M
medlem215396
Gjest
Flott søndagsmusikk
Danglebæret var et nytt navn for meg. Men dette ser interessant ut. Takk for tips!
Et relevant poeng. For en del år siden kjøpte jeg denne, med samme orkester og dirigent...Lydkvaliteten er utvilsomt en spenningsfaktor i seg selv, men hvordan er tolkningen av musikken sammenlignet med de store kanonene?
Jepp, gutten har flow.Gullberg Jensen? Gift med en tidligere kollega av meg.
Takk for fint tips. Finnes det egentlig dårlige utgivelser, lyd og musikkmessig, fra dette selskapet (HM)?Dette er bra saker:
Meget stilsikre og superkompetente fremførelser fra denne etter hvert etablerte duoen. Fausts (!) tone er slank og med beskjeden vibrato, Melnikov er en av de få pianistene med så gedigen teknikk at han realiserer det tempo og den dynamikk han ønsker helt uten lugg. Det gir en for meg uimotståelig flow. Omtrent samme tekniske dreiemoment som Pletnev og Volodos, og samtidig 100% ydmyk. Intensiteten her kommer ikke fra romantisk schmaltz eller rubato, men friske tempi, krystallklar artikulasjon og drivende linjer. Og intenst er det. Lyden er av beste HM-merke.
Den ja.
Takk for herlig "beskrivelse" av B og H over her.Har ikke hørt "Orientalsk kjærlighet", emotikon, men omslaget ser unektelig lovende ut. Så forskjellige Bach og Händel var: Den ene luthersk protestantisk (Luther var meget skeptisk til tyrkere), den andre a man of the world - Church of England i mer tudorsk forstand. Men komposisjonsteknikk kunne de som nesten ingen andre, og noter fløy ut av penneskaftene som ville dyr.
Noe ganske annet:
At ekstrem-virtuosen Volodos skal begå et så lavmælt og inderlig album, kan i første omgang virke underlig. Men vi har hørt ham spille Schubert sart og tenksomt, uten å nå helt frem, kanskje. Med Mompou gjør han det; usedvanlig uttrykksfullt og med så sofistikert klangbehandling at hans like snarere kan telles på en hånd enn to.
Mompous høyst individuelle og private tonespråk, en unik blanding av impresjonisme, ekspresjonisme og surrealisme, er ofte ikke lett tilgjengelig. Volodos åpner dørene på vidt gap, og det er et spennende sted å være. Teknikerne har fått med det hele, men du må ha stillhet rundt deg.
Coveret på din plate var mye flottere enn den jeg fant på Spotify.Den ja.
Pga. at bilder av og til kan forsvinne, er jeg rimelig nøye med å skrive hva jeg hører på.....