Jeg har vurdert denne løsningen fordi den er plassbesparende i bredden , funker det så vil det være en god løsning , funker det ikke , kan en av platene allikevel benyttes som sokkel med hjul under...
Hvis jeg skal ha sub , må den være liten,.....dvs lite kassemål med god effekt.
kassen din shaunv er for stor(bred) her....derimot kan det være en ide med klipsch rsw-10d eller en liten velodyne....begge har masse power og stålkontroll på hva de driver med....noe som passer la scala godt.
det er ikke sikkert det er kritisk på mine lave lyttenivåer , men skal jeg først handle sub , kan jeg likegodt kjøpe en liten kjapp en....som henger skikkelig med...
da satser jeg på en velodyne eller rsw-10d
Kassene er somsagt å foretrekke da den ikke bygger så mye som en millimeter i bredden...
høyttalerne blir høyere , men de er jo lave nå...kan hende det både virker og blir bra.
det står på klipschforum at det er kritisk mht lengden på portene , jeg tenker å dekke portene(frontbafflen) med grilltrekk , slik at portene ikke blir synlig , det kan kjøpes hos bob crites(nesten likt de originale) og med såpass avstand mellom øvere /nedre trekk tviler jeg på at det blir stygt.....
jeg hadde tenkt det skulle se ut som basshorn sitter i midten og griller oppe/ OG nede foran portene.
Porter i plast freses ned i baffelen så disse blir slette ,
Hadde vært gøy å prøvd-.----jeg er litt redd for at det kan ødelegge høyttalerns superraske bass , men det må prøves. I og med at man ikke ødelegger noe på høyttalern , er det ikke noe risiko forbundet med å forsøke.
Espen