Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Tst skrev:
    De er brukte, men jeg aner ikke hvor gml. de er. De blir returnert, fordi jeg likte de ikke. Utseende er nydelig med fint treverk og klassisk Klipsch "look".
    Bare husk at elektronikken også spiller inn.
    Prøv et par RF-63, kanskje de er mer i din gate? :)
     
    T

    tst

    Gjest
    Jeg er klar over at forsterkere teller på slike høyttalere, men jeg skal kun bruke de i "hjemmekino rommet". De ble prøvd på stereoen også, og det falt ikke i smak. Skal prøve RF 82 i morgen. Heresy 3 kan kjøpes på Audioaktøren, hvis noen er intr. (kr.10000,-) Men, når jeg ser Heresy 3 (med super tresort finnish) står klar for retur i morgen, vet jeg faen ikke? De er fordømt kule.
     

    Vedlegg

    gubben

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.09.2007
    Innlegg
    98
    Antall liker
    0
    Jepp det var dette paret Rognlien hadde til demo før han kastet inn håndkledet ( Ligner stygt ;D ) Det skulle være "one of a kind" finish.... LEKKERT :D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Tst skrev:
    Jeg er klar over at forsterkere teller på slike høyttalere, men jeg skal kun bruke de i "hjemmekino rommet". De ble prøvd på stereoen også, og det falt ikke i smak. Skal prøve RF 82 i morgen. Heresy 3 kan kjøpes på Audioaktøren, hvis noen er intr. (kr.10000,-) Men, når jeg ser Heresy 3 (med super tresort finnish) står klar for retur i morgen, vet jeg faen ikke? De er fordømt kule.
    Er ikke mange av de der her i landet nei, utrolig flott finish :)

    /jan
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    751
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Tst skrev:
    Jeg er klar over at forsterkere teller på slike høyttalere, men jeg skal kun bruke de i "hjemmekino rommet". De ble prøvd på stereoen også, og det falt ikke i smak. Skal prøve RF 82 i morgen. Heresy 3 kan kjøpes på Audioaktøren, hvis noen er intr. (kr.10000,-) Men, når jeg ser Heresy 3 (med super tresort finnish) står klar for retur i morgen, vet jeg faen ikke? De er fordømt kule.
    Du får skrike ut om du vil høre på RF-63 ;)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Tst skrev:
    Jeg er klar over at forsterkere teller på slike høyttalere, men jeg skal kun bruke de i "hjemmekino rommet". De ble prøvd på stereoen også, og det falt ikke i smak. Skal prøve RF 82 i morgen. Heresy 3 kan kjøpes på Audioaktøren, hvis noen er intr. (kr.10000,-) Men, når jeg ser Heresy 3 (med super tresort finnish) står klar for retur i morgen, vet jeg faen ikke? De er fordømt kule.
    Ser dritfine ut! :D
     
    T

    tst

    Gjest
    Hmmm, nå er jeg i tvil. Hva mener dere som er "Klipsch´d"? Hva er forskjellen i lyd mellom RF82 og Heresy 3? Heresy har jo en helt annen eierglede enn RF serien.
     
    T

    timc

    Gjest
    RF serien har litt dypbass.

    Heritage serien har alt det andre.


    RF serien låter Hi-Fi

    Heritage serien låter ekte musikk



    -Tim
     
    T

    timc

    Gjest
    Desverre er jeg nødt til å putte Paladium i samme bås som RF serien. Den er fryktelig bra, men jeg fant ikke helt roen med den. Tung som fy å drive var den også.



    -Tim
     

    gubben

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.09.2007
    Innlegg
    98
    Antall liker
    0
    Rockefoten kommer fortere på Heresy enn RF 82 ;D Les :Mere moro
     
    T

    tst

    Gjest
    ÅH ja, da må jeg kanskje gå for Heresy. Men skal kun brukes til film og konserter. Slår ikke Magnepan MG1,6 på musikk. Det er vel det samme som å banne i kjærka på denne tråden? :p
     
    T

    timc

    Gjest
    Det kommer jo an på hva du vil. Dersom du vil oppleve musikken slik den er ment å være velger du Heresey. Dersom du vil høre alle "lydene" velger du Magnepan.


    De aller fleste dipoler spiller noe "larger then life". Selv synes jeg dette er digg, men presisisjonen går litt fløyten. Gi og ta situasjon som alltid.



    -Tim
     
    T

    tst

    Gjest
    Tim, det er noe i det du sier. Jeg har kanskje tenkt å bruke Magnepan på film og Heresy på musikk. Men da må jeg få meg en brukbar rørforsterker på Heresyene.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Nokon som har kjøpt Klipsch fra uniten? Kva må eg rekne med i meirkostnad (frakt, forsikring) på feks Heresy eller Cornwall?
     
    T

    tst

    Gjest
    Jeg har faktisk tenkt på et eget "vintage anlegg" for musikk, og ett for film. Må ha begge deler, og kombinere det i samme opplegg fungerer ikke.
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    557
    Antall liker
    84
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hvor mye skulle du evt hatt for Heresy'ene da Tst (hvis du skal selge dem)?
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Yes, da var besøket fra trondheim reist. Veldig hyggelig, som alltid.
    Me spelte ein heil del musikk, og kompisen min var særlig imponert over mellomtonen. Fyldig, varm og sparker mildt i magen.

    Han hadde også med seg eit eksternt lydkort (i 4000-kronersklassen) og vi abc-testa mellom min kina-dac, hans lydkort og vinyl. Hans lydkort og Cambridge RIAA'en var ganske lik i lyden (LP og Lossless fra mac'en). Min kinadac legger på litt ekstra kjøtt og økte volumet ein smule i forhold til lydkort og vinyl. I begynelsen likte vi begge farginga, men etterkvart framstod den som litt vel falsk og påtrengande. Dac'en er den einaste komponenten eg ikkje har skifta så den står for tur.

    Vi var også innom Stereofil og høyrte på RF-82 på vinyl og Marantz. Det er klart den flytter meir luft, men i mitt rom hadde de ikkje funka. De virka og litt i overkant brautete i forhold til 52 (som på si side kanskje er litt for snille). 63 har eg ikkje høyrt men vil tru det er den beste RF'en.

    Kompisen min hadde også med seg Protools på maccen sin med diverse svært interessante gitarsimulatorer. Audi Note Klipsch-gitarforsterker i stua er ikkje feil det :)

     
    T

    tst

    Gjest
    KML skrev:
    Hvor mye skulle du evt hatt for Heresy'ene da Tst (hvis du skal selge dem)?
    De er ikke mine, men Audioaktørens. Jeg skal prøve de litt til, men med rørforsterker.
     
    T

    tst

    Gjest
    Har nå spillt med en integrert rørforsterker (Ming Da 368B), og jeg skjønner nå hvorfor det finnes "Klipsch venner". Jeg melder meg inn og beholder disse Heresyéne ;D
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    751
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Tst skrev:
    Har nå spillt med en integrert rørforsterker (Ming Da 368B), og jeg skjønner nå hvorfor det finnes "Klipsch venner". Jeg melder meg inn og beholder disse Heresyéne ;D
    Et klokt valg, velkommen i vennegjengen ;D ;D
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Tst skrev:
    Har nå spillt med en integrert rørforsterker (Ming Da 368B), og jeg skjønner nå hvorfor det finnes "Klipsch venner". Jeg melder meg inn og beholder disse Heresyéne ;D
    Da må jeg få gratulere, håper og tror at du ikke vil angre! :D
     
    T

    timc

    Gjest
    Hehe. Velkommen i klubben.


    Jeg sitter nå uten forsterker, så mine RF-62 lager ingen lyd. Prøvde å koble de rett på preamp men det ble for lite selv for Klipsch.

    Har ikke råd til noen forsterker på flere måneder så må slå meg til ro med hodetelefoner :(


    -Tim
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Tst skrev:
    Har nå spillt med en integrert rørforsterker (Ming Da 368B), og jeg skjønner nå hvorfor det finnes "Klipsch venner". Jeg melder meg inn og beholder disse Heresyéne ;D
    Gratulerer så mye og velkommen i klubben :)

    /jan
     

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    462
    Antall liker
    218
    Beklager at jeg ikke lest alle sidene i denne utmerkede tråd.
    Jeg har et par RF63 som låter kule. De brukte veldig lang tid på å bli innspilt. Men de siste ukene begynte noe godt å skje. Har en Yamaha RX-V2700 som pre, og en Rotel RB1092 som effekt. Synes dette låter til tider sinnsykt bra. Jeg skulle ønske jeg kunne hatt en rør i tillegg for å sammenligne. Har NULL peiling på rør så det er vanskelig å skjønne når rørguruene snakker. Ser også fra andre forum at Music Angel er blitt veldig populært pga pris vs. kvalitet. Er det mange her som har erfaringer med den? Eller kanskje dere har andre spesifikke forslag? Kilder er BD, DVD, CD og selvfølgelig LP`er. Det bør også integreres i et surroundanlegg der BD/DVD går via Yamaha. CD og LP kan gjerne gå direkte i rør. Fordel om det kan finnes en med prosessorinngang. Musikkstil er fra blues til hard-rock, fortrinnsvis fra 60 og 70-tallet. Liker også alle andre stilarter da min filosofi er, "dær findes kun to sorter musikk, god og dårlig musikk".
    Takker for alle svar.
     
    T

    timc

    Gjest
    Nei nei. Vil ikke låne slikt uten at jeg kjenner vedkommende godt.



    -Tim
     

    jostone

    Medlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    32
    Antall liker
    0
    Må vel nesten melde meg inn her jeg og.
    Har RF-35 for andre gang...
    Og driver de med NAD L-54 DVD-reciver!!!!!!!! :(
    Er faktisk ganske "imponert" over hvor Godt denne greier å drive RF-35 .
    Etter forholdene må nevnes....
    Tenker på parasond eller rør når pengeboka tillater det...
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.065
    Antall liker
    11.046
    Torget vurderinger
    10
    jostone skrev:
    Må vel nesten melde meg inn her jeg og.
    Har RF-35 for andre gang...
    Og driver de med NAD L-54 DVD-reciver!!!!!!!! :(
    Er faktisk ganske "imponert" over hvor Godt denne greier å drive RF-35 .
    Etter forholdene må nevnes....
    Tenker på parasond eller rør når pengeboka tillater det...
    Velkommen til Klipsch Venner eller S.M.D.R.: Støtteforeningen Mot Domediskanetenes Refleksjonsmareritt

    Hilsen Ex. Spendor, Dynaudio, Proac, System Audio, PMC (Snell funket men det ble så som så med dynamikken)
     

    GJ

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.02.2004
    Innlegg
    74
    Antall liker
    0
    Hei

    Melder meg inn. Har Klipschorn.

    Jakob
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn