- Ble medlem
- 10.10.2008
- Antall liker
- 1.521
K421. Blå resept. Instant Repeater.
![](http://ecx.images-amazon.com/images/I/51Aijg5vRmL._SL500_AA280_.jpg)
erato skrev:Den boksen kjøpte jeg i vår fra Frankrike for litt over 400 kr inkl frakt og momsing inn i Norge.... ;DMaHa skrev:Ponchielli: La Gioconda, første akt. Fra Emis store Callas 70 cd-boks.
![]()
Bra den var billig, for foreløpig har jeg ikke kommet lenger enn til å fjerne plasten. Noen råd om hva en bør starte med?
Er redd denne boksen, sammen med å lese "På sporet av den tapte tid" må bli mitt store prosjekt for pensjonsalderen om en del år.....
For 5 minutter siden var jeg vitne til at en programmerer knakk tastaturet sitt mot edbskjermen i destillert frustrasjon.Valentino skrev:Bare ikke bruk tastaturet som ambolt når du kommer så langt uti.
....og hvis du hører godt etter nå kan du høre skopussen til Wright i Grieghallen fra tidligere i tråden.Roberten skrev:..............Dernest blir det streaming Jøgga style. ..................
;D ;D ;DJøgga skrev:....og hvis du hører godt etter nå kan du høre skopussen til Wright i Grieghallen fra tidligere i tråden.Roberten skrev:..............Dernest blir det streaming Jøgga style. ..................
Idémyldring/ideologisk lederskap, navnet skjemmer ingenValentino skrev:Jeg hadde håpet at det var mer idémyldring jeg hjalp til med. Diktator er jeg kun i sykkelfelt. ;D
Men ok: Litt Boulez eller Ligeti til de intrikate virtuelle entities, kanskje?
;D Der ser du Wright, slikt blir satt pris på !Jøgga skrev:....og hvis du hører godt etter nå kan du høre skopussen til Wright i Grieghallen fra tidligere i tråden.
Visste det var noe kjent! Kan for øvrig love garantere at eventuell hosting og skoknirk i opptaket ikke stammer fra meg.Jøgga skrev:Bruchs fiolinkonsert, der spilles pent, ja. Der har vi jammen temaet i Adagioen i Mahlers femte, at jeg ikke har merket det før!
Åneidugitt, så lett slipper du ikke unna.Wright skrev:I serien Wright går på konsert (bare å slappe av, denne serien blir kort)
Karin Lechner. Ikke en jeg har hørt om før, men ifølge mine [tilnærmet døve] ører spiller hun utmerket.Jøgga skrev:ps. hvem spiller piano på Brilliant Brahms-boksen?
Lechner, javisst, jeg har jo den ene CDen der med konsert nr.2 fra før. Såvidt jeg husker spiller hun nydelig, det er bare at hun har druknet litt i Rubinstein og Gilels her like etter. -Går det an å kjøpe for mye CDer, tro?Wright skrev:Karin Lechner. Ikke en jeg har hørt om før, men ifølge mine [tilnærmet døve] ører spiller hun utmerket.Jøgga skrev:ps. hvem spiller piano på Brilliant Brahms-boksen?
Brahms tror jeg er en av de vanskelige å forme delvis på grunn av denne balansen og fristelsen du beskriver, for det bor så mye av begge elementene der.Andsnes var (som alltid) en opplevelse. En eller annen gang ut i andre sats av pianokonserten følte jeg det var vel mye fokus på det virtuose fremfor det rent musikalske (klønete formulert, men dere tar poenget), virket ikke som om orkester og klaver alltid var helt i balanse. Men disse følelsene forsvant til de grader i tredje sats. Alle hemninger og forbehold forsvant, dette vil jeg ha mer av. Nå!
Jeg har kommet ca. halvparten i den boksen og synes det er storveis. Klemperer er nær å være min favoritt-dirigent. For meg virker det å være et dypt humant aspekt ved mange av hans tolkninger. Det er noe fintfølende med måten han former fremførelsene sine på. Har hørt en del på hans Mozart i det siste. Han var definitivt tradisjonalist, men disse rører meg virkelig og jeg foretrekker de fremfor en del HIP-fremførelser (selv om det også kan være forfriskende). Samme med hans Tsjaikovskij som jeg også har hørt på det siste.Roberten skrev:Jeg likte Klemperers 9 Beethoven symfonier veldig godt, derfor var det fint å kunne fiske denne ut fra postkassen for litt siden.
![]()
Veldig godt observert. På 70 tallet var han (ved siden av Boult) min store dirigenthelt, disse to har egentlig mye til felles slik jeg forstår de. Med årene har jeg gjort meg "ferdig" med det repertoaret disse dirigentene drev med, og da har de blitt mer marginalisert i forhold til hva jeg faktisk lytter på.kibsgard skrev:Klemperer er nær å være min favoritt-dirigent. For meg virker det å være et dypt humant aspekt ved mange av hans tolkninger.
Hør der ja, nå gleder jeg meg enda mer til å få den inn på disken og ut i ørene.kibsgard skrev:Jeg har kommet ca. halvparten i den boksen og synes det er storveis. Klemperer er nær å være min favoritt-dirigent. For meg virker det å være et dypt humant aspekt ved mange av hans tolkninger. Det er noe fintfølende med måten han former fremførelsene sine på. Har hørt en del på hans Mozart i det siste. Han var definitivt tradisjonalist, men disse rører meg virkelig og jeg foretrekker de fremfor en del HIP-fremførelser (selv om det også kan være forfriskende). Samme med hans Tsjaikovskij som jeg også har hørt på det siste.
Lytter til dette vakre og triste verket. Passer veldig bra for å lande etter en hektisk uke. Liker veldig godt denne innspillingen (er ikke så rart siden det er den eneste jeg har) noen anbefalinger av andre innspillinger?erato skrev:Bla ja. Men også størrelse på orkesteret, tempo, kammertone, osv.....
Ja har fått en del morsomme bruktkjøp av den typen, med billetter, konsertprogrammer og mye annen moro liggende.Roberten skrev:Artig med vedlagt anmeldelse Wright. Fulgte den med en vinylboks ?