Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Torsen skrev:
    Hei

    Har kjøpt meg noen slitne Chorus II. Flott hvis noen ha noen innspill. Mangler faktisk det ene klipsch-emblemet. Noen som har et ekstra eller vet hvor jeg får tak i ett?

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/board,3.0.html
    Først og fremst gratulerer med ett par meget bra høytalere :)
    Ergelig at de er herpet i filler men det meste lar seg sikkert fikse.

    klipschforum, mange tips der er jeg sikker på. Både til restaurering og deler.
    Går an å høre med klipsch direkte au, ang deler.

    Hold tråden din varm, finns endel dyktige her på forumet også.

    /jan
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Liker at du sier "meget bra" janR. Jeg vet dessverre litt for lite om disse enda, men har fått med meg at de skal være gode.
    Lydmessig så tror jeg de skal være ok. Elementene ser gode ut (vanskelig å si om horna da men) så da har jeg et godt utgangspunkt.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Torsen skrev:
    Liker at du sier "meget bra" janR. Jeg vet dessverre litt for lite om disse enda, men har fått med meg at de skal være gode.
    Lydmessig så tror jeg de skal være ok. Elementene ser gode ut (vanskelig å si om horna da men) så da har jeg et godt utgangspunkt.
    De er meget gode, tro meg :) Og absolutt verdt å ta vare på.
    Håper at de er i teknisk god stand, alt annet kan ordnes hvis man ikke har 10 tommeltotter.

    Kjerringa bruker lillebroren hjemme, Forte II, og de er jaggu ikke værst de heller ;)

    /jan
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Jeg har hatt et godt øye til Forte II. Hvordan er disse to høyttalerne opp mot hverandre? Chorus II krever kanskje litt mere space å spille på?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Hovedforskjellene, fritt fra hukommelsen, er at Chorus II har mere trykk i mellombass området. Tøff i trynet om du vil.
    Forte II Spiller jevnt over bra, ikke noe som skiller seg spesielt ut. Kanskje noe mere nivå nedover.
    Driv - trykk - musikalitet er stikkord for begge, imho. De er som sagt søsken så de er slettes ikke ulike.
    Smak og behag rett å slett.

    Rom, de krever nok at du har en minimuns størrelse på rommet, hvis du skal dra på litt iaf.
    Hvor smått - stort, 12-15kvm og oppover med normal takhøyde burde fungere.

    Når det er sagt, Chorus II er en høytaler jeg kunne tenkt meg :)

    /jan
     

    Billbob

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    579
    Antall liker
    166
    Torsen skrev:
    Jeg har hatt et godt øye til Forte II. Hvordan er disse to høyttalerne opp mot hverandre? Chorus II krever kanskje litt mere space å spille på?
    Grattis med meget spennende høyttalere!! ;D De er neste på lista mi :)
    Med riktig matching rocker de rett og slett spinnvilt!Visst du liker rock and roll da... ::)
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.132
    Antall liker
    6.703
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Jaja. Da var Bellene pakket for avsendelse. Blir hentet i morgen.
    Litt vemodig men sånn er det nå med ting. De er bare ting.
    Så da var alle mine klipscher solgt gitt.




    Heldigvis så er det ikke en nedgradering, hverken i lyd eller størrelse ;D
     

    Vedlegg

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Ouch! Der snakker vi størrelse ja...

    Håper du har plass til de. :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Belle skal bli tatt godt vare på her ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    H.R skrev:
    Jaja. Da var Bellene pakket for avsendelse. Blir hentet i morgen.
    Litt vemodig men sånn er det nå med ting. De er bare ting.
    Så da var alle mine klipscher solgt gitt.


    Heldigvis så er det ikke en nedgradering, hverken i lyd eller størrelse ;D
    Jaja, du lider uansett ingen nød. Og det er bedre at de blit tatt vare på og brukt enn stående som støvsamlere hos deg :)


    jokris skrev:
    Belle skal bli tatt godt vare på her ;D
    Tviler ikke ett sekund :)
    Grats.

    /jan
     

    Gemini13

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Innlegg
    708
    Antall liker
    113
    Torget vurderinger
    1
    jokris skrev:
    Belle skal bli tatt godt vare på her ;D
    Håper på en beskrivele mellom; Cornwall lll / Belle , angående ulikheter/likheter.

    Mvh Gemini13
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.132
    Antall liker
    6.703
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Da var 5 kollie pakket i bølgepapp
    Isopor foran elementer på sub - foran og bak.
    Tror dette skal gå greitt.



    Venter på fraktselskapet i morgen.
     

    Vedlegg

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Gemini13 skrev:
    jokris skrev:
    Belle skal bli tatt godt vare på her ;D
    Håper på en beskrivele mellom; Cornwall lll / Belle , angående ulikheter/likheter.

    Mvh Gemini13
    det kan jeg komme med etterhvert ;D
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    H.R skrev:
    Da var 5 kollie pakket i bølgepapp
    Isopor foran elementer på sub - foran og bak.
    Tror dette skal gå greitt.



    Venter på fraktselskapet i morgen.
    dette så bra ut ;D
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    65finger skrev:
    jokris skrev:
    Gemini13 skrev:
    jokris skrev:
    Belle skal bli tatt godt vare på her ;D
    Håper på en beskrivele mellom; Cornwall lll / Belle , angående ulikheter/likheter.

    Mvh Gemini13
    det kan jeg komme med etterhvert ;D
    det er en del ulikheter visuelt om ikke annet
    det er sant ;D blir spennende å lære de å kjenne, tror de vil være annerledes enn cw lll , blir mitt tredje klipsch par i huset
    er en god klipsch venn nå ;D
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    jokris skrev:
    65finger skrev:
    jokris skrev:
    Gemini13 skrev:
    jokris skrev:
    Belle skal bli tatt godt vare på her ;D
    Håper på en beskrivele mellom; Cornwall lll / Belle , angående ulikheter/likheter.

    Mvh Gemini13
    det kan jeg komme med etterhvert ;D
    det er en del ulikheter visuelt om ikke annet
    det er sant ;D blir spennende å lære de å kjenne, tror de vil være annerledes enn cw lll , blir mitt tredje klipsch par i huset
    er en god klipsch venn nå ;D
    Grattis med jævlig gode høytalere
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Da fikk jeg spilt litt på Chorusene i går kveld og så langt en time i dag. Ikke en ulyd å høre. Alt virker perfekt. Det begrenser seg litt med en Kingrex. Får ikke frem bunndraget i høyttalerne dessverre. Trenger nok litt mer strømsterke saker :)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    jokris skrev:
    65finger skrev:
    jokris skrev:
    Gemini13 skrev:
    jokris skrev:
    Belle skal bli tatt godt vare på her ;D
    Håper på en beskrivele mellom; Cornwall lll / Belle , angående ulikheter/likheter.

    Mvh Gemini13
    det kan jeg komme med etterhvert ;D
    det er en del ulikheter visuelt om ikke annet
    det er sant ;D blir spennende å lære de å kjenne, tror de vil være annerledes enn cw lll , blir mitt tredje klipsch par i huset
    er en god klipsch venn nå ;D
    Jokris; gratulerer så masse med et par av de flotteste Klipsch i mine øyne. :D
    Regner med at de også spiller deretter. :)
    Vi venter i spenning på en fyldig detaljert beskrivelse av lyden og med en feiende foto serie i tillegg. ;D
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    takker så mye, de er såvidt koblet opp, kommer tilbake om noen dager med mer inntrykk ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Torsen skrev:
    Da fikk jeg spilt litt på Chorusene i går kveld og så langt en time i dag. Ikke en ulyd å høre. Alt virker perfekt. Det begrenser seg litt med en Kingrex. Får ikke frem bunndraget i høyttalerne dessverre. Trenger nok litt mer strømsterke saker :)
    Bra bra, og ikke minst morro at det funker 100% :)

    Nja, de sier ikke neitakk til litt mere effekt og strøm.
    Hu som jeg deler seng med bruker en 60-70w Marantz receiver (gammel sak) på sine Forte II, ikke noe problem med å høre når hu spiller musikk....og det før jeg kommer ut av bilen.

    /jan
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Mener å ha lest et sted at en av disse klassiske rimelige marantz forsterkerne skal passe godt til eldre Klipsch. Er selv på leit etter en rimelig strømsterk forsterker rundt 50 watt. Heller kvalitet enn kvantitet. Har tenkt litt på Rega Brio-R. Men er redd den blir litt for hissig.

    Har forresten tatt ut alle elementer nå. Nesten alt ser flott ut inkludert delefilter. Aberet er at den ene slaven har en liten rift på 1cm i opphenget, samt at støvhetten er trykt inn. Sistnevnte skal jeg få fikset. Men tviler på at riften har så mye å si for lyden. Mulig jeg klarer å fikse dette med et eller annet. Skal høre med Audiocompaniet.

    Foruten dette så har jeg et hull på ca 5mm på hver side i kabinettet + ett bak. Dette etter at det satt noen kroker i med mutter og skive på innsiden. De har hengt oppunder et tak. Skal få tettet dette på en forsvarlig måte.

    I morgen blir det å stå ute å pusse kabinettet i sola ;D Litt morro og dette prosjektet...
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Torsen skrev:
    Mener å ha lest et sted at en av disse klassiske rimelige marantz forsterkerne skal passe godt til eldre Klipsch. Er selv på leit etter en rimelig strømsterk forsterker rundt 50 watt. Heller kvalitet enn kvantitet. Har tenkt litt på Rega Brio-R. Men er redd den blir litt for hissig.

    Har forresten tatt ut alle elementer nå. Nesten alt ser flott ut inkludert delefilter. Aberet er at den ene slaven har en liten rift på 1cm i opphenget, samt at støvhetten er trykt inn. Sistnevnte skal jeg få fikset. Men tviler på at riften har så mye å si for lyden. Mulig jeg klarer å fikse dette med et eller annet. Skal høre med Audiocompaniet.

    Foruten dette så har jeg et hull på ca 5mm på hver side i kabinettet + ett bak. Dette etter at det satt noen kroker i med mutter og skive på innsiden. De har hengt oppunder et tak. Skal få tettet dette på en forsvarlig måte.

    I morgen blir det å stå ute å pusse kabinettet i sola ;D Litt morro og dette prosjektet...
    Gode gamle Marantz amper/receivere går jeg god for :)
    Koster som oftest ikke skjorta heller, ikke den som kjerringa har iaf. (1550L)
    Låter bra, loudness/tonekontroller også ;)

    Du får huske å knipse litt bilder underveis.

    /jan
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.981
    Antall liker
    56.335
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    JanR skrev:
    Torsen skrev:
    Mener å ha lest et sted at en av disse klassiske rimelige marantz forsterkerne skal passe godt til eldre Klipsch. Er selv på leit etter en rimelig strømsterk forsterker rundt 50 watt. Heller kvalitet enn kvantitet. Har tenkt litt på Rega Brio-R. Men er redd den blir litt for hissig.

    Har forresten tatt ut alle elementer nå. Nesten alt ser flott ut inkludert delefilter. Aberet er at den ene slaven har en liten rift på 1cm i opphenget, samt at støvhetten er trykt inn. Sistnevnte skal jeg få fikset. Men tviler på at riften har så mye å si for lyden. Mulig jeg klarer å fikse dette med et eller annet. Skal høre med Audiocompaniet.

    Foruten dette så har jeg et hull på ca 5mm på hver side i kabinettet + ett bak. Dette etter at det satt noen kroker i med mutter og skive på innsiden. De har hengt oppunder et tak. Skal få tettet dette på en forsvarlig måte.

    I morgen blir det å stå ute å pusse kabinettet i sola ;D Litt morro og dette prosjektet...
    Gode gamle Marantz amper/receivere går jeg god for :)
    Koster som oftest ikke skjorta heller, ikke den som kjerringa har iaf. (1550L)
    Låter bra, loudness/tonekontroller også ;)

    Du får huske å knipse litt bilder underveis.

    /jan
    Kan sende deg teak propper som jeg bruker til teakdørker i båtene våres,da du sliper det og lakkerer blir de nesten usynlige ;)

    O
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Ove W skrev:
    JanR skrev:
    Torsen skrev:
    Mener å ha lest et sted at en av disse klassiske rimelige marantz forsterkerne skal passe godt til eldre Klipsch. Er selv på leit etter en rimelig strømsterk forsterker rundt 50 watt. Heller kvalitet enn kvantitet. Har tenkt litt på Rega Brio-R. Men er redd den blir litt for hissig.

    Har forresten tatt ut alle elementer nå. Nesten alt ser flott ut inkludert delefilter. Aberet er at den ene slaven har en liten rift på 1cm i opphenget, samt at støvhetten er trykt inn. Sistnevnte skal jeg få fikset. Men tviler på at riften har så mye å si for lyden. Mulig jeg klarer å fikse dette med et eller annet. Skal høre med Audiocompaniet.

    Foruten dette så har jeg et hull på ca 5mm på hver side i kabinettet + ett bak. Dette etter at det satt noen kroker i med mutter og skive på innsiden. De har hengt oppunder et tak. Skal få tettet dette på en forsvarlig måte.

    I morgen blir det å stå ute å pusse kabinettet i sola ;D Litt morro og dette prosjektet...
    Gode gamle Marantz amper/receivere går jeg god for :)
    Koster som oftest ikke skjorta heller, ikke den som kjerringa har iaf. (1550L)
    Låter bra, loudness/tonekontroller også ;)

    Du får huske å knipse litt bilder underveis.

    /jan
    Kan sende deg teak propper som jeg bruker til teakdørker i båtene våres,da du sliper det og lakkerer blir de nesten usynlige ;)

    O
    Snakk om service! Det høres ut som en god idé. Blir nok ikke så galt mtp fargen heller. Du har PM.
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.981
    Antall liker
    56.335
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Torsen skrev:
    Ove W skrev:
    JanR skrev:
    Torsen skrev:
    Mener å ha lest et sted at en av disse klassiske rimelige marantz forsterkerne skal passe godt til eldre Klipsch. Er selv på leit etter en rimelig strømsterk forsterker rundt 50 watt. Heller kvalitet enn kvantitet. Har tenkt litt på Rega Brio-R. Men er redd den blir litt for hissig.

    Har forresten tatt ut alle elementer nå. Nesten alt ser flott ut inkludert delefilter. Aberet er at den ene slaven har en liten rift på 1cm i opphenget, samt at støvhetten er trykt inn. Sistnevnte skal jeg få fikset. Men tviler på at riften har så mye å si for lyden. Mulig jeg klarer å fikse dette med et eller annet. Skal høre med Audiocompaniet.

    Foruten dette så har jeg et hull på ca 5mm på hver side i kabinettet + ett bak. Dette etter at det satt noen kroker i med mutter og skive på innsiden. De har hengt oppunder et tak. Skal få tettet dette på en forsvarlig måte.

    I morgen blir det å stå ute å pusse kabinettet i sola ;D Litt morro og dette prosjektet...
    Gode gamle Marantz amper/receivere går jeg god for :)
    Koster som oftest ikke skjorta heller, ikke den som kjerringa har iaf. (1550L)
    Låter bra, loudness/tonekontroller også ;)

    Du får huske å knipse litt bilder underveis.

    /jan
    Kan sende deg teak propper som jeg bruker til teakdørker i båtene våres,da du sliper det og lakkerer blir de nesten usynlige ;)

    O
    Snakk om service! Det høres ut som en god idé. Blir nok ikke så galt mtp fargen heller. Du har PM.
    Har ikke PM ! ?

    O
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.981
    Antall liker
    56.335
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    JanR skrev:
    Blir det noe ordning på det Torsen ?

    /jan
    Var der i går og leverte pluggene,det er litt jobb med de så jeg :D utrolig hyggelig kar ble der i over en time og pratet klipsch!
    Tror det blir veldig bra jeg, litt slipe jobb men det fixer han ;D

    O
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ove W skrev:
    JanR skrev:
    Blir det noe ordning på det Torsen ?

    /jan
    Var der i går og leverte pluggene,det er litt jobb med de så jeg :D utrolig hyggelig kar ble der i over en time og pratet klipsch!
    Tror det blir veldig bra jeg, litt slipe jobb men det fixer han ;D

    O
    Gutta ordner


    Godt man kan stille opp for hverandre og hjelpe til, sjelden vare nå om dagen :)

    /jan
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.981
    Antall liker
    56.335
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    JanR skrev:
    Ove W skrev:
    JanR skrev:
    Blir det noe ordning på det Torsen ?

    /jan
    Var der i går og leverte pluggene,det er litt jobb med de så jeg :D utrolig hyggelig kar ble der i over en time og pratet klipsch!
    Tror det blir veldig bra jeg, litt slipe jobb men det fixer han ;D

    O
    Gutta ordner


    Godt man kan stille opp for hverandre og hjelpe til, sjelden vare nå om dagen :)

    /jan
    Bare hyggelig og hjelpe der man kan ;)

    O
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Takk for pluggene Ove! Ja, det ble litt skravling da vet dere. Det er sånt som hører med ;D Skal nok få skikk på de kassene.
    Har som sagt ett rift i den ene slaven, men er 100% sikker på at dette ikke vil ha noe med lyden å gjøre. Skal legge på bittelitt lim der, så det skal nok holde. Kassene blir ikke 100%, men målet er å få de fine når man ser de på 3 meters avstand.

    Litt sliping og olje gjør seg. Håper å bli ferdige med de i løpet av helgen, hvis ikke en umulig bil tar for mye av tiden.

    Tenkte å sette de på noen møbelknotter inntil jeg får lagd understellet. Gjerne noen som bygger litt i høyden. Hva med sånne man setter vaskemaskinen på? Noen tips?
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    696
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    Torsen skrev:
    Takk for pluggene Ove! Ja, det ble litt skravling da vet dere. Det er sånt som hører med ;D Skal nok få skikk på de kassene.
    Har som sagt ett rift i den ene slaven, men er 100% sikker på at dette ikke vil ha noe med lyden å gjøre. Skal legge på bittelitt lim der, så det skal nok holde. Kassene blir ikke 100%, men målet er å få de fine når man ser de på 3 meters avstand.

    Litt sliping og olje gjør seg. Håper å bli ferdige med de i løpet av helgen, hvis ikke en umulig bil tar for mye av tiden.

    Tenkte å sette de på noen møbelknotter inntil jeg får lagd understellet. Gjerne noen som bygger litt i høyden. Hva med sånne man setter vaskemaskinen på? Noen tips?
    Når du først skal bygge understellet vil jeg foreslå å bygge det med litt helning ala Heresey. Evt prøv deg frem med nevnte vaskemakinpads. Kommer selvfølgelig ann på rommet men jeg har med stort hell tippet de ørlitegranne bakover...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn