Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Continuo skrev:
    FallenA skrev:
    Noen som har noen formening om hvordan McIntosh MC275 vil fungere på Cornwallene mine? 8)
    Har du funnet ut hva som er galt med Ancien ampen?
    Hva med å prøvd en triodeamp med 2A3 rør, liker seg veldig godt sammen med følsomme høyttalere.
    Jeg har ikke funnet ut av det enda, men den skal inn til Cobra2 ila. Neste uke, og regner med at det ordner seg. Mistenker at det bare er en diode i basen som har tatt kvelden. Når det kommer til amp så er jeg veldig fornøyd med AA, men har funnet ut at det spiller rimelig heftig og potent med litt mer strømsterke watt også, og er nysgjerrig på hvordan en kraftig rør amp driver høyttalere ;-)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    FallenA skrev:
    Continuo skrev:
    FallenA skrev:
    Noen som har noen formening om hvordan McIntosh MC275 vil fungere på Cornwallene mine? 8)
    Har du funnet ut hva som er galt med Ancien ampen?
    Hva med å prøvd en triodeamp med 2A3 rør, liker seg veldig godt sammen med følsomme høyttalere.
    Jeg har ikke funnet ut av det enda, men den skal inn til Cobra2 ila. Neste uke, og regner med at det ordner seg. Mistenker at det bare er en diode i basen som har tatt kvelden. Når det kommer til amp så er jeg veldig fornøyd med AA, men har funnet ut at det spiller rimelig heftig og potent med litt mer strømsterke watt også, og er nysgjerrig på hvordan en kraftig rør amp driver høyttalere ;-)
    Akkurat, får håpe det ordner seg greit. :D
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.065
    Antall liker
    11.046
    Torget vurderinger
    10
    shaunv skrev:
    eddie1 skrev:
    Hei Shaunv kjøpte du dine la scala nå fra skrotnisse eller ?
    Kjøpte BHO sine fine gamle;)
    Og de har jeg hørt på, det låt meeeeeget bra ;)

    PS MF DACen fungerer ypperlig i mitt lille hodetelefonhjørne 8)
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    hel skrev:
    Og de har jeg hørt på, det låt meeeeeget bra ;)

    PS MF DACen fungerer ypperlig i mitt lille hodetelefonhjørne 8)
    Jo takk! :) Og du har ikke fått hørt den skikkelig råskåpen de skjuler engang! ;) Hehe

    Så bra at DAC'en gjør jobben sin i hodetelefonhjørnet!
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.323
    Antall liker
    1.185
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Continuo skrev:
    Kabeldragern skrev:
    Har ENDELIG fått tunet ned mine hissige RF-7...... RF-7 er IKKE hissige, de bare er litt kresne på hva som puttes inn!
    Jeg har fått den lyden jeg søker; superdetaljert, hurtig, stooort stereoperspektiv, oppløsning som en elektrostat i toppen, åpen mellomtone og "saftig bass". Løsningen er rørforsterkeri, NOS rør og store mengder tålmodighet, samt kabler som ikke favoriserer enkelte deler av frekvensområdet. For første gang hører jeg kvaliteter som var svært vanedannede da jeg hadde Quad ELS 63, bare med "litt" mere dynamikk. De som sier at disse høyttalerne kan utrolige ting, har helt rett! (Bare et lite gledesutbrudd etter nydelige toner i går kveld ;) )
    Moro å høre!
    Alt handler om matching, det er sikkert.
    Hva slags amp har du?
    Quicksilver "full function preamp" og MA845, med selekterte NOS rør - alt fra Telefunken, RCA, TungSol, Sylvania i smårør men 845'ene er Kinaprodukt.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Ingen som har noen formening om hvordan McIntosh MC275 vil fungere på Cornwall? 8)
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.323
    Antall liker
    1.185
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    FallenA skrev:
    Ingen som har noen formening om hvordan McIntosh MC275 vil fungere på Cornwall? 8)
    Det sies at MC275 er en særdeles god match til RF-7 iallefall. Det blir min neste amp om MA845 ryker ut dørene...
    Skal ikke forundre meg den matcher Cornwall også :)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    FallenA skrev:
    Ingen som har noen formening om hvordan McIntosh MC275 vil fungere på Cornwall? 8)
    Det vil nok fungere. Tror jeg. Men jeg tror også at hvis du får Ancien opp og gå igjen, at den vil fungere enda bedre.
    Den modifiseringa som Audiomix gjorde med min er kanskje noe og tenke på for deg også ? Da blir en i utgangspunktet bra, men noe ustabil amp, virkelig bra.

    Kanskje hekte på en Border Patrol PSU i tillegg.

    Dette vil jeg anbefale.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    rolfozzy skrev:
    FallenA skrev:
    Ingen som har noen formening om hvordan McIntosh MC275 vil fungere på Cornwall? 8)
    Det vil nok fungere. Tror jeg. Men jeg tror også at hvis du får Ancien opp og gå igjen, at den vil fungere enda bedre.
    Den modifiseringa som Audiomix gjorde med min er kanskje noe og tenke på for deg også ? Da blir en i utgangspunktet bra, men noe ustabil amp, virkelig bra.

    Kanskje hekte på en Border Patrol PSU i tillegg.

    Dette vil jeg anbefale.
    Har tenkt i de baner som du foreslår her, men har de siste dagene spilt en del med denne Audiolaben. 2x60W og med brukbart med strøm. Jeg kan med hånden på hjerte si at jeg aldri har hørt noe som spiller så brutalt i bassen.
    Det skorter selvfølgelig stort på oppløsning oppover i registeret, og sammenlignet med 300B er det ikke noe å snakke om.... Men nedover da mann :eek:
    Jeg håper jeg får noen innom som kan verifisere mine påstander, men dette er morrofaktor med sror "M" ;)
    Det viser at selv med følsomme høyttalere så er det en fordel med krefter for å banke liv i de store elementene.
    AA med 300B spiller godt, og høyt nok for de aller aller fleste, men med litt mer watt og strøm spiller det med en mye bedre autoritet nedover.
    Nå skal det sies at bass ikke er alt, men om jeg kan få dette til med en god rørkonstruksjon, ja da skal jeg bare sitte og glise.
    Det er derfor jeg er nysgjerrig på om noen av dere har erfaring med MC275 som jeg har som en het kandidat.

    Det hadde også vært morro om noen som eide en slik hadde lyst å komme på besøk til meg ;)

    Kort sagt.... Jeg er veldig nysgjerrig! ;)
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    ...eller en Copland CTA 405 kanskje. ::)
    Meget god sak, som brukt neppe er dyrere enn en Mc275.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Du vil nok helt sikkert få til det samme med McIntosh ampen, som Audiolaben gjør, men henger meg på anbefalingen av Copland. Fetteren min spiller på en slik sammen med Heresy III; det trøkker! 8)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har selfølgelig ikke bestemt meg for noe enda. Det må nemlig spille J*vlig bra for at jeg tar steget og bytter ut AA. Når det kommer til Copland så er jeg ikke helt sikker. McIntosh har jeg alltid likt på nesten alt jeg har hørt av høyttalere, men Copland har aldri helt "festet" seg hos meg.
    Jeg håper at jeg får testet ut en MC275 slik at jeg kan gjøre meg opp en mening, men inntil videre så får jeg lene meg tilbake og vurdere hva jeg skal gjøre.

    Edit:
    Planlegger i så tilfelle å drive ampen direkte med digitalriggen.
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.292
    Antall liker
    1.293
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    Nå sitter jo jeg med Cornwall III også, og har hørt endel forskjellige forsterkere på de. Så langt: AN OTO SE, MAE SET-1, Leben CS300, AN SORO SE, JanR's 2A3, Music Angel KT88 og Almarro A318B. Samt et par transistor forsterkere... Ut fra den beskrivelsen du gir her så tror jeg egentlig du er på jakt etter det samme som jeg var... Trøkk og definisjon i bassen og en luftig flottt oppløsning i fra nedre mellomtone og oppover. Jeg endte opp med Almarro A318B.

    http://www.6moons.com/audioreviews/almarro5/318.html

    Les igjennom denne testen og se om det ikke er noe ala dette du er på jakt etter. Den eneste ulempen med denne forsterkeren er at den er rimelig.... og rimelig i drift. Jeg har så langt kun brukt opp ett utgangsrør på den. og de koster joe nesten ingenting... Rund 400,-pr stk kjøpt i Norge inkl matching i par. Selvom den ikke er så kilen på mathingen av de i følge produsenten.

    Almarroen reagerer flott på bytte av "smårørene". Og i forhold til de medfølgende så oppnår man en veldig åpenhet i mellomtonen og diskanten ved riktig matching av disse. Bassen blir og bedre definert med god NOS rør.

    Edit: Kan jo legge til at jeg har hatt to på besøk hos meg, som mente jeg hadde bedre bass enn BHO når han hadde BorderPatrol/LaScala... Kan ikke verifisere de inntrykkene da jeg aldrig fikk tid til å høre den komboen hos han...
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    FallenA skrev:
    rolfozzy skrev:
    FallenA skrev:
    Ingen som har noen formening om hvordan McIntosh MC275 vil fungere på Cornwall? 8)
    Det vil nok fungere. Tror jeg. Men jeg tror også at hvis du får Ancien opp og gå igjen, at den vil fungere enda bedre.
    Den modifiseringa som Audiomix gjorde med min er kanskje noe og tenke på for deg også ? Da blir en i utgangspunktet bra, men noe ustabil amp, virkelig bra.

    Kanskje hekte på en Border Patrol PSU i tillegg.

    Dette vil jeg anbefale.
    Har tenkt i de baner som du foreslår her, men har de siste dagene spilt en del med denne Audiolaben. 2x60W og med brukbart med strøm. Jeg kan med hånden på hjerte si at jeg aldri har hørt noe som spiller så brutalt i bassen.
    Det skorter selvfølgelig stort på oppløsning oppover i registeret, og sammenlignet med 300B er det ikke noe å snakke om.... Men nedover da mann :eek:
    Jeg håper jeg får noen innom som kan verifisere mine påstander, men dette er morrofaktor med sror "M" ;)

    Kort sagt.... Jeg er veldig nysgjerrig! ;)


    :)
    Har prøvd Audiolab på Forte II og dette spilte meget bra. :) Har den nå på et par Doxa og denne Audiolab spiller bra der også og den blir brukt daglig. God forsterker med en bra riaa innbygd.

    Mvh Roar
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Thumper skrev:
    Edit: Kan jo legge til at jeg har hatt to på besøk hos meg, som mente jeg hadde bedre bass enn BHO når han hadde BorderPatrol/LaScala... Kan ikke verifisere de inntrykkene da jeg aldrig fikk tid til å høre den komboen hos han...
    Og sammenligne opplevd bass på Cornwall vs La Scala blir vel rimelig søkt, vil jeg mene.
    34Hz vs 54Hz. ::)
    Forsterker valg har nok lite å si i den sammenheng.
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.292
    Antall liker
    1.293
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    Det var ikke ment som kritikk av hverken LaScala eller BP, kun en digresjon fordi FallenA søker etter "rå" bass fra sine Cornwalls. BP leverer nok varene sine godt! Men koster litt også da ;) Jeg har fortsatt lyst til å ta turen ned til deg for å høre på BP som vi snakket om tidligere. Må bare finne tid til det ::)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Thumper skrev:
    Det var ikke ment som kritikk av hverken LaScala eller BP, kun en digresjon fordi FallenA søker etter "rå" bass fra sine Cornwalls. BP leverer nok varene sine godt! Men koster litt også da ;) Jeg har fortsatt lyst til å ta turen ned til deg for å høre på BP som vi snakket om tidligere. Må bare finne tid til det ::)
    Jeg har "RÅ" og "Brutal" bass nå! Med den lånte Audiolaben.
    Det jeg da trenger er en amp som kan tilfredstille mine behov oppover i registeret også ;)
    Oppdagelsen over hvor mye, mer "strøm" hadde å si for styring av elementene var en tankevekker. Jeg vil tippe at alle som har vært innom og hørt Cornwall med AA og 300B med sine 2x8W neppe savnet noe bass, eller opplevde det som ukontrollert. Men med 2x60W ble det hele BRUTALT! ;D

    Edit:
    Når vi målte rommet mitt her for leden, med Vermins nyanskaffede XTZ måleutstyr, målte vi at høyttalerne i mitt rom ikke rullet av før ved 31,5Hz :)
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    FallenA skrev:
    Thumper skrev:
    Det var ikke ment som kritikk av hverken LaScala eller BP, kun en digresjon fordi FallenA søker etter "rå" bass fra sine Cornwalls. BP leverer nok varene sine godt! Men koster litt også da ;) Jeg har fortsatt lyst til å ta turen ned til deg for å høre på BP som vi snakket om tidligere. Må bare finne tid til det ::)
    Jeg har "RÅ" og "Brutal" bass nå! Med den lånte Audiolaben.
    Det jeg da trenger er en amp som kan tilfredstille mine behov oppover i registeret også ;)
    Oppdagelsen over hvor mye, mer "strøm" hadde å si for styring av elementene var en tankevekker. Jeg vil tippe at alle som har vært innom og hørt Cornwall med AA og 300B med sine 2x8W neppe savnet noe bass, eller opplevde det som ukontrollert. Men med 2x60W ble det hele BRUTALT! ;D

