Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Oslo Hi-fi center Dronning mauds gt VIKA oslo

    Stereofil Grensen 9?

    du får ta til takke med disse , norges beste klipsch-sjappe greide desverre ikke å holde hue over vannet , og leve av og for entusiasmen,......det er ikke annet å gjøre enn å beklage , her fikk man en gang både service og entusiasme i høysetet av Håkon Rognlien og Fryd hi-fi

    Kun minnene er igjen av butikken som snakket varmt om sine egene merker isteden for å snakke nedverdigene om andres.... ::)

    Og rådet kundene til å velge det som passet best til det utstyret de ALLEREDE HADDE isteden for å prakke på dem alt nytt......

    Norges mest klipscha entusiastbutikk nummer 1 er historie.....det er bare å beklage , men du får ta til takke med en av de store butikkene , og håpe du får en klipsch opplevelse der.....det er også mulighet å ta en tur direkte nedom importøren Audiokompaniet , men jeg tviler på at de har noe ferdig oppkoblet , ringer du i god tid kan det hende de ordner noe for deg....

    Lykke til......ac bør i allefall rocke.......

    Hva med ett par brukte la scala I.......det er brutale saker i allefall.......skrotnisse har vel ett par tilsalgs billig.... ;D

    forer du disse med 8watt 300b og gode trafoer , eller en 2a3 amp med gode trafoer , rocker det som faen.

    Hvis du hater naboen som pesten kjøp deg la scala og spell så høyt du vil med minimalt med power-.--- 8)

    Mvh Espen
     

    Smibakkjen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    398
    Antall liker
    5
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Tanken var bare å ta en runde å lytte litt på diverse, tror ikke det blir utskifting i år, men finnest ingen Klipsch forhandlere i mils omkrets her jeg kommer fra, så både KLF-20 og RB-81 var kjøpt uhørt (men sviktet ikke). Er det noen av disse forhandlerne som sitter på noe fra Heritage serien? Dette er høyttalere jeg ikke har fått annledning til å høre.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    da må du nok til darresgt og importøren .......her bør du absolutt ringe i god tid.....mulig de har noe utstillt å se på om ikke annet... ;D

    heresy III er jo en morsom høyttaler.....og kanskje verdens feteste stativht ever.... ;D
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.065
    Antall liker
    11.046
    Torget vurderinger
    10
    La oss lage litt flere ordspill for oss som liker Klipsch:

    Klipsch...for de som ikke liker feig lyd!
     
    T

    timc

    Gjest
    Da har jeg prøvd litt forsterkeri på mine RF-62. Etter å ha testet Parasound NC2125 så har jeg bestilt en HALO A23. Venter den i starten av neste uke.

    Alternativet var Marantz MM8003 og kjøre biamping. Denne kombinasjonen spillte meget bra. Veldig presist, oppløst og med dyp og veldefinert bass. Grunnen til at jeg ikke valgte Marantzen er at til PC/Filmbruk ønsker jeg litt ekstraskyv i bassen. Ikke akkurat korrekt, men veldig gøy. Parasound gav meg dette lille ekstra.

    Marantz MM8003 er uten tvil en bedre forsterker likevel, og dersom det hadde vært snakk om hovedanlegg til musikk, hadde jeg nok kjøpt den i stedet.


    -Tim
     

    Defo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.09.2007
    Innlegg
    396
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    4
    Noen som vet hvordan RF-82 er koblet opp inni mellom elementene? Eller mer spesifikt, noen som har en idé om impedansen på bassene?
     

    Defo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.09.2007
    Innlegg
    396
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    4
    timc skrev:
    Vil annta 12 eller 16 ohm.


    Mener de er paralellkoblet.


    -Tim
    Takk.

    12 eller 16 ohm hver? Altså 6 eller 8 ohm begge bassene paralellkoblet? Uansett så ser det vel ut at de kan paralellkobles uten at det blir for lav samlet impedanse..?

    Driver med et eget lite diy prosjekt med dem forstår du.. :D
     
    T

    timc

    Gjest
    Var slik jeg tenkte ja. Har aldri målt, men kan ikke tro at Klipsch går på en slik blunder at de seriekobler. Separat deling for bassene er det ikke, så da er det egentlig bare en mulighet igjen :)


    -Tim
     

    Smibakkjen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    398
    Antall liker
    5
    Sted
    Sogn og Fjordane
    timc skrev:
    Stereofil?

    -Tim
    Takker for tipsene, jeg var innom Stereofil, de hadde selveste Palladium (P-38F) til demo i butikken, hørtes svært lovende ut på platen ekspeditøren kom med, men ble litt for kvasst på min medbrakte "High Voltage" plate, fikk forståelsen for att de ikke hadde så mange timene bak seg, så de blir nokk bedre etterhvert. Bilde følger:
     

    Vedlegg

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Nå var det ei stund siden jeg gikk til innkjøp av Densotape, såpass lenge at det var på tide å få den på. ;D
    Surra på diskantene nå (klissete tape gitt). :p
    Skal bli moro å se (høre) om det har blitt til det bedre. :)
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.065
    Antall liker
    11.046
    Torget vurderinger
    10
    Continuo skrev:
    Nå var det ei stund siden jeg gikk til innkjøp av Densotape, såpass lenge at det var på tide å få den på. ;D
    Surra på diskantene nå (klissete tape gitt). :p
    Skal bli moro å se (høre) om det har blitt til det bedre. :)
    Er det noe for RB75 også?
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    hel skrev:
    Continuo skrev:
    Nå var det ei stund siden jeg gikk til innkjøp av Densotape, såpass lenge at det var på tide å få den på. ;D
    Surra på diskantene nå (klissete tape gitt). :p
    Skal bli moro å se (høre) om det har blitt til det bedre. :)
    Er det noe for RB75 også?
    Ja, helt klart noe for RB-75 også, Densotape kjøper du hos Tess!
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    Jaggu bra at Heresy III ikke har behov for å bli snøra inn i sånt svineri.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.065
    Antall liker
    11.046
    Torget vurderinger
    10
    Continuo skrev:
    hel skrev:
    Continuo skrev:
    Nå var det ei stund siden jeg gikk til innkjøp av Densotape, såpass lenge at det var på tide å få den på. ;D
    Surra på diskantene nå (klissete tape gitt). :p
    Skal bli moro å se (høre) om det har blitt til det bedre. :)
    Er det noe for RB75 også?
    Ja, helt klart noe for RB-75 også, Densotape kjøper du hos Tess!
    Hva er hensikten? Demping av vibrasjoner? Kan bruke butylbånd eller andre "dempende" taper? Hvordan gjør man det? :)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    hel skrev:
    Hva er hensikten? Demping av vibrasjoner? Kan bruke butylbånd eller andre "dempende" taper? Hvordan gjør man det? :)
    Demping av vibrasjoner ja.
    Kan helt sikkert bruke noe annet enn Denso.
    Skrur ut hornet og surrer i vei. ;)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Quoter et par av mine tidligere innlegg. :)
    Finnes mer lesestoff om dempingen lenger ute i tråden!

    FallenA skrev:
    Prøvde først med bitumen, men brukte da motorkasse/isolasjons skumgummi utenpå, og tightet godt med "gaffa" tape. Dette ble "hel ved". Om man skal bruke bitumen så er nok dette en god løsning. Denso tape var veldig klissete å jobbe med, og vanskelig å klippe i passe biter slik at "kantene" i hornet fylles ut før man surrer med Densoen etterpå. På Diskanthornet var dette eneste løsning, da bitumen ble vanskelig å få til å passe.
    På mellomtonehornet så hadde jeg fra før limt bitumen som passet i "sporene", fylte så på med å surre densotape.
    En god del lettere å tilpasse bitumenplatene på mellomtonehornet, og man får med litt nitidig jobbing "hel ved" som det nevnes tidligere i tråden.

    Det som var en utfordring på CW III, var å tilpasse alt slik at man enkelt kan smyge inn horna på plass etterpå. (det er veldig trangt).

    Jeg er enig med Erland, at om man skal gjøre dette så må man tilstrebe å lage det så massivt som overhode mulig. Mellomrom, og masse luft mellom hornet, og evt. tape gjør nok vondt verre.
    En annen ting er å velge seg et materiale som holder seg mykt til evig tid. Bitumen alene har en tendens å løsne over tid om man ikke fester det godt nok, og en Gaffa tape vil nok også tørke og løsne etter en tid.

    Med nøyaktig skåret og limt bitumen føler jeg at dette sitter godt, og at det i tillegg er surret tight med metervis med Densotape føler jeg at det er så godt som noe ;)
    Det med Plastelina i stedet for Bitumen for å fylle ut "sporene" tror jeg kan være en god idè.

