Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Haugenial skrev:
    Torsen skrev:
    Takk for pluggene Ove! Ja, det ble litt skravling da vet dere. Det er sånt som hører med ;D Skal nok få skikk på de kassene.
    Har som sagt ett rift i den ene slaven, men er 100% sikker på at dette ikke vil ha noe med lyden å gjøre. Skal legge på bittelitt lim der, så det skal nok holde. Kassene blir ikke 100%, men målet er å få de fine når man ser de på 3 meters avstand.

Litt sliping og olje gjør seg. Håper å bli ferdige med de i løpet av helgen, hvis ikke en umulig bil tar for mye av tiden.

Tenkte å sette de på noen møbelknotter inntil jeg får lagd understellet. Gjerne noen som bygger litt i høyden. Hva med sånne man setter vaskemaskinen på? Noen tips?
    Når du først skal bygge understellet vil jeg foreslå å bygge det med litt helning ala Heresey. Evt prøv deg frem med nevnte vaskemakinpads. Kommer selvfølgelig ann på rommet men jeg har med stort hell tippet de ørlitegranne bakover...
    Gjelder for så vidt Forte II også, her iaf.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    paisley skrev:
    http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=33937087

Merker jeg fikk litt lyst til å selge nabokjerringa og El Camino`n til lillebrutter nå..
    Mulig 120k er veiledende men er ganske sikker på at man kan diskutere pris med for eks importør.
    Ikke hørt om noen ennå som har betalt 120k for ett par nye, her hjemme 8)

Godt man er ferdig med ht kjøp sier jeg bare ;)

/jan

Billbob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    217
    JanR skrev:
    paisley skrev:

Merker jeg fikk litt lyst til å selge nabokjerringa og El Camino`n til lillebrutter nå..
    Mulig 120k er veiledende men er ganske sikker på at man kan diskutere pris med for eks importør.

/jan
    Ja noen som har det. :mad: Hva er prisen egentlig a?Synes du ikke kjerringa og bilen i innbytte må være en bra deal? ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    paisley skrev:
    JanR skrev:
    paisley skrev:

/jan
    Ja noen som har det. :mad: Hva er prisen egentlig a? Synes du ikke kjerringa og bilen i innbytte må være en bra deal? ;D
    Si det, veiledende er i mange tilfeller villedende ::)

Tja, slapp å selge bil og kjerring jeg så her er ting i vater.

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    de fåes nok ned mot og kanskje noe under 100 k uten at jeg vet sikkert

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    skal forøvrig komme med mer info angående cwlll mot belle senere i uken, det er forskjeller uten tvil

Torsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Antall liker
    146
    Da har jeg vasket, støvesugd, oljet og montert en høyttaler i sammen igjen. Ble litt overrasket over resultatet. Elementer og frontplate, samt frontstoff ser ut som nytt. Dette var morro ;D

Det eneste jeg reagerer litt på, er at den ene høyttaleren ble mer rød en den andre som ble mere brun. Men jeg ser også at det er to vidt forskjellige serienr på disse. Skulle det vært like nr? Begge er i oljet valnøtt.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Skulle - burde kanskje vært serienr. i rekkefølge ? Ikke vet jeg, skulle vel vært tilnærmet lik i finish skulle man tro.
    Nuvel, da har du 2 forskjellige årganger ;)

/jan

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Torsen skrev:
    Da har jeg vasket, støvesugd, oljet og montert en høyttaler i sammen igjen. Ble litt overrasket over resultatet. Elementer og frontplate, samt frontstoff ser ut som nytt. Dette var morro ;D

Det eneste jeg reagerer litt på, er at den ene høyttaleren ble mer rød en den andre som ble mere brun. Men jeg ser også at det er to vidt forskjellige serienr på disse. Skulle det vært like nr? Begge er i oljet valnøtt.
    På mine H II var det forskjellige serienummer. Tror ikke at Heritage blir laget som par, bortsett fra Anniversary da. ;D

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.785
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    jokris skrev:
    skal forøvrig komme med mer info angående cwlll mot belle senere i uken, det er forskjeller uten tvil
    De forskjellene kommer til å akselerere når du får avklipsched mellomtone og diskant - samt jobbe inn et delefilter som er tilpasset.
    Har vært gjennom "pokker så bra" flere ganger og sett tilbake på "jøss - tenk at jeg like det" like mange ;D

Serialcat

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    paisley skrev:

/jan

Såvidt jeg vet var prisen på et par khorn 130k før. I dag er prisen 90k. For
    tiden går det i anniversary til restpartiet er solgt. De ønsket man jo 170k
    for i sin tid....

Tror ikke det går å jekke ned pris fra importør. Olav er ganske stabil og grei sånn.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Serial skrev:
    JanR skrev:
    paisley skrev:

/jan

Såvidt jeg vet var prisen på et par khorn 130k før. I dag er prisen 90k. For
    tiden går det i anniversary til restpartiet er solgt. De ønsket man jo 170k
    for i sin tid....

Tror ikke det går å jekke ned pris fra importør. Olav er ganske stabil og grei sånn.
    Det skal sies at prisene her hjemme er slettes ikke gal.
    Mener at mine kostet rundt 70k nye rundt år 2000, har kviteringen liggende her ett sted.
    Så i forhold til endel andre land er det meget bra priser her på bjerget.

Om folk vil prute på nytt får bli opp til de ;)

/jan

Haugenial

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Antall liker
    208
    Torget vurderinger
    4
    Torsen skrev:

Hvilken olje brukte du? Og hvordan låter det?

Torsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Antall liker
    146
    Haugenial skrev:
    Torsen skrev:

Hei

Jeg brukte kinaolje ifra Biltema. Har ikke fått hørt på de enda. Driver å små flikker litt når jeg setter de i sammen, så jeg føler at dette blir skikkelig gjort. Kommer med tilbakemelding på lyden.

Vil nok etterhvert få bygget understellet også.

bevisfrond

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Antall liker
    520
    Torget vurderinger
    23
    Torsen skrev:
    Haugenial skrev:
    Torsen skrev:

Hei

Jeg brukte kinaolje ifra Biltema. Har ikke fått hørt på de enda. Driver å små flikker litt når jeg setter de i sammen, så jeg føler at dette blir skikkelig gjort. Kommer med tilbakemelding på lyden.

Vil nok etterhvert få bygget understellet også.
    Vil ha lyd, vil ha lyd, vil ha lyd........
    Kanskje teste med den gamle Audio 60 som står i kjellerboden min? En strømsterk og dynamisk rakker om ikke annet.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    bevisfrond skrev:
    Vil ha lyd, vil ha lyd, vil ha lyd........
    Kanskje teste med den gamle Audio 60 som står i kjellerboden min? En strømsterk og dynamisk rakker om ikke annet.
    Løp mann, løp.
    Kan jo ikke sitte der uten musikk.

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Cwlll mot belle, kort versjon med atlas driver og bc diskant i Belle

Cwlll gruser Belle på ett punkt og det er seff tyngden i bass, ellers er det rått parti når det gjelder, åpenhet,attack og dynamikk
    fordel Belle, Belle er også mer kritisk på innspillinger, men digger heldigvis metal :) like mye som leonard cohen
    skal jobbe med integreringen av rsw 15 underveis, føler dog at jeg ikke trenger veldig mye ekstra i bunnen er ikke en Bass Maniac :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg

Hørt de der noen ganger hos H.R m/klipsch sub, funker som fan.
    Hemmelighjeten er å ikke gå berserk med sub'en men få den int. skikkelig og bruke litt tid på det. Skal kun fylle inn litt helt der nede.

/jan

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.785
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    rsw 15 er heldigvis kjapp nok og signaturmessing en god match mot belle i tillegg til å være en musikalsk sub. Når den plugges på så kommer det fundamentet som du har i CIII og sannsynligvis vel som det. I tillegg så kommer du til å oppleve en fylde oppover. JBL i mellomtonen er digg - er totalt overlegen atlas driveren på alle punkter. Med det tre hornet som du også har, så regner jeg med at det eneste svake punktet ligger i diskanten, men der kan jeg ta feil. Aldri hørt de crites diskantene som fulgte med. Så var det jo delefilter som også lar seg leke med. Snart har du en høyttaler som har baller OG finesse hvor ting bare flyter....

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Ja , gleder meg til veien videre, kunne levd med belle slik som den er idag au, og da er det jo godt å tenke på at det er mer å hente ut

Torsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Antall liker
    146
    Da har jeg fått skrudd i sammen Chorusene. Støvhetta på den ene slaven fikk jeg ikke sugd ut med støvesugeren enda den er ganske kraftig. Støvhetta er ganske tjukk, så jeg lar den være så jeg ikke skader noe. Har også en stearinflekk på hver av frontene. Litt usikker på hvordan jeg fjerner dette da frontene er vevd i et slags plastmateriale. Nytt Klipsch badge blir også bestilt til den ene fronten.

Ble litt usikker på lyden. Det føles litt ullent rett og slett. Akkurat som det ikke blir blåst skikkelig liv i de. Tror og håper at forsterkeren er litt i minste laget. Samtidig så er jeg vandt med RF-lyd. Regner med at lydesignaturene har forandret seg litt på 22 år? Har lånt en Audiolab 8000S. Skal rigge opp den i morgen. Noen som har en formening om dette passer i hop?

Men fy f... hvor kule de ble ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ullent skal de ikke låte, hvis ting er i orden.
    Låter nok heller ikke helt som RF ;)

Sleng på Audiolaben du.

/jan

Haugenial

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Antall liker
    208
    Torget vurderinger
    4
    Torsen skrev:
    Da har jeg fått skrudd i sammen Chorusene. Støvhetta på den ene slaven fikk jeg ikke sugd ut med støvesugeren enda den er ganske kraftig. Støvhetta er ganske tjukk, så jeg lar den være så jeg ikke skader noe. Har også en stearinflekk på hver av frontene. Litt usikker på hvordan jeg fjerner dette da frontene er vevd i et slags plastmateriale. Nytt Klipsch badge blir også bestilt til den ene fronten.

Ble litt usikker på lyden. Det føles litt ullent rett og slett. Akkurat som det ikke blir blåst skikkelig liv i de. Tror og håper at forsterkeren er litt i minste laget. Samtidig så er jeg vandt med RF-lyd. Regner med at lydesignaturene har forandret seg litt på 22 år? Har lånt en Audiolab 8000S. Skal rigge opp den i morgen. Noen som har en formening om dette passer i hop?

Men fy f... hvor kule de ble ;D
    Har en mistanke om at de må myke seg litt opp. De er vel kanskje en stund siden de er spilt på... Kan være at kondensatorene har begynt å bli gamle? Hadde rf 83 inne til direkte sammenligning, Rf 83 er på alle måter en bra høytaler sagt diplomatisk i denne tråden, men når det gjelder i sammenligning mot Chorusene kom de til kort på alle punkter bortsett fra dypbassen som går litt dypere på rf83. Dynamikken og holografien er vel i en annen liga på Chorusene, nærmere sagt Heritage ligaen... ;)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.278
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Er Chorus II egentlig Heritage? "Heritage" er vel den serien med "klassiske" høyttalere som selges i dag. Klipschorn, La Scala, Cornwall III og Heresy III. Chorus II var vel ikke "heritage" da den ble solgt mellom 1990 og 1996, men ny og kontemporær?

Torsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Antall liker
    146
    Vel, de ligger under Heritage-serien på klipsch.com

Haugenial

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Antall liker
    208
    Torget vurderinger
    4
    Dazed skrev:
    Er Chorus II egentlig Heritage? "Heritage" er vel den serien med "klassiske" høyttalere som selges i dag. Klipschorn, La Scala, Cornwall III og Heresy III. Chorus II var vel ikke "heritage" da den ble solgt mellom 1990 og 1996, men ny og kontemporær?
    Chorus og Forte er Heritage på lik linje som de andre. Denne diskusjonen har vert oppe før. Viss du ser litt tilbake i denne tråden er det vel en som har fått skriftlig bekreftelse fra Klipsch...

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.278
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Torsen skrev:
    Vel, de ligger under Heritage-serien på klipsch.com
    Har du en link?

Det er vel sant, når jeg tenker etter, at noe slikt har vært diskutert før. Det er ikke så farlig, egentlig. Hva betyr vel et navn?

Torsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Antall liker
    146
    Ja, det er faktisk fali det ;D Men det er vel ikke noe vits i å ta opp den diskusjonen på nytt når det refereres til at dette er bekreftet tidligere i tråden? (punktum)

Torsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Antall liker
    146
    Hvordan kan jeg se hva som er pluss og minus på elementene? Jeg monterte dette likt som jeg tok det ut. Men bassen og slaven er nok tatt ut tidligere. Jeg vet jo ikke om de ble satt inn riktig? Er så forbasket langsynt og brillene ligger på jobben;)

Data gjør jo helt kål på synet.

Haugenial

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Antall liker
    208
    Torget vurderinger
    4
    Torsen skrev:
    Hvordan kan jeg se hva som er pluss og minus på elementene? Jeg monterte dette likt som jeg tok det ut. Men bassen og slaven er nok tatt ut tidligere. Jeg vet jo ikke om de ble satt inn riktig? Er så forbasket langsynt og brillene ligger på jobben;)

Hvis de er koblet feil er de vel i feil fase... Dette merker du på om elementene slår innover istedet for utover, eller tar jeg helt feil?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Haugenial skrev:
    Torsen skrev:

Hvis de er koblet feil er de vel i feil fase... Dette merker du på om elementene slår innover istedet for utover, eller tar jeg helt feil?
    Kan vel testes med ett lite batteri

/jan

Torsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Antall liker
    146
    Batteri er tingen. Det har jeg jo prøvd før for mange år siden hvis jeg tenker meg om. Takk.

Det er ikke så lett å kjenne på elementet om det slår feil vei. Dette er ikke elementer med så lang slaglengde.

Torsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Antall liker
    146
    Hvor lenge var Adam i paradis? Det er ikke rart det låter ullent. Høyre HT: diskanten er helt død, mellomtone skurrer og bassen er som normalt. Skrudde ut delefilteret som jeg ikke har rørt tidligere. Alt ser normalt ut. Koblet direkte til diskant. Helt død. Mellomtone og bass virker. Hva pokker er som skjer nåda?

Var skikkelig gira på litt musikk og et par fredags pils i kveld. Men det skar seg gitt. Går det an å måle seg frem til feilen på dette? Føler litt stress nå:)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Jeg tror du kan avskrive den diskanten. Innbiller meg at de har brukt høytalerne, der de hang og dinglet, til max og litt til.

Ene diskanten er i orden ? Hvis ja bytt delefilter og prøv igjen. Fortsatt dødt - diskant død, vil jeg tro. Diskant(er) for man tak i både nye og brukte.

Mellomtone driver, du får kjøpt nye "membraner" til de hos bla http://www.critesspeakers.com/

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn