Villa-Lobos - Uirapuru/Modinha LPZ1003
Prokofiev - Cinderella (Ballet Suite)
Prokofiev - Cinderella (Ballet Suite)
Vedlegg
-
153.5 KB Visninger: 400
En av mine årets plater i 2008 for de som gidder lete frem den tråden.erato skrev:Orkester- og korverker av Lily Boulanger, en av de unge døde (hun ble 25 år) og et av Frankrikes største uforløste talenter:
En ekstremt vakker plate.
Hennes søster, Nadia Boulanger, ble en av forrige århundres viktigste komposisjonslærere. Burt Bacharach var en av henne studenter! Geirr Tveitt var en annen. På wikipedia finnes en utførlig liste.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nadia_Boulanger
....men der fikk kjøpetrangen et byks fremover. Boulanger, Heifetz, Lemper mm.Stover skrev:Har masse klassisk musikk i hylla som jeg ikke har lyttet til enda så kjøpetrangen er ikke av de største
Heileon skrev:Da kan roen senke seg, fin dag har det vært.
Tchaikovsky - The Nutcracker Ballet SR2-9013
Den der er jeg rimelig sikker på finnes i en av banankassene her. Husker ikke hvordan den var. Greit å få en påminnelse her. Må lyttes til. Vinylhyller skal etter planen begynne å fylles i musikkrommet ila slutten av påsken. Det gledes - til jeg er ferdig.ottone skrev:Det kan slås fast med en gang at unge Daniel Barenboim sin versjon av LvB konsert 2 med Klemperer og Philharmonia fra 1968 står som en påle.
Jeg har ikke vært oppmerksom på den før, denne 2.satsen i op.19!
Tar med glede noe av skylda, jeg. Som Gunzi vet, har jeg i et par måneder blitt aldeles forgapt i et dataspill; jeg gamle mannen... Nå er jeg oppe og vaker fra Star Wars- universet etter å ha brukt flere hundre timer. Musikk har jeg dog hørt på, selv om det har vært i bakgrunnen.Gunzi skrev:Du vet du blir gjort ansvarlig her Emotikon - for nye innkjøp gjort av oss andre. Berxter må ta sine % av skylda også.
Har sagt det før, dette er kostbare sider å klikke seg inn på.
Takk for tips, Pletnev skal sjekkes.awe skrev:I Beethovens 2. klaverkonsert har Pletnev en fantastisk touch, enten med Abbado/BPO eller med sitt eget RNO (DG). Jeg velter meg ellers i Membrans to Michelangeli-bokser: Lydkvaliteten er ujevn, for å si det mildt, men utøveren er en lov i seg selv hva pianisme angår. Jøje meg! Dette er til å ramle overende i sofaen av.
Er dette det samme som Document har gitt ut; eks http://www.mdt.co.uk/MDTSite/product//223042.htm ?awe skrev:I Beethovens 2. klaverkonsert har Pletnev en fantastisk touch, enten med Abbado/BPO eller med sitt eget RNO (DG). Jeg velter meg ellers i Membrans to Michelangeli-bokser: Lydkvaliteten er ujevn, for å si det mildt, men utøveren er en lov i seg selv hva pianisme angår. Jøje meg! Dette er til å ramle overende i sofaen av.
Slik skal det ikke være, skal sjekke når jeg kommer hjem fra påske fjellet.pellesmil skrev:Heileon skrev:Da kan roen senke seg, fin dag har det vært.
Tchaikovsky - The Nutcracker Ballet SR2-9013
jeg sitter å nyter denne idag, ser at min mor fikk denne i julepresang av en beiler julen 1963, ser ut som kjekkasen het Roy eller noe slikt.
Plata mi er neppe spilt mye, jeg kan ivertfall ikke huske at den har blitt spilt, den låter helt superbt enormt med dynamikk og hæ
rlig driv.
Alikavel sliter jeg med noe alvorlig skraping på de første 5 min av side 1,
er det noe du har hørt på plata di?
per
Jeg kjenner ikke Pollini sin versjon, men en av mine favoritter er Ivan Moravec i den gamle innspillingen fra Wien i 1963 med Turnovsky. Innspilt på Connoisseur Society, gjenutgitt flere ganger, også på CD.ch skrev:LvB, pianokonsert nr 4, Pollini med Wiener og Bøhm.
Gammel DG vinyl ('76). En av mine favoritter så den begynner å bli slitt.
Noen forslag til andre versjoner som kan konkurrere/være et alternativ med/til Pollini?
mvh
Pollini har laget to senere innspillinger av denne konserten, begge med Abbado som dirigent. En med berlinerne for DG, og en med Luzerne-orkesteret. Sistnevnte finnes på DVD i alle fall. Jeg liker begge svært godt. Andre store navn for min del er Gilels og Backhaus. Bronfman og Pletnev er flotte blant de nyere, mens Kempff, Curzon og Serkin er ditto av de eldre.ch skrev:LvB, pianokonsert nr 4, Pollini med Wiener og Bøhm.
Gammel DG vinyl ('76). En av mine favoritter så den begynner å bli slitt.
Noen forslag til andre versjoner som kan konkurrere/være et alternativ med/til Pollini?
mvh