Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.728
    Sted
    Phobos
    pengesluk skrev:
    Kick Ass time, anyone?? :eek: :eek:

JBL LS-serien
    « Svar #15 Lagt ut: I dag kl. 17:19:32 » Sitat

--------------------------------------------------------------------------------

Sitat fra: ganilsen på I dag kl. 11:23:22
    Målet er å vaske gulvet med klipsch-heads.

Geir Arne

DET blir ikke noe problem.

Vedlegg

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    933
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    Kick Ass time, anyone?? :eek: :eek:

JBL LS-serien
    « Svar #15 Lagt ut: I dag kl. 17:19:32 » Sitat

--------------------------------------------------------------------------------

Sitat fra: ganilsen på I dag kl. 11:23:22
    Målet er å vaske gulvet med klipsch-heads.

Geir Arne

DET blir ikke noe problem.

Vedlegg

J

J.J

Gjest
    @ludo .....

Du fant ikke større bilde som jeg oxo kan se ... uten å finne frem kikkerten ............................ 8) ;D

J

J.J

Gjest
    Ludo skrev:
    Hehehe, done :)
    Vakke såå lett og se ... og jeg har bare en 17" på lappisen min :p

Dem JBL guttene når jo ikke oss Klipsch-kara opp til anklene engang... dem kan jo prøve seg ... så vi kan vi se hvem som ser ut som skurefille etterpå

;D

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    933
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Synes det var litt rart at Pengesluket skulle bli sååå full på en onsdag!!! ;D

J

J.J

Gjest
    Sluket er neppe full.... men han er helt sikkert døgnvill... og blodsukkeret er på et M E G E T lavt nå - idet han venter på kokosmakroner hos LMC snart ...

Det er hans måte og lade opp på ...... ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.503
    Torget vurderinger
    23
    Hva? Jeg er da helt uskyldig oppi dette - ville jo bare HJELPE dere ved å vise de slemme guttene så dere kunne grisebanke dem og beholde æren.. Jeg er helt nøytral i denne stygge saken her, liker hverken Klipsch eller JBL ;D ;D

J

J.J

Gjest
    Åjoda sluket .. du ELSKER KHORN ... det er bare å innrømme det først som sist ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.503
    Torget vurderinger
    23
    jan#jan skrev:
    Åjoda sluket .. du ELSKER KHORN ... det er bare å innrømme det først som sist ;D
    Khornblanding elsker jeg, til frokost hver dag. Er det oppmalte khorn kanskje??

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.728
    Sted
    Phobos
    pengesluk skrev:
    jan#jan skrev:
    Khornblanding elsker jeg, til frokost hver dag. Er det oppmalte khorn kanskje??
    Khornblanding setter garantert fart på fordøyelsen! Kun litt er nok for stor effekt!

Bulk323

Medlem
    Ble medlem
    18.01.2011
    Antall liker
    0
    Tenkte jeg kunne spørre her så jeg slipper å opprette ny tråd da det sikkert er tråder om dette fra før uten at jeg finner dem ::)
    Ser etter nye høyttalere og har da sett meg ut Klipsch RF-82. Det jeg lurer på er hvor kraftig forsterker det blir anbefalt til disse?
    Har lest at disse skal være lettdrevne, men jo kraftigere jo bedre? ;D Har forsterker og vil helst ikke bytte ut den da budsjettet som student kan være litt stramt. ::)

Eirik

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Bulk323 skrev:
    Ser etter nye høyttalere og har da sett meg ut Klipsch RF-82. Det jeg lurer på er hvor kraftig forsterker det blir anbefalt til disse?

Eirik
    Litt synsing fra min side men tror du bør for en kvalitets amp framfor en såder amp med masse effekt.
    Klipsch liker å bli "holdt i tømmene" :)

Bulk323 skrev:
    Har lest at disse skal være lettdrevne, men jo kraftigere jo bedre? ;D Har forsterker og vil helst ikke bytte ut den da budsjettet som student kan være litt stramt. ::)

Eirik
    Er vel sjelden feil med litt ekstra effekt på klipsch ;)
    Kan vel ikke bli for mye 8)
    Men igjen, en kvalitets amp er å fortrekker uansett type.

/jan

Bulk323

Medlem
    Ble medlem
    18.01.2011
    Antall liker
    0
    SannaX skrev:
    Hva slags forsterker har du?
    Sansui AU-719. 90 watt RMS pr kanal finner jeg på nett. Har jo lest at klipsch og rørforsterker skal være den beste komboen, men så vidt jeg vet er det forholdsvis varm lyd i denne gamle sansui forsterkeren også? ;D

Bulk323

Medlem
    Ble medlem
    18.01.2011
    Antall liker
    0
    JanR skrev:
    Bulk323 skrev:

Eirik
    Litt synsing fra min side men tror du bør for en kvalitets amp framfor en såder amp med masse effekt.

Bulk323 skrev:

Eirik

/jan
    Oki, derfor jeg spør for å finne ut om den amp'n jeg har er kraftig nok til disse høyttalerene. :)
    Ny innenfor hifi, så da må man spørre de som kan ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Bulk323 skrev:
    JanR skrev:
    Bulk323 skrev:

Eirik

Bulk323 skrev:

Eirik

/jan
    Oki, derfor jeg spør for å finne ut om den amp'n jeg har er kraftig nok til disse høyttalerene. :)
    Her er det bare spørre, kommer ingen ellers vettu :)

Kjerringa bruker en god gammel Marantz 1550L på sine Forte II, låter ikke galt det.
    jeg tror nok at ampen din vil fungere greit på 82'ene.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    Er Quad II Fourty en god amp til Klipsch La Scala I ?? ;D ;D
    Tja....
    Kan egentlig ikke tenke meg at det funker noe særlig.
    Slapp amp, dårlig kontroll nedover, pistrete topp....nei far, tror nok ikke det er noe å satse på ::)

/jan

Bulk323

Medlem
    Ble medlem
    18.01.2011
    Antall liker
    0
    JanR skrev:
    Bulk323 skrev:
    JanR skrev:
    Bulk323 skrev:

Eirik

Bulk323 skrev:

Eirik

/jan
    Her er det bare spørre, kommer ingen ellers vettu :)

Kjerringa bruker en god gammel Marantz 1550L på sine Forte II, låter ikke galt det.
    jeg tror nok at ampen din vil fungere greit på 82'ene.

/jan
    Oki, ikke værre enn å selge videre hvis det skulle vise seg å bli helt feil. Så får satse på at det blir en grei kombo ;D

Eirik

J

J.J

Gjest
    JanR skrev:
    jan#jan skrev:
    Tja....
    Slapp amp, dårlig kontroll nedover, pistrete topp....nei far, tror nok ikke det er noe å satse på ::)

/jan
    Takk - Det var oppmuntrende !!! Da vet jeg ihvertfall om en jeg ikke skal selge den billig til..... siden den er såååå kjip .... ;D :p

geirf2

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Antall liker
    166
    Sted
    Nes Romerike
    Var hos en kompis i går kveld og hørte på RF-83 på behagelig lyttenivå og 2x500W. Det er vel det som er noe av greia med mye effekt at man får skyvet allerede fra hviskenivå. Gode høyttalere til prisen og tumman upp. Pingletransistor på disse gir nok ikke samme opplevelsen, men en skikkelig strømsterk sak må kanskje til?

J

J.J

Gjest
    NYHET

Ja - Ting har skjedd !! En ting er at jeg har hatt Heresy II , Men det er lissom ikke en skikkelig hornhøytaler ... bare en rævsprekk ;) NO OFFENCE, det er en skikkelig bra høytaler !

Nå har jeg tredd inn i HORN og RØR verdenen !! Det første steget inn i denne verdenen er med Klipsch La Scala I og Quad II Fourty.

Har ikke fått satt det opp enda engang, men det skjer iløpet av dagen tipper jeg .... ;D

Jan Robert

Zed

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    3
    Lyd og Bilde har brukt den store Hegelen (tror 2x400W) på Klipsch RF-83, og de mener at det var fantastisk opplevelse.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    JanR skrev:
    jan#jan skrev:
    Tja....

/jan
    Takk - Det var oppmuntrende !!! Da vet jeg ihvertfall om en jeg ikke skal selge den billig til..... siden den er såååå kjip .... ;D :p

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    geirf2 skrev:
    Var hos en kompis i går kveld og hørte på RF-83 på behagelig lyttenivå og 2x500W. Det er vel det som er noe av greia med mye effekt at man får skyvet allerede fra hviskenivå. Gode høyttalere til prisen og tumman upp. Pingletransistor på disse gir nok ikke samme opplevelsen, men en skikkelig strømsterk sak må kanskje til?
    Bingo.

ps: men rør er å fortrekke ;)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    NYHET

Ja - Ting har skjedd !! En ting er at jeg har hatt Heresy II , Men det er lissom ikke en skikkelig hornhøytaler ... bare en rævsprekk ;) NO OFFENCE, det er en skikkelig bra høytaler !

Nå har jeg tredd inn i HORN og RØR verdenen !! Det første steget inn i denne verdenen er med Klipsch La Scala I og Quad II Fourty.

Har ikke fått satt det opp enda engang, men det skjer iløpet av dagen tipper jeg .... ;D

Jan Robert
    Gratulerer igjen :)
    Det spilte jævlig bra hos Serial, rent deilig å høre LS igjen må jeg innrømme.

Gleder meg til å høre hva du syns nå som de er i sitt nye hjem :)

/jan

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Bulk323 skrev:
    SannaX skrev:
    Sansui AU-719. 90 watt RMS pr kanal finner jeg på nett. Har jo lest at klipsch og rørforsterker skal være den beste komboen, men så vidt jeg vet er det forholdsvis varm lyd i denne gamle sansui forsterkeren også? ;D
    Tror det er fint å teste med denne :)

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    zed skrev:
    Lyd og Bilde har brukt den store Hegelen (tror 2x400W) på Klipsch RF-83, og de mener at det var fantastisk opplevelse.
    Ja smaken er som baken.Hegel er noe av det jævligste jeg har hørt men da på RF7.Maken til glass i toppen :-\

J

J.J

Gjest
    Takk Jan ! Og takk for gjestfrihet og for at jeg fikk muligheten til å høre på hønna dine !! Takk oxo for at du var med til Serial og var med som konsulent der ;) Ikke minst at du hjalp til med logistikken .. for å si det sånn !!!!

Jeg hadde en superflott dag/kveld igår, og fikk truffet 2 genuint intersserte Klipsch og rør(ete) folk ;D
    Dette kommer til å huskes lenge.

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    geirf2 skrev:
    Hvilken amp? 500W er totalt bortkastet på selv RF83.det de liker er masse god strøm!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    Takk Jan ! Og takk for gjestfrihet og for at jeg fikk muligheten til å høre på hønna dine !! Takk oxo for at du var med til Serial og var med som konsulent der ;) Ikke minst at du hjalp til med logistikken .. for å si det sånn !!!!

Jeg hadde en superflott dag/kveld igår, og fikk truffet 2 genuint intersserte Klipsch og rør(ete) folk ;D
    Dette kommer til å huskes lenge.
    Bare hyggelig :)
    Var en knall-morro-dag i går.

Igjen, komboen Quad II fourthy og LS = grisemorro ;D

/jan"rørhue"olsen

Bulk323

Medlem
    Ble medlem
    18.01.2011
    Antall liker
    0
    SannaX skrev:
    Bulk323 skrev:
    SannaX skrev:
    Tror det er fint å teste med denne :)
    jepp :) Muligens dra å se/høre på noen i dag, hvis de ikke er solgt enda :p

geirf2

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Antall liker
    166
    Sted
    Nes Romerike
    "Hvilken amp? 500W er totalt bortkastet på selv RF83.det de liker er masse god strøm!"

Enig, og ja, det var det jeg mente og ampene her er NAD 208. Riktignok gamle, men strøm leveres det nok av fra disse, så da er det som jeg tenkte!

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    933
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    jan#jan skrev:
    NYHET

Jan Robert
    Grattis - husk bilder ;D

J

J.J

Gjest
    FYTTIFAAN for en lyd det er i La Scala I ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ikke pent å banne, men jeg gjør det nå i pur glede, det er totalt "pure fucking metal" 8)

Spiller på en bitteliten amp med EL84 rør - ikke helt sikker, men mener det er 2x17w.

For å si det sånn : Snekkerne holder seg fast til stilaset ute :eek: ;D ;D

Snart - ila kvelden så skal det kobbles opp med Quad II forty.... bare finne en pre i containeren......... :(

Men jeg skal være litt seriøs oxo.... jeg har spillt litt høyt , men jeg vil ikke dra på skikkelig - kjenner ikke høytalerne enda.
    Men som dere skjønner så spiller det forykende.... Straight in your face..... Right hook ;)

Det er et liv og engasjemang som jeg ikke har hørt i noen apekister - sorry guys ;D Been there done that 8)

Dem spiller jo ikke dyyypbass, men den bassen den spiller er helt rå - jeg har bare smekket dem opp i stua (holder på å renovere huset, så det er trangt om plassen)
    Og dem leverer ... det skal jeg love dere!

Er det noen minus ?? Selvølgelig så er det ikke det ;D (men ikke spør madammen) ::) ;D ;D ;D

Ikveld så blir det god Malt i glasset og deilig musikk..

Enjoy life !!!

Jan<bitt av rør og horn>Robert

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.961
    Torget vurderinger
    2
    jan#jan skrev:
    FYTTIFAAN for en lyd det er i La Scala I ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ikke pent å banne, men jeg gjør det nå i pur glede, det er totalt "pure fucking metal" 8)

Spiller på en bitteliten amp med EL84 rør - ikke helt sikker, men mener det er 2x17w.

For å si det sånn : Snekkerne holder seg fast til stilaset ute :eek: ;D ;D

Snart - ila kvelden så skal det kobbles opp med Quad II forty.... bare finne en pre i containeren......... :(

Men jeg skal være litt seriøs oxo.... jeg har spillt litt høyt , men jeg vil ikke dra på skikkelig - kjenner ikke høytalerne enda.
    Men som dere skjønner så spiller det forykende.... Straight in your face..... Right hook ;)

Det er et liv og engasjemang som jeg ikke har hørt i noen apekister - sorry guys ;D Been there done that 8)

Dem spiller jo ikke dyyypbass, men den bassen den spiller er helt rå - jeg har bare smekket dem opp i stua (holder på å renovere huset, så det er trangt om plassen)
    Og dem leverer ... det skal jeg love dere!

Er det noen minus ?? Selvølgelig så er det ikke det ;D (men ikke spør madammen) ::) ;D ;D ;D

Ikveld så blir det god Malt i glasset og deilig musikk..

Enjoy life !!!

Jan<bitt av rør og horn>Robert
    La Scala er bra greier. Du får nok mye moro med de. Gratulerer så mye.

J

J.J

Gjest
    Takk ozzy... :D la meg si det slik: Klipsch er bra greier. Alle kan finne sin model, det er jeg helt sikker på :D

Jeg skal kose meg mye - DET lover jeg .. musikk skal nytes ;D ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn