller to.
Mer, tørrere, kjappere bass. Om man liker sånt da
Du kommer nok i mål vil jeg tro og bli belønnet rikeligDave skrev:Det er også min oplevelse - på nær at den samme frygt jeg havde angående pågående/slidsom klangkarakter er noget, der ind imellem desværre bliver bekræftet. Jeg arbejder dog på sagen, og som tiden går og tuning af sub, rum og ører træder ind i en mere afsluttende fase, så ser jeg, alt i alt, positivt på forandringen.kjoenik skrev:Mange takk Dave!Dave skrev:Tillykke Kjoenik med flot rum og højtalere!!
Mvh
Dave
De største forskjellene som jeg har lagt merke til så langt er størrelsen på lydbildet, jeg hører langt flere detaljer, det er et mye bedre fundament i lyden (der nede), og dynamikken er både to og tre hakk opp.
Samtidig har de en varmere klang enn jeg hadde forventet. Var litt redd for at lyden med AG kunne bli for pågående/hard/slitsom for ørene (eller noe i den retning). Men det låter altså behagelig, samtidig som detaljene og dynamikken er på topp.
Man kan også til en viss grad tune lyden med frekvensinnstillingene på sub'en. Høyere delefrekvens gir varmere lyd og lavere delefrekvens gir en friskere og mer punchy lyd (iflg. brukermanualen) Jeg har ikke eksperimentert systematisk med dette, bare skrudd meg frem til det som jeg synes låter mest riktig.
Tar nok lang tid med prøving og feiling før jeg kan slå meg helt til ro med innstillinger og plassering.
Mvh
DAve