Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Tst skrev:
    Det er spesial bestillt med Hazelwood fra Fryd Hifi.
    hazelwood ? med all respekt , er du helt sikker på at det ikke heter Lacewood ?

Bare mener Håkon sa det engang.

Så er det selfølgelig en mulighet for at jeg husker feil , bare lurer.....fargen er virkelig flott , det var ett slikt par jeg hadde på lån.... ;D

Espen

Mute

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    9
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    0
    Ref: ssm

Det er kun 39 som har koblingene under. Klart det er kjipt på messer og ha høyttalerkabel shootout på. De fleste som eier disse bruker nok samme kabel i lengre tidsrom og da får det heller være de gangene man ville bytte. Det regner jeg med du er enig i.

Det er solgt bra med Palladium i Europa, men litt lite i Norge enda. Og, for de som lurer, man kan koble til rør-forsterkere!

T

tst

Gjest
    ssm skrev:
    Tst skrev:
    Det er spesial bestillt med Hazelwood fra Fryd Hifi.
    hazelwood ? med all respekt , er du helt sikker på at det ikke heter Lacewood ?

Bare mener Håkon sa det engang.

Så er det selfølgelig en mulighet for at jeg husker feil , bare lurer.....fargen er virkelig flott , det var ett slikt par jeg hadde på lån.... ;D

Espen
    Hehe, det stemmer. Det er Lacewood. Jeg har kjøpt de brukte, nesten ikke spillt på.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Men det regner jeg med at akter å gjøre noe med ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Mute skrev:

Det er kun 39 som har koblingene under. Klart det er kjipt på messer og ha høyttalerkabel shootout på. De fleste som eier disse bruker nok samme kabel i lengre tidsrom og da får det heller være de gangene man ville bytte. Det regner jeg med du er enig i.

Det er solgt bra med Palladium i Europa, men litt lite i Norge enda. Og, for de som lurer, man kan koble til rør-forsterkere!
    Ja det er jeg enig i....blir jo jævlig stilrent uten terminalene lett synlig....

klart det går å koble til røramper , men ikke set 2a3/300b på disse.

Man bør nok godt opp i en strømsterk 50watter. enten man velger det ene og andre....

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Titleist skrev:
    ssm skrev:
    Titleist skrev:
    ssm skrev:
    Ville heller gått opp på kabelkvaliteten enn å kjøre to/tre strekk med den kablen på bildet (uten at jeg har hørt den)

mere kvadrat greit nok....men en god kabel spiller bedre enn 3 dårlige... ;D

Espen
    dust!
    Sånne idiotkommentarer uten tilstrekklig interesse for å begrunne dine innlegg , kan du bare dra lengere ut på landet med.....Mulig jeg er en dust , men du bør være såpass klok at du ikke hiver rundt med sånne innlegg....

Det er mange delte meninger om kabling , og ikke la dette bli ett sted vi diskuterer kabler , har du noe i mot meg , eller mine innlegg hører jeg gjerne fra deg på en PM , i fremtiden håper jeg du holder deg for god for å forsurne forumets tråder med slike svadainnlegg....

Ha en forrykende aften Titleist.

Mvh Espen
    ditt første utsagn gjorde mitt utsagn berettiget.
    Ellers går det bra ?

/jan

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Her på forumet får man mene i øst og vest for min del , men det er dumt å lage ett innlegg med en sånn kommentar , uten noe rundt det hele...Det får bli din greie at du velger å opptre på denne måten , bare fordi jeg hadde meninger om kablene som var benyttet til oppkobling på bildet.

Hva med å skrive ett par ord til nestegang....?

Å kalle folk det ene og det andre , med sånne korte slengbemerkninger , og attpåtil legge inn ett innlegg der du tilføyer at det ikke er relatert til meg personlig , ærlig talt dette er for dumt !

Hvis ett innlegg som mitt skal reflekteres over som du skriver , burde du selvfølgelig vite at ett innlegg er ikke dust......

Ett innlegg er DUSTETE/DUMT/TÅPELIG ETC.......

Ett innelgg er ikke DUST....
    Dette er ren basic i norsk gramatikk som du helt sikkert vet om du tenker deg om....

Så sånn sett syntes jeg du bare er enda mere ute å sykler med ditt siste innlegg , med dette legger jeg ballen død(har ikke fått pm fra deg) , men ønsker ikke å gjøre denne fine tråden til Klipsch venner til ett sted der du og jeg skal krangle om ett eneste innlegg(eller meg) som du kanskje skulle ha meninger om.

Med beste hilsen

Espen

Pengvim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Mute skrev:
    Byttet ut en semieksotisk kabel til 11K mot disse med riktig tversnitt, skjerming og billig pris (gratis).
    Dessuten riktig lengde så jeg slipper rot/kveil.
    Synes kablene var fine jeg. :D
    Hvilken type er det egentlig?

Selv skal jeg til å bestille en kveil med EKKJ fra ELFA. Bare usikker på hvor tykk kvadrat av kabel jeg får plass til i terminalene, 6mm eller 10mm. Blir nok fram med skyvelære i morgen for å måle. ;D

PS: Det var nå et litt dustete utsagn da..

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Joda peng....greit nok det , så var det ett dustete utsagn , og kablene fungerer sikkert til formålet de....

Jeg begraver øksa herved , det var slett ikke meningen å tråkke noen på tærne her , og det er noen uforskammet flotte høyttalere det var snakk om så det er sagt.

men ett innlegg er fortsatt ikke dust.
    ::) ::)

Ha en klipchet aften folks ,

Mvh Espen

Pengvim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Det er flotte høyttalere ja, men de er overraskende små. Synes ikke Mute sine var så veldig mye større enn mine RF62. De ser nå formidable ut på bilder da.

ssm skrev:
    men ett innlegg er fortsatt ikke dust.
    ::) ::)
    ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ok , syntes de ser enorme ut ja...39 er 3 9 " ere og 37 er 3 7" ere

17 er 1 7" er....

med 37 da blir de kanskje ikke så brede , og du hadde jo 6 tommere....

utrolig flotte høyttalere mute har kostet på seg , rett og slett...disse fortjener den beste elektronikk dens eier har råd å koste på seg , men det er klart at dette er en stor innvestering , så de fleste som går til innkjøp av sånne flotte høyttalere som mute nå har , vil ha behov for å strekke innvesteringene utover selvsagt , det gjør selvfølgelig ikke noe når man har handlet ett par palladium , de går neppe ut på dato hverken utseendesmessig , kvalitetsmessig eller prismessig.....det er da en Klipsch , og det fra firmaets "toppserie" i disse dager....Selv om noen sikkert fortsatt vil kalle heritage toppserien,.....

uansett , tipper det låte knallbra , og gir en følse av ro , av å sitte med sånne flotte saker i hus....

Mvh Espen

K2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Antall liker
    1.995
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Mute skrev:

Tja! må innrømme at det å ha koblingene under på en ht av denne størelse og vekt ikke er helt uten problemer. Men det største problem er dog selve terminalen som jeg ikke helt føler er i samme kvalitet som resten av høyttaleren. De er rett og slett for store og der er for dårlig plass rundt dem. Det ikke muligt å bruke eks. WBT 0681 spader da de er 8 mm. og terminalen er 9-10 mm. Det er heller ikke enkelt å få plass til bananer hvis de er lange eller hvis kablet er stivt.
    Nå først kablerne er på plass set det jo meget elegant ut :) selv min kone synes faktisk at disse P39 er noe av pæneste som jag har plasert i stuen på lenge.

K2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Antall liker
    1.995
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    ssm skrev:
    ok , syntes de ser enorme ut ja...39 er 3 9 " ere og 37 er 3 7" ere

17 er 1 7" er....

med 37 da blir de kanskje ikke så brede , og du hadde jo 6 tommere....

utrolig flotte høyttalere mute har kostet på seg , rett og slett...disse fortjener den beste elektronikk dens eier har råd å koste på seg , men det er klart at dette er en stor innvestering , så de fleste som går til innkjøp av sånne flotte høyttalere som mute nå har , vil ha behov for å strekke innvesteringene utover selvsagt , det gjør selvfølgelig ikke noe når man har handlet ett par palladium , de går neppe ut på dato hverken utseendesmessig , kvalitetsmessig eller prismessig.....det er da en Klipsch , og det fra firmaets "toppserie" i disse dager....Selv om noen sikkert fortsatt vil kalle heritage toppserien,.....

uansett , tipper det låte knallbra , og gir en følse av ro , av å sitte med sånne flotte saker i hus....

Mvh Espen
    Den største forskjell mellom 39 og 37 samt 38 er kabinetet, 39 er betydelig stører(dybere) og har absolutt INGEN paralelle flater hvilket 37 og 38 har, dette gjør det muligt å produsere 37 og 38 maskinelt (i Kina) hvor imot 39 må bygges for hånd (I Hope, USA). Dette forklarer også(noe av) prisforskjelden fra 37 til 39.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    at terminalene ikke holder samme høye kvalitet er dumt da....men bare lyden er topp så går dette an å overse , men da selvsagt så skal de fungere ok.

Jeg har bare sett p39 , to ganger....begge på messe , skulle ønske jeg fikk høre disse med skikkelig forsterker en gang.

Nå kommer jo Akustik Bureau oppe å går snart (datterselskapet til Audiokompaniet) sannsynligvis blir disse å finne i demo der håper jeg , det blir og muligheter for k-horn 60 anni....og mye annet , bla annet alphacore kabling og andre spennede produkter......

Jeg snakka med O.flugsrud her , jeg har stor tru på Konseptet , ikke minst med Entusiasmen til den sisteansatte i Audiokompaniet , en hyggelig fyr som både har bred erfaring fra tidligere hi-fi butikkdrift , og ikke minst produkterfaring...

Jeg håper Akustisk bureau og Audiokompaniet går spennede og lyse tider i møte , som en av norges mest spennede hi-fi butikker/importører.

Espen

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    Jeg håper Akustisk bureau og Audiokompaniet går spennede og lyse tider i møte , som en av norges mest spennede hi-fi butikker/importører.

Espen
    Det der er interesant.
    Vært snakk om det en stund nå, på tide at det ble gjort alvor av planene :)
    Da må det bli en tur innover snart.

/jan

J

jahnmar

Gjest
    Synes det burde vært en egen Heritage tråd her på forumet! Eller er det kanskje det?! Jeg finner den hvertfall ikke.
    Hadde vært mye lettere for en "noob" som meg, å finne svar og info rundt Heresy III. Begynnte å lese i denne tråden, men måtte gi tapt etter 70 sider. :p

Nå er jo mine Heresy ganske nye så lyden vil jo bare bli enda bedre, men; Syns det er litt lite bass på mye av musikken som jeg spiller. Vet jo at HIII ikke spiller dypt i det hele tatt, men på noen av platene er det jo nesten ingenting! ???
    Noen som har prøvd å supplere HIII med en sub? Har denne RSW-10D i tankene, og lurer på om den er hurtig nok til å bli "integrert" med resten av lyden. Den virker hvertfall som en kompakt og kraftig sub, dog litt dyr akkurat nå.
    Eller er det bare "tull" med en separat sub ?! Bør jeg begynne i andre enden? Rommet-forsterker-kilden-dac?...uff, jammen ikke lett.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Egen Heritage tråd har vært oppe før, skjer ikke.
    Like greit, tror jeg, at alle klipsch gutta/jentene samles her.

Plassering er nok viktig når det gjelder Heresy.
    Elektronikk teller nok litt også men som sagt lek litt med plassering i første omgang.
    Skal du ha sub til Heresy du ha en kjapp en. for eks RSW-10D.

/jan

J

jahnmar

Gjest
    JanR skrev:

/jan
    Tenkte meg det! ser du noen fordeler med 2stk kontra 1stk?! (bortsett fra prisen) Er det kanskje lettere å integrere 2stk?
    Tenker litt framover også da vi skal bygge nytt hus innen kort tid, og får mye større stue enn nå. Ca 40kvm med åpen løsning til kjøkken på 16kvm.
    Jaja, kan jo uansett begynne men 1stk...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jahnmar skrev:
    JanR skrev:

/jan
    Tenkte meg det! ser du noen fordeler med 2stk kontra 1stk?! (bortsett fra prisen) Er det kanskje lettere å integrere 2stk?
    Tenker litt framover også da vi skal bygge nytt hus innen kort tid, og får mye større stue enn nå. Ca 40kvm med åpen løsning til kjøkken på 16kvm.
    Nå beveger jeg meg på tynn is her 8) men tar sjansen.
    Ikke mest erfaring med sub men 1 burde vel duge hvis du først skal ha sub.
    2 er kanskje en ide hvis du/dere skal bygge, merkes ikke på byggelånet ;)

/jan

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.150
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    jahnmar skrev:
    JanR skrev:

/jan
    Hva slags elektronikk bruker du sammen med Heresy, og har de spillt mange timer?

J

jahnmar

Gjest
    Jeg har en Eci-4 (vet, burde vel hatt rør ::)), Dacmagic og Ps3 som kilde. Ja bare le, men det er veldig "sutalaust" og spille fra denne. Har alle cd'ene mine lagret på den.
    Har også en Jungson Moon Harbour cd-spiller, men den må på reparasjon.
    Har kabler fra Monster og Viablue.

Edit: Høytalerne er helt nye, kjøpte de nå på Torsdag. Har vel ikke spillt mer enn ca. 20timer, så har vel en 3-400 igjen før de er helt "ferdig". :p

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    RSW 10 d er den billigste klipsch sub en , du kn ha forhåpninger til å henge med dine heresey III , eller de enda dyrere rt-subene....Nå skal det sies at rsw10d ikke er noen dyr sub m dersom du titter litt på spec a og sammenlikner med andre merker svs/velodyne sine....

dd serien er jo helt værst...og vil funke godt , men en sub blir dyrere enn høyttalera brukt , så da er vel det uaktuellt...

Ohc selger en rsw-10d brukt/demo for 7-8k ser jeg....sikkert noe å gå på , stått på sidene en stund....www.oslohificenter.no

Under BRUKT/DEMOBRUKT

Vurderer sterkt å prøve en selv , og har en på hånda , bare tenke litt først så får vi se , jeg sliter med litt plassproblemer i bredden.... ;)

spørs hvordan det blir med la scala og denne , har og vurdert hybrid-bass løsning til mine La scala er , men er jævlig usikker på hvilken løsning jeg skal velge faktisk....kassene er geniale med at de kun bygger i høyden , sub en er jævlig genial med at det er salgsvare om jeg ikke lengere vil ha den , noe ikke kassene er om det skulle vise seg å ikke funke...

Mvh Espen

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Eg hadde ein lang kjip drøm i natt. Den innebar at eg mått være guide for verdens værste gjeng med turister i Vik, blei tatt i billettkontroll på trikken sjølv om eg hadde billett og at eg fikk Heresy'ene men de låt skikkelig ræv. Klarte ikkje å koble de opp skikkelig. Kablene datt ut, festa de igjen og vips stod høgtaleren inn mot veggen. Når den eine stod rett skjedde alt igjen med den andre. Og plutselig tok de fyr.

