T
timc
Gjest
Stereofil?
-Tim
-Tim
Takk.timc skrev:Vil annta 12 eller 16 ohm.
Mener de er paralellkoblet.
-Tim
Takker for tipsene, jeg var innom Stereofil, de hadde selveste Palladium (P-38F) til demo i butikken, hørtes svært lovende ut på platen ekspeditøren kom med, men ble litt for kvasst på min medbrakte "High Voltage" plate, fikk forståelsen for att de ikke hadde så mange timene bak seg, så de blir nokk bedre etterhvert. Bilde følger:timc skrev:Stereofil?
-Tim
Er det noe for RB75 også?Continuo skrev:Nå var det ei stund siden jeg gikk til innkjøp av Densotape, såpass lenge at det var på tide å få den på. ;D
Surra på diskantene nå (klissete tape gitt).
Skal bli moro å se (høre) om det har blitt til det bedre.
Ja, helt klart noe for RB-75 også, Densotape kjøper du hos Tess!hel skrev:Er det noe for RB75 også?Continuo skrev:Nå var det ei stund siden jeg gikk til innkjøp av Densotape, såpass lenge at det var på tide å få den på. ;D
Hvor sikker er du på det ???rolfozzy skrev:Jaggu bra at Heresy III ikke har behov for å bli snøra inn i sånt svineri.
Hva er hensikten? Demping av vibrasjoner? Kan bruke butylbånd eller andre "dempende" taper? Hvordan gjør man det?Continuo skrev:Ja, helt klart noe for RB-75 også, Densotape kjøper du hos Tess!hel skrev:Er det noe for RB75 også?Continuo skrev:Nå var det ei stund siden jeg gikk til innkjøp av Densotape, såpass lenge at det var på tide å få den på. ;D
Ble det garantert.Continuo skrev:Skal bli moro å se (høre) om det har blitt til det bedre.
Demping av vibrasjoner ja.hel skrev:Hva er hensikten? Demping av vibrasjoner? Kan bruke butylbånd eller andre "dempende" taper? Hvordan gjør man det?
Du er riktig så morsom du gitt! ;Drolfozzy skrev:Jaggu bra at Heresy III ikke har behov for å bli snøra inn i sånt svineri.
Det stemmer!ØivindJ skrev:Ble det garantert.Continuo skrev:Skal bli moro å se (høre) om det har blitt til det bedre.
FallenA skrev:Prøvde først med bitumen, men brukte da motorkasse/isolasjons skumgummi utenpå, og tightet godt med "gaffa" tape. Dette ble "hel ved". Om man skal bruke bitumen så er nok dette en god løsning. Denso tape var veldig klissete å jobbe med, og vanskelig å klippe i passe biter slik at "kantene" i hornet fylles ut før man surrer med Densoen etterpå. På Diskanthornet var dette eneste løsning, da bitumen ble vanskelig å få til å passe.
På mellomtonehornet så hadde jeg fra før limt bitumen som passet i "sporene", fylte så på med å surre densotape.
En god del lettere å tilpasse bitumenplatene på mellomtonehornet, og man får med litt nitidig jobbing "hel ved" som det nevnes tidligere i tråden.
Det som var en utfordring på CW III, var å tilpasse alt slik at man enkelt kan smyge inn horna på plass etterpå. (det er veldig trangt).
Jeg er enig med Erland, at om man skal gjøre dette så må man tilstrebe å lage det så massivt som overhode mulig. Mellomrom, og masse luft mellom hornet, og evt. tape gjør nok vondt verre.
En annen ting er å velge seg et materiale som holder seg mykt til evig tid. Bitumen alene har en tendens å løsne over tid om man ikke fester det godt nok, og en Gaffa tape vil nok også tørke og løsne etter en tid.
Med nøyaktig skåret og limt bitumen føler jeg at dette sitter godt, og at det i tillegg er surret tight med metervis med Densotape føler jeg at det er så godt som noe
Det med Plastelina i stedet for Bitumen for å fylle ut "sporene" tror jeg kan være en god idè.
Men det er jammen godt at modifikasjonen kan skjules inne i kassa!
FallenA skrev:Da heiv jeg meg rundt og surret Densotape rundt horna
Tok diskantene i samme slengen.
La meg si dette først som sist. Dette var noe J*vla drit å jobbe med. Så klissete og seigt at jeg nesten begynte å angre så raskt jeg hadde surret en runde rundt det ene hornet. Det er en vaske/tørke jobb av dimensjoner når dette tweaket er ferdig
Det gikk med 2 ruller Densotape, og jeg slet litt med å få hornene inn i sporene sine (som er litt trange) etterpå.
Nnår dere gjør denne jobben er det greit å ha dette i bakhodet når tapen fordeles på hornene.
Jeg tok noen bilder, men har ikke fått overført til pcen enda, og har heller ikke tid til å gjøre det akkurat nå, men jeg legger ut noen bilder av jobben så raskt jeg greier.
Lydmessig oppleves det ikke umiddelbart som noen endring fra hva jeg hadde. Nå må dere huske at jeg hadde dempet mellomtonen med bitumen, isolasjons skum, og "ducktape" fra før, og dette gjorde en merkbar forbedring i øvre mellomtone i forhold til originalt udempet.
Etter en stund hører jeg det. Originalt så spiller mellomtonen noe hardt her hos meg. Og ved litt pådrag kan enkelte gitarer, og damestemmer høres stresset ut. Når jeg utførte første dempeforsøk så forsvant dette problemet nesten helt, og mellomtonen lød veldig "organisk", og lettflytende, men allikevel med godt smekk og med herlig oppløsning.
Nå med demping med Denso tape, og med Densotape også på diskantene så oppleves dette enda tydeligere.
Utstrekningen i de øverste frekvensene oppleves noe bedre, og dybden/utstrekningen i lydbildet virker større og ryddigere. Mulig det har noen med at utklingningen av instrumenter høres mer "ekte" ut.
Jeg har ikke fått lyttet så veldig mye enda, men skal komme tilbake med noen flere tilbakemeldinger etterhvert.
Tweaket er helt klart en forbedring, og verdt hele jobben.
Mener å ha sett denne til under 30K..timc skrev:Har hørt litt på P17B. Meget bra På mange måter synes jeg den gir mer for pengene enn P39F. Er ikke prisen 35k?
-Tim
Fikle er fali det.Tst skrev:"Fikle" med Klipsch, erke det fali, det a 8)
Takk for detssm skrev:fine forte , vakre barn og , en flott 2a3 amp det der Jan......
Har du kjøpt deg nytt kamera....? bra bilde !
Mvh Espen
Hehehe du så den i hylla ja ;D65finger skrev:Drikkevarene, ungene og anlegget virker å være på nivå ;D
Hah! var ikke den på brukten en tur? Den slapp heldigvis med skrekkenJanR skrev:2A3 er "hjertebarnet" mitt, ikke noen planer om å skille meg : 8)
Uff ja, vet ikke hva som gikk av meg :-\mteinum skrev:Hah! var ikke den på brukten en tur? Den slapp heldigvis med skrekkenJanR skrev:2A3 er "hjertebarnet" mitt, ikke noen planer om å skille meg : 8)