mteinum
Æresmedlem
+1Brasse skrev:Hurra for lavere kurs!
+1Brasse skrev:Hurra for lavere kurs!
Altså: Disse burde være en god match på Heritage serien. Jeg kan sikkert scanne denne testen dersom det skulle være av interesse.Vi bemeærkede også - helt som forventet - at højttalerne ikke bør være alt for tune at trække eller udgjøre en alt for vanskelig/ulineær belastning. Forsterkeren trives bedst med samarbejdsvillige og alsidige højttalere, som dog gjerne må være af høj kvalitet og helst ikke for tilbageholdende, især i hellomtoneområdet.
Brukte en Zap (78w) på KG 5.5 og det spilte ikke galt. Ikke noen skarpe kanter der nei.Pengvim skrev:Har noen prøvd LC-Audio Zapsolute (mk2) på Klipsch RF? (RF62 f.eks.)
Lurer på hvordan dette låter sammen, da jeg vurderer en av disse effektforsterkerne (2*78W Kl. A).
Klipsch og rotete i bassen = feil forsterker!Ludo skrev:Har fått på plass RF3 mk2 nå, synes det låter ok. Men de er kanskje litt 'rotete' i bassen, noen som har erfaringer med disse?
Vel, disse monoblokkene har hatt stålkontroll på RF-63 så de utelukkes Men jeg har satt inn en ny pre som har vanvittig mye gain, tror denne muligens overtyrer disse litt... Jobber med sakenKabeldragern skrev:Klipsch og rotete i bassen = feil forsterker!Ludo skrev:Har fått på plass RF3 mk2 nå, synes det låter ok. Men de er kanskje litt 'rotete' i bassen, noen som har erfaringer med disse?
Gratulerer Brasse!Brasse skrev:Tja, eg har jo ikkje betalt for de enda. Men valget på Heresy (vs. KG-serien) vart ganske klart etterkvart.
- Anbefalt av 9/10 Klipsch-entusiaster
- Deletilgang. Til Heresy II finnes bl.a det en offisell oppgraderingspakke fra II til Heresy III. Prisen på denne er 428$ eller 2730 kr for begge høgtalarane. 8" elementene til KG-4 er ikkje lengre tilgjengelige.
- Utseende. De er jo hersens kule. Ser jo meir bulldog ut enn disse.
- Selgeren, entusiasten og samleren eg kommer til å handle av virker som verdens beste fyr. Og han har gitt meg ein svært god pris. Og har jobbet 9 år i shippingfirma. Og kona hans er sur og grinete fordi han har tatt inn enda et par La Scala i hus. Da er det jo bare rett av meg å slå til for å skape ro i heimen.
RF-5, også var du i Klipschland igjen!Ludo skrev:Har fått med etpar RF-5, prøvde meg på etpar vanlige høyttalere uten suksess! Lyden var jo så innmari langt der borte
Se her:JanR skrev:Kunne nesten ha brukt Forte'n som hytte hu minste på 2 ;D
Hehe der ja ;Dmteinum skrev:Se her:JanR skrev:Kunne nesten ha brukt Forte'n som hytte hu minste på 2 ;D
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=24539.msg617010#msg617010
;D