    Edit:
    Når vi målte rommet mitt her for leden, med Vermins nyanskaffede XTZ måleutstyr, målte vi at høyttalerne i mitt rom ikke rullet av før ved 31,5Hz :)
    Kjøp Audiolab da ;)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Vermin skrev:
    FallenA skrev:
    Thumper skrev:
    Det var ikke ment som kritikk av hverken LaScala eller BP, kun en digresjon fordi FallenA søker etter "rå" bass fra sine Cornwalls. BP leverer nok varene sine godt! Men koster litt også da ;) Jeg har fortsatt lyst til å ta turen ned til deg for å høre på BP som vi snakket om tidligere. Må bare finne tid til det ::)
    Jeg har "RÅ" og "Brutal" bass nå! Med den lånte Audiolaben.
    Det jeg da trenger er en amp som kan tilfredstille mine behov oppover i registeret også ;)
    Oppdagelsen over hvor mye, mer "strøm" hadde å si for styring av elementene var en tankevekker. Jeg vil tippe at alle som har vært innom og hørt Cornwall med AA og 300B med sine 2x8W neppe savnet noe bass, eller opplevde det som ukontrollert. Men med 2x60W ble det hele BRUTALT! ;D

    Edit:
    Når vi målte rommet mitt her for leden, med Vermins nyanskaffede XTZ måleutstyr, målte vi at høyttalerne i mitt rom ikke rullet av før ved 31,5Hz :)
    Kjøp Audiolab da ;)
    Hehe.... Nope, ønsker jo å få beholde noe av rørmagien da vettu!
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    FallenA skrev:
    Vermin skrev:
    FallenA skrev:
    Thumper skrev:
    Det var ikke ment som kritikk av hverken LaScala eller BP, kun en digresjon fordi FallenA søker etter "rå" bass fra sine Cornwalls. BP leverer nok varene sine godt! Men koster litt også da ;) Jeg har fortsatt lyst til å ta turen ned til deg for å høre på BP som vi snakket om tidligere. Må bare finne tid til det ::)
    Jeg har "RÅ" og "Brutal" bass nå! Med den lånte Audiolaben.
    Det jeg da trenger er en amp som kan tilfredstille mine behov oppover i registeret også ;)
    Oppdagelsen over hvor mye, mer "strøm" hadde å si for styring av elementene var en tankevekker. Jeg vil tippe at alle som har vært innom og hørt Cornwall med AA og 300B med sine 2x8W neppe savnet noe bass, eller opplevde det som ukontrollert. Men med 2x60W ble det hele BRUTALT! ;D

    Edit:
    Når vi målte rommet mitt her for leden, med Vermins nyanskaffede XTZ måleutstyr, målte vi at høyttalerne i mitt rom ikke rullet av før ved 31,5Hz :)
    Kjøp Audiolab da ;)
    Hehe.... Nope, ønsker jo å få beholde noe av rørmagien da vettu!
    Hva med feks Naim? ;)
    Evt, 2x300B, Paralell eller PP. Tror du skal lete lenge etter 300B magien i en KT88 forsterker
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Svaret er Borderpatrol PSU.... 8)

    Mvh Espen
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Tror nok dette bare må prøves, men nei, jeg kommer nok ikke til å gå for noe transistor greier i mitt nåværende oppsett. Heller ikke Naim.
    AA er så bra at jeg ikke "dumper" den uten videre. Har ikke dårlig tid med noenting jeg :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    FallenA skrev:
    ssm skrev:
    Svaret er Borderpatrol PSU.... 8)

    Mvh Espen
    Svaret på stålkontroll av 2x15" element i ventilert kasse?
    Rydd opp i AA (les: Audiomix), sleng på en BP psu. Lover du vil bli overrasket.

    ps: har 2x 12" og 2x 15", sliter ikke jeg :)

    /jan
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    JanR skrev:
    FallenA skrev:
    ssm skrev:
    Svaret er Borderpatrol PSU.... 8)

    Mvh Espen
    Svaret på stålkontroll av 2x15" element i ventilert kasse?
    Rydd opp i AA (les: Audiomix), sleng på en BP psu. Lover du vil bli overrasket.