    Men det er jammen godt at modifikasjonen kan skjules inne i kassa! ;)
    FallenA skrev:
    Da heiv jeg meg rundt og surret Densotape rundt horna ;)
    Tok diskantene i samme slengen.

    La meg si dette først som sist. Dette var noe J*vla drit å jobbe med. Så klissete og seigt at jeg nesten begynte å angre så raskt jeg hadde surret en runde rundt det ene hornet. Det er en vaske/tørke jobb av dimensjoner når dette tweaket er ferdig ;)
    Det gikk med 2 ruller Densotape, og jeg slet litt med å få hornene inn i sporene sine (som er litt trange) etterpå.
    Nnår dere gjør denne jobben er det greit å ha dette i bakhodet når tapen fordeles på hornene.

    Jeg tok noen bilder, men har ikke fått overført til pcen enda, og har heller ikke tid til å gjøre det akkurat nå, men jeg legger ut noen bilder av jobben så raskt jeg greier.

    Lydmessig oppleves det ikke umiddelbart som noen endring fra hva jeg hadde. Nå må dere huske at jeg hadde dempet mellomtonen med bitumen, isolasjons skum, og "ducktape" fra før, og dette gjorde en merkbar forbedring i øvre mellomtone i forhold til originalt udempet.
    Etter en stund hører jeg det. Originalt så spiller mellomtonen noe hardt her hos meg. Og ved litt pådrag kan enkelte gitarer, og damestemmer høres stresset ut. Når jeg utførte første dempeforsøk så forsvant dette problemet nesten helt, og mellomtonen lød veldig "organisk", og lettflytende, men allikevel med godt smekk og med herlig oppløsning.
    Nå med demping med Denso tape, og med Densotape også på diskantene så oppleves dette enda tydeligere.
    Utstrekningen i de øverste frekvensene oppleves noe bedre, og dybden/utstrekningen i lydbildet virker større og ryddigere. Mulig det har noen med at utklingningen av instrumenter høres mer "ekte" ut.

    Jeg har ikke fått lyttet så veldig mye enda, men skal komme tilbake med noen flere tilbakemeldinger etterhvert.
    Tweaket er helt klart en forbedring, og verdt hele jobben. :)




     
    T

    timc

    Gjest
    Nei er nok husken min som svikter. 30k for P17B er mye høyttaler for pengene. Likevel, mange alternativer i det prisleiet. Kanskje upassende i denne tråden, men selv er jeg nyskjerrig på Revel M22 i denne klassen.


    -Tim
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15



    [/quote]

    Ser ut som jeg burde spandere en runde til med Densotape på mine diskanter, du har tatt på mer ser jeg.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.162
    Antall liker
    3.995
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Du får montere hengsler på slaven bak ;D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    fine forte , vakre barn og , en flott 2a3 amp det der Jan......

    Har du kjøpt deg nytt kamera....? bra bilde !

    Mvh Espen
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Drikkevarene, ungene og anlegget virker å være på nivå ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    fine forte , vakre barn og , en flott 2a3 amp det der Jan......

    Har du kjøpt deg nytt kamera....? bra bilde !

    Mvh Espen
    Takk for det :)
    " så nydelig barn, de ligner ikke på deg...." hørt den noen ganger ;D

    Nei desverre, samme gamle dritt kameraet :-\
    Tar brukelig bilder på avstand, håpløst på nærbilder.

    2A3 er "hjertebarnet" mitt, ikke noen planer om å skille meg ::) 8)
    Dårlig trøst kanskje men det tok vel sine 6-7 mnd'r fra vi planla ampen til jeg hentet den i Stockholm, var en smule utålmodig og spent på slutten da gett.

    /jan
     

    Watershed

    Fersking
    Ble medlem
    13.01.2009
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Hei. Kan noen gi noen gode alternativer til å drive mine Rf-83 Rc-64 Rs-62. Er på utkikk etter en ny receiver. Hva er deres erfaringer?
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.065
    Antall liker
    11.046
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har Pioneers glossy serie i stua sammen med Klipsch inwall. Synes matchen er god :)
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.162
    Antall liker
    3.995
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    2A3 er "hjertebarnet" mitt, ikke noen planer om å skille meg ::) 8)
    Hah! var ikke den på brukten en tur? Den slapp heldigvis med skrekken ;)
     

    Mute

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    481
    Antall liker
    9
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    0
    Søker medlemskap i Klipsch venner med P-37F.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn