JanOlav
Hi-Fi freak
Gratulerer!Mute skrev:Søker medlemskap i Klipsch venner med P-37F.
Bilder og info om høyttaleren ønskes!
Gratulerer!Mute skrev:Søker medlemskap i Klipsch venner med P-37F.
Du vet vel svaret selv vil jeg tro? Verdens mest solgte høyttalermodell!Ludo skrev:Noen som vet noe om Klipsch RF-3 mkII er noe å samle på? Skal sette igang med et prosjekt etterhvert og har solgt unna litt, men må jo ha musikk. Og er man Klipsch'd så er man det...
Ja de er noe å samle på.Ludo skrev:Noen som vet noe om Klipsch RF-3 mkII er noe å samle på?
Velkommen tilbake!Ludo skrev:Oi, jeg har vært en idiot!!! At det går an... Jeg solgte mine Klipsch.... :-[ :-[ :-[
Prøvde å søke lykken med silkediskant og lite dB - men det er jo fullstendig idioti... Lyden var laaaaaangt deeeer borte heeele tiden, for no skrammel!! Heldigvis så er RF-3 mk2 på vei og etterhvert RF-5... Man snakker om tosk!! Heldigvis tok jeg til fornuften igjen
the kg4s and fortes are competing against much higher priced exotics and coming out on top! The kg4 responds down to 38hz? That's darn near Klipschorn turf in a box smaller I've never heard such deep, powerful and well defined bass from a pair of boxes this size.
So, how good is the KG4? Ive had the Gale 401, the Tangent RS4 and even the Spendor, not forgetting my other reference speaker, the Energy Reference 22 and for my money, the Klipsch KG4 is the best.
(leser bare det eg vil høre )If you are lucky enough to own a pair, keep it for life. They are probably one of the best Klipsch speakers ever built.
Løp å kjøpBrasse skrev:Jepp, KG-4 er oppgitt til 38Hz, som er det samme som mine RF-52... Men har trua på at 38Hz med 12" er vesentlig meir reelt enn 38hz med 5,25"
Trur dette kan være ein alright gammel-klipsch. Lurer på om ikkje JanR hadde KG-4 før Forte?
Jeg liker utseende på de modellene du nevner her Jan, samt Forte, veldig klassisk utseende!JanR skrev:Løp å kjøpBrasse skrev:Jepp, KG-4 er oppgitt til 38Hz, som er det samme som mine RF-52... Men har trua på at 38Hz med 12" er vesentlig meir reelt enn 38hz med 5,25"
Trur dette kan være ein alright gammel-klipsch. Lurer på om ikkje JanR hadde KG-4 før Forte?
Hadde KG 5.5 tidligere.
Fikk tak i ett par KG 4.5 til en kompis. Artige høytalere det også.
KG 4 ser jo skikkelig spennende ut
/jan
Løp & kjøp ;D ;DContinuo skrev:Jeg liker utseende på de modellene du nevner her Jan, samt Forte, veldig klassisk utseende!JanR skrev:Løp å kjøpBrasse skrev:Jepp, KG-4 er oppgitt til 38Hz, som er det samme som mine RF-52... Men har trua på at 38Hz med 12" er vesentlig meir reelt enn 38hz med 5,25"
Hadde KG 5.5 tidligere.
Fikk tak i ett par KG 4.5 til en kompis. Artige høytalere det også.
KG 4 ser jo skikkelig spennende ut
/jan
Faen, jeg har lyst på Forte II ! 8)
Løp & kjøp ;D ;DLudo skrev:Jeg liker utseende på de modellene du nevner her Jan, samt Forte, veldig klassisk utseende!
Faen, jeg har lyst på Forte II ! 8)
Verdt 3500 + porto?Pair of Klipsch Forte speaker in great shape. The grill are in very good shape. The drivers a excelent shape. One of the rear passive bass dust cone in pushed in alittle and the rubber edge has been glued. But this is on the back side and dose not effect the great sound from these speakers.
Vidare er forsikringa hjå selskapet som tar HT fra USA til Norge veldig rimelig, så det er ikkje store risikoen?I buy two inch sheets of styrofome and cut them to fit all four sides, top and bottom. They are insured and wil be shipped in two cardboard boxes.