Morsomt sett. Har hatt det siden det ble sluppet på LP en gang på 70-tallet. Hoquetus er ikke for alle nei.Anonym skrev:I overkant sært:
Ja, og nydelig musikk.torem skrev:Ikke noe å si på vinylkvaliteten på denne
Strykeorkester er ikke noe jeg hører på til daglig akkurat, men det hjelper å ha det på bra vinyl for meg. Nå har jeg spillt den noen ganger, og kommer til å spille den igjen.ottone skrev:Ja, og nydelig musikk.torem skrev:Ikke noe å si på vinylkvaliteten på denne
Bemerkelsesverdig er Carl Nielsens opus 1.
Han hadde vel prøvd seg på komposisjon noen år før denne, og var passert 20 år da han hadde sitt gjennombrudd med denne som han satte til op.1
Veldig fin musikk, i alle fall.
Det var strålende. Skal avgårde minst en gang tilotare skrev:Jeg har hørt på Turandot - live i Olavshallen i Trondheim. Satt på første rad - storslagen oppsetting. De spiller 3 ganger til - alle som kan bør komme seg avgårde!
Hun som sang Liu var nok den beste sangeren (sammen med Timur), men tenoren gjorde seg definitivt ikke bort.
I morgenemotikon skrev:Det var strålende. Skal avgårde minst en gang tilotare skrev:Jeg har hørt på Turandot - live i Olavshallen i Trondheim. Satt på første rad - storslagen oppsetting. De spiller 3 ganger til - alle som kan bør komme seg avgårde!
Hun som sang Liu var nok den beste sangeren (sammen med Timur), men tenoren gjorde seg definitivt ikke bort.
leon skrev:I morgenemotikon skrev:Det var strålende. Skal avgårde minst en gang tilotare skrev:Jeg har hørt på Turandot - live i Olavshallen i Trondheim. Satt på første rad - storslagen oppsetting. De spiller 3 ganger til - alle som kan bør komme seg avgårde!
Som jeg skulle skrevet det selv Stover. Min første opera kveld i Olavshallen, fungerte veldig fint syntes jeg.Stover skrev:Enig i at Liu og Timur rollene sang godt/ vakkert. Ellers storslagent og mange "gåsehudperioder", men det tekniske fiksfakseriet som pågikk forstyrret synes nå jeg. Virket som tenoren også var IT ansvarlig?
leon skrev:I morgenemotikon skrev:Det var strålende. Skal avgårde minst en gang tilotare skrev:Jeg har hørt på Turandot - live i Olavshallen i Trondheim. Satt på første rad - storslagen oppsetting. De spiller 3 ganger til - alle som kan bør komme seg avgårde!
Hehe, den der skal jeg jaggu formidle videre..... ;Dleon skrev:En ting var litt skuffende i går, jeg må jo innrømme Calaf ga meg litt forventninger
til Turandot sitt vakre ytre!
Da hun endelig viste seg ble det en ned tur, jeg satt med en følelse over å ha sett henne før, etter litt forsto jeg hvor, hun hadde likhetstrekk med Stemor og Dora fra Tre nøtter til Askepott!
Så du satt og ventet på Netrebko? Det hadde vært noeleon skrev:En ting var litt skuffende i går, jeg må jo innrømme Calaf ga meg litt forventninger
Da hun endelig viste seg ble det en ned tur, jeg satt med en følelse over å ha sett henne før, etter litt forsto jeg hvor, hun hadde likhetstrekk med Stemor og Dora fra Tre nøtter til Askepott!
Jepp ;Dotare skrev:Så du satt og ventet på Netrebko? Det hadde vært noeleon skrev:En ting var litt skuffende i går, jeg må jo innrømme Calaf ga meg litt forventninger
Jeg har ikke analysert den rent lydmessig, prøver å åpne ørene for musikken når jeg hører ny musikk for første gang.awe skrev:Er lyden ok på den ondine-produksjonen, ottone? Fikk "Svanesjøen" fra samme selskap her om dagen (Pletnev/RNO), og der var lyden skrudd meningsløst.