Avslutter med et par fiolinsonater av Mendelssohn:
Bernt K
Bernt K
Vedlegg
-
10.5 KB Visninger: 251
Litt svimete i ettermiddag. her er bildet65finger skrev:Lytter til dette vakre og triste verket. Passer veldig bra for å lande etter en hektisk uke. Liker veldig godt denne innspillingen (er ikke så rart siden det er den eneste jeg har) noen anbefalinger av andre innspillinger?erato skrev:Bla ja. Men også størrelse på orkesteret, tempo, kammertone, osv.....
Godt å høre at det begynner å svinge igjen!emotikon skrev:Endelig er anlegget oppe og går igjen- slik noenlunde ( etter flytting)
Ikke har jeg kamera lenger, så da blir det slik:
Nå lytter jeg på dette, vinyl selvfølgelig.
http://www.discogs.com/Prokofiev-Bi...-Symphony-Bizet-Symphony-In-C/release/1672912
En kjær kollega kom med to fulle bærenett med mint vinyl til meg på jobben fredag.
Må se om jeg finner på noe godt å drikke til ham som betaling.
Noen forslag til en klarinettist i 50årene?
Ikke mase, nei det skal man jo aldri, men her ble jeg så nysgjerrig, og det der bildet finner ihvertfall ikke min datamaskin. Liten feil i linken kanskje? Sure treblåsere har jeg hørt før, senest idag, men de finnes nok ikke på plate.emotikon skrev:Hørt igjennom denne nå
![]()
bilde fra nettet
Nydelig musisering. Står ikke tilbake for mye annet jeg har hørt av denne symfonien.
Mr. Rowicki har nok jobbet mye med kontraster og ikke minst det å få frem dynamikkes spill.
Teknisk ikke det beste jeg har hørt av et orkester.
Åpen og fin innspilling med innblikk i orkesteret.
Likte den faktisk meget godt
(bortsett fra "typisk sure treblåsere" fra denne tidens østeuropa...1960)
Nydelig musikk han Prokofiev lagde.Jøgga skrev:Godt å høre at det begynner å svinge igjen!emotikon skrev:Endelig er anlegget oppe og går igjen- slik noenlunde ( etter flytting)
Ikke har jeg kamera lenger, så da blir det slik:
Nå lytter jeg på dette, vinyl selvfølgelig.
http://www.discogs.com/Prokofiev-Bi...-Symphony-Bizet-Symphony-In-C/release/1672912
En kjær kollega kom med to fulle bærenett med mint vinyl til meg på jobben fredag.
Må se om jeg finner på noe godt å drikke til ham som betaling.
Noen forslag til en klarinettist i 50årene?
Du kjører mer av favorittmusikken min fra øst ser jeg, Symphonie Classique blir jeg aldri lei av.
Drikke til klarinettister har jeg aldri funnet ut av. Enten går alt ned, eller de liker ingenting, er min erfaring.
Her har jeg hendene fulle med diverse og må (vil) plutselig igang med å teste DACer.
Da har jeg begynt med Janowitz, med Mozart-arier fra denne boksen
![]()
og fortsatte med noe jeg rasket med meg fra Posten igår
![]()
Bilmusikk av Haydn
Men nå skal må jeg få med meg litt av La Boheme på NRK2, Netrebko er jo til å få apetitt av!
Vel, Roberten, jeg holdt meg unna Carmina Burana fordi "O Fortuna" er blitt brukt i så mange sammenhenger - dokumentarer, spillefilmer, reklame - og var simpelthen ikke klar over det større verket som det kuttet er del av.Roberten skrev:@vreden, Carmina Burana = tidenes skumleste musikkstykke ? Fra blant annet 'The Omen' ?
Her spilles Jochum og LSO Beethovens 9. Etterpå blir det Klemperers versjon. Så Furtwängler.
Jeg stokket om på rekkefølgen og hørte denneRoberten skrev:Her spilles Jochum og LSO Beethovens 9. Etterpå blir det Klemperers versjon. Så Furtwängler.