    ps: har 2x 12" og 2x 15", sliter ikke jeg :)

    /jan
    Har planer om en gjennomgang hos Audiomix. Men ønsker også å høre hva en slik "kraftig" røramp gjør i oppsettet mitt vs. AA sin delikate gjengivelse.
    Satser på at Vermin kommer på besøk med sin VTL, samt at gut_mans EAR 890 får vist seg frem. Ønsker også en second opinion fra andre ører i sakens anledning ;)

    Hvor handler man, og hvor mye koster en slik BP psu? Er dette noe som må monteres eller er det snakk om "plug and play" ?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    FallenA skrev:
    JanR skrev:
    FallenA skrev:
    ssm skrev:
    Svaret er Borderpatrol PSU.... 8)

    Mvh Espen
    Svaret på stålkontroll av 2x15" element i ventilert kasse?
    Rydd opp i AA (les: Audiomix), sleng på en BP psu. Lover du vil bli overrasket.

    ps: har 2x 12" og 2x 15", sliter ikke jeg :)

    /jan
    Har planer om en gjennomgang hos Audiomix. Men ønsker også å høre hva en slik "kraftig" røramp gjør i oppsettet mitt vs. AA sin delikate gjengivelse.
    Satser på at Vermin kommer på besøk med sin VTL, samt at gut_mans EAR 890 får vist seg frem. Ønsker også en second opinion fra andre ører i sakens anledning ;)

    Hvor handler man, og hvor mye koster en slik BP psu? Er dette noe som må monteres eller er det snakk om "plug and play" ?
    BP:
    Det vet BHO alt om :)
    Nesten plug and play.
    Koster vel litt den nye, har bare en modell nå hvis ikke jeg har misforstått.
    http://www.borderpatrol.net/
    rolfozzy sin amp ble som ny i 2 omganger, først etter turen til audiomix så etter at BP psu ble hengt på.

    Høres ut som en god ide FA, gut_man sin amp kan jo bli veldig interesant å lese hva dere syns om. VTL regner jeg med leverer ;)

    /jan
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Thumper skrev:
    Det var ikke ment som kritikk av hverken LaScala eller BP, kun en digresjon fordi FallenA søker etter "rå" bass fra sine Cornwalls. BP leverer nok varene sine godt! Men koster litt også da ;) Jeg har fortsatt lyst til å ta turen ned til deg for å høre på BP som vi snakket om tidligere. Må bare finne tid til det ::)
    Jeg skjønte det ;)
    Jeg ville bare poengtere de vesentlige forskjellene på Cornwall og LS nettop når det gjelder bassgjengivelse.
    Mellombassen og hurtigheten i LS, finnes det ikke en annen høyttaler i verden som matcher. IMO. ;D
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    timc skrev:
    Nja...KH....



    -Tim
    Tja.....det har nok også litt å si at bassen på LS er delt høyere enn KH. ;)
    Og det var mellombass jeg nevnte. 8)
    Jeg har hatt LS og har KH nå. ;D
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Vermin skrev:
    Evt, 2x300B, Paralell eller PP. Tror du skal lete lenge etter 300B magien i en KT88 forsterker

    300B paralell er absolutt en ting du burde tenke på, da får du stålkontroll samt rørmagi.
    Har ikke Cornwall en følsomhet på 101db? ;)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Continuo skrev:
    Vermin skrev:
    Evt, 2x300B, Paralell eller PP. Tror du skal lete lenge etter 300B magien i en KT88 forsterker

    300B paralell er absolutt en ting du burde tenke på, da får du stålkontroll samt rørmagi.
    Har ikke Cornwall en følsomhet på 101db? ;)
    102db ;)

    Men det er ikke alltid følsomheten som teller. Jeg spiller veldig høyt med mine 2x8w også, men det var en vesensforskjell på 2x8w og 2x60w mtp. autoritet i bassen.
    Som sagt tidligere så tror jeg ingen av mine hifivenner har reagert på manglende kontroll med AA forsterkeren, men ingen av de har hørt hvor brutalt dynamisk det spiller med 2x60w.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    FallenA skrev:
    Continuo skrev:
    Vermin skrev:
    Evt, 2x300B, Paralell eller PP. Tror du skal lete lenge etter 300B magien i en KT88 forsterker

    300B paralell er absolutt en ting du burde tenke på, da får du stålkontroll samt rørmagi.
    Har ikke Cornwall en følsomhet på 101db? ;)
    102db ;)

    Men det er ikke alltid følsomheten som teller. Jeg spiller veldig høyt med mine 2x8w også, men det var en vesensforskjell på 2x8w og 2x60w mtp. autoritet i bassen.
    Som sagt tidligere så tror jeg ingen av mine hifivenner har reagert på manglende kontroll med AA forsterkeren, men ingen av de har hørt hvor brutalt dynamisk det spiller med 2x60w.
    For og holde kontroll på store basser med høy følsomhet trenges ikke typiske "watt". Her spiller trafokvalitet/ytelse og strømreserver i strømforsyningen mer rolle. Skal du ha mer kontroll med 300B må du ha større strømforsyning. Her kommer BP PSU'en inn. Spør Rolf hvordan han opplevde det løftet, viss jeg husker riktig mente han det var som og koble inn en turbo. Noe lignende kan også betegnes Naim, som selger sine strømforsyninger separat nettop fordi man skal kunne velge etter lommebok og hvor mye kraftreserver man trenger
     
    T

    timc

    Gjest
    Strømleveranser er vel og bra, men hva med evnen til å ta imot returstrømmer?


    -Tim
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    Vermin skrev:
    FallenA skrev:
    Continuo skrev:
    Vermin skrev:
    Evt, 2x300B, Paralell eller PP. Tror du skal lete lenge etter 300B magien i en KT88 forsterker

    300B paralell er absolutt en ting du burde tenke på, da får du stålkontroll samt rørmagi.
    Har ikke Cornwall en følsomhet på 101db? ;)
    102db ;)

    Men det er ikke alltid følsomheten som teller. Jeg spiller veldig høyt med mine 2x8w også, men det var en vesensforskjell på 2x8w og 2x60w mtp. autoritet i bassen.
    Som sagt tidligere så tror jeg ingen av mine hifivenner har reagert på manglende kontroll med AA forsterkeren, men ingen av de har hørt hvor brutalt dynamisk det spiller med 2x60w.
    For og holde kontroll på store basser med høy følsomhet trenges ikke typiske "watt". Her spiller trafokvalitet/ytelse og strømreserver i strømforsyningen mer rolle. Skal du ha mer kontroll med 300B må du ha større strømforsyning. Her kommer BP PSU'en inn. Spør Rolf hvordan han opplevde det løftet, viss jeg husker riktig mente han det var som og koble inn en turbo. Noe lignende kan også betegnes Naim, som selger sine strømforsyninger separat nettop fordi man skal kunne velge etter lommebok og hvor mye kraftreserver man trenger
    Stemmer. Jeg brukte vel uttrykket turbo. Det ble mer trøkk over hele spekteret, ikke bare i bassen. Jeg lånte en sånn av Birger, og jeg må si jeg var skeptisk til hva denne boksen kunne gjøre. Men siden kablene var klar på Ancienten var det bare og fjerne likeretterrøret og koble den på. Justere bias på nytt. Og på med en plate. Jeg tror ikke jeg rakk lenger inn i plata enn et par strofer, så hadde jeg bestemt meg. En sånn skal jeg ha !
    Og når jeg litt senere var hos Audiomix og fikk oppgradert med nye kondiser og lagt bias utvendig. Kondisene ble bytta til Sonicap Platinum.
    Senere hadde jeg også en tur tl Audiomix med den, da han gjorde den om til rent effekttrinn. Det ga også et løft i lyden. 2x9 w yter den nå.
    Og den spiller bass. Nå får jeg ikke helt utbytte av hvor dypt den kan spille da jeg bare har noen "drithøytalere" som ikke går så sinnsykt dypt. Men den bassen som spilles, spilles ihvertfall.

    Den blir stående her. Garantert.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Gruva er mitt andre hjem, fått med meg de fleste oppgraderingene hos rozzy og må si meg veldig enig i det som rozzy skriver her :)

    "drithøytalere"...vel de får andre stå for. De spiller meget bra i gruva og de forandringene som ble med Audiomix "update" og BP psu var meget merkbart og til det bedre.

    /jan
     
    I

    ijustpop

    Gjest
    Så i tv-programmet for kvelden at OCC-gutta/Tuttle sr. og jr. i American Chopper skal lage en Klipsch motorsykkel i kveld. Pleier de ikke å gjøre litt research før sånne besøk? En tur på Klipsch-fabrikken for en lytt?

    Kl.20 på Discovery Channel.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn