God morgen med ekte klassisk
Litt falmet og skrumpet, men likevel vakkert.
Jørgen
Litt falmet og skrumpet, men likevel vakkert.
Jørgen
Vedlegg
-
100.9 KB Visninger: 119
Spennende, siden jeg akkurat har bestilt den kjente versjonen med Sutherland og Pavarotti.berxter skrev:Akkurat nå en fiin gammel innspilling av Lucia di Lammermoor med Sutherland:
![]()
Hmm; ikke akkurat noe fiint bilde, men.
Bernt K
Jepp, det er den samme versjonen. Aldeles utmerket. Cioni var vel ingen Pavarotti, men det er Lucia som er fokusfiguren her.Jøgga skrev:Spennende, siden jeg akkurat har bestilt den kjente versjonen med Sutherland og Pavarotti.berxter skrev:Akkurat nå en fiin gammel innspilling av Lucia di Lammermoor med Sutherland:
![]()
Hmm; ikke akkurat noe fiint bilde, men.
Bernt K
Er din samme som denne fra 1961?
http://www.amazon.com/Donizetti-Lammermoor-Sir-John-Pritchard/dp/B000059ZII
![]()
Jeg leser at noen mener hun synger enda bedre her enn i den senere versjonen.
Minner meg om at voksne skal vandre til biblioteket og søke Ringen idag. Brent i sølv.Valentino skrev:"Ta den ring og la den vandre" for voksne ja.......
Bare nesten, jeg mangler Netgear vinylspiller........Elvira Madigan, nesten akkurat som hos Jøgga i går.
![]()
Rom har stor innvirkning på lyden, det har mange erfart.Roberten skrev:...Götterdammerung. Dramatikken, romkonsumet og volumet har.....
Vi kjørte meget avansert romkorrigering bestående av lime, sodavann, mynte og is.Jøgga skrev:Rom har stor innvirkning på lyden, det har mange erfart.
Hah! Andre som hører på Pletnev på HFS? Sleng meg i veggen. Rachmaninov, ikke sant? Den er flott. Jeg har lyttet til Haydn-sonater i dag igjen, nr. 33, 60 og 62. Finalen i sistnevnte er helt utrolig.Roberten skrev:Under frenetisk leting etter reperasjonssett til Primusen min fant jeg to kompaktplater jeg ikke ante jeg hadde.
Så nå hører jeg på denne
![]()
Dernest skal jeg høre hvordan The Chamber Orchestra Of Europe trakterer Bachs Brandenburgkonserter.
Det stemmer på en prikkawe skrev:Rachmaninov, ikke sant? Den er flott.
Igjen må jeg si det; det er så bra med disse sidene at man stadig vekk kommer på ting man ikke har hørt på lenge, eller kanskje aldri har hørt. Eratos Poulencboks minnet meg på denne platen med underlige, men autentiske Bernac. Helt spesiell følelse...erato skrev:![]()
Hører på utdrag fra denne boksen med Poulencsanger. Jeg har vært svak for franske "melodies" siden jeg ble initrdusert for Faure, og det er mye å velge i, Chausson, Duparc, Hahn.... Dette er bra og veldig fransk, denne typiske mixen av melankoli og sterke følelsesutbrudd i en lett modal og impresjonistisk tonedrakt.
Håper du har eget kontor til vulkanutbruddene.Roberten skrev:;D Det hadde virkelig vært noe !
Dette er virkelig noe å ta opp på neste møte med direktørlinja.Jøgga skrev:Håper du har eget kontor til vulkanutbruddene.
Godt poeng! Her må min latskap ta skylden, tok første engelen med trompet jeg fant. Men takk for videre betraktninger!vredensgnag skrev:Engler som pisker løs på en gammel skrott kan vel knappest assosieres med glade budskap?![]()