Bilder!!jahnmar skrev:Melder meg inn her jeg også, da jeg henter mine nye Heresy III i morgen.
Bilder!!jahnmar skrev:Melder meg inn her jeg også, da jeg henter mine nye Heresy III i morgen.
Tri-wire vet jeg ikke om bidrar til annet enn at du slipper platen som kobler terminalene sammen.K2 skrev:Ja P39 har tri-wire! Kimber har flere tri-wire produkter, men om tri-wire gir noe ? men hvis bi-wire er dobbelt så godt som single wire er tri-wire vel 3 ganger så braMute skrev:Har bi-wire og kjører 2 ledere til høyttalerene. Se bilde vedlagt. Bruk kraftig nok leder er mitt tips. Er det tri-wire på p39 kan du kjøre 2 kabler. Én til bass én til mellomtone+diskant så kobler du mellomtone og diskantterminalene sammen med samme kabel som leder fra forsterker f.eks?
Egne tri-wire kabler er vel sjeldent og lite nødvendig.
De sa helt enkelt at det var den beste Klipsch konstuksjon "ever" ! Nej de komer ikke "direkte" fra USA, det lønner seg ikke med dagen $-kurs + frakt + moms!Mute skrev:Så du fikk de fra statene da? Hva sa de hos Klipsch som gjorde at du ble overbevist?
Det er i rommet dittrolfozzy skrev:Har ikke så mye toe-in på mine. Har flytta litt fram og tilbake på det. Og slik de står nå, har prøvd forskjellig, med litt toe-in spiller de best. Skimter utsiden av de.
Ja det er vi enige i. Men det må ikke overdrives.JanR skrev:Det er i rommet dittrolfozzy skrev:Har ikke så mye toe-in på mine. Har flytta litt fram og tilbake på det. Og slik de står nå, har prøvd forskjellig, med litt toe-in spiller de best. Skimter utsiden av de.
Mine Forte II står mye likt dine rozzy, ser så vidt yttersidene. Fungerer best her, så vidt som jeg kan høre.
Men vi er vel enig om at toe in må til for å få H III til å yde max ?
/jan
Helt korrektrolfozzy skrev:Ja det er vi enige i. Men det må ikke overdrives.JanR skrev:Det er i rommet dittrolfozzy skrev:Har ikke så mye toe-in på mine. Har flytta litt fram og tilbake på det. Og slik de står nå, har prøvd forskjellig, med litt toe-in spiller de best. Skimter utsiden av de.
Mine Forte II står mye likt dine rozzy, ser så vidt yttersidene. Fungerer best her, så vidt som jeg kan høre.
Men vi er vel enig om at toe in må til for å få H III til å yde max ?
/jan
Det har du helt rett i, hjalp å få de opp i høyden.rolfozzy skrev:Men når de sto rett på gulvet trengte de mer toe-in. På sokler gjør de ikke.
De spiller også mye bedre på sokler ifølge mine ører.
jahnmar skrev:Sånn! Da var de på plass...
Den ene høytaleren må stå i ett hjørne, og den andre ikke. Slik er det bare. Men flytter innen ett år, og da blir det andre boller...håper jeg.
Takker for det! Jeg har ikke forsøkt så mye med plassering enda, men skal ha det tankene med mye toe-in. Jeg var ikke klar over at dette var en "nødvendighet", men jeg får lytte litt og prøve meg fram. (stoler ikke 100% på ørene mine ) For øyeblikket står de vendt mot hverandre og blir "spilt inn". Jeg syns de låter ganske bra til og med rett ut av eska, så jeg gleder meg til fortsettelsen! Meget morsomme høytalere syns jeg!JanR skrev:Der du, grats
Ser du bruker lite toe in, prøvd å vinkle de mere innover ?
Og ikke minst, hvordan syns du det låter ?
/jan
Litt gjør det garantertjahnmar skrev:Takker for gratulasjoner karer!
Rart, for noen år tilbake syns jeg Heresy'ene såg hel for jæv... ut. Men plutselig gikk det opp for meg at de ser jo helt fantastisk ut! Mulig smaken forandrer seg litt med alderen.. ;D
Finnes det stativ/sokler som hører til disse?rolfozzy skrev:Men når de sto rett på gulvet trengte de mer toe-in. På sokler gjør de ikke.
De spiller også mye bedre på sokler ifølge mine ører.
KLipsch har aldri vært noe design merke , men har kommet seg en den med den nye "båtbaug" serien Palladium som er kjempeflott...jahnmar skrev:Takker for gratulasjoner karer!
Rart, for noen år tilbake syns jeg Heresy'ene såg hel for jæv... ut. Men plutselig gikk det opp for meg at de ser jo helt fantastisk ut! Mulig smaken forandrer seg litt med alderen.. ;D
rolfozzy lagde noen sjøl, for en billig pengejahnmar skrev:Finnes det stativ/sokler som hører til disse?
Hehe kjenner til det. Godt man har "gulvstående"jahnmar skrev:Se der ja! Var flotte. Spørs om ikke jeg må ta meg en økt, når kreativiteten kommer sigende...
Byttet ut en semieksotisk kabel til 11K mot disse med riktig tversnitt, skjerming og billig pris (gratis).ssm skrev:Ville heller gått opp på kabelkvaliteten enn å kjøre to/tre strekk med den kablen på bildet (uten at jeg har hørt den)
mere kvadrat greit nok....men en god kabel spiller bedre enn 3 dårlige... ;D
Espen
jahnmar skrev:Se der ja! Var flotte. Spørs om ikke jeg må ta meg en økt, når kreativiteten kommer sigende...
Tok meg den friheten og slengte inn en link til rolfozzy's "byggetråd"rolfozzy skrev:jahnmar skrev:Se der ja! Var flotte. Spørs om ikke jeg må ta meg en økt, når kreativiteten kommer sigende...
Hvis du ser fra side 6 i Guida Gruvetur så finner du noe bilder fra da jeg knota sammen soklene.
Guttane er flinkejahnmar skrev:Wow! De var lekker!
Det var veldig mye godt lesestoff i linkene deres, så blir visst sittende i kveld....med noe godt i glasset, og nydelig musikk i bakgrunnen.
Så blanke dine var i treverket? Har du gjort noe spesiellt eller er de bare slik?Tst skrev:Her er et bilde av mine stativer.
Vi bruker ikke sånne ord om hverandre i denna tråden.Titleist skrev:dust!
Titleist skrev:dust!ssm skrev:Ville heller gått opp på kabelkvaliteten enn å kjøre to/tre strekk med den kablen på bildet (uten at jeg har hørt den)
Espen
Sånne idiotkommentarer uten tilstrekklig interesse for å begrunne dine innlegg , kan du bare dra lengere ut på landet med.....Mulig jeg er en dust , men du bør være såpass klok at du ikke hiver rundt med sånne innlegg....Titleist skrev:dust!ssm skrev:Ville heller gått opp på kabelkvaliteten enn å kjøre to/tre strekk med den kablen på bildet (uten at jeg har hørt den)
Espen
Enig! bør ikke bruke den typen ord i noen sammenheng her inneBHO skrev:Vi bruker ikke sånne ord om hverandre i denna tråden.Titleist skrev:dust!
Det er en venne-tråd !
Jeg foreslår at du f.eks prøver deg på "off-topic".
Hei Jan Olav ., hva har du brukt av matrialer til å bygge dine stativer av ? rørene og sokler i bunn?JanOlav skrev:Her et bilde av mine sokler: