Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Torsen skrev:
    Jeg kan godt legge ut bilder jeg, bare en av dere tar jobben etter at jeg har sendt bildene på mail ;D ;D
    Jeg får hjerteinfarkt bare av tanken på å legge bildene inn i ett annet program forst. Eller hva det nå var som skulle til... ;)
    Send de til meg så skal jeg ordne :)

    /jan
     

    Billbob

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    514
    Antall liker
    120
    Torsen skrev:
    Jeg kan godt legge ut bilder jeg, bare en av dere tar jobben etter at jeg har sendt bildene på mail ;D ;D
    Jeg får hjerteinfarkt bare av tanken på å legge bildene inn i ett annet program forst. Eller hva det nå var som skulle til... ;)
    Hehe.Data er noe dritt.Kun for spesielt interesserte spør du meg :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    paisley skrev:
    Torsen skrev:
    Jeg kan godt legge ut bilder jeg, bare en av dere tar jobben etter at jeg har sendt bildene på mail ;D ;D
    Jeg får hjerteinfarkt bare av tanken på å legge bildene inn i ett annet program forst. Eller hva det nå var som skulle til... ;)
    Hehe.Data er noe dritt.Kun for spesielt interesserte spør du meg :)
    Har ikke spurt deg :p

    På jobben så lever vi av folk som ikke kan med pc, er endel der ute ja ;)

    /jan
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    639
    Antall liker
    515
    Torget vurderinger
    23
    Ta med kamera opp i etasjen over Torsen, så skal jeg hjelpe deg med bilder inn i tråden.
    Your local IT-Jedi
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Her er noen bilder slik de så ut ved kjøp. Litt medtatte kan man vel si.
    (Dårlig bildekvalitet pga mobilkamera)










     

    Billbob

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    514
    Antall liker
    120
    Ser der ja!Bra resultat!Hadde levd livet de så det ut til ;D Nå fikk jeg lyst til å gjøre oppussinga av mine Forte II ferdig..
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.605
    Antall liker
    54.643
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Ble jo flotte jo !
    Pluggene passet jo døds bra. Godt jobba !!


    O
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Takker folkens! De ser faktisk bedre ut i virkeligheten. Ble litt snåle i fasongen med mobilkamera.
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Får håpe Crites ikke har vært for kjip på frakta. Kjenner jeg er litt utålmodig ;)
     

    rørlig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    paisley skrev:
    Ser der ja!Bra resultat!Hadde levd livet de så det ut til ;D Nå fikk jeg lyst til å gjøre oppussinga av mine Forte II ferdig..
    Det fikk jeg også.
    At det ikke skal gå an å lese i denne tråden heller, uten å bli plaget med arbeidslyst.
    Jaja , får sette på ei plate til og evt. gi blomstene litt vann. 8)
     

    Billbob

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    514
    Antall liker
    120
    rørlig skrev:
    paisley skrev:
    Ser der ja!Bra resultat!Hadde levd livet de så det ut til ;D Nå fikk jeg lyst til å gjøre oppussinga av mine Forte II ferdig..
    Det fikk jeg også.
    At det ikke skal gå an å lese i denne tråden heller, uten å bli plaget med arbeidslyst.
    Jaja , får sette på ei plate til og evt. gi blomstene litt vann. 8)
    Vanne blomster er ekstremt tidkrevende :) Er dine Forte slitne?Sku sparkla en transport skade med formtre eller noe jeg,og etterhvert få mekka nye sokler.Noen lag med olje e.l tilslutt så blir de tilnærma strøkne :)
     

    rørlig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    paisley skrev:
    rørlig skrev:
    paisley skrev:
    Ser der ja!Bra resultat!Hadde levd livet de så det ut til ;D Nå fikk jeg lyst til å gjøre oppussinga av mine Forte II ferdig..
    javascript:void(0); :eek: :eek:

    Det fikk jeg også.
    At det ikke skal gå an å lese i denne tråden heller, uten å bli plaget med arbeidslyst.
    Jaja , får sette på ei plate til og evt. gi blomstene litt vann. 8)
    Vanne blomster er ekstremt tidkrevende :) Er dine Forte slitne?Sku sparkla en transport skade med formtre eller noe jeg,og etterhvert få mekka nye sokler.Noen lag med olje e.l tilslutt så blir de tilnærma strøkne :)
    Høres ut som en fin plan.Mest arbeid med sokler kanskje?
    Neida, mine er ikke ille. Forrige eiers fru hadde en blomsterpotte på den ene. :eek:
    Trenger vel bare en lett pussing og litt olje og evt. litt voks for og blomstre fullt. :D
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Det er bare å trå til gutta. Dette er faktisk litt moro. Jeg støvesugde elementene og fronttrekket med børsten som følger med støvesugeren. Den gjorde en god jobb. Bedre enn det bildene viser. Selve frontplata frisket jeg opp med svamp og litt voks. Lakken var ikke annet enn tørr.

    Finéren er tynn, så her ville jeg startet lett med 140 papir og avsluttet med noe rundt 350. Så er det bare å kline inn med olje.

    Merker jeg har veldig lyst til å få snekret soklene nå. Noen som vet hvor man får kjøpt edelt treverk til å lage disse? Eller hva en snekker ville ta for å gjøre jobben?
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.605
    Antall liker
    54.643
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Torsen skrev:
    Det er bare å trå til gutta. Dette er faktisk litt moro. Jeg støvesugde elementene og fronttrekket med børsten som følger med støvesugeren. Den gjorde en god jobb. Bedre enn det bildene viser. Selve frontplata frisket jeg opp med svamp og litt voks. Lakken var ikke annet enn tørr.

    Finéren er tynn, så her ville jeg startet lett med 140 papir og avsluttet med noe rundt 350. Så er det bare å kline inn med olje.

    Merker jeg har veldig lyst til å få snekret soklene nå. Noen som vet hvor man får kjøpt edelt treverk til å lage disse? Eller hva en snekker ville ta for å gjøre jobben?
    Biltema har det du trenger,kjøp de brede teak listene og lag de av dem.
    O
     

    rørlig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    Torsen skrev:
    Det er bare å trå til gutta. Dette er faktisk litt moro. Jeg støvesugde elementene og fronttrekket med børsten som følger med støvesugeren. Den gjorde en god jobb. Bedre enn det bildene viser. Selve frontplata frisket jeg opp med svamp og litt voks. Lakken var ikke annet enn tørr.

    Finéren er tynn, så her ville jeg startet lett med 140 papir og avsluttet med noe rundt 350. Så er det bare å kline inn med olje.

    Merker jeg har veldig lyst til å få snekret soklene nå. Noen som vet hvor man får kjøpt edelt treverk til å lage disse? Eller hva en snekker ville ta for å gjøre jobben?
    Om du befinner deg i Osloområdet, så har sikkert Oslo finerfabrikk det du trenger. Tror jeg ville ha valgt sokler i samme treslag som høyttalerene. Det er jo ikke store bitene du trenger, så selv om treslaget er ekslusivt , så burde ikke materialprisen avskrekke.
     

    Billbob

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    514
    Antall liker
    120
    rørlig skrev:
    paisley skrev:
    rørlig skrev:
    paisley skrev:
    Ser der ja!Bra resultat!Hadde levd livet de så det ut til ;D Nå fikk jeg lyst til å gjøre oppussinga av mine Forte II ferdig..
    javascript:void(0); :eek: :eek:

    Det fikk jeg også.
    At det ikke skal gå an å lese i denne tråden heller, uten å bli plaget med arbeidslyst.
    Jaja , får sette på ei plate til og evt. gi blomstene litt vann. 8)
    Vanne blomster er ekstremt tidkrevende :) Er dine Forte slitne?Sku sparkla en transport skade med formtre eller noe jeg,og etterhvert få mekka nye sokler.Noen lag med olje e.l tilslutt så blir de tilnærma strøkne :)
    Høres ut som en fin plan.Mest arbeid med sokler kanskje?
    Neida, mine er ikke ille. Forrige eiers fru hadde en blomsterpotte på den ene. :eek:
    Trenger vel bare en lett pussing og litt olje og evt. litt voks for og blomstre fullt. :D
    Ja soklene er mest jobb.Blir vel mekka noen nye med tida.Høyttalera skal være 100% orginale så får se om innmaten blir skifta.Ikke noe hastverk med å evt få det gjort.
     

    Billbob

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    514
    Antall liker
    120
    Torsen skrev:
    Det er bare å trå til gutta. Dette er faktisk litt moro. Jeg støvesugde elementene og fronttrekket med børsten som følger med støvesugeren. Den gjorde en god jobb. Bedre enn det bildene viser. Selve frontplata frisket jeg opp med svamp og litt voks. Lakken var ikke annet enn tørr.

    Finéren er tynn, så her ville jeg startet lett med 140 papir og avsluttet med noe rundt 350. Så er det bare å kline inn med olje.

    Merker jeg har veldig lyst til å få snekret soklene nå. Noen som vet hvor man får kjøpt edelt treverk til å lage disse? Eller hva en snekker ville ta for å gjøre jobben?
    Ja enig at det er morro :) En snekker kan umulig ta mye for den jobben.

    Hva slags olje bruker eller anbefaler dere guttær??
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Bra ide Ove. Skal sjekke ut. Er det noen av dere som vet hvor jeg finner de originale målene til understellet?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Torsen skrev:
    Bra ide Ove. Skal sjekke ut. Er det noen av dere som vet hvor jeg finner de originale målene til understellet?
    Klipsch og-eller hos importør ?
    Klipschforum ?

    En ting er jeg (99%)sikker på, "ramma" har samme utv.mål som kassa. Kan du ikke bare adoptere Forte II sitt useende - mål (høyde) ? For det kan jeg gi deg :)

    /jan
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    JanR skrev:
    Torsen skrev:
    Bra ide Ove. Skal sjekke ut. Er det noen av dere som vet hvor jeg finner de originale målene til understellet?
    Klipsch og-eller hos importør ?
    Klipschforum ?

    En ting er jeg (99%)sikker på, "ramma" har samme utv.mål som kassa. Kan du ikke bare adoptere Forte II sitt useende - mål (høyde) ? For det kan jeg gi deg :)

    /jan
    Ja, utvendig mål er nok det samme. Da trenger jeg bare høyde og bredde på godset, så tar jeg lengdene fra kassemålet.
    Er de satt sammen med 45 grader i hjørnet med en kloss på innsiden?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Torsen skrev:
    JanR skrev:
    Torsen skrev:
    Bra ide Ove. Skal sjekke ut. Er det noen av dere som vet hvor jeg finner de originale målene til understellet?
    Klipsch og-eller hos importør ?
    Klipschforum ?

    En ting er jeg (99%)sikker på, "ramma" har samme utv.mål som kassa. Kan du ikke bare adoptere Forte II sitt useende - mål (høyde) ? For det kan jeg gi deg :)

    /jan
    Ja, utvendig mål er nok det samme. Da trenger jeg bare høyde og bredde på godset, så tar jeg lengdene fra kassemålet.
    Er de satt sammen med 45 grader i hjørnet med en kloss på innsiden?
    Skal knipse ett par bilder og måle.
    Samme som kassa rundt hele, mål altså.

    Gi meg 10 min.

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Noen halvhjertede bilder 8)








    Som du ser har de brukt vinkler i ekte plastikk, binder rammen sammen + lim/skruer. 1 skrue er skrudd opp i bunnen på ht. Stivt og fint.








    Mål på ramma:
    total høyde er 80mm
    "buen" opp mot ht bunn er 15mm (høyde)
    tykkelse på ramma er 18-19mm. Det bestemmer du selvsagt litt sjøl.

    Hjalp det ?


    Løftet litt forkant som du sikkert ser. Funker best her syns jeg.
    Igjen...her står man fritt selvsagt :)

    /jan
     

    Billbob

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    514
    Antall liker
    120
    Ikke noe sted for folk med støvallergi det der.. ;D :p :-*
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    paisley skrev:
    Ikke noe sted for folk med støvallergi det der.. ;D :p :-*
    Er noe dritt å komme under ht med suger'n.
    Litt skal det være, tegn på trivsel det. Og allergikere bryr man seg fint lite om 8)

    /jan
     

    Billbob

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    514
    Antall liker
    120
    JanR skrev:
    paisley skrev:
    Ikke noe sted for folk med støvallergi det der.. ;D :p :-*
    Er noe dritt å komme under ht med suger'n.
    Litt skal det være, tegn på trivsel det. Og allergikere bryr man seg fint lite om 8)

    /jan
    Jo takk for det....Hyggelig kar du :p
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    paisley skrev:
    JanR skrev:
    paisley skrev:
    Ikke noe sted for folk med støvallergi det der.. ;D :p :-*
    Er noe dritt å komme under ht med suger'n.
    Litt skal det være, tegn på trivsel det. Og allergikere bryr man seg fint lite om 8)

    /jan
    Jo takk for det....Hyggelig kar du :p
    Finns medisiner vettu ;)
    Hatt folk her som reagerer på katter, men støv....nopp.


    Uansett, Torsen våkne opp.

    /jan
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Jada jada :) Det så bra ut det der. Da er det å få tak i materialer, samt å få en til å kappe de. Jeg har prøvd å presisjons kappe med kappsag tidligere. Ikke lett i det hele tatt. De vinklene der i gylden plast, er noe lignende å få tak i? Heller de enn vinkelplater i stål. De er sjeldent 90 grader mener jeg. Bedre med noe det er litt flex i. Blir lettere å tilpasse da.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Torsen skrev:
    Jada jada :) Det så bra ut det der. Da er det å få tak i materialer, samt å få en til å kappe de. Jeg har prøvd å presisjons kappe med kappsag tidligere. Ikke lett i det hele tatt. De vinklene der i gylden plast, er noe lignende å få tak i? Heller de enn vinkelplater i stål. De er sjeldent 90 grader mener jeg. Bedre med noe det er litt flex i. Blir lettere å tilpasse da.
    Møbelsnekker eller tilsvarende burde vel klare jobben.
    Vinklene, aner ikke. De skal skrues 3 veier, hjørner + ht. Clas ohlson kanskje ?

    /jan
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Så fine ut de Fortene dine Jan. Hvordan er tilstanden på de? Ser jo ikke værst ut i fineren heller. Nå går jo Chorus ned til 39Hz mens Forte stopper først på 32Hz. Har du hørt de til sammenligning? Har du forresten flere Klipsch høyttalere?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Torsen skrev:
    Så fine ut de Fortene dine Jan. Hvordan er tilstanden på de? Ser jo ikke værst ut i fineren heller. Nå går jo Chorus ned til 39Hz mens Forte stopper først på 32Hz. Har du hørt de til sammenligning? Har du forresten flere Klipsch høyttalere?
    Det er kjerringa sine, hu bare skulle ha de når vi flyttet i hus ;)
    De er fasktisk i veldig bra stand bortsett fra støvet
    Burde vel kanskje ta en runde med voks eller noe for å holde de pene noen år til.
    Nye filter ble bygd for noen år siden, prøvd å holde de like pene som de var når de ble kjøpt.
    Spiller bra au.
    De kryper godt nedover det er det iingen tvil om. Står litt "krøkkete" plassert men fungerer overraskende bra endå.
    Har desverre aldri fått sammenlignet de direkte med Chorus II.
    Fritt fra minnet,- Chorus II er litt tøffere - litt mere kløs i mellombassen - ellers er de ikke så ulike :)

    Hatt KG 5.5 og har klipschorn nede i bunkersen. Trenger ikke flere eller andre høytalere vi nå ;)

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Torsen skrev:
    Da høres det ut som dere har det dere trenger :)
    Jepp :)

    Guttungen på 16 har selvsagt eget anlegg, må få tak i noen klipsch til han etterhvert vel.
    Har 2 par Dali 104 stående også, sånn fall i fall ::)

    /jan
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    693
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    Er det noen som husker watt vs følsomhet formelen? Dvs hvis mine ch2 har følsomhet på 101 db hvor mange watt trenger jeg før det blir overflødig?
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    693
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    Haugenial skrev:
    Er det noen som husker watt vs følsomhet formelen? Dvs hvis mine ch2 har følsomhet på 101 db hvor mange watt trenger jeg før det blir overflødig?
    Er 3db økning pr dobling av effekt riktig?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Haugenial skrev:
    Haugenial skrev:
    Er det noen som husker watt vs følsomhet formelen? Dvs hvis mine ch2 har følsomhet på 101 db hvor mange watt trenger jeg før det blir overflødig?
    Er 3db økning pr dobling av effekt riktig?
    Høres korrekt ut :)

    /jan
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn