Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Olbor skrev:
    Forøvrig, det er lørdagskveld og man burde høre musikk, ha noe godt oppi glasset, senke skuldrene samt holde en god tone uten å bli "stygg i kjeften"

Kos kos.

Mvh. Ole
    Vise ord Ole, henger meg på de :)

/jan

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Denna er til eddie ja...........
    Det riktige er vel at det er mest du som går igjen, spør du meg.
    Det er helt greit for meg at du tror PWK mente de driverene som sitter/satt i hans konstuksjoner var det optimale, men ikke mess mer om det please...det blir bare tåpelig.
    Hva du liker best av Klipsch sine modeller er for meg revnene likegyldig, og jeg har aldri kritisert noen av dine valg i så måte.
    Lykke til videre.

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Olbor skrev:
    I tillegg er det ikke alle Klipsch-horn som bør eller må dempes, det er en smaksak. Er vel også en av grunnene til at ikke alle horna til Klipsch er dempet med noe.

Hos meg ble det litt innelukket og tamt. Modifisering kan man jo fikse selv, om man ønsker det. Uten demping har man et utgangspunkt.

Forøvrig, det er lørdagskveld og man burde høre musikk, ha noe godt oppi glasset, senke skuldrene samt holde en saklig tone uten å bli "stygg i kjeften"

Kos kos.

Mvh. Ole
    +1 beklager

Ole Borgenvik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    eddie1 skrev:
    Olbor skrev:
    I tillegg er det ikke alle Klipsch-horn som bør eller må dempes, det er en smaksak. Er vel også en av grunnene til at ikke alle horna til Klipsch er dempet med noe.

Hos meg ble det litt innelukket og tamt. Modifisering kan man jo fikse selv, om man ønsker det. Uten demping har man et utgangspunkt.

Forøvrig, det er lørdagskveld og man burde høre musikk, ha noe godt oppi glasset, senke skuldrene samt holde en saklig tone uten å bli "stygg i kjeften"

Kos kos.

Mvh. Ole
    +1 beklager
    Ikke myntet direkte på deg Eddie. Uttaler meg som regel på generelt grunnlag! :)

Mvh. Ole

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Haakon_Rognlien skrev:
    Det første jeg ville gjort om jeg hadde uønskede resonanser i hornet var å sjekke om skruene sitter skikkelig fast. Gjør de det, peker disse resonansen mot at noe er feil med selve hornet, enten det nå er fabrikasjonsfeil eller noe som har oppstått underveis. Og er du sikker på at det er diskanthornet, og ikke mellomtonen? Er det begge høyttalerne, eller kun den ene? Klipsch har definitivt ikke konstruert hornet med denne resonansen; jeg har hatt diverse av disse, og aldri hatt problemet, uansett volum.

Dette med demping av hornet er ellers et interessant tema. Subjektivt kan man oppleve en opplevelse av mindre dynamikk, min oppfatning går i retning av at dette skyldes et renere og mer forvrengningsfritt lydbilde. Dette gir nemlig nøyaktig den opplevelsen; at dynamikken dempes i lag med forvrengningen. Men spill musikk med reell dynamisk kontrast, og du vil oppdage at alt er (minst) like bra, men differensieringen mellom de virkelig dynamiske skivene og de tilsynelatende dynamiske blir klart tydeligere.

Demping av hornet gjøres ved å benytte dempemateriale utenpå hornet ( det finnes diverse beskrivelser med bilder for utførelse av denne prosessen), slik at uønsket resonans forsvinner. Du skader ikke elementer eller lyd, men du endrer balansen en smule. Ikke nødvendigvis til det verre, men det krever vanligvis en liten tilvenning før du har blitt kjent med din "nye" lyd.

Mvh
    Håkon Rognlien
    Hei

Har gått over skruene og tightet dem, får lytte litt og høre om forvrengningen er der fortsatt.

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Roberth skrev:
    Haakon_Rognlien skrev:
    Det første jeg ville gjort om jeg hadde uønskede resonanser i hornet var å sjekke om skruene sitter skikkelig fast. Gjør de det, peker disse resonansen mot at noe er feil med selve hornet, enten det nå er fabrikasjonsfeil eller noe som har oppstått underveis. Og er du sikker på at det er diskanthornet, og ikke mellomtonen? Er det begge høyttalerne, eller kun den ene? Klipsch har definitivt ikke konstruert hornet med denne resonansen; jeg har hatt diverse av disse, og aldri hatt problemet, uansett volum.

Dette med demping av hornet er ellers et interessant tema. Subjektivt kan man oppleve en opplevelse av mindre dynamikk, min oppfatning går i retning av at dette skyldes et renere og mer forvrengningsfritt lydbilde. Dette gir nemlig nøyaktig den opplevelsen; at dynamikken dempes i lag med forvrengningen. Men spill musikk med reell dynamisk kontrast, og du vil oppdage at alt er (minst) like bra, men differensieringen mellom de virkelig dynamiske skivene og de tilsynelatende dynamiske blir klart tydeligere.

Demping av hornet gjøres ved å benytte dempemateriale utenpå hornet ( det finnes diverse beskrivelser med bilder for utførelse av denne prosessen), slik at uønsket resonans forsvinner. Du skader ikke elementer eller lyd, men du endrer balansen en smule. Ikke nødvendigvis til det verre, men det krever vanligvis en liten tilvenning før du har blitt kjent med din "nye" lyd.

Mvh
    Håkon Rognlien
    Hei

Har gått over skruene og tightet dem, får lytte litt og høre om forvrengningen er der fortsatt.
    Har du merket problemet i andre rom?
    Prøv å sette de opp et annet sted, kan være resonanser fra rom.

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    JanOlav skrev:
    Roberth skrev:
    Haakon_Rognlien skrev:

Mvh
    Håkon Rognlien
    Hei

Har tenkt tanken, men jeg har prøvd å bevege øret nært høyttaleren, når resonansen forekommer, hører jeg ganske enkelt at det kommer direkte fra diskanthornet.

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Roberth skrev:
    JanOlav skrev:
    Roberth skrev:
    Haakon_Rognlien skrev:

Mvh
    Håkon Rognlien
    Hei

Har tenkt tanken, men jeg har prøvd å bevege øret nært høyttaleren, når resonansen forekommer, hører jeg ganske enkelt at det kommer direkte fra diskanthornet.
    Da spilles det høyt regner jeg med?

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    JanOlav skrev:
    Roberth skrev:
    JanOlav skrev:
    Roberth skrev:
    Haakon_Rognlien skrev:

Mvh
    Håkon Rognlien
    Hei

Da spilles det høyt regner jeg med?
    Ja med musikk med agressiv diskant.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    når jeg har opplevd det slik med klispch her hjemme så har det enten vært jævlig høyt, så høyt at jeg ikke hører om det kommer fra kassa, eller det har vært pga manglende oppløsning ellers i pre eller signal kilden
    der kan klipsch være nådesløse synes jeg

edit: kan seff være motsatt også hvis du har kilde /amp som skiller veldig på gode /dårlige innspillinger

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.340
    Sted
    Smurfeland
    Angående senterhøyttaler.

Jeg ser litt framover at nok kommer til å kjøpe nye fronthøyttalere i løpet av året, og hittil er det RF 52 mk2 og Heresy III som virker mest interessante.

RF 52 p.g.a. at de er små og presumptivt lett å integrere i min ikke så veldig store stue med en del resonnanser og flutter ekko, ikke koster allverden, og mange skryter av dem og sier de spiller overraskende bra. Har til og med lest her at sted at noen mente de var den beste høyttaleren i RF serien.

Heresy III fordi de ser uendelig kule ut, er skikkelig old school med trykkammer og 12", og "alle" sier de spiller musikk på en involverende og morsom måte. Høy fun factor, m.a.o. Det at de ikke går så veldig dypt men heller har bra med smekk og hurtighet i bassen er også noe som tiltaler en sånn som meg. De er forøvrig litt dyre, og jeg har en del andre ting jeg skulle ha gjort hjemme i løpet av året også, så vi får se hva det blir til. En annen ting er om de er for heftige til å passe i en liten stue. Har ganske liten gulvflate, men skråtak med stor høyde på det høyeste.

Men uansett hvem det blir, så skal de brukes som frontkanaler i en hjemmekino i tillegg til å spille musikk stereo, så jeg lurer litt på en passende senterhøyttaler. Til RF 52 er det vel egentlig RC 52 som er ment å passe, men jeg er mer fristet av RC 62 med 6 1/2", siden jeg tror den vil spille tydeligere og mindre anstrengt. Er det noen som har noen mening om hvordan RC 62 vil matche RF 52 eller Heresy III? Til Heresy hadde det seff vært fetest med en Heresy i midten som senter også, men det tror jeg ikke budsjettet tillater.

Har også vært inne på tanken om å konvertere tilbake til stereo med Heresy, og bi-ampe med to av de andre kanalene på surroundforsterkeren, tror det kunne blitt bra. Men på den annen side ser jeg såpass mye film at jeg ikke er helt klar for å ikke surround lenger.

Would anyone care to comment?

Edit: jeg spiller også en del sent om kvelden, så uansett hva det blir bør det kunne låte greit på lave volumer også.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.278
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Senterhøyttaleren bør vel ha egenskaper som ligger nærmest mulig fronthøyttalerne?

Zeke1983

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Antall liker
    414
    [/quote]

Ja med musikk med agressiv diskant.
    [/quote]

Alle mine klipsch oppsett har også vært aggressive om musikken har vært det. . De legger jo ikke noe slør foran musikken for å si det sånn :) Hadde bra innspillinger hørtes dårlig ut i oppsettet ditt, hadde du nok burde sjekke match og rom:)

jeg merker dessuten forskjell på kvaliteten når jeg hører musikk fra nettverk kontra cd spilleren..sistnevnte er for når jeg virkelig lytter:)

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.340
    Sted
    Smurfeland
    Dazed skrev:
    Senterhøyttaleren bør vel ha egenskaper som ligger nærmest mulig fronthøyttalerne?
    Ja, og det er det jeg lurer på, hvordan RC 62 vil matche RF 52, eventuellt Heresy III. :) Eller om det er best å bruke RC52 til RF52, og om det er en senter som passer spesiellt bra til Heresy. Om noen har synspunkter som kjenner disse modellene, eller om noen har prøvd forskjellige kombinasjoner hadde det vært kjekt å høre om det før man kjøper noe.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    passer alltid best med senter fra samme serie imo

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    blitzkrieg skrev:
    Dazed skrev:
    Ja, og det er det jeg lurer på, hvordan RC 62 vil matche RF 52, eventuellt Heresy III. :) Eller om det er best å bruke RC52 til RF52, og om det er en senter som passer spesiellt bra til Heresy. Om noen har synspunkter som kjenner disse modellene, eller om noen har prøvd forskjellige kombinasjoner hadde det vært kjekt å høre om det før man kjøper noe.
    Senter til Heresy er Heresy ::)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    jeg kjører rc64 sammen med cwlll, men det har praktiske årsaker, og ikke minst at musikk interessen er langt større enn behovet for ett "korrekt" film oppsett, optimallt sett skulle jeg hatt hersesy lll

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.340
    Sted
    Smurfeland
    Brasse skrev:
    blitzkrieg skrev:
    Dazed skrev:
    Så klart, men det blir jo ganske kostbart. Pluss at det ikke er sikkert man får kjøpt tre stk. Heresy? Men ingen tvil om at det hadde vært optimalt og veldig kult ;D

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.340
    Sted
    Smurfeland
    OivindJ skrev:
    blitzkrieg skrev:
    Brasse skrev:
    Så klart, men det blir jo ganske kostbart.
    Om det var det han mente så :)
    Hva annet tror du meningen kan ha vært? Siden jeg spør om senterhøyttaler regner jeg med han ikke mente å ha ingen senter som senterkanal, altså å la stereoperspektivet ta seg av den delen. Det vil jo stort sett bare funke ordentlig i sweetspot. ??? Med mindre man har plass og råd til å ha et par med Heresy som senter på hver side av tv'en plassert innenfor det paret man bruker som fronthøyttalere ;D

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.785
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    goodie JO.
    Men jeg har aldri tatt deg for å være en sånn bling-gutt når det kommer til amper da...

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    H.R skrev:
    goodie JO.
    Men jeg har aldri tatt deg for å være en sånn bling-gutt når det kommer til amper da...
    Hehe, nei mulig det, men jeg tilstår..............

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Kanskje det går an å lage en liten oversikt/bruker erfaringer av de forskjellige Klipsch'ene ?
    Verdt ett forsøk, ikke halshogg meg :)

Begynne med de her da kanskje,- Klipschorn

http://www.klipsch.com/klipschorn-floorstanding-speaker

Hatt mitt par 4 år til sommeren hvis jeg ikke har regnet helt feil. Og de skal ikke noen steder, det har jeg sagt fra dag 1 ;)
    Spiller jævla fett, med litt modding plutoniumsfett
    Horn hele veien gjør noe med en stakkar, en eller flere kvalitetsamper foran og man er solgt. Brukt mine på både transistor og rør forsterkere, personlig fortrekker jeg rør forsterkere. Takler det meste av musikk men er ikke like gode på alt (hvem ht er det ?), sjøl spiller jeg mye blues/prog/heavy/trash osv. Live skiver pleier å være en opplevelse for seg selv, ender vel opp med nakkesleng en dag :D
    Bonus,- tar ikke allverden med plass, ser bra ut i mine øyne, spiller stort bokstavelig talt.
    Minus,- må tenke litt på den.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

La Scala/La Scala II

http://www.klipsch.com/lascala-floorstanding-speaker

http://www.klipsch.com/la-scala-ii-floorstanding-speaker

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Belle Klipsch

http://www.klipsch.com/belle-klipsch-floorstanding-speaker

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ett par andre "godgutter"

Chorus II

http://www.klipsch.com/chorus-ii-floorstanding-speaker

Forte II

http://www.klipsch.com/forte-ii-floorstanding-speaker

Forte II var mitt andre par med Klipsch. Hadde ett par KG 5.5 før de.
    Også ett sett som jeg ikke kommer til å kvitte meg med, vel...kjerringa overtok dem så de iflg henner er de ikke mine lengre 8)
    De spiller også veldig bra originale, (kjerringa sine har nye-bedre filter), relativt enkle å plassere men krever litt rom å spille i. Ville nok ikke brukt de på 8-10kvm for å si det sånn. 15" passiv bak, 12" aktiv foran og ett stort mellomtonehorn trykker bra. Spiser det meste av musikk uten nevneverdige problemer.
    Brukt de på alt fra 2A3 (rør) til Marantz 1550L (transistor) som kjerringa bruker pr i dag. Forte II og Chorus II er mere som brødre å regne selv om Chorus II har ett litt annet fokus - tøffere mellombass bla.
    Chorus I og Forte I er litt annerledes men det skal jeg ikke mase med her.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Heresy III (også H I - II)

http://www.klipsch.com/heresy-iii-floorstanding-speaker

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Cornwall III

http://www.klipsch.com/cornwall-iii-floorstanding-speaker

Kun "heritage" familien så langt.
    Bare å fylle inn litt erfaringer, de som måtte ha noen som de vil dele.

RF'ene/de andre får eierne fylle inn :)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    H.R skrev:
    Kult tiltak janr.
    Søndag er kjedelig, må jo finne på noe :)
    Og hvis det kan være til hjelp for andre...ikke noe som er bedre enn det :)

Og du må gjerne fylle inn info om de du har - har hatt. Bruker erfaringer, subjektive eller ikke, er verdifullt.

/jan

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.785
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Klipsch Belle.

Hatt dem noen år nå og det er ikke annet å si en at dette virkelig er et møbel. I mine øyner det mest vellykkede designet klipsch noen ganger har kommet opp med – WAF kalles det som om flertallet av Klipschere tar hensyn liksom ;D
    Leser ofte at Belle og La Scala høres likt ut, men har hatt begge i hus samtidig – vel og merke La Scala 1 og der var det ikke mye likt. Belle er ikke bare en party høyttaler. Langt fra så hissig i bassen – mellomtonen annerledes og Belle er i mine ører en mer homogen høyttaler.

At den er laget for å ikke nødvendigvis stå i et hjørne er for meg et pluss – det at den har en vesentlig finere formfaktor da den er litt bredere men ikke fullt så dyp gjør den mer til et møbel en en brutal konstruksjon som det La Scala 1 er. Belle er forøvrig navnet på Mr. Klipsch sin frue – så her er man sikker på at en kvinne har fått lov til å bestemme i vesentlig grad på utseende.

For å si det slik – La Scala 1 var jeg glad for å få ut av hus da de og undertegnede ble ikke gode venner.

Testet mange forsterkere på disse, transistor og rør men har også endt opp på rør for øyeblikket. I en stor stue (60m2) klarer man seg med 16w 845 uten problemer. BAT VK60 var også lenge hovedforsterkeren til disse. Mc275 er også en forsterke som jeg med stort hell har parret med disse. Et brutalt monster av Adyton Cordis var også bæltøft forøvring. Skal passe meg for å si hva som fungerer og ikke da det virker å være veldig opp til hva man setter pris på da jeg kun har hørt Belle hos meg selv.

En diy’ers drøm dette. Man kan tweake masse og man kan virkelig ta dette ut for så å bruke 10 minutter til å sette dem tilbake i original stand.

Synes det er sørgelig at Klipsch ikke valgte Belle som formfaktor fremfor La Scala når de bygget LaScala 2 da jeg er overbevist om at det ville være en vanligere høyttaler i de norske hjem grunnet form.

SPECIFICATIONS
    ? BUILT FROM: 1971
    ? BUILT UNTIL: 2005
    ? CROSSOVER FREQUENCY: HF: 4500 Hz / MF: 450 Hz
    ? DIMENSIONS: 35.625" (90.5cm) x 30.125" (76.5cm) x 18.75" (47.6cm)
    ? ENCLOSURE MATERIAL: Birch Plywood and Medium Density Fiberboard (MDF)
    ? ENCLOSURE TYPE: Fully horn-loaded
    ? FINISHES: Walnut Lacquer, Mahogany Lacquer, Medium Oak Lacquer, Black Lacquer, and Unfinished Oak
    ? FREQUENCY RESPONSE: 54Hz-17kHz(+-) 3dB
    ? MAX ACOUSTIC OUTPUT: 120dB SPL
    ? MAXIMUM ACOUSTIC OUTPUT: 120dB SPL
    ? MID FREQUENCY HORN: Exponential Horn
    ? MIDRANGE: K-55-X 2" (5.08cm) Phenolic diaphragm compression driver
    ? NOMINAL IMPEDANCE: 8 ohms
    ? POWER HANDLING: 100w max continuous (400w peak)
    ? SENSITIVITY: 103dB @ 1watt/1meter
    ? TWEETER: K-77-F 1" (2.54cm) Phenolic diaphragm compression driver
    ? WEIGHT: 125 lbs. (56.75kg)
    ? WOOFER: K-33-E 15" Fiber-composite cone / folded horn-loaded

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15

Mitt inntog i heritage serien var med et par slike.
    Heresy II uten sokkel og en finish i cherry.
    Var en moro høyttaler med 2x16 watt 300B amp, spilte alt med innlevelse. ;D

Vedlegg

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20

Sikkert tredje gang jeg skriver om denne, men inntrykket har endret seg mye over tid opplever jeg her, spesielt mht hva jeg mater dem med.

Rå og brutal høyttaler hvor metall er METALL, men samtidig en høyttaler som har et stort hjerte.
    Tygger all musikk jeg spiller, alt fra elektronika til som sagt, metall.
    Spiller utrolig bra i små rom, innså ikke dette før jeg flyttet i større stue og syntes ikke det var enormt mye jeg tidligere ikke hadde klart å hente ut av disse høyttalerne.
    En ting er sikkert, disse høyttalerne skinner ikke skikkelig før mann har meget musikalske komponenter koblet til.
    En fantastisk allroundhøyttaler som de som spiller mye metall og rock, samt dem som spiller mye jazz og klassisk osv vil like.

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Med 60th anniversary Khorn så flyttet jeg opp et par dimensjoner på det lydmessige plan. Med det mener jeg ikke at HII er en dårlig høyttaler, tvert i mot.
    Men med Khorn så låter all musikk bra, ihvertfall all type musikk som jeg spiller på de.
    Som Jan sier så låter live skiver ordentlig live, du er der, du kjenner stemningen i kroppen.
    Det bare må oppleves!

Og om noen tviler; den rocker med kun 16 watt fra en SET, men selvfølgelig kan frasparket bli vassere med en pushpull.
    Det sparket nok litt hardere og raskere med min gamle AN L4 enn det gjør nå, men skjelden jeg trenger det aller siste. ;)
    Det STORE organiske lydbildet som brer seg i rommet er vanedannende, klarer meg ikke uten.
    Mine er faktisk i sitt tredje år hos meg, men tanken på utskiftning har overhodet ikke streifet knollen.

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Fant et bilde av mine gamle gode HII!
    Snufs, savner de, skulle gjerne hatt de enda.

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Ser det ligger et par heresy på børsen, ser ut som et fint oppussningsprosjekt. 8)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn