Nå hører jeg forresten på Moravec som spiller Mozart. Flott.
Bernt K
Bernt K
Vedlegg
-
11.3 KB Visninger: 219
|
Det står ikke noe om noen remastering noe sted, hverken på hjemmesidene eller på cd'en. Det er jo digitale mastere i utgangspunktet iallefall, så det er kanskje ikke det helt store behovet for remastering?berxter skrev:Vidar: Vet du om Brilliant har remastret Denoninnspillingen, eller om den er som originalt?
Takk for tips. Må ha!otare skrev:![]()
<snipp> i Brilliant-versjon.
Webern og Schønberg er ekstremt forskjellige komponister. De har nesten ikke noe annet til felles enn at de skriver i 12-tone teknikk i en del av skaperverket sitt. Jeg har alltid funnet Webern lettere tilgjengelig enn Schønberg i 12 tonemodus, mer transparent, elegant og fargerik.berxter skrev:Webern? Berg, ja. Schönberg til nød; forresten strykekvartettene hans er flotte (særlig nr 2; det er vel der damestemmen kommer oppå), men Webern? Hmm, kanskje jeg lider av litt gammel-vane forutinntatthet jeg også? På liste.
Bernt K
Ja, Webern har alltid skremt meg, til forskjell fra Schönberg, som bare har vært "rar", men nå skal han til pers. Uansett; denne Brilliantboksen med 4 cd-er til 9,05 £ (hos MDT) er nå bestilt.erato skrev:Webern og Schønberg er ekstremt forskjellige komponister. De har nesten ikke noe annet til felles enn at de skriver i 12-tone teknikk i en del av skaperverket sitt. Jeg har alltid funnet Webern lettere tilgjengelig enn Schønberg i 12 tonemodus, mer transparent, elegant og fargerik.berxter skrev:Webern? Berg, ja. Schönberg til nød; forresten strykekvartettene hans er flotte (særlig nr 2; det er vel der damestemmen kommer oppå), men Webern? Hmm, kanskje jeg lider av litt gammel-vane forutinntatthet jeg også? På liste.
Bernt K
kibsgard skrev:Den åttende symfonien fra dette settet.
![]()
Og musikken står absolutt ikke tilbake for coveretimpulse skrev:Som gammel formgiver må jeg bare ta av meg hatten. Hvilket fantastisk cover!![]()
Berre for å ha sagt det, som ein "lurker" her i desse trådene:Vidar P skrev:Men mye av de cd'ene som er svinebillig i høyest tenkelige masteringkvalitet idag er IKKE å regne som hyllefyll! For meg som har vært interessert i historisk signifikante innspillinger i årtier, så synes det som om det er rene Klondyke idag; og mye av det som underbys er av ypperste kvalitet på alle måter.
Mvh Vidar PIn a historical series like Original Masters, our great advantage is our access - unlike many labels who issue historical recordings - to the original mastertapes of the recordings released. In other words, DGG can use original source material, not shellacs or LPs, as the basis of the transfers to disc. This makes for an enormous gain in the quality of the sound that can be offered on Original Masters CD releases. Even in the case of live radio recordings (as in the Furtwängler set), here too we had access to radio tapes.
Hverken "Sprache.." eller "The Originals"-seriene er bokser; det er enkeltcd'er. Ikke å forveksle med Original Masters-seriene.erato skrev:.. Jeg kjøpte feks Schneiderhanboksen fordi jeg var interessert i Martinkonserten som er på denne, og fordi jeg syntes jeg hadde rom for noen tradisjonell Bach/Vivaldi tolkninger til å supplere de mer moderne jeg allerede hadde, mens andre av disse boksene er av liten interesse for meg fordi de inneholder repertoar hvor jeg har nådd metningspunktet, uansett kvaliteten på fremførelsene.
Det vet jeg - min kommentar gikk mot boksene (var kanskje litt utydelig der). Har mange av de enkle selv, som sagt, for meg blir boksene for mye dublering av repertoire uansett kvalitet på fremførelser. Min interesse ligger i å oppdage repertoiret, og jeg går veldig lett mett på gjentatt lytting på standardrepertoiret - selv om mange av mine favorittverker ligger der (mine favorittkonmponister er Brahms, Beethoven og Bach).Vidar P skrev:Hverken "Sprache.." eller "The Originals"-seriene er bokser; det er enkeltcd'er. Ikke å forveksle med Original Masters-seriene.erato skrev:.. Jeg kjøpte feks Schneiderhanboksen fordi jeg var interessert i Martinkonserten som er på denne, og fordi jeg syntes jeg hadde rom for noen tradisjonell Bach/Vivaldi tolkninger til å supplere de mer moderne jeg allerede hadde, mens andre av disse boksene er av liten interesse for meg fordi de inneholder repertoar hvor jeg har nådd metningspunktet, uansett kvaliteten på fremførelsene.
Mvh Vidar P
Otmar begynner å bli en gammel mann... han hadde f.eks noen glitrende Peer Gynt-suiter sammen med Bambergerne, nå å få i "Musik.. Sprache der Welt"-serien, den tiden de begge var på høyden, men det begynner å bli lenge siden.kibsgard skrev:Suitner noe i briskeste laget for meg i denne symfonien. Jeg savner mer drama, flyt og at det hele låter som et massivt orgel.
![]()