Litt sånn var feelinga i drømmen:

Det du seier Jahnmar om bassen skremmer meg litt. Men eg trur mykje kan gjerast med ein god synergi og plassering. Eg har då klart å fått alright bass ("bass") utav Monitor Audio Monitor 1, men har også opplevd at dei var totalt spinkle. Om Heresy ikkje spelar like djupt som RF-52 (2 x 5,25", 36hz på papiret) så trur eg dei trøkker meir. Det er jo 2 x 12". Alt tilseier at det bør bli stramt og trøkke bra i mellombassen. 2 RSW10 er jo omtrent like store og like dyre som 2 Heresy. Og tilsammen blir det jo veldig dyrt. Da er det vel heller gunstigere å heve kjøpet og kjøpe Cornwall istaden.

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.150
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    jahnmar skrev:
    Jeg har en Eci-4 (vet, burde vel hatt rør ::)), Dacmagic og Ps3 som kilde. Ja bare le, men det er veldig "sutalaust" og spille fra denne. Har alle cd'ene mine lagret på den.
    Har også en Jungson Moon Harbour cd-spiller, men den må på reparasjon.
    Har kabler fra Monster og Viablue.

Edit: Høytalerne er helt nye, kjøpte de nå på Torsdag. Har vel ikke spillt mer enn ca. 20timer, så har vel en 3-400 igjen før de er helt "ferdig". :p
    Ok! Gi de ihvertfall litt juling først.
    Plassering er også viktig, inn i hjørne med de.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Under innspillinga kan ein vel ta av vinkelstativene og kjøpe seg en sånn:

;)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    1000 timer på heresey/cornwall så kommerem seg .... ;D

Heritage har en helt annen bass enn rf---og jeg forstår de som trakter etter rf bass , de får sannlig en fin bass , men ikke like hurtig som heritages...

Hva sligs amp bruker du på hersey..?

Brasse , kjøpet hans er tivlsomt av det enkleste å oppheve , tross alt vare solt til redusert pris...

Tror du må gi det litt tid , la det spille en god stund og se an...de spiller bra bass(ned til 60hz ca ) under det er det tynnt , (ikkeno) ...men til gjengjeld det som er der ER der,,,''

Å bare bytte til cornwall , tja , man skal ha rom til de , har man det , går de jo langt dypere enn heresey.....hornene er de samme på disse to....

bassen i heresey er vel hakket raskere høres det ut som , når jeg i forskjellige settinger har hørt de begge.....

La scala bassen er enda kjappere , men denne har også annet mellomtonehorn , og spiller en del annerledes også.....det jeg husker fra hjemlån med heresey var dens even til å spille utrolig brede lydbilder med masse soundstage og rom....

(på stativer)

Mvh Espen

Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    ssm skrev:
    Vurderer sterkt å prøve en selv , og har en på hånda , bare tenke litt først så får vi se ,
    Savner du bass da?

Eller er det bare spec. på høytaleren som "forteller" deg at du bør ha en?

Men for all del, kjøp deg en slik, så får vi et nytt kapittel i den "never-ending story'en" om deg og naboen din ;D

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    mteinum skreiv om plassering av Heresy i Høyttaler kabel til Klipsch - tråden

mteinum skrev:
    Da har jeg fått hørt en god del på "Chord Epic Twin". Denne var så lik i lydsignatur med lillebroren Odyssey at i dette oppsettet så blir det nesten hipp som happ hva man velger. Og da pris er en faktor så trekker Odyssey det lengste strået.

Nå kom det derimot en annen "komponent" i hus igår:

Dette er en bok om faderen til mine høyttalere; Paul Wilbur Klipsch. Denne boken inneholder naturligvis en del høyttaler relevante ting, og da notater og betraktninger fra PWK selv. Kapittel 6 "The Speaker Years" er spesielt interessant.

En ting som fremheves er hjørneplasseringen - dette av flere grunner:

1. bedre bass
    2. ved å vinkle høyttaleren ca 45 grader ved hjørneplassering vil en høyttaler spre lyden ut i hele rommet. Dette vil gjøre at egnet lytteposisjon blir hele andre halvdel av rommet og ikke bare ett enkelt punkt.

Dette måtte jo prøves og da med følgende resultat:

Og begge punktene over kan bekreftes, lydbildet er stort og det som skrives at heresy ikke har bass er bare tull. Dette er med Nordost Blue Heaven. Nå skal jeg teste litt mer med Odyssey noen dager, den kabelen ga meg egentlig det jeg var ute etter; mer dybde i bassen, litt mer kropp på stemmer samtidig som dynamikken er ivaretatt.

Så får vi se hva jeg gjør. Nå blir det nytt lytterom/hus om kort tid - så det er nok lurt å se hvordan den Nordost kabelen trives der. Jeg har iallefall en meget passende kandidat klar.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Erland skrev:
    ssm skrev:
    Vurderer sterkt å prøve en selv , og har en på hånda , bare tenke litt først så får vi se ,
    Savner du bass da?

Eller er det bare spec. på høytaleren som "forteller" deg at du bør ha en?

Men for all del, kjøp deg en slik, så får vi et nytt kapittel i den "never-ending story'en" om deg og naboen din ;D
    Hei Erland , nå har det seg sånn at jeg saktisk savner litt bas/fylde , men jeg skal ha på plass nye rør og "spilles inn" nye kabler her nå....

Det er en vesentlig forskjell med avantagrdes sub er og la scal med en rsw 10d....

nemlig at de spiller i forskjellige frekvensomeråder....og ikke minst at man KAN spille uten sub en også , jeg har ikke tenkt til å bruke subben som noen blokk-river men som ett suppelement og på ederuelig volum , ag subbene måtte siplle hele tiden for at ht skulle virke/at det i det heletatt skulle ha lyd under der mellomtinehornet takket for seg.

så jeg har trua på at det kan gå bra.

:DES

J

jahnmar

Gjest
    For all del, bass er det! Og den er lynrask! Men på en del "dårlige" innspillinger jeg har, er det nesten ingenting. Gjerne musikk jeg liker godt, men har dårlig lyd i mine ører.
    F.eks de fleste platene av Iron Maiden, syns jeg låter tynt og spinkelt.
    For tiden har jeg ett lite optimalt lytterom, så har bare en måte og plassere høytalerne på. Prøver og gjøre det beste ut av det inntil videre. Har hvertfall stor tro på at 1 eller 2stk sub kan gjøre underverker! Er jo også fullt mulig som @ssm sier, man kan spille uten sub også.
    Kommer nok en røramp i hus også, når lommeboka tillater det.( og fruen ;D)
    Jeg blir nok å beholde høytalerne, da jeg liker "lydsignaturen" i Heresy VELDIG godt! De har jo også vært drømmehøytalerne mine gjennom noen år...og endelig ble det min tur! ;)

T

tst

Gjest
    Jeg hadde RW10D sub´n tidligere, men syntes det ikke fungerte sammen med mine Heresy 3. Jeg satte de lengere inn i gjørnene, og da ble det akkurat passe. Ville satset på en rørforsterker/effekt også. Ec på disse er jo "vandalisme" ;D

J

jahnmar

Gjest
    Tst skrev:
    Jeg hadde RW10D sub´n tidligere, men syntes det ikke fungerte sammen med mine Heresy 3. Jeg satte de lengere inn i gjørnene, og da ble det akkurat passe. Ville satset på en rørforsterker/effekt også. Ec på disse er jo "vandalisme" ;D
    Hehe, ventet på den angående Ec'en ja. ;D
    Noe av problemet her hvor jeg bor nå, er at bare ene høytaleren kan stå i hjørne. Den andre står ganske fritt i forhold. Når jeg flytter en gang over nyttår er jeg litt usikker på hvordan det blir. Før jeg kjøpte de trodde jeg Heresy var den eneste i serien som ikke "krevde" og stå i hjørne, men så feil kan man ta. :p

Hva var det du ikke likte når du hadde sub'en?

EDIT: Nå er vel RSW utgaven endel råere enn RWen også! Ser hvertfall slik ut på papiret, jeg har ikke hørt noen av dem... ::) ;)

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    No har eg fått ankomstdato på Heresy og RF'ene er lagt ut for salg på Børsen!

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Inngikk dialog med ein fyr borti Unaiten den 19. mars. Så diskuterte vi vel og lenge (han hadde fleire par), og eg bestemte meg for eine settet hans. Så gikk det ei stund, han bygde emballasje og styra på og fikk dei avgårde ca. 10. april. Dei er venta til JetCarrier 7. mai og til meg 8. mai. Så det begynna å bli ei stund. Det er snakk om 19 år gamle Heresy II som er overhalt til mint stand.

J

jahnmar

Gjest
    Såpass, tøft! Jeg er ikke 110% fornøyd med mine enda, men de gir meg faktisk STOR eierglede. Jeg skal nok med tiden klare og få ut "råskapen" som bor i dem... ;D

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Det klarer du nok. Eg er dritspent, rett og slett. Kjøper uhørt, langveisfra og veit ikkje om dei passar i rommet.
    Men, det finner vi fort nok ut av. Bladdde litt i bildemappa mi og fant eit bilde eg ikkje har posta her på forumet.
    (må være det siste?). Alright finish :)

Edit: Har vel egentlig 28 bilder eg ikkje har posta, men eg sparer dykk endå. Får vente til dei er i hus før eg hår heilt bananas

J

jahnmar

Gjest
    Nydelig finish! Ett "lite" stykke amerikansk historie det der. ;)
    Jeg har prøvd ut litt plasseringer i dag, og nå ser jeg akkurat yttersidene på høytalerne når jeg sitter i sweetspot....beste plassering så langt.

Edit: Sweetspot er faktisk "større" enn noensinne! :eek: Dette var morro...

Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    jahnmar skrev:
    Tst skrev:
    Hehe, ventet på den angående Ec'en ja. ;D
    Noe av problemet her hvor jeg bor nå, er at bare ene høytaleren kan stå i hjørne. Den andre står ganske fritt i forhold. Når jeg flytter en gang over nyttår er jeg litt usikker på hvordan det blir. Før jeg kjøpte de trodde jeg Heresy var den eneste i serien som ikke "krevde" og stå i hjørne, men så feil kan man ta. :p

Hva var det du ikke likte når du hadde sub'en?

EDIT: Nå er vel RSW utgaven endel råere enn RWen også! Ser hvertfall slik ut på papiret, jeg har ikke hørt noen av dem... ::) ;)
    Synes ikke dere skal avskrive EC'n her.

Javisst trives Klipsch Heritage høytalerne med rør, men EC lager da i aller høyeste grad gode forsterkere de også. Jeg ville faktisk foretrukket EC framfor en del av forsterkerne "med røralibi" som bys fram på markedet i dag. Og når det gjelder bassen, bør absolutt ikke en EC-forsterker være noe drawback. Det er vel heller i mellomtonen at en slik forsterker kan mangle litt "nærhet".

Det du beskriver janmar, er ikke noe ukjent fenomen på nye Klipsch, være Heritage eller RF. Det vil gå litt i sykluser, men det går framover. Bassen er gjerne det siste som faller på plass. Men med nye høytalere er det leeeenge til.

Du må bare kose deg med det du har, og glede deg til det som kommer. Ei heller Klipsch kan fixe de gamle skramleinnspillingene fra sent 70-tall, og med høytalere som holder igjen i bassen, kan det nok høres litt ut som "reiseradio" akkurat nå. Med dette blir bra skal du se.

Spill med EC'n din du, og ta deg heller litt ekstra tid til til å spare til en god rørforsterker enn å kaste deg over noe "ræl med røralibi". Det sistnevnte kan blir en gedigen nedtur!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn